Praga V3S - CR/ Ripper Works/ 1:32/ Betatest
Napsal: úte 21.11.2023 23:21
Zdravím všetkých.
Určite ste už zaregistrovali novinky od RipperWorks a tak je na mieste aby som tu doplnil aj report na tento betatest. Tentokrát je to model automobilovej cisterny Praga V3S - CR.
Stavba to bola zaujímavá hlavne svojou farebnosťou. Vnútro nástavby aj kabíny je vojenská zelená, Nástavba potom žlto červená, kabína žlto biela, blatníky v bielej a nakoniec žlté disky kolies. Táto farebná kombinácia bola na vozidle slúžiacom na pražskom letisku na prelome 60. a 70. rokov. Inak zaujímavé je aj čerpadlo v zadnej časti vozidla, ktorú, ale môžete nechať aj zatvorenú.
Niekoľko slov o predlohe:
Cisterna na prepravu pohonných hmôt Praga V3S - CR vznikla predovšetkým na základe požiadavky ministerstva národnej obrany z roku 1952 na mobilný prostriedok pre prepravu, prečerpávanie, filtráciu a distribúciu pohonných hmot. Prvé dva prototypy boli prvý krát odskúšané v roku 1955 a o rok neskôr bolo vozidlo Praga V3S - C zavedené do armády.
Na základe vojskových skúšok však bolo doporučené pôvodný podobu vozidla vylepšiť. Hlavné požiadavky sa týkali realizácie výdajného ramena, premiestnenie niektorých ovládacích prvkov a výstupné armatúry. Nová varianta bola označená ako Praga V3S - CR a v roku 1959 nahradila vo výrobe pôvodnú verziu. Skôr vyrobené cisterny mali byť rekonštruované na novšie prevedenie s výdajným ramenom pre lepšiu manipuláciu s výdajnou hadicou.
Vývoj celej cisterny riešil n.p. Brandýské strojírny a slévarny (BSS) pričom na čerpacej armatúre spolupracoval s n.p. Hefa Praha.
Prioritným odberateľom Pragy V3S – CR bola armáda, v menšom počte sa potom dostávala aj do civilného sektoru, kde sa uplatnila predovšetkým na letiskách v službách ČSA či Slovairu. Predlohou tohto modelu je vozidlo, ktoré slúžilo na pražskom letisku na prelome 60. a 70. rokov. Celkový počet vyrobených cisterien nie je známy, ale odhaduje sa približne 1500 kusov.
Tento text je aj na začiatku návodu vo vystrihovačke a jeho autorom je Tomáš Straňák.
Začíname podľa návodu motorom. Rovnaký aký bol v prípade AD080. Podvozok je aj v tomto prípade v svetlo šedej farbe.
Pokračovanie rámom, nápravami a celkovo diely na podvozku.
Motor vložený do rámu a potom už prechádzame na farebné diely v podobe nárazníku.
Kolesá, na ktoré som použil samozrejme laserové dezény od Betexy
Určite ste už zaregistrovali novinky od RipperWorks a tak je na mieste aby som tu doplnil aj report na tento betatest. Tentokrát je to model automobilovej cisterny Praga V3S - CR.
Stavba to bola zaujímavá hlavne svojou farebnosťou. Vnútro nástavby aj kabíny je vojenská zelená, Nástavba potom žlto červená, kabína žlto biela, blatníky v bielej a nakoniec žlté disky kolies. Táto farebná kombinácia bola na vozidle slúžiacom na pražskom letisku na prelome 60. a 70. rokov. Inak zaujímavé je aj čerpadlo v zadnej časti vozidla, ktorú, ale môžete nechať aj zatvorenú.
Niekoľko slov o predlohe:
Cisterna na prepravu pohonných hmôt Praga V3S - CR vznikla predovšetkým na základe požiadavky ministerstva národnej obrany z roku 1952 na mobilný prostriedok pre prepravu, prečerpávanie, filtráciu a distribúciu pohonných hmot. Prvé dva prototypy boli prvý krát odskúšané v roku 1955 a o rok neskôr bolo vozidlo Praga V3S - C zavedené do armády.
Na základe vojskových skúšok však bolo doporučené pôvodný podobu vozidla vylepšiť. Hlavné požiadavky sa týkali realizácie výdajného ramena, premiestnenie niektorých ovládacích prvkov a výstupné armatúry. Nová varianta bola označená ako Praga V3S - CR a v roku 1959 nahradila vo výrobe pôvodnú verziu. Skôr vyrobené cisterny mali byť rekonštruované na novšie prevedenie s výdajným ramenom pre lepšiu manipuláciu s výdajnou hadicou.
Vývoj celej cisterny riešil n.p. Brandýské strojírny a slévarny (BSS) pričom na čerpacej armatúre spolupracoval s n.p. Hefa Praha.
Prioritným odberateľom Pragy V3S – CR bola armáda, v menšom počte sa potom dostávala aj do civilného sektoru, kde sa uplatnila predovšetkým na letiskách v službách ČSA či Slovairu. Predlohou tohto modelu je vozidlo, ktoré slúžilo na pražskom letisku na prelome 60. a 70. rokov. Celkový počet vyrobených cisterien nie je známy, ale odhaduje sa približne 1500 kusov.
Tento text je aj na začiatku návodu vo vystrihovačke a jeho autorom je Tomáš Straňák.
Začíname podľa návodu motorom. Rovnaký aký bol v prípade AD080. Podvozok je aj v tomto prípade v svetlo šedej farbe.
Pokračovanie rámom, nápravami a celkovo diely na podvozku.
Motor vložený do rámu a potom už prechádzame na farebné diely v podobe nárazníku.
Kolesá, na ktoré som použil samozrejme laserové dezény od Betexy