TATRA 815 6x6 Dakar 1990 / Vimos / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
TATRA 815 6x6 Dakar 1990 / Vimos / 1:32 / HOTOVO
Při čekání na profily pro dokončení hasičské tatry jsem se pustil do další tatry. Snad se profilů dočkám.
Jako vždy jsem začal koly. Hned na začátku jsem narazil na nepřesnost. Nevím, jestli to bylo mýma rukama nebo chybou ve výtisku. Hledal jsem vlákno, jestli někdo stavěl tento model a nic jsem nenašel.
Neseděly mně rozměry vnějšího a vnitřního disku. Začal jsem vnitřním diskem. Slepil jsem plášť a do něj vložil disk. Ve výsledku byl průměr disku větší než průměr slepeného pláště. U vnější disku jsem na to šel jinak. Plášť jsem neuzavřel, ale postupně jsem do něj vlepoval disk. Při uzavírání pláště mně vznikla na jeho obvodu malá mezera. Ve výsledku nebude vidět. Další překvapení mně čekalo, když jsem se chystal přilepit disky k bočnicím. Tady byl poloměr disku menší než poloměr vyříznuté části v bočnici. Naštěstí jsem u bočnic disku oříznul zoubky pro přilepení k bočnici a po obvodu jsem namotal proužek papíru. Tím se k bočnici přilepil podstatně lépe než pomocí zoubků.
Kryty kol jsem nelepil ke kolům, to udělám až na konci. Stejně jako obruče předních kol. Rozměry obručí se také neshodovaly s rozměry na bočnici.
Nepřesnosti nejsou na první pohled vidět, musely by se hledat při detailnějším hledání.
Jako vždy jsem začal koly. Hned na začátku jsem narazil na nepřesnost. Nevím, jestli to bylo mýma rukama nebo chybou ve výtisku. Hledal jsem vlákno, jestli někdo stavěl tento model a nic jsem nenašel.
Neseděly mně rozměry vnějšího a vnitřního disku. Začal jsem vnitřním diskem. Slepil jsem plášť a do něj vložil disk. Ve výsledku byl průměr disku větší než průměr slepeného pláště. U vnější disku jsem na to šel jinak. Plášť jsem neuzavřel, ale postupně jsem do něj vlepoval disk. Při uzavírání pláště mně vznikla na jeho obvodu malá mezera. Ve výsledku nebude vidět. Další překvapení mně čekalo, když jsem se chystal přilepit disky k bočnicím. Tady byl poloměr disku menší než poloměr vyříznuté části v bočnici. Naštěstí jsem u bočnic disku oříznul zoubky pro přilepení k bočnici a po obvodu jsem namotal proužek papíru. Tím se k bočnici přilepil podstatně lépe než pomocí zoubků.
Kryty kol jsem nelepil ke kolům, to udělám až na konci. Stejně jako obruče předních kol. Rozměry obručí se také neshodovaly s rozměry na bočnici.
Nepřesnosti nejsou na první pohled vidět, musely by se hledat při detailnějším hledání.
Naposledy upravil(a) pan Tau dne úte 21.5.2024 19:17, celkem upraveno 1 x.
Re: TATRA 815 6x6 Dakar 1990/Vimos/1:32
Ahoj
kolá máš pěkný.Já použil boky pneu z Hasky 1996”Poldi”.Až budeš lepit podvozek je dobré hlídat si rozměry tzv.roury
kolá máš pěkný.Já použil boky pneu z Hasky 1996”Poldi”.Až budeš lepit podvozek je dobré hlídat si rozměry tzv.roury
Re: TATRA 815 6x6 Dakar 1990/Vimos/1:32
Odírá se pouze ta šedá , ostatní barvy drží . Budu sledovat a držím palce .
Re: TATRA 815 6x6 Dakar 1990/Vimos/1:32
Přední podvozek spolu s centrální rourou jsem přilepil k rámu. Při sestavování centrální roury jsem postupoval podle psaného textu. Po kompletaci a přilepení k rámu jsem z návodové kresby zjistil, že k sestupnému převodu se měl ještě přilepit úzký kroužek číslo dílu 147. Když jsem si udělal kontrolu rozvodu mezi první a druhou nápravou, tak se rozměrově shoduje bočním výkresem. Kdybych ten díl tam přilepil, tak by mně rozměr nesedl o 2 mm.
Zkusmo jsem osadil kola.
Zkusmo jsem osadil kola.
Re: TATRA 815 6x6 Dakar 1990/Vimos/1:32
Zatím dobrá práce. Tato stavba mě hodně zajímá. Sleduju každou fotku, každý příspěvek. Jen tak dál!
Re: TATRA 815 6x6 Dakar 1990/Vimos/1:32
Jak uzavírat kabinu je taková ošemetná otázka . Já pokud to jde tak vždy spodem . Když něco nesedne dá se to zamaskovat a není to na očích . Někdo uzavírá i čelním sklem , což mi teda hlava vůbec nebere . Někdo zadní stěnou a někdo střechou . Ta střecha nemusí být špatná , když si pohlídáš , aby to sedlo vzadu tak nad předním sklem případné škvíry schová kšilt . No budu sledovat a držím palce .