Renault R-17 + železniční podvozek /GPM/ 1:25 - HOTOVO
Moderátor: jenda.e
Renault R-17 + železniční podvozek /GPM/ 1:25 - HOTOVO
Po nezdaru s Modelikem se vracím k sérii "září 39"
Dalším přírustkem bude pravzor všech tanků.
Francouzský tank Renault FT-17, jehož průkopnická koncepce se stala základem pro další vývoj tanků, byl zkonstruován v roce 1917.
Posádka 2
Délka 4,10 max. délka s "ohonem" 5 m
Šířka 1,74 m
Výška 2,14 m
Hmotnost 6,5 t
Max. rychlost 8 km/h
Tank Renault FT-17 měl samonosnou korbu. Pohon obstarával zážehový motor Renault o výkonu 35 hp. Jelikož krátká korba tanku zvyšovala nebezpečí převrácení vozidla během překonávání zákopů, byl na její zadní část připevněn rám s lyžinou (ohon), o kterou se stroj mohl při hrozbě převrácení opřít. Tank měl odlévanou věž, ve které byl uložen kulomet Hotchkiss ráže 8 mm. Na střeše věže byla instalována pozorovací kopule. Odlévaná věž byla později pro svoji výrobní náročnost na výrobu nahrazena nýtovanou. Od května 1918 byl do části tanků FT-17 lafetován kanón Puteaux ráže 37 mm. Během 1. světové války bylo vyrobeno 3177 vozidel a další do celkového počtu 3800 ještě po válce. Na začátku 2. světové války bylo stále ve službě 1560 vozidel. Tanky byly exportovány do mnoha zemí světa, vyráběly se i jejich kopie
Nejdřív jsem začal patlat vnitřnosti. Až na retuš se která se mě trochu nepovedla ( po dvou měsících si zvykám na umělé osvětlení, tak to ještě není ono) to vypadácelkem uspokojivě. Je to staré... křivě kreslené... ale takových podobných už mám doma 6
Kvalita fotek není nic moc. Ale ve 4 ráno mobilem lepší obrázky neudělám. Příště nezapomenu na foťák
K tanku patří i železniční podvozek neboli drezína R kterou budu prezentovat později mezi mašinkama
Dalším přírustkem bude pravzor všech tanků.
Francouzský tank Renault FT-17, jehož průkopnická koncepce se stala základem pro další vývoj tanků, byl zkonstruován v roce 1917.
Posádka 2
Délka 4,10 max. délka s "ohonem" 5 m
Šířka 1,74 m
Výška 2,14 m
Hmotnost 6,5 t
Max. rychlost 8 km/h
Tank Renault FT-17 měl samonosnou korbu. Pohon obstarával zážehový motor Renault o výkonu 35 hp. Jelikož krátká korba tanku zvyšovala nebezpečí převrácení vozidla během překonávání zákopů, byl na její zadní část připevněn rám s lyžinou (ohon), o kterou se stroj mohl při hrozbě převrácení opřít. Tank měl odlévanou věž, ve které byl uložen kulomet Hotchkiss ráže 8 mm. Na střeše věže byla instalována pozorovací kopule. Odlévaná věž byla později pro svoji výrobní náročnost na výrobu nahrazena nýtovanou. Od května 1918 byl do části tanků FT-17 lafetován kanón Puteaux ráže 37 mm. Během 1. světové války bylo vyrobeno 3177 vozidel a další do celkového počtu 3800 ještě po válce. Na začátku 2. světové války bylo stále ve službě 1560 vozidel. Tanky byly exportovány do mnoha zemí světa, vyráběly se i jejich kopie
Nejdřív jsem začal patlat vnitřnosti. Až na retuš se která se mě trochu nepovedla ( po dvou měsících si zvykám na umělé osvětlení, tak to ještě není ono) to vypadácelkem uspokojivě. Je to staré... křivě kreslené... ale takových podobných už mám doma 6
Kvalita fotek není nic moc. Ale ve 4 ráno mobilem lepší obrázky neudělám. Příště nezapomenu na foťák
K tanku patří i železniční podvozek neboli drezína R kterou budu prezentovat později mezi mašinkama
Naposledy upravil(a) Markulin dne ned 23.6.2013 20:23, celkem upraveno 2 x.
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Dodělal jsem chladič a nádrž čímž mám zadní vnitřnosti za sebou Chladící a výfukové potrubí budu dělat až po osazení motoru.
Další na řadě byla věž. Vystřihovánka nabízí dvě varianty věže a výzbroje. Kanonovou nebo kulometnou. Rozhodl jsem se pro kanon. Bohužel věž pro kanonovou verzi díky mým rukám skončila v koši. Tak nakonec jsem zvolil kulometnou věž v kombinaci s kanonem. Prostě místo kulaté věže bude hranatá Největří obavu jsem měl z průlezu kopulovitého tvaru. Byl to malinko porod ale dopadlo to docela uspokojivě.
Ještě jsem stihl 37 mm kanon Puteaux
Zbývá ještě hlaveň kanonu, dno věže a pustím se do korby
Další na řadě byla věž. Vystřihovánka nabízí dvě varianty věže a výzbroje. Kanonovou nebo kulometnou. Rozhodl jsem se pro kanon. Bohužel věž pro kanonovou verzi díky mým rukám skončila v koši. Tak nakonec jsem zvolil kulometnou věž v kombinaci s kanonem. Prostě místo kulaté věže bude hranatá Největří obavu jsem měl z průlezu kopulovitého tvaru. Byl to malinko porod ale dopadlo to docela uspokojivě.
Ještě jsem stihl 37 mm kanon Puteaux
Zbývá ještě hlaveň kanonu, dno věže a pustím se do korby
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Začal jsem dělat korbu a plnit ji vnitřnostma. Zatím to vypadá tak nějak divně kostrbatě. Bez mučení se přiznám že jsem zbytečně spěchal. Tak doufám že se to srovná až budu lepit vršek korby
Z celé série mě chybí jen jeden kousek. V Brně jsem si obstaral dvouvěžový 7TP a s pány od GPM jsem se domluvil na Fiatu 621. Stačilo pár mailů do Polska a včera přišel balík. Gratis a dokonce ve dvojím provedení Děkovný mail jsem odeslal hned po rozbalení
Z celé série mě chybí jen jeden kousek. V Brně jsem si obstaral dvouvěžový 7TP a s pány od GPM jsem se domluvil na Fiatu 621. Stačilo pár mailů do Polska a včera přišel balík. Gratis a dokonce ve dvojím provedení Děkovný mail jsem odeslal hned po rozbalení
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Chtělo by to trošku vyladit retuš a trošku se ti rozlepuje horní část chladiče ale jinak to bude hezký kousek.A slušelo by to mu nýtování
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Tu retuš tak vytáhl blesk...v reálu to je úplně jiné. Nýtovat nebudu. Celou sérii dělám jen s minimem úprav tak to nechci narušovat
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Zaujala mne ta železniční plošina, která je součástí modelu - je to běžný dobový typ nebo vyrobený zvlášť pro přepravu R 17?
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Tady je krásný tip pro model v kombinaci s drezínou Tatra:
Vypadá to na polskou konstrukci (a asi ne pro jen pro převoz) přímo pro tyhle tanky - kombinaci tank + železniční podvozek označují jako drezínu.
Tady jsem našel zajímavé stránky:
http://derela.republika.pl/drezyny_gal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derela.republika.pl/drezyny.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derela.republika.pl/tatra_pl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vypadá to na polskou konstrukci (a asi ne pro jen pro převoz) přímo pro tyhle tanky - kombinaci tank + železniční podvozek označují jako drezínu.
Tady jsem našel zajímavé stránky:
http://derela.republika.pl/drezyny_gal.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derela.republika.pl/drezyny.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derela.republika.pl/tatra_pl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Co jsem se dočetl tak na tyto podvozky najížděli i tankety TK-3 a TKS (drezína TK) A někde na netu jsem viděl i tank 7TP. Takže to byl asi nějaký běžný typ. Aspoň si to myslím
No jinak mám za sebou další noční a zase malý kousek jsem popatlal. Asi mám nějaké levé ruce, protože se mě nedaří a nedaří. Posuďte sami
Motor bude částečně odkrytovaný aby bylo vidět že tam něco je
A tady už je krabice s velkým beďarem na zádech
No jinak mám za sebou další noční a zase malý kousek jsem popatlal. Asi mám nějaké levé ruce, protože se mě nedaří a nedaří. Posuďte sami
Motor bude částečně odkrytovaný aby bylo vidět že tam něco je
A tady už je krabice s velkým beďarem na zádech
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Podle těch stránek, na které odkazoval peetee, byly z plošin snadno utvořeny jakési tanko-vlaky. Výhodou určitě byla možnost působit i mimo koleje. Podobné výsadkové tanky na vlacích používali myslím i Němci.
Re: Renault R-17 /GPM/ 1:25
Máš to perfektní.