Parní lokomotiva 310.091 / A. Cupák / 1:25 - TEST
Moderátor: jozkin
Parní lokomotiva 310.091 / A. Cupák / 1:25 - TEST
V únoru 2018 mě oslovil zdejší člen fóra, v té době začínající autor, jestli bych nešel do zkušební stavby jeho modelu. Když mi poslal náhledy stránek s modelem a návodnými kresbami, tak mi málem vypadly oči z důlků a řekl jsem si, že taková výzva se neodmítá.
Model je vytvořený v jednodušší i složitější verzi s obrovským množstvím detailů, které občas hraničí se slepitelností, ale jde to. Když to zvládnu já, tak už to dá každý V současné době jdu se stavbou do finále. Všechno neuvěřitelně sedí a je radost model lepit. Pár chybiček se samozřejmě našlo, ale proto se zkušební model lepí, aby se vychytaly a do prodeje šla dokonalost sama.
Tady pár fotek, jak to všechno začínalo:
Aby to bylo pro začátek zajímavější, tak jsem záměrně neuvedl název modelu a ani autora. Takže jaký model že to lepím Z tipování jsou vyloučeni členové KMK Kyjov, autor a budoucí vydavatel modelu
Model je vytvořený v jednodušší i složitější verzi s obrovským množstvím detailů, které občas hraničí se slepitelností, ale jde to. Když to zvládnu já, tak už to dá každý V současné době jdu se stavbou do finále. Všechno neuvěřitelně sedí a je radost model lepit. Pár chybiček se samozřejmě našlo, ale proto se zkušební model lepí, aby se vychytaly a do prodeje šla dokonalost sama.
Tady pár fotek, jak to všechno začínalo:
Aby to bylo pro začátek zajímavější, tak jsem záměrně neuvedl název modelu a ani autora. Takže jaký model že to lepím Z tipování jsou vyloučeni členové KMK Kyjov, autor a budoucí vydavatel modelu
Naposledy upravil(a) mahdy dne ned 30.8.2020 17:17, celkem upraveno 1 x.
Re: xxx/xxx/1:25 - testovací stavba
Jasně štefíno a krysa, ale nevím proč tam máš komín jak z parní lokotky! A štefíno to vůbec není začínající člen...Máš to Mahdy nějaký zmatený
Těším se na odhalení i tvojí práci.
aby se neřeklo zkouším "bejček" 442.0
Těším se na odhalení i tvojí práci.
aby se neřeklo zkouším "bejček" 442.0
Re: xxx/xxx/1:25 - testovací stavba
Dobrý tip Josko, ale je to těsně vidle
Re: xxx/xxx/1:25 - testovací stavba
Jasnej kafemlejnek. Kdyby to nemělo baňatej komín, nýbrž Prüssmannův, tak bych tipoval 310.0134, ale takhle tipovat nebudu Ať se to podaří!
Btw. na kolech by chtělo zvýraznit obruče kovovým finišem i z boku.
Btw. na kolech by chtělo zvýraznit obruče kovovým finišem i z boku.
Re: xxx/xxx/1:25 - testovací stavba
To bude kafemlejnek, tři nápravy a baňatý komín. Potěšilo by, kdyby to byla jaroměřská 310.006.
Re: Parní lokomotiva 310.091/ A. Cupák/1:25 - testovací stav
Dobře kluci, vyhráváte každý pytlík uhlí, ale musíte vydržet do Mikuláše
To AmatER : Lepím to jako čistostavbu podle toho, jak mi to naservíroval autor
Pan Tau : Jak vidíš, tak podle čísla to jaroměřská není. Letos jsem měl tu čest navštívit výtopnu v Jaroměři a je tam spousta kousků, které by stály zato vymodelovat je z papíru
Takže je to Kafemlejnek od Aldy Cupáka
Zde pár fotek, jak vypadá stavba k dnešnímu dni:
Už mám hotový i parní dóm a spoustu drobotiny, ale tu tam naplácám až na závěr.
No a teď bych nechal prostor pro pana autora, ať vám řekně něco víc....
To AmatER : Lepím to jako čistostavbu podle toho, jak mi to naservíroval autor
Pan Tau : Jak vidíš, tak podle čísla to jaroměřská není. Letos jsem měl tu čest navštívit výtopnu v Jaroměři a je tam spousta kousků, které by stály zato vymodelovat je z papíru
Takže je to Kafemlejnek od Aldy Cupáka
Zde pár fotek, jak vypadá stavba k dnešnímu dni:
Už mám hotový i parní dóm a spoustu drobotiny, ale tu tam naplácám až na závěr.
No a teď bych nechal prostor pro pana autora, ať vám řekně něco víc....
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
Tyjo, dokonce se ssací brzdou Ta žlutá barva pákování rozvodu je taky dost divná, ale budiž, namíchat něco, co splní optický požadavky ocelověšedo-vazelínonažloutlo-špinavý reality a bude realizovatelný v tiskárně bude celkem oříšek.
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
Ač syn železničáře, zkusit jsem musel, krásná stavba....
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
Zdravím vespolek,
tedy pár slov - na modelu jsem začal pracovat někdy kolem roku 2012, s přestávkami to trvalo cca 7 let. A protože jsem před tím o železnici nic moc nevěděl, bylo nutné si postupně spoustu věcí nastudovat. Také pracovní postupy při tvorbě modelu jsem postupně upravoval a zjednodušoval. Další modely snad už zvládnu rychleji .
přidám pár doplňujících údajů k vystřihovánce:
model 17x C4 (14x C4 s díly, 2x C4 s žebry, 1x C4 s dráteničinou)
návodové kresby 11x C4
celkové pohledy 3x C3
Model nebude mít psaný návod (ale třeba mě mahdy překvapí ), vše by mělo být pochopitelné z návodovek. K modelu doufám budou i laserem pálené díly (to budu teprve řešit). Loko se bude dát postavit v jednodušší nebo složité verzi, ale i ta jednoduchá je dost složitá . Mahdy staví full verzi jako čistostavbu, aby dokázal, že to je slepitelné. Půjde-li vše dobře tak model vyjde (tištěný offsetem) už před Vánoci, ale pravděpodobněji asi někdy až po Novém roce .
Zde pár obrázků jak bude lokomotiva vypadat. Odborníci určitě najdou chybky či nesrovnalosti, a samozřejmě budu rád za zpětnou vazbu, abych se jich pro příště mohl vyvarovat.
A stránky s díly a návodovkami:
To máš pravdu, měla/má to být barva zašlá bronzomosaz, ale čím víc se dívám na mahdyho fotky, hlodá ve mě myšlenka to ještě nahradit za nějakou variaci šedé/šedomodré, aby to tak nezářilo. No uvidíme...
tedy pár slov - na modelu jsem začal pracovat někdy kolem roku 2012, s přestávkami to trvalo cca 7 let. A protože jsem před tím o železnici nic moc nevěděl, bylo nutné si postupně spoustu věcí nastudovat. Také pracovní postupy při tvorbě modelu jsem postupně upravoval a zjednodušoval. Další modely snad už zvládnu rychleji .
přidám pár doplňujících údajů k vystřihovánce:
model 17x C4 (14x C4 s díly, 2x C4 s žebry, 1x C4 s dráteničinou)
návodové kresby 11x C4
celkové pohledy 3x C3
Model nebude mít psaný návod (ale třeba mě mahdy překvapí ), vše by mělo být pochopitelné z návodovek. K modelu doufám budou i laserem pálené díly (to budu teprve řešit). Loko se bude dát postavit v jednodušší nebo složité verzi, ale i ta jednoduchá je dost složitá . Mahdy staví full verzi jako čistostavbu, aby dokázal, že to je slepitelné. Půjde-li vše dobře tak model vyjde (tištěný offsetem) už před Vánoci, ale pravděpodobněji asi někdy až po Novém roce .
Zde pár obrázků jak bude lokomotiva vypadat. Odborníci určitě najdou chybky či nesrovnalosti, a samozřejmě budu rád za zpětnou vazbu, abych se jich pro příště mohl vyvarovat.
A stránky s díly a návodovkami:
Díky za připomínku, na modelu to upravím.AmatER píše: ... na kolech by chtělo zvýraznit obruče kovovým finišem i z boku ...
AmatER píše:... Ta žlutá barva pákování rozvodu je taky dost divná, ...
To máš pravdu, měla/má to být barva zašlá bronzomosaz, ale čím víc se dívám na mahdyho fotky, hlodá ve mě myšlenka to ještě nahradit za nějakou variaci šedé/šedomodré, aby to tak nezářilo. No uvidíme...
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
Parádní počin pánové .
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
Čistě šedou ani šedomodrou bych nedával, ten nažloutlý nádech by na klaccích být určitě měl.Alda C. píše:... měla/má to být barva zašlá bronzomosaz, ale čím víc se dívám na mahdyho fotky, hlodá ve mě myšlenka to ještě nahradit za nějakou variaci šedé/šedomodré...
Před x lety jsem si nafocoval při nějakém náhodném výskytu v Lužné rozvod a pojezd na 313.432. Pálilo sluníčko...
Po srovnání ve fotošopu to vypadá asi takto:
Vhodný odstín se teda hledá dost blbě, bude to chtít graficky-patinérskou práci a barevně to rozbít, jak to je ušmudlané.
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
Okolky by měly být i z boku v barvě kovu, vlastní kola, paprsky a protizávaží natřené černě, konce os, na nichž jsou kola naražena, v barvě kovu. Nový okolek měl tloušťku 50 mm, sjetí se povolovalo na 35 mm, později u kol malých průměrů až na 30 mm. Tyčoví vnějšího rozvodu taky v barvě kovu. V tomto ohledu to mají polští modeláři jednodušší, protože polské železnice převzaly německý zvyk natírat rám, kola a rozvod červeně. (Raději nebudu mluvit o zlozvyku bílého lemování okolků, který byl oblíbený v SSSR a v některých obdobích i v Polsku. Čím víc na východ, tím horší péče o technický stav lokomotiv a tím strakatější nátěry.) U ČSD se sice červená kola a červený nátěr vybrání tyčoví (pokud tedy součásti rozvodu to vybrání měly, což není případ 310.0) občas objevily taky, buď ještě před válkou jako výjimečná součást designu některých "vlajkových" lokomotiv nebo po válce podle německého vzoru jako víceméně lidová tvořivost v některých výtopnách/depech, ale předepsaná až na ty nepočetné výjimky byla vždycky černá a barva kovu.
Autorovi modelu: Předpokládám, že při kreslení jsi měl v ruce monografii Koutný, Leštinský: Parní lokomotivy řady 310.0, vydala Corona v roce 2004, kde je rozkreslena spousta detailů. Dej prosím pozor taky na předpisové nápisy, jimiž model zařadíš do konkrétního období. V této modelové velikosti se nesprávnými nápisy dá dost pokazit. Kdybys potřeboval něco konkrétního, napiš SZ. Myslím, že v archívu mám dost věcí, které by ti mohly pomoci.
Autorovi modelu: Předpokládám, že při kreslení jsi měl v ruce monografii Koutný, Leštinský: Parní lokomotivy řady 310.0, vydala Corona v roce 2004, kde je rozkreslena spousta detailů. Dej prosím pozor taky na předpisové nápisy, jimiž model zařadíš do konkrétního období. V této modelové velikosti se nesprávnými nápisy dá dost pokazit. Kdybys potřeboval něco konkrétního, napiš SZ. Myslím, že v archívu mám dost věcí, které by ti mohly pomoci.
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
Zdravím,
díky všem za ohlasy.
AmatER: jojo, barevně na těch rozvodech ještě zapracuji, aby to nebylo takové "svítivé".
hank: ano, monografie k 310.0 mám obě, ta od Corony je dle mého soudu lepší. Nápisy jsem dělal podle normálií z r. 1923, které jsou v knize uvedené. Model by měl znázorňovat stav cca mezi lety 1925-1930. Jen si nejsem jistý správným umístěním štítků Obsah vodojemu u tendrovek (norm. č.7), dal jsem je tak jak jsem to viděl u některých loko, tedy k horní hraně vodních van v úrovni parního dómu (310.076, 310.0118). Je-li to ale nesprávně, můžu to předělat.
díky všem za ohlasy.
AmatER: jojo, barevně na těch rozvodech ještě zapracuji, aby to nebylo takové "svítivé".
hank: ano, monografie k 310.0 mám obě, ta od Corony je dle mého soudu lepší. Nápisy jsem dělal podle normálií z r. 1923, které jsou v knize uvedené. Model by měl znázorňovat stav cca mezi lety 1925-1930. Jen si nejsem jistý správným umístěním štítků Obsah vodojemu u tendrovek (norm. č.7), dal jsem je tak jak jsem to viděl u některých loko, tedy k horní hraně vodních van v úrovni parního dómu (310.076, 310.0118). Je-li to ale nesprávně, můžu to předělat.
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
Chybu neuděláš, když se budeš držet obrázku lok. 310.092 v knize z Corony na str. 108 nahoře. Úplně jednotné to umístění nebylo.Jen si nejsem jistý správným umístěním štítků Obsah vodojemu...
A taky pozor na použití správného revizního štítku, platí normálie z r. 1923 - str. 107 téže knihy, obrázek vpravo nahoře.
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: ned 4.3.2012 10:03
Re: Parní lokomotiva 310.091 /A. Cupák/1:25 - testovací stav
No ty jo, tak to se hlásím hned o jeden kousek až vyjde. Konečně pořádná česká mašinka