Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Ahoj Yvane,
to je ale modelařina, co tu předvádíš... Nejvíce mě fascinuje čistota řezů a celkové sestavení, no nějak to nechápu ale to je fuk
Ale co ten volant Barvu na madlo jsem používal Tamiyu rubber black, je taková vhodně matná.. U těch disků je potřeba si pohrát s orientací otvorů, když jsem stavěl HASku, tak mi seděly jen v jedné pozici jinak mi to dělalo brykule...a na tvých fotkách to je vidět.
Jinak sto procentní luxus a už mlčím a šoupu nohama
Ať se ti daří Jakub.
to je ale modelařina, co tu předvádíš... Nejvíce mě fascinuje čistota řezů a celkové sestavení, no nějak to nechápu ale to je fuk
Ale co ten volant Barvu na madlo jsem používal Tamiyu rubber black, je taková vhodně matná.. U těch disků je potřeba si pohrát s orientací otvorů, když jsem stavěl HASku, tak mi seděly jen v jedné pozici jinak mi to dělalo brykule...a na tvých fotkách to je vidět.
Jinak sto procentní luxus a už mlčím a šoupu nohama
Ať se ti daří Jakub.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Ahoj
parádní stavba,prosim tě jakou používáš oboustranku?
parádní stavba,prosim tě jakou používáš oboustranku?
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Můžu potvrdit, že u poklic mi ten problém vznikl taky. Navíc jak je to zešikma vyfocené, tak to vypadá všelijak, ale při přimém pohledu to naštěstí taková hrůza není, i když sem tam ta bílá je víc vidět. Je potřeba se hodně přesně trefit s dírou a pak najít otáčením co nejlepší souhru s maticema. Tahle je nejlepší, co se mi podařila najít.
A volant je jaký je no Kdyby byl navržený jako střed a kus drátu, tak to tak udělám, ale z předváděcího a testovacího modelu máte (podle mě) mít přehled, jak to bude vypadat, když to budete lepit bez úprav - jenom sešit a comfort pack. Na finální rozdíly upozorňuju a vylepšovat si můžete do zbláznění, na to bude prostor vždycky
Oboustranka je Tesa 64621 kobercová. Používám 19 mm, což je zrovna v tomto případě tak akorát výška skla + těsnění + trocha navíc, takže ani nebylo potřeba seřezávat. Vychází to tak +- u většiny Tater Zatím používám dva roky a nic nikde nepovolilo, pokud vím. Lepidlo se chová zatím pořád stejně a nezežloutlo.
A volant je jaký je no Kdyby byl navržený jako střed a kus drátu, tak to tak udělám, ale z předváděcího a testovacího modelu máte (podle mě) mít přehled, jak to bude vypadat, když to budete lepit bez úprav - jenom sešit a comfort pack. Na finální rozdíly upozorňuju a vylepšovat si můžete do zbláznění, na to bude prostor vždycky
Oboustranka je Tesa 64621 kobercová. Používám 19 mm, což je zrovna v tomto případě tak akorát výška skla + těsnění + trocha navíc, takže ani nebylo potřeba seřezávat. Vychází to tak +- u většiny Tater Zatím používám dva roky a nic nikde nepovolilo, pokud vím. Lepidlo se chová zatím pořád stejně a nezežloutlo.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Blížíme se do finále.
Stupačky mají laserové mřížky, v comfort packu možná budou vypadat trochu jinak (měl jsem k dispozici pouze jedny starší k rozřezání). Z fotek by měla být viditelná pozice všech prvků, včetně válečku hydrauliky pro zdvih kabiny (lepí se na držák stupačky kousek od mřížky, aby se tam vešly plechy na kabině).
No a kompletace. Na rám přijdou jako první kola, protože s těmi se nedá nikam hýbat, takže určují geometrii. Následně nasadím nástavbu podle rámu a zadní nápravy. Podle nástavby přilepím stupačky. Lepí se na rám seshora a následně příčnými nosníky zespoda. Pokud by byly moc dole (podle nástavby), výřezy v nich se dají trochu zvětšit a tím je povytáhnout. Instalace je doufám vidět na následujících fotkách.
Na nástavbu ještě přijdou odrazky dozadu na nárazníky (červené) a světla za kabinu pro osvětlování motorového prostoru. Bude vidět na finálních fotkách. Bez kabiny to vypadá takto.
No a tím je to v podstatě hotové. Kabinu přilepím držákama na rám, nechám proschnout (to je velmi důležité...), přidám nárazník a je to. Příště finální fotky.
U podvozku a následně u kabiny jsem zapomněl zmínit možná užitečnou informaci, že pokud budete stejně jako já hledat správné odstíny na lakování rámů, tak nejlíp sedí RAL 3020 červená dopravní a RAL 9003 bílá signální.
Stupačky mají laserové mřížky, v comfort packu možná budou vypadat trochu jinak (měl jsem k dispozici pouze jedny starší k rozřezání). Z fotek by měla být viditelná pozice všech prvků, včetně válečku hydrauliky pro zdvih kabiny (lepí se na držák stupačky kousek od mřížky, aby se tam vešly plechy na kabině).
No a kompletace. Na rám přijdou jako první kola, protože s těmi se nedá nikam hýbat, takže určují geometrii. Následně nasadím nástavbu podle rámu a zadní nápravy. Podle nástavby přilepím stupačky. Lepí se na rám seshora a následně příčnými nosníky zespoda. Pokud by byly moc dole (podle nástavby), výřezy v nich se dají trochu zvětšit a tím je povytáhnout. Instalace je doufám vidět na následujících fotkách.
Na nástavbu ještě přijdou odrazky dozadu na nárazníky (červené) a světla za kabinu pro osvětlování motorového prostoru. Bude vidět na finálních fotkách. Bez kabiny to vypadá takto.
No a tím je to v podstatě hotové. Kabinu přilepím držákama na rám, nechám proschnout (to je velmi důležité...), přidám nárazník a je to. Příště finální fotky.
U podvozku a následně u kabiny jsem zapomněl zmínit možná užitečnou informaci, že pokud budete stejně jako já hledat správné odstíny na lakování rámů, tak nejlíp sedí RAL 3020 červená dopravní a RAL 9003 bílá signální.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Už sa teším na hotový model,vyzerá to parádne.
Obdivujem tvoju čistotu práce.
Obdivujem tvoju čistotu práce.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Díky. Snažím se oddělovat práci s červenými a bílými díly co to jde, protože stačí mnohdy lehký kontakt a bílá není bílá.
No každopádně už není co dodat, takže nastupují finální fotky. Co říci závěrem. Lepí se to velmi dobře, žádná záludnost se nekoná, konstrukce je prověřená a kdo má třeba obavy z oblouků, tak tady jich moc nenajde. Je potřeba dávat pozor na čistotu, ale to je tak u všech modelů s bílou barvou. Odměnou je podle mého velice atraktivní model tohoto legendárního auta. Na živo i na prodej by měla být v Lužánkách.
Na viděnou VELMI brzy v sekci MDT Sport
No každopádně už není co dodat, takže nastupují finální fotky. Co říci závěrem. Lepí se to velmi dobře, žádná záludnost se nekoná, konstrukce je prověřená a kdo má třeba obavy z oblouků, tak tady jich moc nenajde. Je potřeba dávat pozor na čistotu, ale to je tak u všech modelů s bílou barvou. Odměnou je podle mého velice atraktivní model tohoto legendárního auta. Na živo i na prodej by měla být v Lužánkách.
Na viděnou VELMI brzy v sekci MDT Sport
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Moc pěkně postavené a perfektní report. Líbí se mi to.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Krásná práce! Ta čistota mi naprosto zaráží.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Moc pěkné tajemníku .
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Sledoval som stavbu od začiatku a konečný výsledok je nádherný.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Zase naprosto dokonale slepeno .... už je to trochu nuda.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Pěkný model a suprově slepeno. Jen dotaz l pneu. Neslušely by víc terénní pneu , než tyhle "silniční"?
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Jarku možná slušely,ale posádka jela Dakar na silničních pneu.
Re: Tatra 815 4x4 HAS Dakar 1994 / Vimos / 1:32 / Test
Fakt? Omluva!!!!!!!!!!!!!! Jsem slepej, no...