Než sem hodím podrobnější popis a historii vozu, ví někdo, o co jde?
Audi Quattro A2, Rallye Tatry 1985 / MV model / 1:??
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Audi Quattro A2, Rallye Tatry 1985 / MV model / 1:??
Naposledy upravil(a) mára dne pát 3.2.2023 9:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Audi Quattro
Že by Audi Podle těch pruhů bych to tipoval na nějakýho Němčoura
Re: Audi Quattro
Rallye Tatry 1985 a Leo Pavlík?
Re: Audi Quattro
Audi Quattro S2 s vodičom Leo Pavlík, ktorý dosiahol na tomto vozidle prvé miesto v roku 1985 na súťaži Rallye Tatry.
Zistené podľa ŠPZ IN-NH 75
Zistené podľa ŠPZ IN-NH 75
Re: Audi Quattro
Vidím, že slušovické audi v tomto zbarvení není zas tak neznámé. Samozřejmě, že všichni zájemci o historii českého rallysportu znají celkem provařené zbarvení z Barum Tríbeč rallye 1986 (a vlastně z celé sezóny 1986).
Stručně k historii: Spolupráce Audi sport a JZD Slušovice začala v roce 1985. Audi hledalo místo, kde by mohlo v utajení před konkurencí a novináři testovat a takové místo bylo nalezeno v Dešné u Slušovic, kde byl vybudován tajný testovací okruh. Jako jeden z testovacích jezdců by vybrán Leo Pavlík. Součástí odměny bylo i poskytnutí soutěžního vozu s veškerým servisem. I přes veškeré utajení na českou veřejnost pronikly kusé informace o této spolupráci a tak fanoušci čekali Pavlíkův start na Rallye Škoda nebo na Barumce. Na těchto soutěžích zatím s audinou startoval však jen Harald Demuth, který na obou zvítězil.
Fanoušci se dočkali až na Rallye Tatry 1985, kde se Pavlík představil s Audi Quattro A2 a soutěž s přehledem vyhrál, přestože do vozu usedl až těsně před soutěží. Mimochodem s tímto konkrétním vozem obsadila Michele Mouton třetí místo na Rally Argentina 1983 a Michele Cinotto s ním zvítězil na Rally Škoda 1984. V roce 1985 Leo Pavlík s tímto vozem zvítězil ještě na Rallye Příbram.
Před začátkem sezóny 1986 došlo k velkému průšvihu, kdy vůz při předváděcí akci na přerovském letišti havaroval a byl zničen. Problém byl vyřešen tak, že z Německa byla dovezena jiná karoserie a auto do ní bylo přeskládáno. Nová karoserie byla přestříkána do známých slušovických barev.
Zobrazený model tedy představuje vůz Leo Pavlíka ze sezóny 1985, konkrétně z Rallye Tatry.
Zájemcům o podrobnější informace doporučuji knihu Leo Pavlíka Od škodovky po Quattro.
Stručně k historii: Spolupráce Audi sport a JZD Slušovice začala v roce 1985. Audi hledalo místo, kde by mohlo v utajení před konkurencí a novináři testovat a takové místo bylo nalezeno v Dešné u Slušovic, kde byl vybudován tajný testovací okruh. Jako jeden z testovacích jezdců by vybrán Leo Pavlík. Součástí odměny bylo i poskytnutí soutěžního vozu s veškerým servisem. I přes veškeré utajení na českou veřejnost pronikly kusé informace o této spolupráci a tak fanoušci čekali Pavlíkův start na Rallye Škoda nebo na Barumce. Na těchto soutěžích zatím s audinou startoval však jen Harald Demuth, který na obou zvítězil.
Fanoušci se dočkali až na Rallye Tatry 1985, kde se Pavlík představil s Audi Quattro A2 a soutěž s přehledem vyhrál, přestože do vozu usedl až těsně před soutěží. Mimochodem s tímto konkrétním vozem obsadila Michele Mouton třetí místo na Rally Argentina 1983 a Michele Cinotto s ním zvítězil na Rally Škoda 1984. V roce 1985 Leo Pavlík s tímto vozem zvítězil ještě na Rallye Příbram.
Před začátkem sezóny 1986 došlo k velkému průšvihu, kdy vůz při předváděcí akci na přerovském letišti havaroval a byl zničen. Problém byl vyřešen tak, že z Německa byla dovezena jiná karoserie a auto do ní bylo přeskládáno. Nová karoserie byla přestříkána do známých slušovických barev.
Zobrazený model tedy představuje vůz Leo Pavlíka ze sezóny 1985, konkrétně z Rallye Tatry.
Zájemcům o podrobnější informace doporučuji knihu Leo Pavlíka Od škodovky po Quattro.