P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Modely soutěžní kategorie LKT

Moderátoři: old_Mr_Grim, numi

Odpovědět
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

Zdravím ve spolek,
Pro pokračování v sekci letecká technika jsem zvolil tento americký stroj, vybral jsem ho jen podle obrázku na obale, protože se mi zkrátka líbil :) Opět předesílám, že o letadle nic nevím a co je to za stroj, zjišťuji až teď :)

Republic P-47 Thunderbolt byl americký stíhací letoun, ve své době se stal největší a nejtěžší jednomístnou jednomotorovou stíhačkou s pístovým motorem, a to platí dodnes. Přezdívalo se mu „Jug“ (jak pro typický profil trupu, který připomínal džbán na mléko, tak odvozováno i jako zkratka slova Juggernaut - zastar. angl. pravopisu slova Džagannátha - moloch, kolos) podle robustní konstrukce, která snesla velká bojová i silová zatížení.
Stroj dostal tehdy nejsilnější motor Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp K motoru byl dodán výkonný turbokompresor, se kterým měl potřebný výkon i ve větších výškách s řídkým vzduchem.Jeho čtyřlistá vrtule měla průměr 3,71 m a tak musel být použit vysoký hlavní podvozek, který se zatahoval směrem k trupu, a ostruha, která byla samostatně zatažitelná do ocasní části trupu.
Jeho základní výzbroj, skládající se z osmi kulometů ráže 12,7 mm, dělala z Thunderboltu nejlépe vyzbrojenou americkou stíhačku na evropském bojišti. Vzhledem k robustnosti konstrukce a výkonu motoru byl Thunderbolt vhodný k použití proti pozemním a dobře chráněným cílům jako byly bunkry a dělostřelecká postavení nebo obrněná vozidla a tanky..

Posádka: 1 (pilot)
Rozpětí: 12,44 m
Délka: 11,02 m
Výška: 4,44 m
Nosná plocha: 27,87 m²
Hmotnost prázdného letounu: 4 536 kg
Vzletová hmotnost: 6 577 kg
Max. vzletová hmotnost: 8 800 kg
Pohonná jednotka: 1 × dvouhvězdicový vzduchem chlazený přeplňovaný osmnáctiválec Pratt & Whitney R-2800-63 Double Wasp
Výkon pohonné jednotky: 2 000 koní (1 491,4 kW) (při použití vstřikování vody a methanolu až 2 200 koní)

Tolik teda o předloze říká wiki, ještě se podíváme do sešitu a jde se na to.
Ten je formátu B3 a obsahuje necelou stránku psaného návodu, půl strany TTD + krátké povídání o jednom z pilotů který na tomhle éru létal o Neelu Kearbym. Dále je tam sedm stran návodových kreseb, dvě stránky dílů kostry na podlepení, necelou půl stranu dráteničiny a šest listů s díly samotného modelu. K modelu mám přikoupen i plastový překryt kabiny.
Tolik tedy krátký úvod, ještě přikládám foto originálu ze kterého budu stavět.

Obrázek
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

...a rovnou sem dám první příspěvek. Začal jsem motorem.

Obrázek

Někdy před dvanácti lety jsem se tady obdivoval Brzdičovu Thunderboltu a říkal jsem si, že to není ani možný udělat takový motor. A teď jsem se odhodlal a pokusil se o to ;) Výsledek je zde. Tvarově si to je podobný a vzhledem k tomu, že to bude zakapotovaný a vidět bude leda prd, to bude dobrý. Mmimochodem, díváte se na 379 dílků :D

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2566
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od kaktusak »

A už si s tím byl u doktora ?

To bych nedal ani kdyby to bylo 2x zvětšené . LUXUS !!!
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2395
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od Brzdič »

Paráda.

Já ho kdysi taky lepil a je to snad nejhezčí hvězdicovej motor ve vystřihovánce. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
OrasM
Příspěvky: 150
Registrován: pon 10.10.2022 7:51

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od OrasM »

Príliš veľa dielikov na to že je to zakapotované :) No krásna práca obaja, aj Jenčík aj Brzdič ;)
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od VašekS »

Jo, jo.
Amíci vzali motor pro bombarďáky (B-29), postavili kolem něj stíhačku a vzniklo z toho výborný letadlo. A hezký.
Motor se Ti povedl.
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

Pánové, vřelé díky za slova chvály.

Brzdič - ano, toto je přesně ta fotka, která mně navnadila, abych se zkusil přiblížit aspoň na dohled ;)
Vašek - už to tam trochu vidím, jakej to bude tlusťoch, v porovnání třeba s elegantním Spitfirem :)

Každopádně pokračuji ve stavbě. Konkrétně přední kapotou s chladičem. Chvilku mi trvalo než jsem pochopil jak se tam ten chladič má všechen poskládat, ale nakonec to i celkem bez problémů sedlo...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

...a hned jsem tam i našrouboval motor. Zde to šlo parádně, sedlo to přesně.

Obrázek Obrázek Obrázek

Celkem už 421 dílů.
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

Pokračuje ve stavbě, tradičně i na druhém stole. Zde se bude vyrábět trup s kokpitem. Nejdříve jsem vyřezal podlepené díly.

Obrázek

Zde musím zmínit, jaká je to radost to skládat. Všechno parádně sedí, zapadá to do sebe, opravdu pohodová a odpočinková část stavby :) Zde už je to poskládáno do sebe a slepeno, vyrobil jsem si takový malý pracovní podstaveček, aby se mi to lépe fotilo a taky aby se mi tam pohodlně skládal interiér.

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
silverman
Příspěvky: 284
Registrován: pát 20.1.2012 23:21
Bydliště: Kladno

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od silverman »

Po Weloušovi další krásná předloha. Motor je parádní.
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

Začal jsem pracovat na kokpitu, Přístrojová deska + pedály jsou na místě. Budíky jsou zasklený, i když to není moc vidět, zrovna tak jsou tam i ty zadní části přístrojů, pokračuji sedačkou a ovladačema na podlaze, na druhé stole se vyrábí vrtule :)


Obrázek
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

Máme zde pokračování / dokončení přední části letadla. Vrtule hotova, není moc co by k tomu šlo napsat. Takže pár obrázků hovoří za vše ;)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

Hotové podvozkové šachty a podvozky, ty jsou tam nasunuty zatím jen nasucho. Mám hotové i ty zaklápěcí panely.

Obrázek Obrázek
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

Ahoj, tak jsem se prolepil kokpitem, uf :) Jak už to tak bývá - spousta dílků, který nebudou vidět :D

Obrázek Obrázek Obrázek
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od jenčik »

Na druhém stole mám hotové základy křídel + instalované podvozkové šachty. Byla rado opět radost dělat, stačilo jen vyřezat a poskládat. Na druhý fotce jsou kolečka, nohy podvozku a nějaký ty panely k podvozku. Teď mě čeká ty křídla potáhnout, mám z toho trochu vítr.... :)

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2395
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: P-47D-2 Thunderbolt / Halinski / 1:33

Příspěvek od Brzdič »

Moc pěkný, bedlivě sleduji. ;)
Odpovědět

Zpět na „Letecká a kosmická technika / Aircraft, real space“