Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:32
Zdravím všechny, kdož zavítali to tohoto vlákna. Už poměrně dlouho bloumám po tomto DFku, koukám na úžasné modely, sosám inspiraci a odhodlávám se ke svému modelářskému comebacku. Popravdě jsem si myslel, že papírová modelařina je v dnešní době mrtvá. Jak velký byl můj omyl, jsem zjistil úplnou náhodou díky svému synkovi a já jsem tomu velmi rád. Doslova a do písmene jsem čuměl, co všechno na mě vyběhlo po vygooglení slova "vystřihovánky." Je úžasné, jaká je dnes nabídka a co všechno je někdo schopen vymyslet a následně vytvořit z papíru. Ba co víc, je neuvěřitelné, že v dnešní době se všudy přítomných scanerů, kopírek, tiskáren, warez severů a vysokorychlostního připojení se některé již vyprodané modely v bazarech a na aukru prodávají za poměrně vysoké částky. Dámy a pánové autoři, vytvořili jste a tvoříte úžasné věci, máte můj obdiv.
Vždycky se mi líbily americké tahače. Nádherné, velké, naleštěné stroje se spoustou chromu. Z tohoto důvodu jsem si pro svůj comeback vybral Western Star 4900 s cisternovým návěsem Tytal 200BBL, v měřítku 1:32. Autorem modelů je Zdeněk Čekal. Možná to není zrovna ideální model vhodný na modelářský comeback, obzvláště když jsem odkojen pouze modely z ABC a ten můj poslední jsem tvořil neznámo kdy. Nicméně je neodolatelný a já se na něj už opravdu těším.
Western Star je americký výrobce trucků se sídlem v Portlandu ve státě Oregon , USA. Vyrábí řadu silničních i off-road užitkových vozidel. Specializuje se na nákladní automobily vyrobené na míru dle přání zákazníka. Zákazník má k dispozici v několika konfiguracích podvozek, převodovku, brzdy a několik velikostí kabin i spacích boxů. V důsledku toho bylo vyrobeno velmi málo identických vozů Western Star. Nejobvyklejším modelem Western Star jsou vozy řady 4900.
Toliko hrubý výcuc z wikipedie.
Vlastní model je vytištěn offsetem na osmi stranách A4, plus tři strany A4 s návodovými kresbami a postupem práce. Kvalita tisku je perfektní, barvy jen září a až je mi skoro líto do sešitu zaříznout. Drobnou výtku mám k běhounům pneumatik. Vzorek je na nich poměrně nevýrazný a i na fotografiích model vypadá, jako by měl nazuté sliky. Ovšem co mě opravdu vadí, tak jsou návodové kresby. Konkrétně vynášecí čáry popisů jednotlivých dílů jsou kreslené silnou čarou. Několikanásobně silnější, než jsou obrysy, čili podle všech pravidel a zvyklostí kreslení které znám, přesně obráceně. Pro někoho možná prkotina, může za to moje profesionální deformace, ale totok mi prostě vadí. Nu což, abych si nesnižoval již tak nízké, modelářské sebevědomí, tak teď raději moc nekoukat na sirky a tic tac u lodiček či čarování u vláčkařů, raději dáme dvě deci neuburského pro zpevnění ruky, zařadit želví rychlost a dime na to.
Vždycky se mi líbily americké tahače. Nádherné, velké, naleštěné stroje se spoustou chromu. Z tohoto důvodu jsem si pro svůj comeback vybral Western Star 4900 s cisternovým návěsem Tytal 200BBL, v měřítku 1:32. Autorem modelů je Zdeněk Čekal. Možná to není zrovna ideální model vhodný na modelářský comeback, obzvláště když jsem odkojen pouze modely z ABC a ten můj poslední jsem tvořil neznámo kdy. Nicméně je neodolatelný a já se na něj už opravdu těším.
Western Star je americký výrobce trucků se sídlem v Portlandu ve státě Oregon , USA. Vyrábí řadu silničních i off-road užitkových vozidel. Specializuje se na nákladní automobily vyrobené na míru dle přání zákazníka. Zákazník má k dispozici v několika konfiguracích podvozek, převodovku, brzdy a několik velikostí kabin i spacích boxů. V důsledku toho bylo vyrobeno velmi málo identických vozů Western Star. Nejobvyklejším modelem Western Star jsou vozy řady 4900.
Toliko hrubý výcuc z wikipedie.
Vlastní model je vytištěn offsetem na osmi stranách A4, plus tři strany A4 s návodovými kresbami a postupem práce. Kvalita tisku je perfektní, barvy jen září a až je mi skoro líto do sešitu zaříznout. Drobnou výtku mám k běhounům pneumatik. Vzorek je na nich poměrně nevýrazný a i na fotografiích model vypadá, jako by měl nazuté sliky. Ovšem co mě opravdu vadí, tak jsou návodové kresby. Konkrétně vynášecí čáry popisů jednotlivých dílů jsou kreslené silnou čarou. Několikanásobně silnější, než jsou obrysy, čili podle všech pravidel a zvyklostí kreslení které znám, přesně obráceně. Pro někoho možná prkotina, může za to moje profesionální deformace, ale totok mi prostě vadí. Nu což, abych si nesnižoval již tak nízké, modelářské sebevědomí, tak teď raději moc nekoukat na sirky a tic tac u lodiček či čarování u vláčkařů, raději dáme dvě deci neuburského pro zpevnění ruky, zařadit želví rychlost a dime na to.
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Jako první jsem si chtěl vyzkoušet práci z hliníkovou páskou, tak jsem se pokusil učunit masku a klakson a hned se dostavil první neúspěch Páska, kterou jsem zakoupil se mi zdála býti super, je tenká, leskne se jak psí gule, ale jak je vidno zříti - na papíru se vlní, nedrží to pořádně, odchlipuje se, zkrátka je po ní prd.
Nu což, první neúspěch mě neodradí, zmetky letí do dža, a já se juknu někde po lepší pásce, nebo fólii.
Nu což, první neúspěch mě neodradí, zmetky letí do dža, a já se juknu někde po lepší pásce, nebo fólii.
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Ahoj. Přeju hodně úspěchů.
K té pásce. Nevim, jakou máš, ale určitě líp drží jakákoliv páska na hladkém podkladu. Navíc kovový povrch je sviňa. Ukáže sebemenší nerovnost a při manipulaci s takto upraveným dílem s neubráníš tomu, abys tam nějakou nerovnost nespáchal, hlavně pokud je páska pouze hliníková, bez plastového filmu a je-li pod ní měkký papír.
Doporučuju papírový díl prolakovat (naimpregnovat) řídkým vteřiňákem nebo nitrolakem. Pak přebrousit a znovu nalakovat do hladka. Na to teprve lepit kovovou pásku.
K té pásce. Nevim, jakou máš, ale určitě líp drží jakákoliv páska na hladkém podkladu. Navíc kovový povrch je sviňa. Ukáže sebemenší nerovnost a při manipulaci s takto upraveným dílem s neubráníš tomu, abys tam nějakou nerovnost nespáchal, hlavně pokud je páska pouze hliníková, bez plastového filmu a je-li pod ní měkký papír.
Doporučuju papírový díl prolakovat (naimpregnovat) řídkým vteřiňákem nebo nitrolakem. Pak přebrousit a znovu nalakovat do hladka. Na to teprve lepit kovovou pásku.
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
No vida a já to dělal přesně obráceně. Sice jsem si překopíroval díl na hladší papír, ale první jsem na něj nalepil hliníkovou pásku a pak teprve narýhoval, vyřezal a složil. Dík za radu, zkusím tvůj postup. Nicméně ta páska je čistě hliníková a bude stát asi opravdu za prd, páč pořádně nedrží ani sama na sobě. Zřejmě jsem sáhl po nějakém šméčku
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Na chvíli jsem opustil pokusy s hliníkovou páskou a pokusil se učunit něco čistě papírového. Výsledek je vidět níže.
Podélníky jsou v modelu řešené jako obdélníková trubka a návod nezmiňuje žádné zesílení či podlepení. Možná by to takto mohlo fungovat, ale já moc nevěřím svojí vlastní šikovnosti a tak jsem raději oba nosníky podlepil na celou tloušťku kartonem a nechal několik hodin ležet pod zátěží. Výsledkem je krásně tuhoučký rám, který vydrží i synkovu dennodenní kontrolu kvality a progresu Jak je vidno, s retuší mi to moc nejde Nu což, trénink dělá mistry, takže jedeme dál.
Podélníky jsou v modelu řešené jako obdélníková trubka a návod nezmiňuje žádné zesílení či podlepení. Možná by to takto mohlo fungovat, ale já moc nevěřím svojí vlastní šikovnosti a tak jsem raději oba nosníky podlepil na celou tloušťku kartonem a nechal několik hodin ležet pod zátěží. Výsledkem je krásně tuhoučký rám, který vydrží i synkovu dennodenní kontrolu kvality a progresu Jak je vidno, s retuší mi to moc nejde Nu což, trénink dělá mistry, takže jedeme dál.
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Zdravím, mám podobné problémy s hliníkovou páskou, tak jsem to vyřešil barvou Revell č. 99 http://www.plastikovy-model.cz/modely/r ... taliza-113" onclick="window.open(this.href);return false;
použil jsem ji při stavbě BMW M3 na kola
na fotkách to moc vidět není, ale myslím, že by se jí dala hliníková páska nahradit
Jinak držím palce při stavbě
použil jsem ji při stavbě BMW M3 na kola
na fotkách to moc vidět není, ale myslím, že by se jí dala hliníková páska nahradit
Jinak držím palce při stavbě
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Díky za tip. Nevím, jestli je to srovnatelné s hliníkovou páskou, ale minimálně to bude barva vhodná k retuši hran. Já provedl druhý pokus (no, možná jich bylo víc ) s páskou a výsledek je takovýto:
Postupoval jsem podle Vaškovi rady, díl jsem napustil vteřinovým lepidlem, zabrousil a teprve pak potáhl páskou. Použil jsem tu samou pásku jako při prvním pokusu, ale nejdříve jsem z kluba odmotal a vyhodil cca 5-6 metrů. Netvrdím, že to nejde udělat lépe, ale já jsem docela spokojen. Vlastně je to poprvé, co jsem na papírový model vzal a použil šmirgl Hrany jsem retušoval stříbrnou Agamou, ale podle fotky ta tvoje revelka vypadá mnohem lépe.
Postupoval jsem podle Vaškovi rady, díl jsem napustil vteřinovým lepidlem, zabrousil a teprve pak potáhl páskou. Použil jsem tu samou pásku jako při prvním pokusu, ale nejdříve jsem z kluba odmotal a vyhodil cca 5-6 metrů. Netvrdím, že to nejde udělat lépe, ale já jsem docela spokojen. Vlastně je to poprvé, co jsem na papírový model vzal a použil šmirgl Hrany jsem retušoval stříbrnou Agamou, ale podle fotky ta tvoje revelka vypadá mnohem lépe.
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Chci se o to pokusit, ale až za denního světla. Pod lampou se to leskne, odráží to prasátka do očí a díky tomu na to prdlajs vidím. Je pravdou, že 1mm široký pásek na vnitřní hrany bych měl zvládnout.
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
jo leskne se to dost ten tenčí pásek jsem řezal skoro poslepu má sílu 1/3 mm tenčí jde udělat ale dle mne je to na úkor stálosti je to přece jen už málo lepidla na pásce
Jinak to tu asi ještě nikdo nestavěl tak jsem dost zvědavej jak ti to pujde
Jinak to tu asi ještě nikdo nestavěl tak jsem dost zvědavej jak ti to pujde
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
To jsme dvaTonny1 píše: jsem dost zvědavej jak ti to pujde
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Trochu jsem potunil přední nárazník, stačily mi k tomu dvě svorky a kousek nerezového plechu
Nárazník byl pod zátěží cca 12 hodin, přesto je lehce zvlněný. "Potunil" jsem mlhovky, papírové z modelu jsem nahradil vlastními. Podobnost s jinými světly, viděnými zde na DF není vůbec náhodná, jen to provedení krapet pokulhává
Nárazník byl pod zátěží cca 12 hodin, přesto je lehce zvlněný. "Potunil" jsem mlhovky, papírové z modelu jsem nahradil vlastními. Podobnost s jinými světly, viděnými zde na DF není vůbec náhodná, jen to provedení krapet pokulhává
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Je to pěkný a každá kára ač sebevíc nablýskaná má na sobě dost nerovností důlků a malých ťukanců
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
Já myslím, že to je velice dobré. Papír, potažmo papírový model, má své limity.
Většina z nás, až na pár jedinců (myšleno v dobrém), to respektuje.
Většina z nás, až na pár jedinců (myšleno v dobrém), to respektuje.
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: stř 12.11.2014 12:51
Re: Western Star 4900 + cisternový návěse Tytal / Z-Art / 1:
I modeláři mají své limity, já ty svoje snad jednou posunuVašekS píše:Já myslím, že to je velice dobré. Papír, potažmo papírový model, má své limity.
To ano, většinou má. Holt můj nárazník nárazník má tesco crash ještě před nasazením na auto, kdežto tvůj kombajn je bez ztráty kytičky a bez šrámuTonny1 píše:Je to pěkný a každá kára ač sebevíc nablýskaná má na sobě dost nerovností důlků a malých ťukanců
Díky chlapi za podporu. Jedu dál.
Vrátil jsem se k masce, kterou jsem už od samého počátku také chtěl krapet potunit. Jednoduchou, papírovou, neprůhlednou výplň jsem chtěl nahradil 3D průhlednou mřížkou. Že jsem si tak zvýšil obtížnost modelu minimálně o jeden level, jsem zjistil velice brzy. Experiment "mřížka" proběhl v několika kolech, při kterých jsem zjistil následující:
- hliníková páska je opravdu sviňa, nejde mi namotat na tenký drát tak, aby se konec neodchlipoval a nesnáší vteřinové lepidlo
- cigaretový papírek je na smotání tenkých papírových ruliček fakt dobrý dobrý matroš, za tento nápad (matně tuším, že Bernieho?), palec nahoru
- plastové profily jsou super