Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Práce na kabině pokračují. Na řadě bylo dokončení ochranné klece. V praxi to znamená dolepit madlo na kapličky a následně nástřik již zmíněnou černou barvou.
Rám jsem pak přilepil k podlaze a doplnil o přístroje navigátora a mechanika.
Tentokrát se s imitací kabeláže nedělám. Na černém rámu by to stejně nebylo moc vidět a samolepky opět nevyšly.
Pak už nic nebrání vložení internetu do kabiny. Začínám lepit od čela až po zadní konec spodní hrany dveří. Důvod jsou zaoblené hrany.
Poté už pravý bok a po proschnutí nasleduje levý bok.
Trochu se mi to nepotkalo na zadních hranách
Nerovnost jsem vyřešil nůžkami a uvidíme co na to řekne zadní stěna. To bude námět příštího reportu.
V galerii... ale to už znáte
Martin
Rám jsem pak přilepil k podlaze a doplnil o přístroje navigátora a mechanika.
Tentokrát se s imitací kabeláže nedělám. Na černém rámu by to stejně nebylo moc vidět a samolepky opět nevyšly.
Pak už nic nebrání vložení internetu do kabiny. Začínám lepit od čela až po zadní konec spodní hrany dveří. Důvod jsou zaoblené hrany.
Poté už pravý bok a po proschnutí nasleduje levý bok.
Trochu se mi to nepotkalo na zadních hranách
Nerovnost jsem vyřešil nůžkami a uvidíme co na to řekne zadní stěna. To bude námět příštího reportu.
V galerii... ale to už znáte
Martin
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Paráda Martas . Parádní stavba , parádní report .
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Díky chlapi.
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Po nějaké odmlce se opět vracím s reportem ze stavby Race1. Prace se motaji stále kolem kabiny. Dodělal jsem blatníky, stupačky, boční blinkry a nádržku na zadní stěnu.
Další prací je rám. Tady jsem volil profil o průměru 1,2 mm.
Rám teď čeká nástřik v nejbližší době.
Mám tady ještě jednu úpravu. Někdo už si všiml a někdo to uvidí až teď. Nedalo mi to a upravil jsem si kliky. Postup práce jsem nafotil. Kdyby to někomu nebylo jasný tak na žádost dovysvětlím
Začíná to tady už při přípravě patřičných dílů.
Výsledek najdete v galerii. Stejně tak jako o pár fotek navíc.
Martin
Další prací je rám. Tady jsem volil profil o průměru 1,2 mm.
Rám teď čeká nástřik v nejbližší době.
Mám tady ještě jednu úpravu. Někdo už si všiml a někdo to uvidí až teď. Nedalo mi to a upravil jsem si kliky. Postup práce jsem nafotil. Kdyby to někomu nebylo jasný tak na žádost dovysvětlím
Začíná to tady už při přípravě patřičných dílů.
Výsledek najdete v galerii. Stejně tak jako o pár fotek navíc.
Martin
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Tak jdeme dál. Rám je po nástřiku a během jeho schnutí si slepím sluneční clonu. Postup lepení jsem nafotil pro případné zájemce. Foto postup začíná tady...
Kšilt se lepí celý natupo a já si pomohl tenkými proužky jako podchlopně. Všiml jsem si u pár modelářů na fb (a možná i tady), že kšilt neroztřihali a lepili jen boční díly Taky proto mě napadlo to nafotit.
Dál jsem dodělal zrcátka a světla k rámu. Po zaschnutí rámu už nic nebrání jeho osazení společně s kšiltem, zrcátky a světly na kabinu. Výsledek pak vypadá takhle...
Na kabině chybí ještě boční deflektory a bude komplet. Pro dnešek vše.
Martin
Kšilt se lepí celý natupo a já si pomohl tenkými proužky jako podchlopně. Všiml jsem si u pár modelářů na fb (a možná i tady), že kšilt neroztřihali a lepili jen boční díly Taky proto mě napadlo to nafotit.
Dál jsem dodělal zrcátka a světla k rámu. Po zaschnutí rámu už nic nebrání jeho osazení společně s kšiltem, zrcátky a světly na kabinu. Výsledek pak vypadá takhle...
Na kabině chybí ještě boční deflektory a bude komplet. Pro dnešek vše.
Martin
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Mám tady ještě nějaký resty na nástavbě a to v podobě rezerv. Nejdřív popruhy, které lepím na zadní nosníky. Následně nalepim volný konec na rezervu. Po zaschnutí naroluju popruh na rezervu a vsunu na své místo. Tady fotek moc není. V podstatě stejný postup jako jsem to dělal u Phonixe.
Dodělat ráčny...
A pak ještě vodorovné popruhy, přilepit ráčny a ve spodní části ještě ty dva šedé pásky.
Teď vše.
Martin
Dodělat ráčny...
A pak ještě vodorovné popruhy, přilepit ráčny a ve spodní části ještě ty dva šedé pásky.
Teď vše.
Martin
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Ahoj všem, po dovolené je zase čas vrátit se k Race1. Pokračuju drobotinou na kabině jako jsou boční deflektory...
Stěrače...
Ano, jsou to staré známé od MegaGraphic pro tatru 815 a na Liaz se hodí taky perfektně. Na sklo je lepím oboustrankou (viz foto). Je to sice trochu piplačka, ale stojí to za to.
No a nakonec ještě boční světla na kšilt. Ty jsem nalepil na černý papír od doplňků pro lepší tloušťku.
A kabina je tím hotová.
Držáky pro její uchycení k rámu budu dělat až slepím nárazník. Na tom se už pracuje a poctivě fotím každý krok ať vám to sem můžu dát pro případnou inspiraci.
Pro tentokrát je to vše a v galerii je pár fotek navíc.
Martin
Stěrače...
Ano, jsou to staré známé od MegaGraphic pro tatru 815 a na Liaz se hodí taky perfektně. Na sklo je lepím oboustrankou (viz foto). Je to sice trochu piplačka, ale stojí to za to.
No a nakonec ještě boční světla na kšilt. Ty jsem nalepil na černý papír od doplňků pro lepší tloušťku.
A kabina je tím hotová.
Držáky pro její uchycení k rámu budu dělat až slepím nárazník. Na tom se už pracuje a poctivě fotím každý krok ať vám to sem můžu dát pro případnou inspiraci.
Pro tentokrát je to vše a v galerii je pár fotek navíc.
Martin
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Takže nárazník.
Ten jsem lepil celý natupo a postup jsem zvolil následující. Spodní a vrchní vodorovný díl jsem podlepil jednou sílou papíru pro lepší tuhost a také pro větší sílu papíru pro přilepení dalších dílů.
Po zaschnutí si přenesu středové osy na potřebné díly. Pak začnu lepit od krajů ty šikmé díly.
Když jsou oba celky (spodní a horní) slepeny a proschnuty, je čas na lepení dílů se světly. Nejprve přilepím oba díly k horní části nárazníku a po proschnutí přilepím spodní díl nárazníku. Opět nejprve jednu stranu a po lehkém proschnutí druhou stranu. V této fázi nechám nárazník dobře proschnout než budu lepit prostředí díl z CP. Důvod je ten abych ho mohl případně dotvarovat. Při prosychání u těchto spojů dochází k určité deformaci jak vysycha lepidlo a nárazník je pak potřeba ve spojích narovnat před další prací.
Následuje střední díl. Na fotce už je nárazník po procesu narovnání. Nechal jsem ho proschnout do druhého dne (pro jistotu)
Pak už jen lehké dorovnání pro přilepení zadních dílů, dolepit ty černé díly na světlomety a nárazník je hotov.
Pak nezbytná zkouška osazení na sucho. Samozřejmě jsem narazil na stejný problém jako Yvan když jsem podlepoval vrchní a spodní díl nárazníku. Byl jsem na to díky Yvanovi recenzi připraven a rám jsem si podle toho upravil. Tohle byla paráda a nárazník tam sedne jak... na hrnec.
To je vše.
Martin
Ten jsem lepil celý natupo a postup jsem zvolil následující. Spodní a vrchní vodorovný díl jsem podlepil jednou sílou papíru pro lepší tuhost a také pro větší sílu papíru pro přilepení dalších dílů.
Po zaschnutí si přenesu středové osy na potřebné díly. Pak začnu lepit od krajů ty šikmé díly.
Když jsou oba celky (spodní a horní) slepeny a proschnuty, je čas na lepení dílů se světly. Nejprve přilepím oba díly k horní části nárazníku a po proschnutí přilepím spodní díl nárazníku. Opět nejprve jednu stranu a po lehkém proschnutí druhou stranu. V této fázi nechám nárazník dobře proschnout než budu lepit prostředí díl z CP. Důvod je ten abych ho mohl případně dotvarovat. Při prosychání u těchto spojů dochází k určité deformaci jak vysycha lepidlo a nárazník je pak potřeba ve spojích narovnat před další prací.
Následuje střední díl. Na fotce už je nárazník po procesu narovnání. Nechal jsem ho proschnout do druhého dne (pro jistotu)
Pak už jen lehké dorovnání pro přilepení zadních dílů, dolepit ty černé díly na světlomety a nárazník je hotov.
Pak nezbytná zkouška osazení na sucho. Samozřejmě jsem narazil na stejný problém jako Yvan když jsem podlepoval vrchní a spodní díl nárazníku. Byl jsem na to díky Yvanovi recenzi připraven a rám jsem si podle toho upravil. Tohle byla paráda a nárazník tam sedne jak... na hrnec.
To je vše.
Martin
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Kdybyste používali podchlopně tak se Vám to nestane .MatesHK píše: Samozřejmě jsem narazil na stejný problém jako Yvan
I když tady bych to na TUPO asi lepil i já .
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Ahoj kolegové. Dalo by se říct "mám hotovo!"
Jo jo, model je slepený, ale tenhle výsledek mě opravdu netěší. S montáží kabiny na rám došlo ke komplikacím které kazí celkový dojem.
A co se stalo? Prvopočátek byl, když jsem nějak nepochopil jak slepit díly uchycení kabiny, které se lepí na rám. To se nakonec podalo. K nim jsem na osu přidal díly které se lepí na podlahu kabiny a oba komplety jsem přilepit ke kabině a následně celou kabinu lepim k rámu. (Vždy to tak lepím, protože se dá dobře a snadno doladit usazení kabiny. Zkrátka pohlídat si geometrii.) Když jsem na zkoušku přiložil kabinu s držáky na rám, tak jsem zjistil, že mám držáky cca 2mm na každé straně od rámu do šířky. Nabízela se dvě řešení, a to:
1) lehčí - dolepit tam karton a vyplnit tím ty dva mm na každé straně;
2) těžší a pracnejší řešení - odřezat držáky od kabiny, nalepit je na rám a následně na ně nalepit kabinu.
Ja si zvolil variantu č 2 Bohužel jsem si neuvědomil, že když už mám držáky přilepeny k rámu, nedokážu už žádným způsobem korigovat nejen výšku kabiny, ale i její vzdálenost od nástavby. Tudíž vísledek je takový, že kabina nesedí jak má a tady pramení moje nespokojenost s celkovým dojmem. Na fotkách můžete vidět jak je kabina výš nad nástavbou a je šikmo vzhůru v přední části.
Mě nečeká nic jiného než to celé předělat. Čeká mě odřezání kabiny a celé to lépe usadit.
Držte mi pěsti a nedělejte stejnou chybu jako já
Martin
Jo jo, model je slepený, ale tenhle výsledek mě opravdu netěší. S montáží kabiny na rám došlo ke komplikacím které kazí celkový dojem.
A co se stalo? Prvopočátek byl, když jsem nějak nepochopil jak slepit díly uchycení kabiny, které se lepí na rám. To se nakonec podalo. K nim jsem na osu přidal díly které se lepí na podlahu kabiny a oba komplety jsem přilepit ke kabině a následně celou kabinu lepim k rámu. (Vždy to tak lepím, protože se dá dobře a snadno doladit usazení kabiny. Zkrátka pohlídat si geometrii.) Když jsem na zkoušku přiložil kabinu s držáky na rám, tak jsem zjistil, že mám držáky cca 2mm na každé straně od rámu do šířky. Nabízela se dvě řešení, a to:
1) lehčí - dolepit tam karton a vyplnit tím ty dva mm na každé straně;
2) těžší a pracnejší řešení - odřezat držáky od kabiny, nalepit je na rám a následně na ně nalepit kabinu.
Ja si zvolil variantu č 2 Bohužel jsem si neuvědomil, že když už mám držáky přilepeny k rámu, nedokážu už žádným způsobem korigovat nejen výšku kabiny, ale i její vzdálenost od nástavby. Tudíž vísledek je takový, že kabina nesedí jak má a tady pramení moje nespokojenost s celkovým dojmem. Na fotkách můžete vidět jak je kabina výš nad nástavbou a je šikmo vzhůru v přední části.
Mě nečeká nic jiného než to celé předělat. Čeká mě odřezání kabiny a celé to lépe usadit.
Držte mi pěsti a nedělejte stejnou chybu jako já
Martin
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Chápu, že když sis s tím tak vyhrál, ten finiš dokáže pořádně naštvat. Tak ať se to podaří s co nejméně dalšími škodami.
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Máme HOTOVO Tentokrát definitivně.
Posledně jsem psal o špatně usazené kabině a tak přišla nutná oprava. Žiletka do ruky a hurá na to. Šlo to líp než jsem myslel.
Pro velký úspěch jsem si to dal hnedle dvakrát Při první opravě seděla kabina nakřivo a musel jsem ještě lehce upravit rám. Po druhém pokusu už je vše lepší a tak to i zůstane. Tady už jsou fotky...
Doufám, že se model líbí. Přiznávám, stavba nebyla zrovna jednoduchá, ale výsledek je parádní. A pokud se někdo do budoucna rozhodne Race1 stavět, tak mu toto vlákno třeba i pomůže.
Díky všem za ohlasy, kritiku a taky podporu.
Martin
Posledně jsem psal o špatně usazené kabině a tak přišla nutná oprava. Žiletka do ruky a hurá na to. Šlo to líp než jsem myslel.
Pro velký úspěch jsem si to dal hnedle dvakrát Při první opravě seděla kabina nakřivo a musel jsem ještě lehce upravit rám. Po druhém pokusu už je vše lepší a tak to i zůstane. Tady už jsou fotky...
Doufám, že se model líbí. Přiznávám, stavba nebyla zrovna jednoduchá, ale výsledek je parádní. A pokud se někdo do budoucna rozhodne Race1 stavět, tak mu toto vlákno třeba i pomůže.
Díky všem za ohlasy, kritiku a taky podporu.
Martin
Re: Liaz Race1 Dakar 2014 / VIMOS / 1:32
Velká gratulace !!! Parádní stavba a super návod pro budoucí stavitele .