Jak na paroží výfuků F1

Rady, poznatky a zkušenosti při stavbě a konstrukci papírových modelů

Moderátor: spida

Odpovědět
karel1699
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 6.6.2019 8:29

Jak na paroží výfuků F1

Příspěvek od karel1699 »

Prosím pěkně, sháním tipy, jak se co nejlépe vypořádat s tvorbou paroží výfuků motorů starých vozů F1 (typicky s motory Ford Cosworth).
Zkoušel jsem drát na bonsaie i cínovou pájku, ale pořád to není úplně ono. Špatně se mi jednotlivá "ramena" ohýbají, buď je drát moc tvrdý, nebo do něj vždy udělám nástroji všelijaké nevzhledné vrypy, které se velmi těžko tmelí a brousí, a také to neumím ničím pořádně slepit k sobě. Ani napojení na koncovou rovnou výfukovou rouru se mi nedaří.
Viděl jsem i výfuky údajně z moduritu či podobné modelovací hmoty, ale tam si zase zatím neumím představit, jak se z toho dají vyválet dostatečně dlouhé "roury" o stejném a pravidelném průřezu.
Uměl byste mi prosím někdo poradit?
Díky předem!
Uživatelský avatar
OrasM
Příspěvky: 150
Registrován: pon 10.10.2022 7:51

Re: Jak na paroží výfuků F1

Příspěvek od OrasM »

Neviem či myslíš práve to čo ti pošlem, no určite Ti to dá nové možnosti. Je to video od Zdeňka a je výborne spracované.
https://www.youtube.com/watch?v=JxU5vnK ... %C5%BDENKA

Okrem toho môžeš použiť buď medený drôt, plastové profily ktoré si upravíš a naohýbaš podľa potreby, alebo si vymyslíš niečo vlastné. Mne sa veľmi páči spôsob od Zdeňka, preto tu dávam jeho video na YouTube.

Taktiež niečo viac sa dozvieš aj u Krejcaka na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=3NiXcr9 ... el=Krejcak
Uživatelský avatar
Ali
Příspěvky: 331
Registrován: sob 21.1.2012 11:32
Bydliště: Lysice

Re: Jak na paroží výfuků F1

Příspěvek od Ali »

Na tvorbu výfuků používám elektrikářský drát (průměr cca 1,5mm). K sobě ho lepím pomocí vteřinového lepidla, v místě spoje drát seříznu, aby nevznikala "bakule"a opět zakapu vteřiňákem.
Popsané je vidět zde na fotce:
Obrázek Obrázek

Tentýž drát používám i na tvorbu ochranných klecí do "závoďáků" v měřítku 1:24
Obrázek Obrázek

Dobře se s ním pracuje, lehce se tvaruje, snadno spojuje, dobře na něm drží barva (ať už agama, nebo ve spreji). Problém může být u větších měřítek, kde je zapotřebí udržet delší rovinu- přece jen je to drát v bužírce a bude se prohýbat...
Odpovědět

Zpět na „Stavba, konstrukce, tipy a triky“