Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Ahoj,
kde ti to mohlo vzniknout netuším, přiznám že jsem svoje i tvoje fotky študoval asi půl hodiny
Každopádně - vzhledem k tomu, že to vypadá, že písty máš udělány tak, aby šly rozebrat (nebo ne?) tak bych jako první zkusil zkrátit ty stříbrné písty - z fotky to vypadá, jakože by ještě šel zasunout, ale předpokládám, že ti brání jeho délka - klidně bych ho zasunul až co to půjde.
Pokud by to nestačilo o kousek zkrátíš i ty žluté tubusy (na straně u ramene) a máš to poměrně nenásilné, jenom trochu řezání.
Ale jestli nemáš rozebíratelné ty písty tak bych to asi postavil se zvedlým ramenem (stejně to bude stát u Čmeláka s násypkou )
kde ti to mohlo vzniknout netuším, přiznám že jsem svoje i tvoje fotky študoval asi půl hodiny
Každopádně - vzhledem k tomu, že to vypadá, že písty máš udělány tak, aby šly rozebrat (nebo ne?) tak bych jako první zkusil zkrátit ty stříbrné písty - z fotky to vypadá, jakože by ještě šel zasunout, ale předpokládám, že ti brání jeho délka - klidně bych ho zasunul až co to půjde.
Pokud by to nestačilo o kousek zkrátíš i ty žluté tubusy (na straně u ramene) a máš to poměrně nenásilné, jenom trochu řezání.
Ale jestli nemáš rozebíratelné ty písty tak bych to asi postavil se zvedlým ramenem (stejně to bude stát u Čmeláka s násypkou )
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Ahoj,
ja osobne bych opatrne odrizl uchyceni pistu na spodni casti ramene a posunul, tak aby rameno dosedlo. Pripadne zaretusovani v tomto miste nebude tak zretelne
At to klapne podle tvych predstav Jakub
ja osobne bych opatrne odrizl uchyceni pistu na spodni casti ramene a posunul, tak aby rameno dosedlo. Pripadne zaretusovani v tomto miste nebude tak zretelne
At to klapne podle tvych predstav Jakub
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
díky za postřehy.
ono to sice vypadá, že jsou rozebíratelné, ale na vnitřku pístnice je pojistný kroužek, který je napevno, rozebírat tudíž nelze
tím pádem mám tyto možnosti:
- posunout úchyty pístů u ramene (moje obava je, že to nebude vypadat dobře)
- zkusit oddělat úchyty pístů u otoče a zakrátit je (pilník, skalpel...), potom zkusit nalepit zpět (riziko je, že to bude nedostatečná vzdálenost a otázkou je, jak se povede úchyty odlepit)
- odříznout nějak držák na pístu, zkrátit jeho délku a zkusit ho napáchat zpět
- koupit nový výtisk tatrovky a kompletní pístnice vyrobit znovu - se správnou délkou a průměrem pístnic a s hliníkovou fólií, aby to vypadalo líp a taky líp fungovalo
Když tak na to koukám, nejvíc se mi asi líbí poslední možnost, ale ještě uvidíme, jak dopadnou ostatní pokusy o nápravu...
ono to sice vypadá, že jsou rozebíratelné, ale na vnitřku pístnice je pojistný kroužek, který je napevno, rozebírat tudíž nelze
tím pádem mám tyto možnosti:
- posunout úchyty pístů u ramene (moje obava je, že to nebude vypadat dobře)
- zkusit oddělat úchyty pístů u otoče a zakrátit je (pilník, skalpel...), potom zkusit nalepit zpět (riziko je, že to bude nedostatečná vzdálenost a otázkou je, jak se povede úchyty odlepit)
- odříznout nějak držák na pístu, zkrátit jeho délku a zkusit ho napáchat zpět
- koupit nový výtisk tatrovky a kompletní pístnice vyrobit znovu - se správnou délkou a průměrem pístnic a s hliníkovou fólií, aby to vypadalo líp a taky líp fungovalo
Když tak na to koukám, nejvíc se mi asi líbí poslední možnost, ale ještě uvidíme, jak dopadnou ostatní pokusy o nápravu...
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Ahoj,
ted jsem koukal na fotky u RW a zda se mi jako by jsi mel otocene uchyty pistu na otoci.. podle fotek soudim ze je jedna strana dlouha a druha kratka, takze bych to zkusil odrezat, otocit a uvidis co to udela
Jakub.
P.S. mozna se pletu, jen napady
ted jsem koukal na fotky u RW a zda se mi jako by jsi mel otocene uchyty pistu na otoci.. podle fotek soudim ze je jedna strana dlouha a druha kratka, takze bych to zkusil odrezat, otocit a uvidis co to udela
Jakub.
P.S. mozna se pletu, jen napady
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Jakube otočené je určitě nemá, nešlo by to
Geraltos: Já jsem pro odřezání držáků u ramene. Uřízni, povol rameno, přilep a doretušuj (do té výztuhy ti to pořád vyjde). Buď to nepůjde vidět vůbec nebo jenom při hodně zvednutém ramenu. Pokud se toho bojíš a není ti líto peněz, šel bych i do nových pístnic (nebo sežeň scan, za 2 pístnice by se tu střílet nemuselo).
Geraltos: Já jsem pro odřezání držáků u ramene. Uřízni, povol rameno, přilep a doretušuj (do té výztuhy ti to pořád vyjde). Buď to nepůjde vidět vůbec nebo jenom při hodně zvednutém ramenu. Pokud se toho bojíš a není ti líto peněz, šel bych i do nových pístnic (nebo sežeň scan, za 2 pístnice by se tu střílet nemuselo).
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Ahoj, pred pár dňami som podobný problém pri tejto tatre riešil aj ja. Rovnako aj mne rameno nedosadalo na podperu. Našťastie som to zistil ešte pred prilepením ramena k nadstavbe. Vyriešil som to tak, že som rameno na nadstavbe posunul viac dopredu. Tým pádom sa piesty predĺžia a tak vznikne priestor pre rameno sklopiť ho nižšie. Prikladám aj obrázky, kde je pôvodné miesto pre prilepenie ramena vyznačené červeným krúžkom a miesto kde som ho prilepil ja zeleným. Problém môže byť v tom, ak si rameno už prilepil na pôvodné miesto. Ja som tento problém nejak veľmi neriešil, myslel som, že problém bol v mojich rukách...
Snáď je to aspoň trochu zrozumiteľné.
Snáď je to aspoň trochu zrozumiteľné.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Ričmond: no já tam vidím jedno úskalí - když odřežu celý držák z boku, bude to pak těžko přilepitelné zpět, protože tam bude malá styčná plocha (vnější část je součástí ramene a druhá je nalepená naproti). Leda bych to posunul i s tím spodním zakrytím, které je ale nalepeno i na rameni zespoda...). řešení to ale určitě je...
Andy: vidíš, to vypadá jako dobrý nápad ! rameno zatím napevno nemám.
jen prosím můžeš mi změřit, o kolik je střed nové díry posunut vpřed oproti původní díře? Druhá otázka je, čím teď provrtat do boku ramene další díru, je to dost tlustý karton a musel bych opravdu hodně opatrně (a nevím, jak moc by to šlo přesně). Taky nemám vhodný nástroj, klasická aku vrtačka asi není to pravé ořechové
možná mě to aspoň nakopne konečně koupit nějakou gravírovací sadu, tam třeba nějaké malé vrtáčky budou...
díky všem za postřehy, nechám to chvíli uležet a pak se nějak rozhodnu.
Andy: vidíš, to vypadá jako dobrý nápad ! rameno zatím napevno nemám.
jen prosím můžeš mi změřit, o kolik je střed nové díry posunut vpřed oproti původní díře? Druhá otázka je, čím teď provrtat do boku ramene další díru, je to dost tlustý karton a musel bych opravdu hodně opatrně (a nevím, jak moc by to šlo přesně). Taky nemám vhodný nástroj, klasická aku vrtačka asi není to pravé ořechové
možná mě to aspoň nakopne konečně koupit nějakou gravírovací sadu, tam třeba nějaké malé vrtáčky budou...
díky všem za postřehy, nechám to chvíli uležet a pak se nějak rozhodnu.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Možno mi nebudeš veriť, ale ja som nové diery nerobil. Jednoducho som odmeral vnútornú dĺžku medzi dvoma stenami a podľa toho som upravil dĺžku drôtu (o cca 0,5mm kratší), ktorý som pretiahol cez vnútro ramena. (samozrejme to drôt nemusí byť). Potom som na konce drôtu prilepil krúžky papiera pomocou ktorých som celé rameno prilepil na nové miesto. Tie krúžky papiera kvôli tomu, aby zabránili zalepeniu ramena o bočné steny. Takto zostanú prilepené len spomínané krúžky a rameno bude pekne pohyblivé. Je trochu zložitejšie to zrealizovať, ale mne to funguje parádne.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Andy: nasadils mi velkého brouka asi to vyzkouším. je to vlastně rozpěra, která se vzpříčí mezi stěny a když bude akurátní délka osy (já používám laminátové kulatiny), tak by to teoreticky mohlo držet i nepřilepené - provizorně.
až dodělám zbytek ramen a všechno bude sedět, tak bych to zkusil nasucho a případně použil Tvůj postup nebo bych jen špendlíkem a vteřinovým lepidlem zajistil osu nejdřív na jedné straně a po zaschnutí na druhé (mám tam nějakou malou rezervu, snad bude stačit)
díky všem za nápady, pivo máte u mě všichni
až dodělám zbytek ramen a všechno bude sedět, tak bych to zkusil nasucho a případně použil Tvůj postup nebo bych jen špendlíkem a vteřinovým lepidlem zajistil osu nejdřív na jedné straně a po zaschnutí na druhé (mám tam nějakou malou rezervu, snad bude stačit)
díky všem za nápady, pivo máte u mě všichni
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
ahoj,
dnes jsem si vzal dovolenou a věnoval se celý den jen Tatrovce. Výložník je hotov. problém se vzdáleností jeho ukotvení jsem vyřešil tak, že jsem využil rozpěru, kterou jsem vůči původnímu ukotvení osy posunul mírně dopředu. Pojistil jsem to vteřinovým lepidlem na špičce špendlíku.
Vše funguje dobře.
příště už pevně doufám, že bude dokončení
dnes jsem si vzal dovolenou a věnoval se celý den jen Tatrovce. Výložník je hotov. problém se vzdáleností jeho ukotvení jsem vyřešil tak, že jsem využil rozpěru, kterou jsem vůči původnímu ukotvení osy posunul mírně dopředu. Pojistil jsem to vteřinovým lepidlem na špičce špendlíku.
Vše funguje dobře.
příště už pevně doufám, že bude dokončení
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Téda. Celej výložník a bez zapatkování? To docela riskuješ.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
mám adrenalin v povaze
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Model těžký luxus a těším se na konečný výsledek. Jo a jinak jeřábníkovi sebrat průkaz jeřábníka, zavřít až by uměl odříkat jeřábnickou příručku tak ho zase pustit.