Pavlis: Ahoj, drátek je 0,5 mm
A rovnou zase trochu popojedem. Přichystané nárazníky jsem připevnil na svá místa a začal ladit tvar blatníků a umístění náprav. Bohužel, čtyři roky ležení a právě absence nárazníků měly za následek deformaci karoserií, předky se mírně sehnuly, tím pádem nevycházelo umístění kol do podběhů jak podélně, tak i na výšku...Vysvětlit papíru, že se má během pár minut vrátit do původní polohy z té, do které spěl několik let, nebyla úplná pohádka...Naštěstí něco málo kartonu, vteřinového lepidla a násilí zapříčinilo, že všechna auta jsou zatím stále ve hře
Zde vidno o čem to výše blafu...
...žebro jsem ze zadní části pojistil výztuhami, upravil ještě výšku umístění nosiče nápravy a přilepil k přednímu nárazníku na vyznačené místo. Po důkladném zaschnutí jsem celek přitlačil ke stolu, nápravu namáčkl co to šlo vpřed a zalepil do žebra pomocí vteřinového lepidla.
Nejhůře na tom bylo Monte Carlo. První fotka cca před čtyřmi lety, kde náprava pasuje jak má. Druhá tento týden, kdy do té samé polohy bylo potřeba spousta tvarování a den pod zátěží. Ale zatím to vypadá že to nakonec sedne...
Po té co se mi tedy podařilo jakž-takž napasovat podvozky, jsem se přesunul ke dvěma zaostávajícím vozům a zapracoval na snížení jejich ztráty na první tři...Pokračujeme tedy stavbou karoserie pro poslední vydanou RSku ve verzi ,,82,,
Připravené díly zadního čela a hotový celek připravený k vlepení do karoserie...
...detail světla a připravené díly pro zadní část karoserie...
...vlepené čelo a detail blatníku s osazeným vstupem vzduchu.
Postupuji trochu jinak než radí návod, oproti němu zadní čelo vlepuji již kompletně polepené detaily a blatníky lepím postupně oba zadní a pak přední, návod radí jeden a druhý bok. Rozhodně je možné oboje, mě to vyhovuje více takto
Přední část v rozsypu...Spodní díl masky s částmi blatníků, (č.57) vypadá dost hrůzostrašně ...ale po patřičném natvarování sedne až překvapivě na pohodu a naprosto přesně...
...díly předních světel jsem se pokusil lehce natvarovat do čočky, jako u předchozích verzí. Díky tomu nebylo usazení úplně nejjednoduší, ale celkem se to myslím povedlo
A aby to nebyla taková nuda, dal jsem si karoserii pěkně dvakrát na ráz ...Závěrem pak momentální stav, pořadí je celkem vyrovnané
Zadní nápravy jsou zatím všude na sucho, ještě musím vyladit polohy kol a doupravit tvary zadních blatníků, zde je každá karoserie trochu originál a vyžaduje sólo péči. Pokračovaní zase příště, dobrou noc
Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / 1:24
Pěkný večer všem, konečně jsem se dostal k nějakému dalšímu posunu. Teď už tedy spíše písemnému, poslední stavební posuny se odehrály v ostrém závodním tempu těsně před akcí na Chodově, kde bylo možné vidět celou skupinu pohromadě. Dostál jsem tak příslibu z počátku stavby, kdy jsem řekl že Škodovky dokončím právě do Chodovské výstavy. Sice o čtyři roky později, ale dokončil
Zde tedy jeden důkaz místo slibů
Ale vraťme se trochu nazpět, před cílovou rovinkou bylo ještě hodně práce. Bylo potřeba spojit obě části karoserií, což obzvlášť u starších, kde již byly z důvodu pokroucení vlepeny přední nápravy, nebylo úplně nejpohodlnější. Ale povedlo se, takže bylo možné pokračovat dokončením drobností. Při výrobě přechodu z boků do víka kapoty, jsem u BRT, RMC a 82" poupravil díly které jej vytváří, jelikož jsou tvarově odlišné od původní okruhovky, u které se mi na rozdíl od těchto přechod zdál pohledově ,,milejší,,. Foto lehké úpravy napoví daleko více...
Zde tedy původní díl a následná úprava tvaru...
...a díly přechodu na svých místech
U Barumky bylo trochu složitější díly dopasovat, s ohledem na modrý pruh který zde prochází, u dalších zmíněných již naprostá brnkačka.
U 82" jsem díl navíc vyřízl z červené plochy dveří druhé varianty. Proč? Zkrátka na mne bílá působila příliš rušivě, navíc se mi podařilo najít foto repliky vozu (resp. provedeného zbarvení), kde je tato možnost přípustná, takže to není až takový hřích . Rozdíl už posuďte sami...
U verze z Barum Rally se mi podařilo, nebo tedy spíše nepodařilo nejlépe dopasovat čelní sklo a kapotu. Náprava proběhla za pomoci druhé karoserie (výhoda lepení ze dvou dvoj-vydání, spousta náhradních dílů )
Po dokončení prací na karoseriích, jsem se vrhnul na zpracování detailů. Zde tedy výfuk, foto nejvýživnější varianty v rozsypu a po ,,smontování,,...
...následně všech pět kousků pohromadě a taktéž zpětná zrcátka pro všechny vozy...
V mezičase, během hledání a okukování fotek jsem našel několik obrázků Barůmácké LR, s přídavnými světly. A jelikož mi něco zbylo, rozhodl jsem se pro oddech oživit i toto vozidlo... Zde tedy vstupní materiál a příprava...
...a po chvíli práce hotový výsledek
Ale teď už definitivně zpět k rozjetému závodu s časem, vše bylo připraveno na svých místech a já tak mohl v pátek po obědě začít vysypávat poslední součástky na stůl a začít skládat finále. Jako první projela cílem okruhovka...
Po ní Zolder...
V závěsu se ,,stotřicítkou,, Barum teamu...
Následovaná vozem z Rally Škoda 1982...
A za ní, konečně, i verze z Monte Carla...
A závěrem jedno skupinové foto...
Vše dokončeno, včetně dodatečné úpravy LRky, někdy před osmou ranní, následně zabaleno a převezeno na Chodov... Musím říci že závěr to byl vyčerpávající, ale stál za to a kupodivu, vzhledem k vypětí a snaze dokončit vše v šibeničním termínu, se i celkem povedl a na výsledné kvalitě se snad moc nepodepsal. Po čtyřech letech jsem odmáznul několik kostlivců a rázem zaplnil jednu polici ve skříni Všem co můj boj sledovali děkuji za trpělivost, snad se stavba a výsledek libí, případně doufám že někomu i pomůže. A jelikož to opět vše chvíli trvalo, dalo to téměř vzniknout dalšímu kostlivci, ke kterému se vrátím někdy příště, snad brzy, v novém vlákně. Na shledanou u dalšího modelu
P.S.: Lepší fotky všech aut samozřejmě doplním, nejspíše už konečně do samostatné galerie
Zde tedy jeden důkaz místo slibů
Ale vraťme se trochu nazpět, před cílovou rovinkou bylo ještě hodně práce. Bylo potřeba spojit obě části karoserií, což obzvlášť u starších, kde již byly z důvodu pokroucení vlepeny přední nápravy, nebylo úplně nejpohodlnější. Ale povedlo se, takže bylo možné pokračovat dokončením drobností. Při výrobě přechodu z boků do víka kapoty, jsem u BRT, RMC a 82" poupravil díly které jej vytváří, jelikož jsou tvarově odlišné od původní okruhovky, u které se mi na rozdíl od těchto přechod zdál pohledově ,,milejší,,. Foto lehké úpravy napoví daleko více...
Zde tedy původní díl a následná úprava tvaru...
...a díly přechodu na svých místech
U Barumky bylo trochu složitější díly dopasovat, s ohledem na modrý pruh který zde prochází, u dalších zmíněných již naprostá brnkačka.
U 82" jsem díl navíc vyřízl z červené plochy dveří druhé varianty. Proč? Zkrátka na mne bílá působila příliš rušivě, navíc se mi podařilo najít foto repliky vozu (resp. provedeného zbarvení), kde je tato možnost přípustná, takže to není až takový hřích . Rozdíl už posuďte sami...
U verze z Barum Rally se mi podařilo, nebo tedy spíše nepodařilo nejlépe dopasovat čelní sklo a kapotu. Náprava proběhla za pomoci druhé karoserie (výhoda lepení ze dvou dvoj-vydání, spousta náhradních dílů )
Po dokončení prací na karoseriích, jsem se vrhnul na zpracování detailů. Zde tedy výfuk, foto nejvýživnější varianty v rozsypu a po ,,smontování,,...
...následně všech pět kousků pohromadě a taktéž zpětná zrcátka pro všechny vozy...
V mezičase, během hledání a okukování fotek jsem našel několik obrázků Barůmácké LR, s přídavnými světly. A jelikož mi něco zbylo, rozhodl jsem se pro oddech oživit i toto vozidlo... Zde tedy vstupní materiál a příprava...
...a po chvíli práce hotový výsledek
Ale teď už definitivně zpět k rozjetému závodu s časem, vše bylo připraveno na svých místech a já tak mohl v pátek po obědě začít vysypávat poslední součástky na stůl a začít skládat finále. Jako první projela cílem okruhovka...
Po ní Zolder...
V závěsu se ,,stotřicítkou,, Barum teamu...
Následovaná vozem z Rally Škoda 1982...
A za ní, konečně, i verze z Monte Carla...
A závěrem jedno skupinové foto...
Vše dokončeno, včetně dodatečné úpravy LRky, někdy před osmou ranní, následně zabaleno a převezeno na Chodov... Musím říci že závěr to byl vyčerpávající, ale stál za to a kupodivu, vzhledem k vypětí a snaze dokončit vše v šibeničním termínu, se i celkem povedl a na výsledné kvalitě se snad moc nepodepsal. Po čtyřech letech jsem odmáznul několik kostlivců a rázem zaplnil jednu polici ve skříni Všem co můj boj sledovali děkuji za trpělivost, snad se stavba a výsledek libí, případně doufám že někomu i pomůže. A jelikož to opět vše chvíli trvalo, dalo to téměř vzniknout dalšímu kostlivci, ke kterému se vrátím někdy příště, snad brzy, v novém vlákně. Na shledanou u dalšího modelu
P.S.: Lepší fotky všech aut samozřejmě doplním, nejspíše už konečně do samostatné galerie
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / 1:24
Nádherná sbírka . Krásně a čistě slepeno . Klobouk dolů .
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / 1:24
Krásná práce a povedená sbírka modelů
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / 1:24
Vypadá to velice luxusně, moc povedené.
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / 1:24
Gratuluju k dokončení, krásná práce a moc povedený pestrobarevný výsledek