Pomalu a po malých kouskách pokračuji na Ruské ruletě s podtitulem Peterbilt...
Kola jsem zatím nechal spát a pokračuji kabinou, kde je prvním krokem slepení kabiny s krytem motoru.
Kabinu jsem poprvé slepil špatně. Ohnul jsem zadní chlopně do "vinglu" a slepil kabinu nejdříve po obvodu. Obrázky jsou zatím bez retuše, ale už se správně naohýbanou zadní částí kabiny do oblouku.
Kdo namítne, že to mam hnusný, tak souhlasím. Teď už sice vím, jak to slepit, ale podruhé to dělat nechci a nebudu. Snad se mi podaří vše zamalovat.
Nikdy jsem nebyl zastáncem žebrování, ale tady bych žebra uvítal. Autor řeší tyto velké díly (podle mého názoru) velmi složitě. Myslím si, že by bylo lepší, i pro práci s interiérem, slepit nejdříve obvod kabiny, a na ní posadit samostatnou část střechy. Spára tam stejně je, tak proč si ní práci neusnadnit...
Až po tvarování střechy jsem zjistil, že chlopně nemají být ohnuté naostro, ale plynule podle zakřivení kabiny. :-/
Jako vodítko pro poloměr mi posloužila až následně vystižená podlaha. Opět nadávám na návodnou kresbu, kde to nejde poznat předem.
Ohledně tohoto spoje doporučuji chlopně sprostě odříznout a nalepit je zespoda. Já už je tak nechal ze strachu, že by se mi nepodařilo díly správně ve spoji oddělit.
Je tam hnusný spoj s převýšením tloušťky materiálu. No... Když se dívám na fotky, tak to asi zkusim. Spoj je fakt hnusnej.
Pozor! Takto má autor řešené všechny spoje na kabině, i sleeperu! Je lepší to vše odřezat a vylepit zevnitř podloženými pomocnými chlopničkami.
Ke krytu motoru se má přilepit dekl chladiče. Chlopně na krytu motoru je dobré nechat, ne podlepené chlopně, ale naříznout, a lehce ohnout, aby chladič lépe seděl. Límec chladiče má přesahovat přes rovinu krytu motoru.
U tohoto krytu můžete vyříznout místa pro mřížku, ale POZOR! Mřížka, která se má vlepit zevnitř, je akorát od výřezu k výřezu. Při vyříznutí z archu proto přidejte 2mm na každou stranu.
Já to řešil dodatečným vlepováním proužků, protože jsem měl už namazáno lepidlem, a nic lepšího už nešlo vymyslet, aby byla mřížka správně pod úrovní, a přesto rovná.
Nevím, jestli to bude na fotce vidět...
Následovat měly blatníky na kryt motoru, ale šlo mizerně poznat, odkud kam. Rozhodl jsem se tedy nejdříve zpracovat nárazník se světly.
Světla jsem nejdříve slepil podle "rady" návodu do zpracovaných blatníků, ale pro zbytečnou složitost a nemožnost se dostat do malých prostor jsem spodní plochu nárazníku podlepil 2mm tlustým kartonem,
který mi skvěle vymezil prostor a na něj nalepil světla. Mělo to další výhodu, hned se ukázala kolidace chlopní od krytu motoru se světly, které jsem následně ostříhal, dle potřeby.
Tady prvně zpracovaná světla:
A tady už na kartonu, který mi také vytvořil dostatečnou plochu pro lepidlo pro přilepení blatníků. Od té chvíle byla přesná poloha blatníků jasná.
Další je na řadě interiér.
Že mě spousta dílů mate a nevím předem jak je natvarovat je víc než jasné. Například spodní část podlahy je barevná od motoru, kde v podstatě nebude vidět.
Že autor neřeší přední část kabiny zevnitř v místě skel, to mě překvapilo. Tuto část je třeba si dodělat. Já si pomohl folií na skla. Místo použití tvarově nevhodné šablony z návodné kresby, jsem si uřízl celý kus přes obě skla.
Zde je skvělá možnost, folii zevnitř nabarvit šedou interiérovou barvou (mě tu sedí Revell 371) a tato část bude vyřešena. Že mě to napadlo až po provedení prací, které mi toto neumožňují je bohužel fakt.
Takže já to budu muset řešit dodatečným barvením. A ne, na tohle se netěším.
Také bude trochu potíž po vlepení vnitřků do kabiny. Nasílí se tloušťka a bude třeba podlahu o to ubrat.
Interiér není složitý. Až potud, kdy ho budete chtít vsunout dovnitř. Vůbec nesedí tvar palubní desky do tvarování deklu motoru.
Palubní desku jsem musel dodatečně rozstříhat, abych celý interiér dostal na místo. Šlo hlavně o její celkové snížení.
Uprostřed sedí dobře, ale ke stranám ji bylo třeba odřezat o přibližně 4mm, plus potřebný oblouk, podle zakřivení krytu motoru.
Po tomto aktu na ní není hezký pohled... Ten "motýlek" je odříznutá část. Palubní desku jsem odříznul, abych snížil odpor tuhého papíru, při vtlačování interiéru na místo.
Tady je vidět mezera mezi motorovým krytem a palubní deskou. Uprostřed díra, po stranách nadoraz. Také to, jak bude nutné okolí skel zamalovat. Vědět to tak předem...
Další kapitola bude vlepování vnitřních ploch do kabiny.
Tady tuším další zlořádstvo, kdy po nasílení vlepených boků bude potřeba zúžit i samotnou palubní desku.
A poslední obrázek je nasucho vložený strop do kabiny.
Už teď se mu tam nechce. Velmi pravděpodobně odříznu ty proužky. Podlepím ho kartonem a jeden předem nabarvený proužek tam vlepím až po usazení stropu,
se kterým ten strop olemuju. Aspoň se tím zakrejou případné mezerky.
To je zatím vše.