P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
Zdravím ve spolek,
Pro pokračování v sekci letecká technika jsem zvolil tento americký stroj, vybral jsem ho jen podle obrázku na obale, protože se mi zkrátka líbil Opět předesílám, že o letadle nic nevím a co je to za stroj, zjišťuji až teď
Republic P-47 Thunderbolt byl americký stíhací letoun, ve své době se stal největší a nejtěžší jednomístnou jednomotorovou stíhačkou s pístovým motorem, a to platí dodnes. Přezdívalo se mu „Jug“ (jak pro typický profil trupu, který připomínal džbán na mléko, tak odvozováno i jako zkratka slova Juggernaut - zastar. angl. pravopisu slova Džagannátha - moloch, kolos) podle robustní konstrukce, která snesla velká bojová i silová zatížení.
Stroj dostal tehdy nejsilnější motor Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp K motoru byl dodán výkonný turbokompresor, se kterým měl potřebný výkon i ve větších výškách s řídkým vzduchem.Jeho čtyřlistá vrtule měla průměr 3,71 m a tak musel být použit vysoký hlavní podvozek, který se zatahoval směrem k trupu, a ostruha, která byla samostatně zatažitelná do ocasní části trupu.
Jeho základní výzbroj, skládající se z osmi kulometů ráže 12,7 mm, dělala z Thunderboltu nejlépe vyzbrojenou americkou stíhačku na evropském bojišti. Vzhledem k robustnosti konstrukce a výkonu motoru byl Thunderbolt vhodný k použití proti pozemním a dobře chráněným cílům jako byly bunkry a dělostřelecká postavení nebo obrněná vozidla a tanky..
Posádka: 1 (pilot)
Rozpětí: 12,44 m
Délka: 11,02 m
Výška: 4,44 m
Nosná plocha: 27,87 m²
Hmotnost prázdného letounu: 4 536 kg
Vzletová hmotnost: 6 577 kg
Max. vzletová hmotnost: 8 800 kg
Pohonná jednotka: 1 × dvouhvězdicový vzduchem chlazený přeplňovaný osmnáctiválec Pratt & Whitney R-2800-63 Double Wasp
Výkon pohonné jednotky: 2 000 koní (1 491,4 kW) (při použití vstřikování vody a methanolu až 2 200 koní)
Tolik teda o předloze říká wiki, ještě se podíváme do sešitu a jde se na to.
Ten je formátu B3 a obsahuje necelou stránku psaného návodu, půl strany TTD + krátké povídání o jednom z pilotů který na tomhle éru létal o Neelu Kearbym. Dále je tam sedm stran návodových kreseb, dvě stránky dílů kostry na podlepení, necelou půl stranu dráteničiny a šest listů s díly samotného modelu. K modelu mám přikoupen i plastový překryt kabiny.
Tolik tedy krátký úvod, ještě přikládám foto originálu ze kterého budu stavět.
Pro pokračování v sekci letecká technika jsem zvolil tento americký stroj, vybral jsem ho jen podle obrázku na obale, protože se mi zkrátka líbil Opět předesílám, že o letadle nic nevím a co je to za stroj, zjišťuji až teď
Republic P-47 Thunderbolt byl americký stíhací letoun, ve své době se stal největší a nejtěžší jednomístnou jednomotorovou stíhačkou s pístovým motorem, a to platí dodnes. Přezdívalo se mu „Jug“ (jak pro typický profil trupu, který připomínal džbán na mléko, tak odvozováno i jako zkratka slova Juggernaut - zastar. angl. pravopisu slova Džagannátha - moloch, kolos) podle robustní konstrukce, která snesla velká bojová i silová zatížení.
Stroj dostal tehdy nejsilnější motor Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp K motoru byl dodán výkonný turbokompresor, se kterým měl potřebný výkon i ve větších výškách s řídkým vzduchem.Jeho čtyřlistá vrtule měla průměr 3,71 m a tak musel být použit vysoký hlavní podvozek, který se zatahoval směrem k trupu, a ostruha, která byla samostatně zatažitelná do ocasní části trupu.
Jeho základní výzbroj, skládající se z osmi kulometů ráže 12,7 mm, dělala z Thunderboltu nejlépe vyzbrojenou americkou stíhačku na evropském bojišti. Vzhledem k robustnosti konstrukce a výkonu motoru byl Thunderbolt vhodný k použití proti pozemním a dobře chráněným cílům jako byly bunkry a dělostřelecká postavení nebo obrněná vozidla a tanky..
Posádka: 1 (pilot)
Rozpětí: 12,44 m
Délka: 11,02 m
Výška: 4,44 m
Nosná plocha: 27,87 m²
Hmotnost prázdného letounu: 4 536 kg
Vzletová hmotnost: 6 577 kg
Max. vzletová hmotnost: 8 800 kg
Pohonná jednotka: 1 × dvouhvězdicový vzduchem chlazený přeplňovaný osmnáctiválec Pratt & Whitney R-2800-63 Double Wasp
Výkon pohonné jednotky: 2 000 koní (1 491,4 kW) (při použití vstřikování vody a methanolu až 2 200 koní)
Tolik teda o předloze říká wiki, ještě se podíváme do sešitu a jde se na to.
Ten je formátu B3 a obsahuje necelou stránku psaného návodu, půl strany TTD + krátké povídání o jednom z pilotů který na tomhle éru létal o Neelu Kearbym. Dále je tam sedm stran návodových kreseb, dvě stránky dílů kostry na podlepení, necelou půl stranu dráteničiny a šest listů s díly samotného modelu. K modelu mám přikoupen i plastový překryt kabiny.
Tolik tedy krátký úvod, ještě přikládám foto originálu ze kterého budu stavět.
Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
...a rovnou sem dám první příspěvek. Začal jsem motorem.
Někdy před dvanácti lety jsem se tady obdivoval Brzdičovu Thunderboltu a říkal jsem si, že to není ani možný udělat takový motor. A teď jsem se odhodlal a pokusil se o to Výsledek je zde. Tvarově si to je podobný a vzhledem k tomu, že to bude zakapotovaný a vidět bude leda prd, to bude dobrý. Mmimochodem, díváte se na 379 dílků
Někdy před dvanácti lety jsem se tady obdivoval Brzdičovu Thunderboltu a říkal jsem si, že to není ani možný udělat takový motor. A teď jsem se odhodlal a pokusil se o to Výsledek je zde. Tvarově si to je podobný a vzhledem k tomu, že to bude zakapotovaný a vidět bude leda prd, to bude dobrý. Mmimochodem, díváte se na 379 dílků
Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
A už si s tím byl u doktora ?
To bych nedal ani kdyby to bylo 2x zvětšené . LUXUS !!!
To bych nedal ani kdyby to bylo 2x zvětšené . LUXUS !!!
Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
Príliš veľa dielikov na to že je to zakapotované No krásna práca obaja, aj Jenčík aj Brzdič
Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
Jo, jo.
Amíci vzali motor pro bombarďáky (B-29), postavili kolem něj stíhačku a vzniklo z toho výborný letadlo. A hezký.
Motor se Ti povedl.
Amíci vzali motor pro bombarďáky (B-29), postavili kolem něj stíhačku a vzniklo z toho výborný letadlo. A hezký.
Motor se Ti povedl.
Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
Pánové, vřelé díky za slova chvály.
Brzdič - ano, toto je přesně ta fotka, která mně navnadila, abych se zkusil přiblížit aspoň na dohled
Vašek - už to tam trochu vidím, jakej to bude tlusťoch, v porovnání třeba s elegantním Spitfirem
Každopádně pokračuji ve stavbě. Konkrétně přední kapotou s chladičem. Chvilku mi trvalo než jsem pochopil jak se tam ten chladič má všechen poskládat, ale nakonec to i celkem bez problémů sedlo...
...a hned jsem tam i našrouboval motor. Zde to šlo parádně, sedlo to přesně.
Celkem už 421 dílů.
Brzdič - ano, toto je přesně ta fotka, která mně navnadila, abych se zkusil přiblížit aspoň na dohled
Vašek - už to tam trochu vidím, jakej to bude tlusťoch, v porovnání třeba s elegantním Spitfirem
Každopádně pokračuji ve stavbě. Konkrétně přední kapotou s chladičem. Chvilku mi trvalo než jsem pochopil jak se tam ten chladič má všechen poskládat, ale nakonec to i celkem bez problémů sedlo...
...a hned jsem tam i našrouboval motor. Zde to šlo parádně, sedlo to přesně.
Celkem už 421 dílů.
Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
Pokračuje ve stavbě, tradičně i na druhém stole. Zde se bude vyrábět trup s kokpitem. Nejdříve jsem vyřezal podlepené díly.
Zde musím zmínit, jaká je to radost to skládat. Všechno parádně sedí, zapadá to do sebe, opravdu pohodová a odpočinková část stavby Zde už je to poskládáno do sebe a slepeno, vyrobil jsem si takový malý pracovní podstaveček, aby se mi to lépe fotilo a taky aby se mi tam pohodlně skládal interiér.
Zde musím zmínit, jaká je to radost to skládat. Všechno parádně sedí, zapadá to do sebe, opravdu pohodová a odpočinková část stavby Zde už je to poskládáno do sebe a slepeno, vyrobil jsem si takový malý pracovní podstaveček, aby se mi to lépe fotilo a taky aby se mi tam pohodlně skládal interiér.
Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
Po Weloušovi další krásná předloha. Motor je parádní.
Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33
Moc pěkný, bedlivě sleduji.