JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25
Napsal: sob 23.9.2023 13:19
Ahoj všem,
před dvěma lety byl můj první pokus o stavbu tohoto modelu. Nakonec díky chybám v interiéru vznikl z jeřábu vyprošťovák na stejném podvozku. Teď je tedy konečně čas na jeřáb, takže znovu a lépe.
Už kolem něj nehodlám stále chodit.
Vývoj jeřábového tanku na podvozku typu T 34 začal v Martine v roku 1957 a v letech 1963 - 66 probíhala sériová výroba. Je určen pro montáž a demontáž věží tanků, motorů a dalších celků.
Jeřáb - kyvný s násobným kladkostrojem, pohon hydraulický. Nosnost 10 t při vyložení 3,5 m , 1,5 t při vyložení 8,1 m.
Nad motorovým prostorem je rozebiratelný nosný rám, sloužil jako opěra ramene, dle některých zdrojů i jako místo k přepravě motorů nebo plně vystrojené tankové věže.
Celková hmotnost tanku - 31,5 t, rychlost 55 km/h, osádka 2. Tolik krátce k předloze.
Nejdříve náhled na obálku modelu :
Model nemá psaný návod, ale z hromady návodných a hlavně přehledných kreseb se dá poznat jak na to. Je s plným interiérem.
Začíná se kostrou vany, zde se musí sežezávat hrany. Téčko mělo hodně ostré úhly. V návodech je základní vnitřní interiér rozdělen na motorovou část "B" a část pro osádku "A". Znamená to,
že všechny díly vnitřku mají před samotným číslem dílu velké písmeno - např C chladiče, D - ventilátory ... G - interiér jeřábové věže.
Po oblepení vnitřní obšívky jdou na řadu kryty pružin. Tady jsem se poučil z první nepovedené stavby - spodní části krytů nepodlepovat 0,5 mm. Je to pak moc tlusté a ke všemu praská
tisk při ohybu. Po mírné úpravě střední přepážky právě v místech s kontaktem s kryty pružin, lze toto všechno dobře sestavit. Dále už se do vany cpe vše, co autor nakreslil, více fotky
před dvěma lety byl můj první pokus o stavbu tohoto modelu. Nakonec díky chybám v interiéru vznikl z jeřábu vyprošťovák na stejném podvozku. Teď je tedy konečně čas na jeřáb, takže znovu a lépe.
Už kolem něj nehodlám stále chodit.
Vývoj jeřábového tanku na podvozku typu T 34 začal v Martine v roku 1957 a v letech 1963 - 66 probíhala sériová výroba. Je určen pro montáž a demontáž věží tanků, motorů a dalších celků.
Jeřáb - kyvný s násobným kladkostrojem, pohon hydraulický. Nosnost 10 t při vyložení 3,5 m , 1,5 t při vyložení 8,1 m.
Nad motorovým prostorem je rozebiratelný nosný rám, sloužil jako opěra ramene, dle některých zdrojů i jako místo k přepravě motorů nebo plně vystrojené tankové věže.
Celková hmotnost tanku - 31,5 t, rychlost 55 km/h, osádka 2. Tolik krátce k předloze.
Nejdříve náhled na obálku modelu :
Model nemá psaný návod, ale z hromady návodných a hlavně přehledných kreseb se dá poznat jak na to. Je s plným interiérem.
Začíná se kostrou vany, zde se musí sežezávat hrany. Téčko mělo hodně ostré úhly. V návodech je základní vnitřní interiér rozdělen na motorovou část "B" a část pro osádku "A". Znamená to,
že všechny díly vnitřku mají před samotným číslem dílu velké písmeno - např C chladiče, D - ventilátory ... G - interiér jeřábové věže.
Po oblepení vnitřní obšívky jdou na řadu kryty pružin. Tady jsem se poučil z první nepovedené stavby - spodní části krytů nepodlepovat 0,5 mm. Je to pak moc tlusté a ke všemu praská
tisk při ohybu. Po mírné úpravě střední přepážky právě v místech s kontaktem s kryty pružin, lze toto všechno dobře sestavit. Dále už se do vany cpe vše, co autor nakreslil, více fotky