Avia A31 / Attimon / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Avia A31 / Attimon / 1:32
Zdravím všechny vespolek, model který jsem zakoupil v Neratkách (mimo jiné) myslím že není třeba představovat, jedná se o královnu našich silnic, která vždy vede celou kolonu.....ano jedná se o Avii zatím se to staví vcelku dobře, chyby které tam jsou jsem si vyrobil jak jinak než sám, zatím mám hotový rám:
, , , , , ,
, , , , , ,
Re: Avia A31/Attimon/1:32
Držím palce v další práci, hlavně to natvarování kabiny bude dost důležitý a bude mít vliv na celkový dojem z modelu...
Tento kousek jsem taky zakoupil v Nera (mimojiné) a taky bych rád do něj střihl, předloha je více než zajímavá, předlohu v m. 1:1 (chlaďák) jsem měl možnost řídit v akci asi tak půl roku a již NIKDY VÍCE!!!
Tento kousek jsem taky zakoupil v Nera (mimojiné) a taky bych rád do něj střihl, předloha je více než zajímavá, předlohu v m. 1:1 (chlaďák) jsem měl možnost řídit v akci asi tak půl roku a již NIKDY VÍCE!!!
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Tak na to jsem zvědavý protože ji plánuji taky. Jen malý upozornění přední nárazník bych lepil až po nasazení kabiny, protože nemá být posazen tak nízko jak je ve vystřihovánce. Na slovenským fóru je Avia již je hotová, a tam je vidět jak nárazník je níž než na fotce na obalu. http://www.papermodelers.sk/viewtopic.p ... 2&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak přeji hodně úspěchu a ať se daří
Jinak přeji hodně úspěchu a ať se daří
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Tenhle pěkný kousek mám už asi týden také doma a stále ještě nejsem rozhodnutý, jakou verzi udělám. Nejraději bych dal obě. Valník klasicky modrý, bez úprav a skříň bych možná dal do nějakého jinšího nátěru.
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Tak držím palce. Tenhle kousek jsem si v Neratkách taky pořídil a časem se do něj vrhnu.
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Aby to bylo podle skutečnosti a dávalo to smysl, tak výřez v předním nárazníku musí být proti tažnému zařízení na přední příčce rámu.Tonny1 píše:Jen malý upozornění přední nárazník bych lepil až po nasazení kabiny, protože nemá být posazen tak nízko jak je ve vystřihovánce. Na slovenským fóru je Avia již je hotová, a tam je vidět jak nárazník je níž než na fotce na obalu. http://www.papermodelers.sk/viewtopic.p ... 2&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Všechny vozy A31 pro tuzemský trh byly modré, dokonce i pro hasiče - tam se kabina načerveno stříkala až dodatečně. Proto mají hasiči vnitřek kabiny modrý . Pro vývoz do Afriky, do prodejní sítě Renaultu, se podvozky dodávaly s bílou kabinou a s červenohnědým podvozkem, ale to už nebyla Avia ale Renault - Saviem SG 3Venca 21 píše:Tenhle pěkný kousek mám už asi týden také doma a stále ještě nejsem rozhodnutý, jakou verzi udělám. Nejraději bych dal obě. Valník klasicky modrý, bez úprav a skříň bych možná dal do nějakého jinšího nátěru.
Naposledy upravil(a) Jirka dne pon 3.12.2012 19:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Je jasný že díl 9 který je vnitřek tažnýho zařízení a potažmo celý díl 8 by musel být asi o 2 mm výš čímž by se musel upravit rám , ale já osobně to budu řešit pouze zvednutím těchto dílů, nejezdím na žádný soutěže a do vitrínky pro mně to stačí.
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Jo taky jsem na ten nárazník koukal, ale došlo mi to až po nalepení toho dílu 8, uvidím co se s tím bude dát dělat, jinak díky za povzbuzení k práci doufám že co nejdřív sem hodím nějaký další progress
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
No právě proto, že všechny byly modré a jiných barev se dočkaly až později, tak bych chtěl jednu nechat tak, jak vyjela z fabriky, tzn. modrou a druhou udělat ve stavu, jak vyjela z lakovny u nějaké firmy po pár letech provozu. Většinou těmto přestříkaným Aviím zůstal modrý interiér a tak bych to řešil i na modelu. Dokonce jsem o něčem podobném uvažoval i u Liazky od RW, kterou budu také někdy v budoucnu stavět - že bych udělal šedou kabinu s modrým vnitřkem, aby to vypadalo jako původní modrá kabina přelakovaná později na šedo, ale asi to nechám celé šedé, aby to nebyo moc strakaté.Jirka píše: Všechny vozy A31 pro tuzemský trh byly modré, dokonce i pro hasiče - tam se kabina načerveno stříkala až dodatečně. Proto mají hasiči vnitřek kabiny modrý . Pro vývoz do Afriky, do prodejní sítě Renaultu, se podvozky dodávaly s bílou kabinou a s červenohnědým podvozkem, ale to už nebyla Avia ale Renault - Saviem SG 3
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Máš pravdu, možná by to nebylo zase tak vzdálené skutečnosti. Všiml jsem si na nějaké fotce na slovenském fóru, že model má řadící páku na podlaze, což by naznačovalo, že se jedná o vůz po GO a při ní mohli dát kabině i jinou barvu . Všechny vozy A21/A31 měly z fabriky řadící páku pod volantem.
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
pánové nechci vám brát iluze o barvě ale je to asi stejná debata jako u Tatry. Sice souhlasím s tím, že většina Avií - a zvlášť s valníkem - měla kabinu modrou, ale když už tu padla zmínka o vozítkách A31 pro hasiče tak mi to nedá. Nějakou dobu, asi šest let v letech 1997 - 2003, sem měl možnost jezdit u dobrovolnýho sboru s touhle úpravou (v tom červenobílým prostoru uprostřed rolet je cisterna) a musím říct, že ta byl červenej vnitřek jak na nádstavbě tak v kabině
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Jirka: Je to sice OT, nicméně dovolím si tě opravit
a) řadičku pod volantem měly A30 a první A31, většina sériových A31 měla řadičku už na podlaze
b) Saviem SG3 není exportní provedení Avie, Avie je zcela opačně licence koupená v roce 1967 od firmy Saviem Renault, už tehdy vcelku zastaralé koncepce - z typu Saviem SG2 byla odvozena A15/20 a z typu SG3 A30. První Avie A30 a A15 měly na masce odlévaný hliníkový štítek "LICENCE SAVIEM". Jeden takový mi leži doma spolu s odlitkem "A30". Co se barev týká - některé hasičské jsou v interieru modré, některé nejsou, viděl jsem oboje provedení ve větším množství.
a) řadičku pod volantem měly A30 a první A31, většina sériových A31 měla řadičku už na podlaze
b) Saviem SG3 není exportní provedení Avie, Avie je zcela opačně licence koupená v roce 1967 od firmy Saviem Renault, už tehdy vcelku zastaralé koncepce - z typu Saviem SG2 byla odvozena A15/20 a z typu SG3 A30. První Avie A30 a A15 měly na masce odlévaný hliníkový štítek "LICENCE SAVIEM". Jeden takový mi leži doma spolu s odlitkem "A30". Co se barev týká - některé hasičské jsou v interieru modré, některé nejsou, viděl jsem oboje provedení ve větším množství.
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Netvrdil bych něco, čím bych si nebyl na 100% jistý, já jsem totiž ve vývojové konstrukci v Avii pracoval cca 13 let .
1) Všechny vozy A15/A20/A30 a A21/A31 měly řadící páku pod volantem. Řadící páka na podlaze naběhla ve výrobě až od červece 1988 společně s náběhem nové řady A21.1/A31.1. Často se tyto dvě řady pletou dohromady, ale je na nich docela dost rozdílů. Z těch nejlépe viditelných jednak řazení, pak třeba ruční brzda (A21/A31 měly pod volantem "deštník, A21.1/A31.1 už měly pružinový válec ovládaný vzduchovým brzdovým ventilem z kabiny), jiný mechanismus stěračů, atd.
2) Samozřejmě, že Avie A15/A20 byla původně licencí Saviemu a během prvních 10 let výroby se směly provádět změny jen se souhlasm frantíků. Ale když ve Francii výroba Saviemů skončila, tak africký trh stále požadoval dodávky těchto jednoduchých vozů. Proto začaly v Avii sjíždět z linky Avie se znakem a nápisem Renault na masce a s označením SG2/SG3 na dveřích (interně označované jako verze Export Tropic). V devadesátých letech se Avie prodávaly i v síti M.A.M Strager - to ale byly modré kabiny, červenohnědý podvozek a označení AG2/AG3. Jinak bych si tipl, že červený vnitřek budou mít kabiny, které byly měněny v rámci GO a nebo vozy vyrobené po roce 1990. Podle zadního nárazníku, zadních světel, stěračů a nástavby od THT Polička bych řekl, že ta fotka co sem dal IceZero je typ A31 Turbo, u kterého si už zákazník mohl vybrat barvu.
A perlička na závěr: za socialismu se v Avii vyráběly na export přední hnané nápravy s "Rzepa" klouby. Víte kdo byl jejich odběratelem? Renault, který je montoval do vojenských imperialistických vozidel
Už končím, tohle byl poslední OT
1) Všechny vozy A15/A20/A30 a A21/A31 měly řadící páku pod volantem. Řadící páka na podlaze naběhla ve výrobě až od červece 1988 společně s náběhem nové řady A21.1/A31.1. Často se tyto dvě řady pletou dohromady, ale je na nich docela dost rozdílů. Z těch nejlépe viditelných jednak řazení, pak třeba ruční brzda (A21/A31 měly pod volantem "deštník, A21.1/A31.1 už měly pružinový válec ovládaný vzduchovým brzdovým ventilem z kabiny), jiný mechanismus stěračů, atd.
2) Samozřejmě, že Avie A15/A20 byla původně licencí Saviemu a během prvních 10 let výroby se směly provádět změny jen se souhlasm frantíků. Ale když ve Francii výroba Saviemů skončila, tak africký trh stále požadoval dodávky těchto jednoduchých vozů. Proto začaly v Avii sjíždět z linky Avie se znakem a nápisem Renault na masce a s označením SG2/SG3 na dveřích (interně označované jako verze Export Tropic). V devadesátých letech se Avie prodávaly i v síti M.A.M Strager - to ale byly modré kabiny, červenohnědý podvozek a označení AG2/AG3. Jinak bych si tipl, že červený vnitřek budou mít kabiny, které byly měněny v rámci GO a nebo vozy vyrobené po roce 1990. Podle zadního nárazníku, zadních světel, stěračů a nástavby od THT Polička bych řekl, že ta fotka co sem dal IceZero je typ A31 Turbo, u kterého si už zákazník mohl vybrat barvu.
A perlička na závěr: za socialismu se v Avii vyráběly na export přední hnané nápravy s "Rzepa" klouby. Víte kdo byl jejich odběratelem? Renault, který je montoval do vojenských imperialistických vozidel
Už končím, tohle byl poslední OT
Naposledy upravil(a) Jirka dne stř 5.12.2012 19:10, celkem upraveno 1 x.
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Teda koukám jak se to tu rozjelo ale jen pište dál, rád získám nové info. Jinak teď pracuju na přední nápravě, s fotkama bych to viděl asi na víkend
Re: Avia A31 / Attimon / 1:32
Jirko díky za rozšíření obzorů, materiály, které mám k dispozici tyhle věci jaksi pomíjí. Každopádně i staré A31 jsem potkal s červenou boudou zevnitř (a to opravdu poctivě lakované - tedy zjevně na lakování odstrojené, ne jen tak aby to vypadalo), zkusím poptat, zda to nebylo prováděno v rámci SO/GO v tehdejší Kovoslužbě Pečky, která opravy hasičské techniky prováděla - dnes z ní vznikly de facto dvě firmy - Komet Pečky a Hateco Pečky, ale to už jsme zcela OT... Měli jsme na firmě, kde jsem jezdil asi 40 Avií různých roků výroby a vše mělo klacek na zemi, i auta kolem 80.roku výroby - kluci firmení mechanici tvrdili, že generálkovaná ta auta nikdy nebyla, jen neustále dokola vyvařovaná