Tatra 148 CAS 10 / PMHT+Agromodels / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 148 CAS 10 / PMHT+Agromodels / 1:32
Ahoj,
zakládám toto vlákno, jelikož jsem na Chodově koupil tenhle krásny kousek a rád se s vámi podělím o zážitek ze stavby začal jsem podle plánu nápravami a jakmile bude, co fotit přihodím pár obrázků.
Něco málo o voze: převzato - http://tatratech.wz.cz/prospekty/t148/t148cas10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TATRA 148 CAS 10
Automobilová sací cisterna T 148 CAS 10 je určená na přepravu různých znečištěných kapalin, průmyslových odpadních vod, tekutých výkalů, umělých hnojiv a pod. CAS 10 je možné využívat i na přepravu pitné vody. Je vybaven cisternovou nástavbou uloženou na podvozku T 148 PP 4V 6x6. Nádrž je tlaková nádoba kruhovitého průřezu svařená z ocelového plechu. V polovině nádrže je umístěná výztuha s vlnolamem.
Na obou stranách jsou instalované průzory - stavoznaky, které umožňují průběžnou kontrolu stavu plnění, vyprázdňování a stav zatíženosti vozidla. Konstrukce podvozku je odvozená od typové řady T 148. Nápravy jsou kyvadlové, nezávisle odpružené s uzávěrkou diferenciálu. Převodovka má 5 rychlostních stupňů pro jízdu vpřed a jeden stupeň pro jízdu vzad. Je vybavena pomocným pohonem s převodovým poměrem 1:2,5. Přídavná převodovka má dva rychlostní stupně : silniční a redukovaný. Brzdová soustava je vzduchotlaková, dvouokruhová.
Technické údaje:
Značka, typ vozidla
T 148 CAS 10
Pohotovostní hmotnost
10 700 kg
Užitečná hmotnost
11 300 kg
Celková hmotnost vozidla
25 000 kg
Maximální hmotnost přívěsu
38 000 kg
Typ motoru
T 2-928-15E
Počet válců
8
Vrtání x zdvih
120 x 140 mm
Chlazení motoru
vzduchem
Zdvihový objem motoru
12 667 cm3
Největší výkon motoru
156 / 2 000 kW / min-1
Základní spotřeba paliva
32,5 / 50 litrů / 100 km
Maximální rychlost
70 km / hod
Pohon
6 x 6
Speciální nástavba
nádrž na kapalinu
Materiál
ocel
Objem
10 m3
Maximální pracovní přetlak
200 kPa
Vlastnictví:
Zatím ahoj a brzy nějaký progres Jakub.
zakládám toto vlákno, jelikož jsem na Chodově koupil tenhle krásny kousek a rád se s vámi podělím o zážitek ze stavby začal jsem podle plánu nápravami a jakmile bude, co fotit přihodím pár obrázků.
Něco málo o voze: převzato - http://tatratech.wz.cz/prospekty/t148/t148cas10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TATRA 148 CAS 10
Automobilová sací cisterna T 148 CAS 10 je určená na přepravu různých znečištěných kapalin, průmyslových odpadních vod, tekutých výkalů, umělých hnojiv a pod. CAS 10 je možné využívat i na přepravu pitné vody. Je vybaven cisternovou nástavbou uloženou na podvozku T 148 PP 4V 6x6. Nádrž je tlaková nádoba kruhovitého průřezu svařená z ocelového plechu. V polovině nádrže je umístěná výztuha s vlnolamem.
Na obou stranách jsou instalované průzory - stavoznaky, které umožňují průběžnou kontrolu stavu plnění, vyprázdňování a stav zatíženosti vozidla. Konstrukce podvozku je odvozená od typové řady T 148. Nápravy jsou kyvadlové, nezávisle odpružené s uzávěrkou diferenciálu. Převodovka má 5 rychlostních stupňů pro jízdu vpřed a jeden stupeň pro jízdu vzad. Je vybavena pomocným pohonem s převodovým poměrem 1:2,5. Přídavná převodovka má dva rychlostní stupně : silniční a redukovaný. Brzdová soustava je vzduchotlaková, dvouokruhová.
Technické údaje:
Značka, typ vozidla
T 148 CAS 10
Pohotovostní hmotnost
10 700 kg
Užitečná hmotnost
11 300 kg
Celková hmotnost vozidla
25 000 kg
Maximální hmotnost přívěsu
38 000 kg
Typ motoru
T 2-928-15E
Počet válců
8
Vrtání x zdvih
120 x 140 mm
Chlazení motoru
vzduchem
Zdvihový objem motoru
12 667 cm3
Největší výkon motoru
156 / 2 000 kW / min-1
Základní spotřeba paliva
32,5 / 50 litrů / 100 km
Maximální rychlost
70 km / hod
Pohon
6 x 6
Speciální nástavba
nádrž na kapalinu
Materiál
ocel
Objem
10 m3
Maximální pracovní přetlak
200 kPa
Vlastnictví:
Zatím ahoj a brzy nějaký progres Jakub.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Taky jsem na Chodově opatřil...A hned na to v úterý jsem na Slovensku kousek od Trnavy potkal cisternovou 148 (jestli zrovna CAS 10 nevím) přesně v tomhle modro-modrém zbarvení ...budu sledovat, časem bych se do nějaké té Tatrovky chtěl také pustit...
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Tohle budu sledovat . Konečně pořádná předloha .
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
OT: Nechat dozer kvůli ***kroť se ve výrazech!***
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Ahoj Lukáši,
na dozeru stále pracuji, tedy průběžně... Ale tuhle předlohu jsem si chtěl už dlouho slípnout
V pořadí předchozí příspěvek netřeba citovat. moderátor Zrzek
na dozeru stále pracuji, tedy průběžně... Ale tuhle předlohu jsem si chtěl už dlouho slípnout
V pořadí předchozí příspěvek netřeba citovat. moderátor Zrzek
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
skvělá volba vozu úplně na ho*** taky se na něj zvolna chystám - co na to pan bedatruhlar, dáme teda tu paralelku?
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Tuhletu tatrovku jsem pořídil na FOR MODEL 2014 v Olomouci, kde měli PMHT svůj prodejní stánek. Hned jsem se dal do řeči i s betařem. Stavbu si užil, tak doufám, že si ji užiješ i ty.
Podle mého názoru je tento kousek asi nejpodařenější od tohoto vydavatele.
Podle mého názoru je tento kousek asi nejpodařenější od tohoto vydavatele.
- Sgt-Pepper
- Příspěvky: 70
- Registrován: sob 8.12.2012 20:50
- Bydliště: Trutnov
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Ahoj Jakube,
na tenhle model jsem zvědav, taky ho v budoucnu plánuji stavět. Hodně štěstí při stavbě. Budu nahlížet.
Ondra
na tenhle model jsem zvědav, taky ho v budoucnu plánuji stavět. Hodně štěstí při stavbě. Budu nahlížet.
Ondra
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Pěkný den přátelé,
tak tu máme první pár vlaštovek, které sice jaro nedělají, ale přeci jen zatím hotovy nápravy, alespoň částečně… U zadních jsem zachoval pohyblivost poloos, papír se krásně tvaruje a lepí se na 1*. Samotné zpracování modelu je parádní a stavbu si opravdu užívám plnými doušky lepení s chlopněmi je přeci jen o kousek pohodlnější, než na tupo.
No písmenek už bylo dost, tak přihodím pár obrázků stávajícího stavu a pokračuji dál dle plánu.
Aktuální stav:
Zatím ahoj a brzy jsem zpět Jakub.
tak tu máme první pár vlaštovek, které sice jaro nedělají, ale přeci jen zatím hotovy nápravy, alespoň částečně… U zadních jsem zachoval pohyblivost poloos, papír se krásně tvaruje a lepí se na 1*. Samotné zpracování modelu je parádní a stavbu si opravdu užívám plnými doušky lepení s chlopněmi je přeci jen o kousek pohodlnější, než na tupo.
No písmenek už bylo dost, tak přihodím pár obrázků stávajícího stavu a pokračuji dál dle plánu.
Aktuální stav:
Zatím ahoj a brzy jsem zpět Jakub.
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Už jsem v první řadě a sleduji , dobrý začátek !!
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Sleduju, uplně stejnou měli u nás v kolchozu.
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Pěkný sobotní večer všem,
po několika dnech, které byly pracovně náročné, a na lepení mi zbývalo jen málo opravdu málo času, jsem opět tu s dalším postupem na hounocucu Podvozek je z 80% hotov, zbývají jen drobnosti typu - torzní tyče, mechanizmus zatáčení, bubny na přední nápravě, přední a zadní zakončení středové roury. Ve šmikajdě si můžete zvolit, zda si slípnout jednodušší nebo složitější verzi listových per. Já jsem volil každopádně tu hezčí a to složitější, u které se podlepují jednotlivé listy, ale to tu každý zná
Jediné co jsem si nepatrně upravil k obrazu svému, byli držáky listových per č.13a, které spojují listové pero s poloosou a to podlepením čtvrtkou, zdáli se mi dost tenké, teď už je to lepší
Jinak zatím žádný zádrhel a vše sedí jak má, nedostatky jsou způsobeny mými unavenými prsty Zítra po práci mám v plánu dokončit podvozek a pustím se tvorby kol, ať se Tatřice může postavit na vlastní.
Pár obrázků aktuálního stavu:
Zatím ahoj Jakub.
po několika dnech, které byly pracovně náročné, a na lepení mi zbývalo jen málo opravdu málo času, jsem opět tu s dalším postupem na hounocucu Podvozek je z 80% hotov, zbývají jen drobnosti typu - torzní tyče, mechanizmus zatáčení, bubny na přední nápravě, přední a zadní zakončení středové roury. Ve šmikajdě si můžete zvolit, zda si slípnout jednodušší nebo složitější verzi listových per. Já jsem volil každopádně tu hezčí a to složitější, u které se podlepují jednotlivé listy, ale to tu každý zná
Jediné co jsem si nepatrně upravil k obrazu svému, byli držáky listových per č.13a, které spojují listové pero s poloosou a to podlepením čtvrtkou, zdáli se mi dost tenké, teď už je to lepší
Jinak zatím žádný zádrhel a vše sedí jak má, nedostatky jsou způsobeny mými unavenými prsty Zítra po práci mám v plánu dokončit podvozek a pustím se tvorby kol, ať se Tatřice může postavit na vlastní.
Pár obrázků aktuálního stavu:
Zatím ahoj Jakub.
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Pěknou neděli přátelé,
po pauze jsem opět na místě činu s dalším nepatrným postupem, stále pokračuji dle plánu a pustil jsem se do předních kol, u kterých máte na výběr ze tří barevných variant. Já jsem zvolil tu, která byla použita u bety na obálce šmikajdy, zdála se mi nejkoukavější
Pár fotek:
S výsledkem nejsem moc spokojen, jelikož u jednoho kolečka jsem si dal ten ošklivější bok na venkovní stranu a teď mi to tam kazí ta promáčklina no, ale už s tím nic neudělám, možná to ještě zkusím nějak poladit a třeba to bude lepší... Dnes mám v plánu se pustit do zadních tupláků a doufám, že výsledek bude hezčí než to, co jsem spáchal na předku
Zatím ahoj a ať se vám daří Jakub.
po pauze jsem opět na místě činu s dalším nepatrným postupem, stále pokračuji dle plánu a pustil jsem se do předních kol, u kterých máte na výběr ze tří barevných variant. Já jsem zvolil tu, která byla použita u bety na obálce šmikajdy, zdála se mi nejkoukavější
Pár fotek:
S výsledkem nejsem moc spokojen, jelikož u jednoho kolečka jsem si dal ten ošklivější bok na venkovní stranu a teď mi to tam kazí ta promáčklina no, ale už s tím nic neudělám, možná to ještě zkusím nějak poladit a třeba to bude lepší... Dnes mám v plánu se pustit do zadních tupláků a doufám, že výsledek bude hezčí než to, co jsem spáchal na předku
Zatím ahoj a ať se vám daří Jakub.
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Ahoj,
pěkně ti to jde Toho kola je trošku škoda.
Nevím jakou máš konstrukci vevnitř, ale jestli tam není žádný karton propíchl bych zevniř ten vnitřní disk a párátkem vyrovnal tu propadlinu, pak to nalepíš na náboj a nikdo nic nepozná. Pokud tam jsou kartonky šlo by to taky, ale asi víc násilně
Nebo ho zmáčkni uplně a udělej defekt
Ať se daří
pěkně ti to jde Toho kola je trošku škoda.
Nevím jakou máš konstrukci vevnitř, ale jestli tam není žádný karton propíchl bych zevniř ten vnitřní disk a párátkem vyrovnal tu propadlinu, pak to nalepíš na náboj a nikdo nic nepozná. Pokud tam jsou kartonky šlo by to taky, ale asi víc násilně
Nebo ho zmáčkni uplně a udělej defekt
Ať se daří
Re: Tatra 148 CAS 10/PMHT+Agromodels/1:32
Ahoj,
díky za radu karton tam nemám a tím pádem by to mohlo jít hladce I mě to čílí, tolik se snažím ať je z toho koukatelná Tatřice a pak udělám takovou botu... To jsem ale kuba no uvidíme jak to dopadne, určitě pak hodim fotky výsledku.
Ten defekt by taky šel, ale už by to nebylo takové, jak bych si představoval, takže spíše oprava v pneuservisu
Pěkný zbytek neděle Jakub.
díky za radu karton tam nemám a tím pádem by to mohlo jít hladce I mě to čílí, tolik se snažím ať je z toho koukatelná Tatřice a pak udělám takovou botu... To jsem ale kuba no uvidíme jak to dopadne, určitě pak hodim fotky výsledku.
Ten defekt by taky šel, ale už by to nebylo takové, jak bych si představoval, takže spíše oprava v pneuservisu
Pěkný zbytek neděle Jakub.