Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
To dělá jen ta šedá a nebo černá barva . U jiných barev by se to stávat nemělo . Stářím to není .
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Můžu potvrdit, že stářím to není. V nedávné době jsem lepil Frantu i Karla a u obou modelů se barva takhle loupala. Nejmarkantnější je to opravdu u tmavých barev, světlejší barvy drží podstatně lépe.
Řešil jsem to tak, že jsem před stavbou model lehce stříknul bezbarvým akrilátovým lakem.
Jinak to máš parádní, jen tak dál;)
Řešil jsem to tak, že jsem před stavbou model lehce stříknul bezbarvým akrilátovým lakem.
Jinak to máš parádní, jen tak dál;)
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Díky za odpovědi, kluci. To znamená, že se s tímhle budeme potkávat častěji. Na druhou stranu jde o díly, které nejsou na první pohled vidět.
Zpátky ke stolu. Začala práce okolo ochranného rámu nástavby. Materiál je plastový profil o průměru 2mm tentokrát od MP JET. Popravdě, líp se mi dělá s profily od Tamiya nebo Evergreen. Práce začíná (u mě už klasicky) šablonou. Obrazek z plánku nalepený na kartón 2mm a následně vyřezat. Pak už jen zapalovač, samotné profily, lepidlo a kousek šikovnosti s trpělivostí.
Před lakováním to pak vypadá takto...
Rám je momentálně už po laku a tak je na čase připravit potřebné díly pro jeho uchyceni na podvozek.
Při lepení těchto dílů si kontroluju geometrii. Jde hlavně o rovinu a kolmici k ose podvozku. Dobře k tomu poslouží čáry na řezací podložce a delší kousek profilu. Na fotce je skelet už mimo čáry jen pro upřesnění.
Toď prozatím vše.
Zpátky ke stolu. Začala práce okolo ochranného rámu nástavby. Materiál je plastový profil o průměru 2mm tentokrát od MP JET. Popravdě, líp se mi dělá s profily od Tamiya nebo Evergreen. Práce začíná (u mě už klasicky) šablonou. Obrazek z plánku nalepený na kartón 2mm a následně vyřezat. Pak už jen zapalovač, samotné profily, lepidlo a kousek šikovnosti s trpělivostí.
Před lakováním to pak vypadá takto...
Rám je momentálně už po laku a tak je na čase připravit potřebné díly pro jeho uchyceni na podvozek.
Při lepení těchto dílů si kontroluju geometrii. Jde hlavně o rovinu a kolmici k ose podvozku. Dobře k tomu poslouží čáry na řezací podložce a delší kousek profilu. Na fotce je skelet už mimo čáry jen pro upřesnění.
Toď prozatím vše.
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Jako vždycky ... koncertíček
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Martine asi si to tady už psal , ale jsem líný to vyhledávat , prosím tě čím lakuješ ty rámy ? Mě na to nějak nechce držet barva a nebo udělá pomeranč . Díky za odpověď , třeba pomůže i ostatním .
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Díky Štefane
Zbyňku používám spreje viz foto.
A tady čísla odstínů
To, že ti to nechytá nebo dělá pomeranč může mít víc důvodů. Buď máš špinavý nebo spíš mastný profil, ale to pochybuji. Nebo stříkaš z moc krátké vzdálenosti - hodně barvy. Nebo špatná barva, teplota (studený sprej je na prd - mám osobní zkušenost). Hele, tam těch faktorů může být opravdu hodně. Základ je nespěchat!!!
Někdy je dobrý použit základovku (a to hlavně při použití drátu např pružiny v mém případě). Lehce a všude. Rámy na Race1 jsem stříkal bez základovky ale zase na několikrát. První nástřik zlehka a pak po proschnutí další a tak dál. Maximálně to dávám na tři vrstvy.
A ještě jedna věc. Profily vždycky před použitím lehce přebrušuju smirglem s jemným zrnem 800 a výš. Obzvláště od Tamiya. Ty jsou extra hladké.
Tak snad ti to pomůže. Když tak piš! A vy ostatní také, když budete potřebovat poradit. Pokud budu vědět, rád poradím.
Tak zatím.
Zbyňku používám spreje viz foto.
A tady čísla odstínů
To, že ti to nechytá nebo dělá pomeranč může mít víc důvodů. Buď máš špinavý nebo spíš mastný profil, ale to pochybuji. Nebo stříkaš z moc krátké vzdálenosti - hodně barvy. Nebo špatná barva, teplota (studený sprej je na prd - mám osobní zkušenost). Hele, tam těch faktorů může být opravdu hodně. Základ je nespěchat!!!
Někdy je dobrý použit základovku (a to hlavně při použití drátu např pružiny v mém případě). Lehce a všude. Rámy na Race1 jsem stříkal bez základovky ale zase na několikrát. První nástřik zlehka a pak po proschnutí další a tak dál. Maximálně to dávám na tři vrstvy.
A ještě jedna věc. Profily vždycky před použitím lehce přebrušuju smirglem s jemným zrnem 800 a výš. Obzvláště od Tamiya. Ty jsou extra hladké.
Tak snad ti to pomůže. Když tak piš! A vy ostatní také, když budete potřebovat poradit. Pokud budu vědět, rád poradím.
Tak zatím.
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Používám plastové profily , ale opravdu každé lakování byl tak trochu průšvih . Moc děkuji za návod a hlavně za tip na ty spreje . V nejbližší době si pořídím jednu zelenou potvůrku od Jirky a tam by to špatné lakování bylo hodně vidět .
Ještě jednou moc děkuji .
Ještě jednou moc děkuji .
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Chybička se vloudila. Rám potřeboval ještě jeden nástřik a tak se jeho instalace odsouvá na později. Mezi tím využil chvíle a slepil jsem si pár dílů na osazení šasi.
Něco málo už jde nalepit tak není na co čekat.
Tady chci upozornit na ten díl do kterého přijde nalepit samotná nádrž. Jde o tu "vanu" na kterém mám nakreslenou šipku. Tento díl má shodnou délku jako nádrž. Výsledkem je, že se tam ta nádrž ne a ne vejít. Řešení je jednoduché! Zkrátit délku nádrže o cca 1,5mm. Já na to přišel až po slepeni obou dílů a tak mě čeká malá úprava.
Tak zase příště.
Něco málo už jde nalepit tak není na co čekat.
Tady chci upozornit na ten díl do kterého přijde nalepit samotná nádrž. Jde o tu "vanu" na kterém mám nakreslenou šipku. Tento díl má shodnou délku jako nádrž. Výsledkem je, že se tam ta nádrž ne a ne vejít. Řešení je jednoduché! Zkrátit délku nádrže o cca 1,5mm. Já na to přišel až po slepeni obou dílů a tak mě čeká malá úprava.
Tak zase příště.
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Slibované je tady. Respektive rám je po opravě a také už na svém místě. Dále jsem k šasi přilepil díly, které jsem už měl hotové. Výsledek zatím takto...
Dost věcí na rámu ještě chybí, ale už to začíná dostávat ty správné tvary Myslím, že tohle společně s Vincenzem je nejnáročnější podvozek který jsem zatim lepil. Už se těším na nějakou lehčí verzy
Dost věcí na rámu ještě chybí, ale už to začíná dostávat ty správné tvary Myslím, že tohle společně s Vincenzem je nejnáročnější podvozek který jsem zatim lepil. Už se těším na nějakou lehčí verzy
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Hurá! Potrubí je hotové. Jak už jsem psal minule, není to žádná sláva v mém podání. Když pominu moji práci tak mě na tom potrubí mrzí ještě jedna věc. A to, že spoje jednotlivých částí (řekněme švy) vycházejí na viditelnou stranu. Tohle je u každého Vimosu, který jsem zatim lepil. Tak trochu to kazí výsledek, který ale stejně ve vitríně nebude vidět. Berte to jen jako můj osobní náhled na věc. Postřeh chcete-li.
Ještě jedna věc. Potrubí mi vyšlo kratší než by bylo potřeba cca o 3mm. Hadice, která vede do turba ještě šla zamaskovat. Je nalepena zespodu turba. Druhou (z chladiče do sání) jsem musel u chladiče nastavovat.
A opět... barva šla dolů. Koukal jsem na fb, že někdo staví stejný model a i tam je vidět stejný problém. Takže to bude opravdu tiskem a né delším uskladněním. Nicméně to na kvalitě modelu neubírá. Lepí se to moc dobře a už se těším na barevné díly. Pak to začne být to pravý ořechový
Ještě jedna věc. Potrubí mi vyšlo kratší než by bylo potřeba cca o 3mm. Hadice, která vede do turba ještě šla zamaskovat. Je nalepena zespodu turba. Druhou (z chladiče do sání) jsem musel u chladiče nastavovat.
A opět... barva šla dolů. Koukal jsem na fb, že někdo staví stejný model a i tam je vidět stejný problém. Takže to bude opravdu tiskem a né delším uskladněním. Nicméně to na kvalitě modelu neubírá. Lepí se to moc dobře a už se těším na barevné díly. Pak to začne být to pravý ořechový
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Další malý posun na modelu je sestavení filtrboxu a posledního potrubí k němu patřící (díl č. 254). Tady POZOR!!! Vloudila se sem chyba a to v pořadí samotných dílů tohoto celku. Je prohozen díl A a C!!! Viz foto.
U dílku A je zapotřebí odříznout tu bílou část pro vlepeni do filtrboxu a naopak ji dodělat k dílku C. Popřípadě můžete tento díl lepit natupo přímo na filtrbox aniž byste do dané bočnice dělali otvor.
Já na to přišel až při zkoušce jak bude filtrbox sedět podle šablony.
Jako by mě něco osvítilo a potrubí (díl 254) jsem si rozdělil na dvě části. Spodní od turba k rozšíření a druhý kus bylo horní koleno do filtru. Ono sledovat víc návodky se vyplatí. Já měl štěstí, že jsem na to přišel dřív než bylo vše slepené v jeden kus.
Řešením v mém případě je otočit vrchní koleno delším dílem dolů.
Pak už jen odříznout tu bílou část jak jsem psal v úvodu a vymyslet napojení k filtrboxu.
Teď už to sedí jak má. Důkazem mi je lícování se šablonu
Samotný filtrbox budu lepit až bude nástavba. Proč? Moc místa na přilepení filtru k rámu není. Víceméně to bude držet na samotném potrubí a pak to asi "heftnu" kapkou lepidla zevnitř k samotné nástavbě.
Tak zatím tak...
U dílku A je zapotřebí odříznout tu bílou část pro vlepeni do filtrboxu a naopak ji dodělat k dílku C. Popřípadě můžete tento díl lepit natupo přímo na filtrbox aniž byste do dané bočnice dělali otvor.
Já na to přišel až při zkoušce jak bude filtrbox sedět podle šablony.
Jako by mě něco osvítilo a potrubí (díl 254) jsem si rozdělil na dvě části. Spodní od turba k rozšíření a druhý kus bylo horní koleno do filtru. Ono sledovat víc návodky se vyplatí. Já měl štěstí, že jsem na to přišel dřív než bylo vše slepené v jeden kus.
Řešením v mém případě je otočit vrchní koleno delším dílem dolů.
Pak už jen odříznout tu bílou část jak jsem psal v úvodu a vymyslet napojení k filtrboxu.
Teď už to sedí jak má. Důkazem mi je lícování se šablonu
Samotný filtrbox budu lepit až bude nástavba. Proč? Moc místa na přilepení filtru k rámu není. Víceméně to bude držet na samotném potrubí a pak to asi "heftnu" kapkou lepidla zevnitř k samotné nástavbě.
Tak zatím tak...
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Začíná práce na nástavbě. První (i podle návodu) je zadní stěna. Přenesu si střední osu na rubovou stranu a pak napřesno vyřežu pouze vnitřní část. Obvodovou část budu dělat až po nalepení rubových dílu. Pak mi vznikne krásná a čistá hrana na přilepení k plášti. Ten budu "oblepovat" kolem zadní stěny. Takový je plán a teď v obrazech.
První jsou rubové díly...
Díly 274L a P jsem si rozdělil na dvě části a to na boční díly a díly na zadní stěnu. Ty nalepím na zadní stěnu. Tu budu lepit k plášti natupo proto volím tuhle cestu.
Pak už stačí dolepit SPZ, světla a zadní stěnu budu moc vystřihnout na finální tvar
Hlavní díl nástavby - plášť. Na rub si přenesu potřebné osy a to - střední osu strechy, spodní hranu pod dveřmi, horní hranu dveří (pro středí část rubových dílu POZOR!!! JSOU KRÁTKÉ - ukážu později). Ořežu celý díl a v přední části nechám kousek bílé plochy. Budu zařezávat až po nalepení rubových dílu.
Začnu vlepovat vnitřní díly. První nalepím druhé části dílů 274 - viz foto v zadní části. Po proschnutí vyřežu oblouk pro blatníky.
Poté si nalepím podchlopeň z tenkého papíru na střeše v zadní části.
Nasledujou zmiňované prostřední rubové díly. Ty si v zadní část zkrátím o dve síly papíru (zadni stěna). A tady jsem přišel na to, že jsou kratší o cca 7mm. Já to nastavil žlutým dílem z druhé verze.
To je zatím vše. Dál jsem se už nedostal.
V návodu se píše, že by se mělo zadní "křídlo" lepit k zadní stěně. Zkusím ho nalepit k hlavnímu dílu a zadní stěnu pak vlepit do celku. Uvidíme jak zo výjde.
Zatím tak...
První jsou rubové díly...
Díly 274L a P jsem si rozdělil na dvě části a to na boční díly a díly na zadní stěnu. Ty nalepím na zadní stěnu. Tu budu lepit k plášti natupo proto volím tuhle cestu.
Pak už stačí dolepit SPZ, světla a zadní stěnu budu moc vystřihnout na finální tvar
Hlavní díl nástavby - plášť. Na rub si přenesu potřebné osy a to - střední osu strechy, spodní hranu pod dveřmi, horní hranu dveří (pro středí část rubových dílu POZOR!!! JSOU KRÁTKÉ - ukážu později). Ořežu celý díl a v přední části nechám kousek bílé plochy. Budu zařezávat až po nalepení rubových dílu.
Začnu vlepovat vnitřní díly. První nalepím druhé části dílů 274 - viz foto v zadní části. Po proschnutí vyřežu oblouk pro blatníky.
Poté si nalepím podchlopeň z tenkého papíru na střeše v zadní části.
Nasledujou zmiňované prostřední rubové díly. Ty si v zadní část zkrátím o dve síly papíru (zadni stěna). A tady jsem přišel na to, že jsou kratší o cca 7mm. Já to nastavil žlutým dílem z druhé verze.
To je zatím vše. Dál jsem se už nedostal.
V návodu se píše, že by se mělo zadní "křídlo" lepit k zadní stěně. Zkusím ho nalepit k hlavnímu dílu a zadní stěnu pak vlepit do celku. Uvidíme jak zo výjde.
Zatím tak...
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Ahoj všem, včera zase něco málo na nástavbě. Pomalu se to schyluje k její kompletaci. Ale nepředbíhejme... k hlavnímu dílů přilepen spoiler a dolepeny zbývající vnitřní díly. Teda až na žluté spodní díly a rubový díl spoileru. Ten nalepím až po zadní stěně.
Pak vyřezání zadní stěny na finální tvar.
Jelikož to budu lepit natupo a v horní části je ostrý úhel, lehce jsem zbrousil horní hranu zadní stěny. Věřím, že spoj bude lepší. Postup lepení zadní stěny nafotím a zkusím popsat v příštím vstupu
Pak vyřezání zadní stěny na finální tvar.
Jelikož to budu lepit natupo a v horní části je ostrý úhel, lehce jsem zbrousil horní hranu zadní stěny. Věřím, že spoj bude lepší. Postup lepení zadní stěny nafotím a zkusím popsat v příštím vstupu