Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32 / HOTOVO
Tatra 815 AV-15
Kolegové modeláři,
Po velmi dlouhé době se pokusím odprezentovat zde svou stavbu modelu. Procházel jsem si archiv modelů a dospěl jsem k názoru, že již uzrál čas na stavbu tohoto „drobečka“. Myslím, že to bude vhodné doplnění mé sbírky, kterou bych chtěl i dále směřovat na vozidla AČR/ČSLA. Navíc, možná časem přibude i podvalník do soupravy. Za oběť mi tedy padla Tatra 815 AV-15 z dílny Ripper-works.
Bližší info o tomto někdy zatracovaném stroji naleznete např. zde:
http://forum.valka.cz/topic/view/13190/ ... prostovaci" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdo zná moje modely, asi tuší, že půjde o přebarvovaný model . Základ tedy tvoří originální vystřihovánka, kterou jsem si 2x černobíle zkopíroval na můj oblíbený 160g papír colorcopy. Dvě kopie jsou nutné, protože všechny detaily, které by se při přebarvení ztratily je nutné vytvořit plastické. Před samotnou stavbou jsem dlouho sbíral fotky AV-15 z internetu a pokusím se model déle upravovat a přibližovat k předloze. Moje vize je taková. že hotový model bude možné prezentovat v klidové nebo pracovní pozici, a nebo v odstrojeném stavu bez nástavby, například před opravou podvozku nebo GO.
Fotografie, které zde začínám dávat jsou cca 3týdny staré. V součastnosti je stavba cca v polovině. Mám nahrubo hotový podvozek, nástavbu bez jeřábu a momentálně pracuji na kabině. Nečekejte tedy prosím aktuální postup, budu se sem spíše zpětně vracet, minimálně do doby než report dostihne samotnou stavbu. Abych na stavbě nevyhořel, často přeskakuji od jednotlivých celků a snažím se práci si zpestřit. Model je rozsáhlý, úpravy náročné a doufám, že i tento report mě požene ve stavbě dopředu. Omlouvám se také za kvalitu fotek, většina je focena v noci u umělého světla.
Doufám tedy, že se moje stavba bude alespoň trochu líbit a přetrpíte zde fotky nepěkného černobílého modelu a mé patlalství.
Důkaz vlastnictví originálu
Tak a těď samotná stavba.
Na počátku stavby jsem ještě neměl jasno jak by měl model ve finále vypadat. Takže jsem se věnoval stavění drobných částí které neovlivňují celek a odkládal jsem je do krabičky. Mezitím jsem si procházel podklady a přemýšlel co dál.
Hlavní kladnice jeřábu s nosností 15t
hák je vybroušený z balzy a napuštěn vteřinovám lepidlem. Zpětně ještě zvažuju jeho nahrazení novým hákem který bude širší
přední nárazník
palivové nádrže
nářadí na nástavbu
nově vytvořené, násady z balzy
traverza 6,5t
nově vytvořený díl
příčníky rámu
tlumič výfuku
hlavní tažné zařízení
podložky pod opěrné nohy
kanistry
hever
Děkuji za pozornost a brzy nashle
Kolegové modeláři,
Po velmi dlouhé době se pokusím odprezentovat zde svou stavbu modelu. Procházel jsem si archiv modelů a dospěl jsem k názoru, že již uzrál čas na stavbu tohoto „drobečka“. Myslím, že to bude vhodné doplnění mé sbírky, kterou bych chtěl i dále směřovat na vozidla AČR/ČSLA. Navíc, možná časem přibude i podvalník do soupravy. Za oběť mi tedy padla Tatra 815 AV-15 z dílny Ripper-works.
Bližší info o tomto někdy zatracovaném stroji naleznete např. zde:
http://forum.valka.cz/topic/view/13190/ ... prostovaci" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdo zná moje modely, asi tuší, že půjde o přebarvovaný model . Základ tedy tvoří originální vystřihovánka, kterou jsem si 2x černobíle zkopíroval na můj oblíbený 160g papír colorcopy. Dvě kopie jsou nutné, protože všechny detaily, které by se při přebarvení ztratily je nutné vytvořit plastické. Před samotnou stavbou jsem dlouho sbíral fotky AV-15 z internetu a pokusím se model déle upravovat a přibližovat k předloze. Moje vize je taková. že hotový model bude možné prezentovat v klidové nebo pracovní pozici, a nebo v odstrojeném stavu bez nástavby, například před opravou podvozku nebo GO.
Fotografie, které zde začínám dávat jsou cca 3týdny staré. V součastnosti je stavba cca v polovině. Mám nahrubo hotový podvozek, nástavbu bez jeřábu a momentálně pracuji na kabině. Nečekejte tedy prosím aktuální postup, budu se sem spíše zpětně vracet, minimálně do doby než report dostihne samotnou stavbu. Abych na stavbě nevyhořel, často přeskakuji od jednotlivých celků a snažím se práci si zpestřit. Model je rozsáhlý, úpravy náročné a doufám, že i tento report mě požene ve stavbě dopředu. Omlouvám se také za kvalitu fotek, většina je focena v noci u umělého světla.
Doufám tedy, že se moje stavba bude alespoň trochu líbit a přetrpíte zde fotky nepěkného černobílého modelu a mé patlalství.
Důkaz vlastnictví originálu
Tak a těď samotná stavba.
Na počátku stavby jsem ještě neměl jasno jak by měl model ve finále vypadat. Takže jsem se věnoval stavění drobných částí které neovlivňují celek a odkládal jsem je do krabičky. Mezitím jsem si procházel podklady a přemýšlel co dál.
Hlavní kladnice jeřábu s nosností 15t
hák je vybroušený z balzy a napuštěn vteřinovám lepidlem. Zpětně ještě zvažuju jeho nahrazení novým hákem který bude širší
přední nárazník
palivové nádrže
nářadí na nástavbu
nově vytvořené, násady z balzy
traverza 6,5t
nově vytvořený díl
příčníky rámu
tlumič výfuku
hlavní tažné zařízení
podložky pod opěrné nohy
kanistry
hever
Děkuji za pozornost a brzy nashle
Naposledy upravil(a) freeper dne pon 2.1.2017 21:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Jsem moc rád, že ses rozhodnul odprezentovat celou stavbu, protože kousky v tvé galerii opravdu stojí za to.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Je to již několik "párů let", co jsem denně jezdíval kolem této mašinky na své pracoviště a vždy obdivoval, kolik technologií se dá vměstnat na plošinu za kabinu T 815. Souhlasím taky s Lukášem, že máš v galerii moc hezký kousky a tak budu sledovat a fandit, aby se ti modýlek povedl Já pak budu mít od koho "opisovat", až se pustím do svého kousku. Sleduji a držím palec...
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Díky kluci
haageemen: Máš pravdu, je to k neuvěření kolik různého příslušenství má skutečné AV k dispozici a k čemu všemu je použitelná. Teď když si procházím fotky a manuál je mi až líto, že papírový model je příliš křehký na hraní. Doufám že se mi povede alespoň zavěsit nějakou techniku na triangl.
pokračování:
Toto je fotografie která mě přivedla na myšlenku odpojit nástavbu od podvozku.
Bohužel, na modelu je rám průběžný a má nosnou funkci. Rám jsem tedy rozdělil tak jak je to na skutečném autu, ale musel jsem vyztužit centrální rouru aby se zpevnila a neprohýbala se. Do všechny dílů centrální roury jsem namotával pásek papíru pro větší pevnost a celou rourou prochází také 1,5mm svářecí drát, který ji vyztužuje a udržuje geometrii. Došlo také na výrobu nové převodovky, ta z vystřihovánky má příliš jednoduchý tvar a po demontáži nástavby bude hodně na očích.
haageemen: Máš pravdu, je to k neuvěření kolik různého příslušenství má skutečné AV k dispozici a k čemu všemu je použitelná. Teď když si procházím fotky a manuál je mi až líto, že papírový model je příliš křehký na hraní. Doufám že se mi povede alespoň zavěsit nějakou techniku na triangl.
pokračování:
Toto je fotografie která mě přivedla na myšlenku odpojit nástavbu od podvozku.
Bohužel, na modelu je rám průběžný a má nosnou funkci. Rám jsem tedy rozdělil tak jak je to na skutečném autu, ale musel jsem vyztužit centrální rouru aby se zpevnila a neprohýbala se. Do všechny dílů centrální roury jsem namotával pásek papíru pro větší pevnost a celou rourou prochází také 1,5mm svářecí drát, který ji vyztužuje a udržuje geometrii. Došlo také na výrobu nové převodovky, ta z vystřihovánky má příliš jednoduchý tvar a po demontáži nástavby bude hodně na očích.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Viděl jsem Tvoje modely v Ostravě a můžu říct , že na fotkách skoro nejde poznat , jestli je to model nebo skutečnost . Hodně dobrý .
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Paráda.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Pěkně si s tím hraješ. Úplná sochařina.
Převodovku jsi vymazlil. Podle fotek mi přijde, že se do rámu nemůže vejít (na výšku), ale to máš určitě pohlídaný.
Převodovku jsi vymazlil. Podle fotek mi přijde, že se do rámu nemůže vejít (na výšku), ale to máš určitě pohlídaný.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Díky,
Převodovka se vejde, ve skutečnosti jsem nejdříve sestavil plošinu nástavby a pak až podvozek. (fotky stavby jsou ve velkém skluzu oproti skutečné stavbě a nejsou příliš chronologicky seřazené). Navíc pod nástavbou je od autora "prázdno", takže je tam spousta místa.
Mimochodem, nenašlo by se u někoho pár snímků ve kterých je vidět do otevřených poklopů shora na nástavbě? Mám pouze 1 snímek na kterém je vidět hlavní převodovka. Ale nikde jsem nenašel ani jedinou fotku dynama pro svářečku nebo pohon velkého navijáku. V podstatě mi chybí vše co je mezi rourou podvozku a podlahou nástavby. Myslí, že google jsem už vyčerpal, takže pokud by někdo měl něco v soukr. archivu byl bych vděčný.
Převodovka se vejde, ve skutečnosti jsem nejdříve sestavil plošinu nástavby a pak až podvozek. (fotky stavby jsou ve velkém skluzu oproti skutečné stavbě a nejsou příliš chronologicky seřazené). Navíc pod nástavbou je od autora "prázdno", takže je tam spousta místa.
Mimochodem, nenašlo by se u někoho pár snímků ve kterých je vidět do otevřených poklopů shora na nástavbě? Mám pouze 1 snímek na kterém je vidět hlavní převodovka. Ale nikde jsem nenašel ani jedinou fotku dynama pro svářečku nebo pohon velkého navijáku. V podstatě mi chybí vše co je mezi rourou podvozku a podlahou nástavby. Myslí, že google jsem už vyčerpal, takže pokud by někdo měl něco v soukr. archivu byl bych vděčný.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Zdar, vím, že tohle zrovna nesháníš, ale přihodím ti do zásoby pár detailů:
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=291428" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=291428" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Rybáku, díky moc! Jak píšeš, není to sice ono, ale všechny takové fotky odkrytého podvozku jsou ohromná pomoc. Budou se hodit.
Report:
Třetí fází stavby byla u mě nástavba. Celek se mi stavěl velmi dobře, stavba mě hodně bavila takže šla dobře od ruky. Bohužel, autor na modelu neztvárnil nic vespod nástavby, na modelu je jen to co je vidět zvrchu. Použil jsem tedy těch několik málo fotografií které se mi povedlo sehnat a řídil jsem se i fotografiemi resinového modelu. Celý rám jsem podlepil balsou pro větší pevnost a rozdělil ho na dvě části hned za kabinou. Vyřezal jsem podlahu v místě poklopu a doplnil příčky rámu. Do první mezery mezi příčníky plánuji vyrobit čerpadlo hydraulické kapaliny, ve druhé bude vidět vrch převodovky a ve třetí by mělo být dynamo pro svářečku (k dynamu mám pouze 1 kresbu z manuálu k AV15, takže ho možná vypustím).
Dovybavil jsem zadní čelo nástavby a připravil opěrné nohy. (Při studování podkladů mě překvapilo, že AV15 nemá hydraulické podpěry). Dutinky v nohách jsem nahradil plastovýma tyčinkama.
Dále přišly na řadu schránky ve přední části nástavby a nádrž na hydr. kapalinu. Nádrž jsem musel asi o třetinu zkrátit ve spodní části, aby vznikl prostor pro budoucí čerpadlo. Momentálně ještě nejsem rozhodnutý zda nechat dvířka otevřené nebo je zalepit. Asi to rozseknu až po výrobě pantů, podle toho jak se povedou.
A na závěr nasucho seskládaný celek. Krásně sedí na všech čtyřech.
Report:
Třetí fází stavby byla u mě nástavba. Celek se mi stavěl velmi dobře, stavba mě hodně bavila takže šla dobře od ruky. Bohužel, autor na modelu neztvárnil nic vespod nástavby, na modelu je jen to co je vidět zvrchu. Použil jsem tedy těch několik málo fotografií které se mi povedlo sehnat a řídil jsem se i fotografiemi resinového modelu. Celý rám jsem podlepil balsou pro větší pevnost a rozdělil ho na dvě části hned za kabinou. Vyřezal jsem podlahu v místě poklopu a doplnil příčky rámu. Do první mezery mezi příčníky plánuji vyrobit čerpadlo hydraulické kapaliny, ve druhé bude vidět vrch převodovky a ve třetí by mělo být dynamo pro svářečku (k dynamu mám pouze 1 kresbu z manuálu k AV15, takže ho možná vypustím).
Dovybavil jsem zadní čelo nástavby a připravil opěrné nohy. (Při studování podkladů mě překvapilo, že AV15 nemá hydraulické podpěry). Dutinky v nohách jsem nahradil plastovýma tyčinkama.
Dále přišly na řadu schránky ve přední části nástavby a nádrž na hydr. kapalinu. Nádrž jsem musel asi o třetinu zkrátit ve spodní části, aby vznikl prostor pro budoucí čerpadlo. Momentálně ještě nejsem rozhodnutý zda nechat dvířka otevřené nebo je zalepit. Asi to rozseknu až po výrobě pantů, podle toho jak se povedou.
A na závěr nasucho seskládaný celek. Krásně sedí na všech čtyřech.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Paráda jako vždy od Tebe!!
Držím palce.
Držím palce.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Ahoj, nafotil som Ti zopár detailov nadstavby AV 15. Ak ešte budeš niečo potrebovať, ozvi sa a ja znovu oblečiem montérky a čo to nafotím.
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=291514" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=291514" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Skota, moc děkuji. Velmi si vážím toho, že jsi obětoval čas a nafotil jsi pro mne tyto snímky. S dovolením jsem si vše stáhl a pokusím se poznatky, alespoň částečně, aplikovat na model. Ještě jednou veliké díky!!
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Ahoj,
doplnil so ešte galériu o ďalšie foto:
- priestor medzi zadným nárazníkom a 4 nápravou,
- foto navijáku zospodu,
- foto pod nádržou hydraulického oleja, vpredu,
- celkový pohľad,
fotky sú samozrejme voľné, pre každého kto ich potrebuje. Hádam nájdeš na fotkách všetko čo potrebuješ, ak nie kľudne sa ozvi.
doplnil so ešte galériu o ďalšie foto:
- priestor medzi zadným nárazníkom a 4 nápravou,
- foto navijáku zospodu,
- foto pod nádržou hydraulického oleja, vpredu,
- celkový pohľad,
fotky sú samozrejme voľné, pre každého kto ich potrebuje. Hádam nájdeš na fotkách všetko čo potrebuješ, ak nie kľudne sa ozvi.
Re: Tatra 815 AV-15 / RW / 1:32
Opět děkuji za fotky. Moc mi pomohly.
Pokračování reportu:
Na základě fotografií jsem vyrobil novou základnu navijáku a čerpadlo hydrauliky. Postupně doplnuji imitaci hadic a potrubí.
Ještě plánuji alespoň částečně vyrobit mechanismus ukládání lana který je skrytý pod zadním krytem.
Z čerpadla nakonec nebude moc vidět, protože mezi skříně nástavby přijde ještě podpěra ramene jeřábu a rezerva. Nasucho seskládáno.
Postupně také pracuji na podvozku. V přední části přibyl rám pod kabinu, připojil jsem přední nárazník, stupačky a rampu pro vzduchové filtry a výfuk. Na celém podvozku také dodělávám vzduchové potrubí. Zadní část je již víceméně hotová, v přední části ještě něco přidám.
Dále přišla na řadu kola. Poprvé jsem na svém modelu použil laserem řezaný dezén. Musím říct, že je to příjemný luxus.
Také jsem si nakreslil vnitřní vybavení jedné z levých skříněk
A na závěr malá ochutnávka. Neodolal jsem a seskládal víceméně vše co mám momentálně postaveno. (fotky ze stavby kabiny musím ještě zpracovat)
Pokračování reportu:
Na základě fotografií jsem vyrobil novou základnu navijáku a čerpadlo hydrauliky. Postupně doplnuji imitaci hadic a potrubí.
Ještě plánuji alespoň částečně vyrobit mechanismus ukládání lana který je skrytý pod zadním krytem.
Z čerpadla nakonec nebude moc vidět, protože mezi skříně nástavby přijde ještě podpěra ramene jeřábu a rezerva. Nasucho seskládáno.
Postupně také pracuji na podvozku. V přední části přibyl rám pod kabinu, připojil jsem přední nárazník, stupačky a rampu pro vzduchové filtry a výfuk. Na celém podvozku také dodělávám vzduchové potrubí. Zadní část je již víceméně hotová, v přední části ještě něco přidám.
Dále přišla na řadu kola. Poprvé jsem na svém modelu použil laserem řezaný dezén. Musím říct, že je to příjemný luxus.
Také jsem si nakreslil vnitřní vybavení jedné z levých skříněk
A na závěr malá ochutnávka. Neodolal jsem a seskládal víceméně vše co mám momentálně postaveno. (fotky ze stavby kabiny musím ještě zpracovat)