Tatra typ R / Albatros / 1:? (hotovo)
Napsal: pon 16.4.2012 10:49
Zdar všem!
Chodovská výstava vykopávek mě tak namlsala, že jsem se rozhodl počtvrté a naposledy střihnout do prastaré albatrosky "Slavné kopřivnické automobily" od Leoše Špachty:
Ano, chystám se rozpižlat přímo tenhle velevzácný origoš anglicko/německý výtisk z roku 1987. Jednak proto, že se nevejde na skener, jednak proto, že papír (vlastně spíš čtvrtka) je kupodivu stále jako nový, krásně hladký, nepraská a nežloutne, no prostě radost. A taky proto, že jsem na nějaké kopírování moc líný .
Poslední autíčko, které mi ještě zbývá v placaté podobě, je zelená nákladní Tatra R:
Tři osobáčky jsem různými způsoby zprznil už dříve: na červené T-12 se podepsaly moje nešikovné pazoury, na bílé T-17 živelný tuning a žlutá Targa Florio dostala pod kapotu setrvačník. S náklaďákem jsem měl původně v plánu komplexní upgrade hračky na model (přebarvení, patina, plastická prkna a šroubky, shrnovací plachta, mřížky, loukotě, podvozek...), ale to jsem nakonec vzdal a exteriér nechám až na pár drobností víceméně v původní podobě. Ovšem co s tím obrovským prázdným prostorem pod plachtou? Chtělo by to taky nějak zprznit. Setrvačník se minule docela osvědčil, takže zkusím další level, pérový pohon:
Strojek je ze starého budíku, po odstranění krokového mechanismu a pár dalších nepotřebných zbytečností zůstala převodovka, která by se měla mezi podvozek a plachtu tak akorát stěsnat. Bicí mechanismus tam asi nechám, dodá stroji správný traktoroidní zvuk .
Konec strašení, jde se na věc. Začal jsem přívěsem. Až na pár ustříhaných chlopní a přidaných výztuh je to víceméně bez úprav:
Ta divná věc uvnitř je jenom zátěž, aby kola za jízdy neprokluzovala.
Kola si ovšem o vytunění přímo říkají a to jim přece nemůžu odmítnout:
Ráfky a pláště budou z namotaného proužku, plastické boky ani vzorek dělat nebudu (stejně je neměla asi ani předloha - skutečný podvozek, který jsem viděl naživo v kopřivnickém muzeu, měl obruče na kolech z plné gumy). Povrch bych chtěl nechat v maximálním možném rozsahu původní, retušovat se bude jenom přidaný materiál.
Hmm... takže k sedmi rozestavěným kostlivcům ve skříni mi tímto právě přibyl osmý . Hurá! Doufám, že půjde opravdu jenom o oddychovku na pár večerů, jak jsem si to prve představoval .
Ahoj příště.
Chodovská výstava vykopávek mě tak namlsala, že jsem se rozhodl počtvrté a naposledy střihnout do prastaré albatrosky "Slavné kopřivnické automobily" od Leoše Špachty:
Ano, chystám se rozpižlat přímo tenhle velevzácný origoš anglicko/německý výtisk z roku 1987. Jednak proto, že se nevejde na skener, jednak proto, že papír (vlastně spíš čtvrtka) je kupodivu stále jako nový, krásně hladký, nepraská a nežloutne, no prostě radost. A taky proto, že jsem na nějaké kopírování moc líný .
Poslední autíčko, které mi ještě zbývá v placaté podobě, je zelená nákladní Tatra R:
Tři osobáčky jsem různými způsoby zprznil už dříve: na červené T-12 se podepsaly moje nešikovné pazoury, na bílé T-17 živelný tuning a žlutá Targa Florio dostala pod kapotu setrvačník. S náklaďákem jsem měl původně v plánu komplexní upgrade hračky na model (přebarvení, patina, plastická prkna a šroubky, shrnovací plachta, mřížky, loukotě, podvozek...), ale to jsem nakonec vzdal a exteriér nechám až na pár drobností víceméně v původní podobě. Ovšem co s tím obrovským prázdným prostorem pod plachtou? Chtělo by to taky nějak zprznit. Setrvačník se minule docela osvědčil, takže zkusím další level, pérový pohon:
Strojek je ze starého budíku, po odstranění krokového mechanismu a pár dalších nepotřebných zbytečností zůstala převodovka, která by se měla mezi podvozek a plachtu tak akorát stěsnat. Bicí mechanismus tam asi nechám, dodá stroji správný traktoroidní zvuk .
Konec strašení, jde se na věc. Začal jsem přívěsem. Až na pár ustříhaných chlopní a přidaných výztuh je to víceméně bez úprav:
Ta divná věc uvnitř je jenom zátěž, aby kola za jízdy neprokluzovala.
Kola si ovšem o vytunění přímo říkají a to jim přece nemůžu odmítnout:
Ráfky a pláště budou z namotaného proužku, plastické boky ani vzorek dělat nebudu (stejně je neměla asi ani předloha - skutečný podvozek, který jsem viděl naživo v kopřivnickém muzeu, měl obruče na kolech z plné gumy). Povrch bych chtěl nechat v maximálním možném rozsahu původní, retušovat se bude jenom přidaný materiál.
Hmm... takže k sedmi rozestavěným kostlivcům ve skříni mi tímto právě přibyl osmý . Hurá! Doufám, že půjde opravdu jenom o oddychovku na pár večerů, jak jsem si to prve představoval .
Ahoj příště.