Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33 HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
To nevadí, Hrzán je Hrzán, "....hajnej kur..a jdi do pr.."
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
Já osobně bych tam asi to zdvojené řízení nedal, ale chyba to asi není. Určitě takové stroje byly, ale více mašin mělo jen jedno.
A možná i pro inspiraci další stavby vnitřku letadla je tady odkaz na pěkný video, kde je plno záběrů z útrob éra a fungování posádky během mise.
Třeba i to, jak se piloti během letu střídali na jedné sedačce.
Zdvojené řízení ve videu není.
https://www.youtube.com/watch?v=dCCfF5Nryd4
Jinak stavbu sleduju s držím pěsti.
A možná i pro inspiraci další stavby vnitřku letadla je tady odkaz na pěkný video, kde je plno záběrů z útrob éra a fungování posádky během mise.
Třeba i to, jak se piloti během letu střídali na jedné sedačce.
Zdvojené řízení ve videu není.
https://www.youtube.com/watch?v=dCCfF5Nryd4
Jinak stavbu sleduju s držím pěsti.
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
Já bych tam druhé řízení dal. I sedačku. Polské posádky byly šestičlené a létaly s druhým pilotem. Třeba tady je to trochu vidět v čase 0:22 ... https://www.youtube.com/watch?v=BWn_226hnoE" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
Promiň, já jsem na tom videu oba piloty sedici vedle sebe neviděl.
A máš určitě pravdu, létali dva piloti, ale střídali se na jedné sedačce. Neseděli vedle sebe. Pětihodinové a delší lety, daly zabrat.
Tahle reálie se používala i u dalších bombrů RAF. Blenheim, Lancaster, Halifax a další.
Mnohá letadla byla podle toho i tvarována.
Kabina i trup byly stranově nesymetrické a nahrávalo to tomu, že se počítá jen s jednou sedačkou pilota a to vlevo.
Velouš symetrický byl, takže tam bylo bez problému možné obojí.
Rozhodnutí je ale Jenčíku na tobě. Myslím, že obě varianty použít/nepoužít dvojí řízení nejsou chybou.
U tohoto konkrétního stroje jsem bližší informace nenašel.
A máš určitě pravdu, létali dva piloti, ale střídali se na jedné sedačce. Neseděli vedle sebe. Pětihodinové a delší lety, daly zabrat.
Tahle reálie se používala i u dalších bombrů RAF. Blenheim, Lancaster, Halifax a další.
Mnohá letadla byla podle toho i tvarována.
Kabina i trup byly stranově nesymetrické a nahrávalo to tomu, že se počítá jen s jednou sedačkou pilota a to vlevo.
Velouš symetrický byl, takže tam bylo bez problému možné obojí.
Rozhodnutí je ale Jenčíku na tobě. Myslím, že obě varianty použít/nepoužít dvojí řízení nejsou chybou.
U tohoto konkrétního stroje jsem bližší informace nenašel.
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
Pánové děkuji za věcnou a velmi odbornou diskuzi. Na videu od Rohlose, to patrně bude jiný typ než náš Mk. Ic, soudím podle jiné hlavní antény a podle jiných stanovišť střelců. Video od Silvermana zachycuje zřejmě už náš Mk.Ic ale tam to není zas úplně jednoznačné. Nicméně našel jsem jednu fotku v knize "Historie RAF v obrazech" a sice tuto.
A tam se v popisku píše o verzi Mk. I, o druhém pilotovi a jeho sedačka je evidentně skládací
Tudíž dvoje řízení - ano, sedačka skládací - ano. Proč však není sedačka i ve vystřihovánce to nevíme. Každopádně dvoje řízení tam nechám, co se sedačkou to se ještě uvidí. A tím bych to asi uzavřel
A tam se v popisku píše o verzi Mk. I, o druhém pilotovi a jeho sedačka je evidentně skládací
Tudíž dvoje řízení - ano, sedačka skládací - ano. Proč však není sedačka i ve vystřihovánce to nevíme. Každopádně dvoje řízení tam nechám, co se sedačkou to se ještě uvidí. A tím bych to asi uzavřel
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
I já děkuju za příspěvky. Vždycky se rád něco přiučím, obzvláště v oboru mně tak blízkém.
Člověk se učí celej život!
Člověk se učí celej život!
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
Zdravím opět s malým postupem. Na vedlejším stole jsem začal se stavbou samotného trupu letadla. Mám v plánu zasklít všechna naznačená okna, na bocích trupu tím pádem budu muset zevnitř naznačit tu typickou nosnou konstrukci. Co se týče pasování dílů a žeber, vše na sebe překvapivě dobře dosedá (ať už na motorových gondolách, nebo na trupu.) Problém asi nastane u předního stanoviště střelce, ta dokoupená "bublina" bude zřejmě potřeba trochu upravit. Po letmém přiložení totiž ne uplně pasovala na trup. Takže zde první fotky.
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
Tak jsem zase trochu pokročil, připojil jsem motorové gondoly spolu s podvozkovýma šachtama ke křídlům. Víceméně to šlo bez nějakého násilí, jen bylo tu a tam potřeba malinko něco přiříznout a dopasovat. Domečky s motory mám zatím jen nasazeny na sucho, ty přidělám až budu mít hotové vrtule. Zespodu to není úplně dokonalý,ale vrchní pohledová strana je celkem ok Co se týče tý prohozený kamufláže na pravé gondole (tak jak jsem zmiňoval v úvodu repotru) - opravný set jsem si stáhnul, ale nebyl jsem schopen přemluvit tiskárnu, aby se to vytisklo v nějakých přijatelných odstínech, tak jsem to slepil z originálu
Re: Vickers WELLINGTON Mk. Ic / GPM / 1:33
Z letadel jsem měl vždy respekt , proto obdivuji jak to máš suprově slepeno . Paráda .