kaktusak: Dodatečně děkuji, jen s tím sledováním to nějak neklaplo
. Z fáze kdy ,,je ještě času dost
,, jsem fází ,,nojo, už bych měl něco začít dělat
,, proletěl a rovnýma nohama skočil do ,,dopytle já to nestíhám
,,.
No, naštěstí stihnul. Ale za notného ponocování, jednoho dne svátku a páteční, předneratovické dovolené
. A nesmím opomenout trpělivost mé drahé poloviny, která shovívavě, mlčky přihlížela mému snažení, obstarávala zásobování a navíc v posledních dvou dnech veleúspěšně dohledávala ztracené dílky, shozené ze stolu či odlétnuvší z pinzety. Myslím že tolik jsem toho ještě nikdy při jedné stavbě nehledal
. Bohužel, jak jsem byl rád že stíhám termín, nebylo v mých silách pořídit rozumnou dokumentaci, o pravidelném reportu ani nemluvě - ač plán zněl: ,,Ve čtvrtek to dorazím, v pátek napíšu a pojedu,, - Hahááá
.
Takže bych se zkusil tentokráte pověnovat několika postřehům, co se zachycených chybiček týče, vypíchnout pár úprav od originálu šmikajdy a završíme to finálními fotkami
.
Začněme takovou spíše administrativou. Mezi díly nalezneme dvakrát díl č.107. Z toho má být světlo označeno jako 108. Dále pak na dílu č.97 dle mého chybí vyznačení ohybu
. U pozic pro díl č.38 je jednou chybně uvedeno ,,35,,. Navíc není dána orientace dílů, výseč bez kresby patří správně pod věž...
...při lepení blatníků zjistíme, že ty jsou o kus delší. Odříznuto, zkráceno a dolepeno zpět viz foto...
...další chybné označení nalezneme u beden na pravém boku. Správně má být v kroužcích na chlopních číslo 30.
U beden ještě zůstaneme, při slepování jejich vík, díl č.67, bylo třeba trochu zaříznout rohy, aby se papír nepřekrýval.
Na další zádrhel, tentokrát konstrukční, jsem narazil u dílů 121. Tak jak jsou namalovány by po slepení nářezy v rozích vycházely ven z pohledové strany. Vedle pro porovnání díly č.74, tak by to mělo být správně
. Náprava patrná z dalšího obrázku...
...ořezání většího průměru kruhových dílů a odstranění nadbytečné chlopně u dílu č.43 je pak hračkou. Ale když už to tak nějak sepisuji
.
Nenavazující kresba pásů v místě spoje je pak úplná prkotina, stejně si toho nikdo nevšimne
. Vedle druhá strana, kde je vše v pořádku...
Za mne asi nejhoršími díly bylo zakrytí děla. Celkově mi nějak pořád nevycházel kýžený tvar. Tedy tvar ano, ale ne napojení na ploché čelo věže. Navíc mi díl vyšel vysoký (naštěstí), takže po jeho snížení o cca 1,5 mm sestřižením zadní obloukové strany do roviny jsem jej nalepil na své místo natupo a vše dopadlo celkem obstojně. Na levém boku věže pak není vyznačena poloha pro přilepení madla - což ale snadno odměříme z protější strany
.
Pak už mne napadají jen místy ne-úplně lícující polohy pro přilepení dílů, což snadno vyřeší trocha barvy, bez retuše by to působilo rušivě
.
To by snad z nedostatků bylo vše, teď k těm vylepšením (aneb práci přidělané vlastní neuvážeností
). Asi nejzdlouhavější úpravou, navíc doporučenou návodem, bylo vyřezání otvorů v kolech. Moc prima prácička...
...do kterých jsem vlepil matky, coby závaží. A nakonec hotová kola, s dolepenými žebry a středy napodlepovanými pro větší plastičnost.
Jeden pohled do útrob tanku, taktéž vyplněných závažím. Další drobné vylepšení pak potkalo kryt nad motorem...
...stejně jako další průduchy, nádechy a výdechy...
Podlepením jsem zvýraznil i osazení výfuků. Navíc jsem se rozhodl z estetických důvodů podlepit i pásy jednou vrstvou čtvrtky. Z taktických důvodů ovšem řešení vélmi nešťastné
. Při jejich tvarování a osazování jsem se proklínal, o znehybnění funkčního podvozku, a tím pádem nepotřebě vycpávat tank železem, nemluvě...
...podlepování se nevyhnula ani věž, zde je to tentokrát ale celkem nutnost z důvodu pevnosti a jistější manipulace...
...ale pojďme dál. Vzduch vyřezaný ze střílny, stejně jako z přezky pásů držících ,,nádrž,,??
Další drobně upravenou častí byl klaksón...tedy kanón
. Hlavně tedy hlaveň. Tu jsem udělal dutou, vnitřek jsem vylepil šedým papírem místo zabarvování a také pro zpevnění. Na čelo hlavně jsem chtěl umístit i patřičný díl, odlehčený o vzduchový špunt...který jsem ovšem neumístil, protože se mi při lepení rozpadl
. Vystačil jsem si tak se zaříznutím konce a retuší
.
Plachty vezené na bocích korby jsem vytvořil z papírového ubrousku, původní namalované se mi příliš nezamlouvaly
...
...v tvůrčí činnosti jsem pokračoval výrobou tažného lana a vyvrtáním hlavně pro kulomet...
...háky a oka jsem rozdělil, hlavní části podlepil a na svá místa dolepil natupo. Nakonec jsem doplnil zpět nepodlepené chlopně.
Dvě památeční fotky ještě funkčního podvozku...
...a stav, v jakém jsem měl Téčko v 8 hodin ráno, v den konání Neratovické výstavy
.
Kompletace byla tedy výživná...čím víc věcí člověk nalepí, tím hůř se s modelem manipuluje. Všude je něco, za co se nechcete chytnout a radost samozřejmě přidělává i vlepená zátěž
.Ale dost už řečí, pojďme konečně na v úvodu slíbené finální fotky
.
Uf, to jsem se zase rozjel...To by bylo ze stavby mého prvního ,,pásovce,, vše a já bych na závěr ještě jednou rád poděkoval Zbyňkovi a dalším zúčastněným za nápad uspořádat tuto akci. Jinak bych se do toho asi nepustil. Tak zase někdy příště
.