Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33 HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33 HOTOVO
Zdravím ve spolek dovoluji si představit zahájení stavby tohoto nočního postrachu britské Bomber command. Jedná se o můj první model od Halinského, který jsem si objednal z e-shopu kartonmodels.cz. (Díky Michale za super model) K modelu jsem si přikoupil kabinku, ale žebra se pokusím zvládnout ,,samodomo" No jsem na sebe zvědavý jak se s ním poperu, každopádně vystřihovánka vypadá po grafické stránce bombasticky.
Tento konkrétní model je typ Ju 88 C-6 - specializovaná noční stíhací varianta:
Nyní troch informací ze stránek PALBA.cz:
Pokroky při vývoji radaru v Německu vyústily v jejich instalaci na některá letadla. Právě na palubách Ju 88 se vystřídala většina používaných radarů. Letouny se nelišily pouze radarem - ač i všechny starší Ju 88 C létaly na noční mise zcela běžně, jejich specializovanější vybavení pro noční stíhání prakticky neexistovalo. Až u nočních verzí C-6 se běžně používaly tlumiče plamenů jdoucích od výfuků. Dalšími tlumiči záblesků byly opatřeny i palubní zbraně, jejich účinnost ale byla dosti pochybná. Nejdůležitější složkou ale samozřejmě zůstával radar. Ten u většiny letounů symbolizovalo množství dipólových antén na přídi. Část letounu navíc nesla zbrojní sadu označovanou jako „Schräge Musik“ (šikmá muzika) - jeden, nebo dva šikmo vpřed namířené kanony MG 151/20 sloužící k ostřelování nepřátelského bombardéru ze spodní polosféry.
Zvýšená hmotnost a zhoršená aerodynamika letounu se ale začínaly projevovat na letových vlastnostech a především výkonech. Maximální rychlost poklesla na přibližně 460 km/h, část letounu kvůli odlehčení a zlepšení aerodynamiky proto létala bez podtrupové vany. Přesto ale bylo jasné, že k dalšímu navýšení výkonů bude třeba provést radikálnější rekonstrukci. Výroba pokračovala do počátku roku 1944, kdy letoun vystřídala na výrobních linkách pokročilejší verze G.
Nyní ještě něco k velmi zajímavé výzbroji, kterou tvořil i Systém Schräge Musik:
V principu se jednalo o zcela jednoduchý systém. V trupu za kabinou Ju 88 byly instalovány zbraně mířící šikmo vzhůru pod úhlem 70 - 80°. Ty pak pilot zaměřoval pomocí druhého zaměřovače Revi umístěného nad jeho hlavou. V ideálním případě se snažil zasáhnout kořen křídla nepřátelského bombardéru a v něm umístěné palivové nádrže.
Na Ju 88 se používala celá řada různých provedení Schräge Musik - od jednoho kanonu MG/FF (90 granátů na hlaveň), přes dvojici kanonů tohoto typu až po různé instalace modernějších MG 151/20 (500 granátu na hlaveň). U letounů, které mely Schräge Musik přímo v ose, byl vyosen anténní systém pomocí malé konstrukce umístěné vpravo na směrovce. Část letounů nesla tento zbrojní systém v místech přední pumovnice, část až v zadních partiích trupu.
Letadlo, které sloužilo jako předloha modelu bylo pilotováno německým esem Heinrichem Prinzem zu Sayn-Wittgebsteinem
Malý náhled na vystřihovánku:
Nyní musím počkat na namíchání barev na retušování a začnu. Prosím ještě jednou držte mi palce, ať doletím do cíle.
Tento konkrétní model je typ Ju 88 C-6 - specializovaná noční stíhací varianta:
Nyní troch informací ze stránek PALBA.cz:
Pokroky při vývoji radaru v Německu vyústily v jejich instalaci na některá letadla. Právě na palubách Ju 88 se vystřídala většina používaných radarů. Letouny se nelišily pouze radarem - ač i všechny starší Ju 88 C létaly na noční mise zcela běžně, jejich specializovanější vybavení pro noční stíhání prakticky neexistovalo. Až u nočních verzí C-6 se běžně používaly tlumiče plamenů jdoucích od výfuků. Dalšími tlumiči záblesků byly opatřeny i palubní zbraně, jejich účinnost ale byla dosti pochybná. Nejdůležitější složkou ale samozřejmě zůstával radar. Ten u většiny letounů symbolizovalo množství dipólových antén na přídi. Část letounu navíc nesla zbrojní sadu označovanou jako „Schräge Musik“ (šikmá muzika) - jeden, nebo dva šikmo vpřed namířené kanony MG 151/20 sloužící k ostřelování nepřátelského bombardéru ze spodní polosféry.
Zvýšená hmotnost a zhoršená aerodynamika letounu se ale začínaly projevovat na letových vlastnostech a především výkonech. Maximální rychlost poklesla na přibližně 460 km/h, část letounu kvůli odlehčení a zlepšení aerodynamiky proto létala bez podtrupové vany. Přesto ale bylo jasné, že k dalšímu navýšení výkonů bude třeba provést radikálnější rekonstrukci. Výroba pokračovala do počátku roku 1944, kdy letoun vystřídala na výrobních linkách pokročilejší verze G.
Nyní ještě něco k velmi zajímavé výzbroji, kterou tvořil i Systém Schräge Musik:
V principu se jednalo o zcela jednoduchý systém. V trupu za kabinou Ju 88 byly instalovány zbraně mířící šikmo vzhůru pod úhlem 70 - 80°. Ty pak pilot zaměřoval pomocí druhého zaměřovače Revi umístěného nad jeho hlavou. V ideálním případě se snažil zasáhnout kořen křídla nepřátelského bombardéru a v něm umístěné palivové nádrže.
Na Ju 88 se používala celá řada různých provedení Schräge Musik - od jednoho kanonu MG/FF (90 granátů na hlaveň), přes dvojici kanonů tohoto typu až po různé instalace modernějších MG 151/20 (500 granátu na hlaveň). U letounů, které mely Schräge Musik přímo v ose, byl vyosen anténní systém pomocí malé konstrukce umístěné vpravo na směrovce. Část letounů nesla tento zbrojní systém v místech přední pumovnice, část až v zadních partiích trupu.
Letadlo, které sloužilo jako předloha modelu bylo pilotováno německým esem Heinrichem Prinzem zu Sayn-Wittgebsteinem
Malý náhled na vystřihovánku:
Nyní musím počkat na namíchání barev na retušování a začnu. Prosím ještě jednou držte mi palce, ať doletím do cíle.
Naposledy upravil(a) Pavel Pejša dne pon 21.7.2014 21:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Dobře TY...
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Hmm. Tak do budu sledovat. Držím palec.
- Michal Dostál
- Příspěvky: 439
- Registrován: sob 21.1.2012 12:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Tak Pavle držím palce, od tebe to bude bomba.
Budu sledovat.
Budu sledovat.
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Také usedám do první řady a budu sledovat. Jsem zvědavý jak se s tím popereš.
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Rysuje sa ďalšia pecka...sledujem a držím palce
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Moje uznale poplacani po ramenou, jak pekne sizvedas latku
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
to bude asi jiná káva, než ta z ABC
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Hmmm, pán je gurmán. Bude to bomba
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
A mě se ten z ABC od Skokeše ve své době líbil...
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Já taky nenapsal zda horší nebo lepší! Jen jiný!
Zrovna před pár dny jsem ho viděl slisovaného v krabici...visel mi drahně let vedle Welintona u stropu, taková nerozlučná dvojice....
Zrovna před pár dny jsem ho viděl slisovaného v krabici...visel mi drahně let vedle Welintona u stropu, taková nerozlučná dvojice....
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Děkuju za povzbuzující slova, snad vás nezklamu. Momentálně jsem se pustil do první porcičky žeber.
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Jsem moc zvědavej na výsledek. Držím palec a budu sledovat.
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Tak jsem stavbu pomalu rozjel, ale hned na začátku mě zastihla nepříjemnost a moc nevím jak ji vyřeším na sestavenou kostru měl přijít vnitřní díl obšívky a okolo se má oblepit vnější obšívka. Kostra seděla perfektně, vnitřní obšívka sedla taky perfektně a ouha vnější obšívka je o 1mm kratší, takže je dole mezera jak vepř. Zatím nemám díl nalepen a přemýšlím, jak obšívku o milimetr natáhnout. A pak mi připadá, že nesedí moc barva spodní části letdala, jedna část je o něco tmavší, než druhá. nyní nějaké fotky stavu.
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: Junkers Ju 88C-6 Nightfighter / AH / 1:33
Tak jsem zase velmi mírně postoupil. Vnější obšívku jsem nakonec dopasoval. Vnitřní obšívku jsem brousil, brousil a zase brousil, dokud, jsem ji skoro celou neprobrousil, a pak už se to dalo obtočit. Co mě však zklamalo, byl naprostý úlet v barvě spodku, na fotce je to jasně vidět. Tohle se Halovi fakt nepovedlo.
Další na řadu přišel radar FuG. Toto se stavělo celkem dobře.
Nyní nějaké fotky mého snažení:
Další na řadu přišel radar FuG. Toto se stavělo celkem dobře.
Nyní nějaké fotky mého snažení: