Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
V jednoduchosti je síla, zkoušel jsem na zbytcích folie několik variant s Clearfixem, průhledným lakem na nehty a ani jedna varianta moc nedržela, potom jsem vyzkoušel variantu s obyčejným Herkulesem, trik je v tom že folii na místě kde se bude lepit k papíru musíš poškrábat špičkou skalpelu a tím narušíš hladkou strukturu folie. Sám jsem se divil jak dobře to funguje a spoj je neskutečně pevný a pružný.
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Díky za objasnění postupu ,jako vždy , jednoduché a tím až geniální .
Že herkules na plastu u sebe udrží tohle bych tedy nečekal.
Nějaká speciální folie ,nebo to co lze běžně koupit na zasklení modelů?
Myslím,že Clearfix od Humbrolu není lepidlo jako takové,ale je to pro kitaře na zasklívání malých okének modelů -např.dopravních letadel,lodí atp -natažením v mokrém stavu přes otvor a uschnutím do jakési blány,která je pak ale velmi chatrná a křehká na dotek.
Pro nás prakticky maximálně tak na malá světla a možná k "zasklení "ciferníků na palubce.
Že herkules na plastu u sebe udrží tohle bych tedy nečekal.
Nějaká speciální folie ,nebo to co lze běžně koupit na zasklení modelů?
Myslím,že Clearfix od Humbrolu není lepidlo jako takové,ale je to pro kitaře na zasklívání malých okének modelů -např.dopravních letadel,lodí atp -natažením v mokrém stavu přes otvor a uschnutím do jakési blány,která je pak ale velmi chatrná a křehká na dotek.
Pro nás prakticky maximálně tak na malá světla a možná k "zasklení "ciferníků na palubce.
Naposledy upravil(a) WIKING dne čtv 27.1.2022 20:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Jééééé já myslel že to je madlo a nechal jsem to rovný, teď už vím jak to bylo navržený....jsem to ale vůl Opravit to ale půjde celkem jednoduše
to WIKING: Je to folie která byla součástí modelu, podle mě je to normální folie, kterou seženeš v každým lepším copycentru.
to WIKING: Je to folie která byla součástí modelu, podle mě je to normální folie, kterou seženeš v každým lepším copycentru.
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Ta folie tam opravdu drží pomocí Herkulesu ? !! To bych nikdy neřekl , že to může fungovat .
Jinak to vypadá suprově .
Jinak to vypadá suprově .
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Čégo pionéro...mě samotného to překvapilo, určitě si to vyzkoušejte, já normálně používám oboustranou pásku 3M se kterou mám dobrý zkušenosti, ale tady kvůli tisku a čistotě lepení jsem zvolil tohle.
Dodělal jsem zadní část střechy a napojil na přední díl, potom jsem si ještě dodělal chlopně na kastli tak abych mohl začít lepit k sobě.
začal jsem lepit o přední části od bodu kde bude stěrač (pomyslný střed), potom jsem postupně lepil po třech chlopních , tak aby se mi díly dobře napojili na sebe a dobře se to kontrolovalo. Musím říct že jsem si při tomto postupu šel umýt tak 20x ruce ...takto jsem postupoval až dozadu k prostoru k výfukům. Musím říct že už když jsem přiložil střechu nasucho a přilepil špičku, tak celý díl více měně seděl na místě jak má, žádné drastické tvarování nenastalo. Fakt smekám jak to všechno sedí....super práce autorovi...už jsem to psal ale je to tak
Tady už fotky celku...
Teď ještě dodělám kryty na kola z těch jednotlivých lamel a potom hurá na podvozek.
Dodělal jsem zadní část střechy a napojil na přední díl, potom jsem si ještě dodělal chlopně na kastli tak abych mohl začít lepit k sobě.
začal jsem lepit o přední části od bodu kde bude stěrač (pomyslný střed), potom jsem postupně lepil po třech chlopních , tak aby se mi díly dobře napojili na sebe a dobře se to kontrolovalo. Musím říct že jsem si při tomto postupu šel umýt tak 20x ruce ...takto jsem postupoval až dozadu k prostoru k výfukům. Musím říct že už když jsem přiložil střechu nasucho a přilepil špičku, tak celý díl více měně seděl na místě jak má, žádné drastické tvarování nenastalo. Fakt smekám jak to všechno sedí....super práce autorovi...už jsem to psal ale je to tak
Tady už fotky celku...
Teď ještě dodělám kryty na kola z těch jednotlivých lamel a potom hurá na podvozek.
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Klobouček chlape, máš to zatím parádní.
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Pustit se dobrovolně do něčeho takhle tvarově složitého a zakulaceného chce podle mě jistou dávku sebemrskačství. Naprosto precizní a čistá práce. Podle mě asi nejhezčí sportovní kola, která jsem zde viděl. Budu dál bedlivě sledovat.
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Kluci díky moc všem za reakce a ohlasy, moc mě to těší. Každopádně pořád je co zlepšovat...proto asi všichni lepíme:-)
...dodělal jsem kryty u blatníků. Tady chci je upozorni budoucí lepiče na díl č.13. Na první pohled se zdá že jednotlivé lamely jsou stejné ale není tomu tak, protože otvor v blatníku kam se to lepí je jakoby do písmene O. Nejdřív jsem přemýšlel že narýhuji díl po celé délce aby se mi lépe tvarovaly konce, ale díky tvaru to není možné. Tvarování jednotlivých lamel jsem nakonce dělal bez narýhování z rubu jen jsem to chytnul do pinzety a ohnul. Barva se neloupala takže ok.
Tady už jsou lamely na svém místě.
Ještě poprosím Cornelli o radu, už jsem se ptal na díl č.24. Mám ho přilepit na své místo ještě před nalepením podvozku, nebo nejdřív mám na karoserii nalepit podvozek a potom dolepit díl č.24. A ještě k tvarování dílu 24. mám ho v půlce přeložit a slepit, nebo jen natvarovat do písmene L. Na fotkách tvé stavby to vypadá že je tento díl podlepený? Děkuji moc za odpověď.
...dodělal jsem kryty u blatníků. Tady chci je upozorni budoucí lepiče na díl č.13. Na první pohled se zdá že jednotlivé lamely jsou stejné ale není tomu tak, protože otvor v blatníku kam se to lepí je jakoby do písmene O. Nejdřív jsem přemýšlel že narýhuji díl po celé délce aby se mi lépe tvarovaly konce, ale díky tvaru to není možné. Tvarování jednotlivých lamel jsem nakonce dělal bez narýhování z rubu jen jsem to chytnul do pinzety a ohnul. Barva se neloupala takže ok.
Tady už jsou lamely na svém místě.
Ještě poprosím Cornelli o radu, už jsem se ptal na díl č.24. Mám ho přilepit na své místo ještě před nalepením podvozku, nebo nejdřív mám na karoserii nalepit podvozek a potom dolepit díl č.24. A ještě k tvarování dílu 24. mám ho v půlce přeložit a slepit, nebo jen natvarovat do písmene L. Na fotkách tvé stavby to vypadá že je tento díl podlepený? Děkuji moc za odpověď.
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Diel 24 som podlepoval aby pekne drzal tvar. Hrubka vid fotka. Nasledne ho iba ohni do tvaru L a spodok vyfarbi na cierno. No a ci ho nalepis pred alebo po zlepeni podvozku s karoseriou nie je az take podstatne. Popravde uz si tiez nepamatam presny postup. Predsa len je to uz 10 rokov. Skor by som ho asi nalepil az nakoniec aby bol pekne dopasovany ku karoserii.
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Super....díky moc teď už mám jasno
Re: Lola Aston Martin LMP1 2009 / CRC-Cornell / 1:18
Uz sa tesim na interier!