JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Modely soutěžní kategorie PT

Moderátor: jenda.e

Uživatelský avatar
BalvieM
Příspěvky: 606
Registrován: úte 24.1.2012 19:47
Bydliště: Svratka

JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od BalvieM »

Ahoj všem,

před dvěma lety byl můj první pokus o stavbu tohoto modelu. Nakonec díky chybám v interiéru vznikl z jeřábu vyprošťovák na stejném podvozku. Teď je tedy konečně čas na jeřáb, takže znovu a lépe.
Už kolem něj nehodlám stále chodit.

Vývoj jeřábového tanku na podvozku typu T 34 začal v Martine v roku 1957 a v letech 1963 - 66 probíhala sériová výroba. Je určen pro montáž a demontáž věží tanků, motorů a dalších celků.
Jeřáb - kyvný s násobným kladkostrojem, pohon hydraulický. Nosnost 10 t při vyložení 3,5 m , 1,5 t při vyložení 8,1 m.
Nad motorovým prostorem je rozebiratelný nosný rám, sloužil jako opěra ramene, dle některých zdrojů i jako místo k přepravě motorů nebo plně vystrojené tankové věže.
Celková hmotnost tanku - 31,5 t, rychlost 55 km/h, osádka 2. Tolik krátce k předloze.

Nejdříve náhled na obálku modelu :

Obrázek

Model nemá psaný návod, ale z hromady návodných a hlavně přehledných kreseb se dá poznat jak na to. Je s plným interiérem.
Začíná se kostrou vany, zde se musí sežezávat hrany. Téčko mělo hodně ostré úhly. V návodech je základní vnitřní interiér rozdělen na motorovou část "B" a část pro osádku "A". Znamená to,
že všechny díly vnitřku mají před samotným číslem dílu velké písmeno - např C chladiče, D - ventilátory ... G - interiér jeřábové věže.
Po oblepení vnitřní obšívky jdou na řadu kryty pružin. Tady jsem se poučil z první nepovedené stavby - spodní části krytů nepodlepovat 0,5 mm. Je to pak moc tlusté a ke všemu praská
tisk při ohybu. Po mírné úpravě střední přepážky právě v místech s kontaktem s kryty pružin, lze toto všechno dobře sestavit. Dále už se do vany cpe vše, co autor nakreslil, více fotky :)

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
vojta78
Příspěvky: 857
Registrován: pát 20.1.2012 22:04
Bydliště: Šternberk

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od vojta78 »

Co k tomu napsat?? Krásná práce. Doufám, že se mi opět zadaří vidět model naživo.
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2566
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od kaktusak »

Skoro to jde mimo mé chápání . Ta čistota a precisnost . SUPER !!
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 639
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od Vojta S »

Luxusní práce.
Toptop
Příspěvky: 380
Registrován: sob 21.1.2012 11:10
Bydliště: Karlovy Vary

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od Toptop »

Jedním slovem: NÁDHERANÁDHERANÁDHERA.
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od rybak »

Wau, tohle zadělat pancířem je hřích.
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2566
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od kaktusak »

Pokud to zadělá pancířem , tak já mu to někde na soutěži zase sundám . Mám na to speciální grif !
Uživatelský avatar
Pahejl
Příspěvky: 90
Registrován: čtv 2.11.2017 10:21
Bydliště: Úhelnice Okr. Mladá Boleslav

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od Pahejl »

Jooo to je krása!! Jen tak dál, těším se na další postup!
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2394
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

Krásná práce i předloha. Tolikrát jsem tím už listoval a říkal si že se do toho pustím, ale vždy jsem si nakonec vybral něco jiného. :D
Uživatelský avatar
BalvieM
Příspěvky: 606
Registrován: úte 24.1.2012 19:47
Bydliště: Svratka

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od BalvieM »

Děkuji a pokračování - kolečka, u tanku vždy delší běh. 20 pojezdových kol má cca 540 dílů, 240 malých a stejný počet velkých otvorů, 240 žeber a 50 šroubů. To musí bavit :)
Doklepl jsem vanu zespod a kola půjdou na místo.

Hezký den

Obrázek Obrázek Obrázek
Toptop
Příspěvky: 380
Registrován: sob 21.1.2012 11:10
Bydliště: Karlovy Vary

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od Toptop »

Nemáš ty doma malou slévárničku? Ty kolečka jsou absolutně dokonalý, ta preciznost je úžasná. Vypadá to parádně, držím palce do další etapy.
Uživatelský avatar
BalvieM
Příspěvky: 606
Registrován: úte 24.1.2012 19:47
Bydliště: Svratka

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od BalvieM »

Ahoj všem,

bohužel slévárničku nemám, ale hodila by se :)

Díky modelářskému záchvatu jsem zapomněl fotit, ale postup je jasný. Obšívka mi přesně nesedla jen na hraně přední části vany, jinak musím napsat , že je model v této fázi velice přesný a propracovaný.
I přes to si tam ještě nějaké věcičky přidám. Získal jsem pár fotek skutečných strojů, tak uvidím.
Bude následovat samotný jeřáb, na to se těším.

Hezký den.


Obrázek Obrázek Obrázek
Eggy
Příspěvky: 108
Registrován: pát 21.9.2012 20:28

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od Eggy »

Máš to parádní, těžko co dodávat! Těším se na jeřáb :shock: :o
Koti
Příspěvky: 62
Registrován: úte 29.8.2017 7:04

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od Koti »

Skvěle zpracované detaily, krásně se na to dívá. Předpokládam, že v otvorech v rámu korby si i říznul závit a už stáčíš šroubky ;)
Uživatelský avatar
BalvieM
Příspěvky: 606
Registrován: úte 24.1.2012 19:47
Bydliště: Svratka

Re: JT 34 jeřábový tank / Orlík / 1:25

Příspěvek od BalvieM »

Ahoj všem a děkuji. Závity nebudou, nemám tak malý závitník :) Pokračuji věží , nebo spíše budkou strojníka.
Přední vlez nechám bez poklopu, bude tam víc vidět, boční okna jsou se skly, jedno zavřené. Horní poklop otevřený na tvrdo.
V této části má autor za jedna, v podstatě se nic nemuselo upravovat. Jen interiér je poněkud skromnější.
Na fotkách skutečného stroje jsou na pravé straně v místě uložení ramene jeřábu vidět nějaké kabely nebo snad hydraulika, která potom ústí do otvoru jeřábu na čepem uložení.
To jsou tedy ty 0,5 mm hadičky. Autor s tím nepočítal, otvor musím potom vyvrtat.

Obrázek Obrázek Obrázek

Jedna chyba se přece jen objevila. Pístnice - v návodu i dle dílů je patrné, že válec půjde dolů , tedy na věž. I já si to myslel. Ale na kresbě předlohy na přední stránce je to naopak.
Podle fotek skutečného stroje, níže a i řešení na plaťáckém fóru je to naopak. Takže pro budoucí stavitele - píst na věž , válec na rameno jeřábu.

Obrázek

Hezký den
Odpovědět

Zpět na „Pásová technika / Tracked vehicles, tanks“