Zdravím všechny příznivce pásové techniky a obzvlášť ,,Téčkaře,,...Čas se nachýlil, já po dlouhé době oprášil stůl, odsunul nového kostlivce do skříně a pustil se zase do práce. Přeci jen Neratovice se blíží, že . Jelikož zelená mi moc neříká a pásy už vůbec ne - ano, pro účast v této akci ideální . Výběr padl na model, který mne zaujal už dlouho před touto paralelkou a toto byla krásná příležitost můj zájem zužitkovat. Tak tedy: Do tanku v tank!
Náhled na originál, pomocnou kopii a díly dle návodu připravené k podlepení...
...zároveň jsem si připravil stejné díly z kopie, které jsem podlepil na 0,5 mm karton a použiji je ke zpevnění konstrukce a ploch modelu. A také první části pohromadě - základ podvozku s žebry a výztuhami (vše bylo nutno vzájemně upravit) a hotový interiér ...
...vzhledem k úpravám kvůli podlepení jsem si připravil i vrchní část korby, také dodatečně vylepenou kartonovými díly, abych se přesvědčil, že nebude nikde nic překážet a vše sedne kam má .
No a to by bylo na rozjezd vše, zatím to jde hladce...pokračování příště .
T 34/76 r.1943 / ABC, Richard Vyškovský / 1:34
Moderátor: jenda.e
Re: T 34/76 r.1943 / ABC, Richard Vyškovský / 1:34
Vítám dalšího účastníka . Pokaždé se vkrade na mysl otázka . Kolik nás tam v těch Neratovicích nakonec bude ? Nicméně jsem rád , že ted to bude zase o jednoho víc . Držím palce a budu sledovat .
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: T 34/76 r.1943 / ABC, Richard Vyškovský / 1:34
kaktusak: Dodatečně děkuji, jen s tím sledováním to nějak neklaplo . Z fáze kdy ,,je ještě času dost ,, jsem fází ,,nojo, už bych měl něco začít dělat ,, proletěl a rovnýma nohama skočil do ,,dopytle já to nestíhám ,,.
No, naštěstí stihnul. Ale za notného ponocování, jednoho dne svátku a páteční, předneratovické dovolené . A nesmím opomenout trpělivost mé drahé poloviny, která shovívavě, mlčky přihlížela mému snažení, obstarávala zásobování a navíc v posledních dvou dnech veleúspěšně dohledávala ztracené dílky, shozené ze stolu či odlétnuvší z pinzety. Myslím že tolik jsem toho ještě nikdy při jedné stavbě nehledal . Bohužel, jak jsem byl rád že stíhám termín, nebylo v mých silách pořídit rozumnou dokumentaci, o pravidelném reportu ani nemluvě - ač plán zněl: ,,Ve čtvrtek to dorazím, v pátek napíšu a pojedu,, - Hahááá .
Takže bych se zkusil tentokráte pověnovat několika postřehům, co se zachycených chybiček týče, vypíchnout pár úprav od originálu šmikajdy a završíme to finálními fotkami .
Začněme takovou spíše administrativou. Mezi díly nalezneme dvakrát díl č.107. Z toho má být světlo označeno jako 108. Dále pak na dílu č.97 dle mého chybí vyznačení ohybu . U pozic pro díl č.38 je jednou chybně uvedeno ,,35,,. Navíc není dána orientace dílů, výseč bez kresby patří správně pod věž...
...při lepení blatníků zjistíme, že ty jsou o kus delší. Odříznuto, zkráceno a dolepeno zpět viz foto...
...další chybné označení nalezneme u beden na pravém boku. Správně má být v kroužcích na chlopních číslo 30.
U beden ještě zůstaneme, při slepování jejich vík, díl č.67, bylo třeba trochu zaříznout rohy, aby se papír nepřekrýval.
Na další zádrhel, tentokrát konstrukční, jsem narazil u dílů 121. Tak jak jsou namalovány by po slepení nářezy v rozích vycházely ven z pohledové strany. Vedle pro porovnání díly č.74, tak by to mělo být správně . Náprava patrná z dalšího obrázku...
...ořezání většího průměru kruhových dílů a odstranění nadbytečné chlopně u dílu č.43 je pak hračkou. Ale když už to tak nějak sepisuji .
Nenavazující kresba pásů v místě spoje je pak úplná prkotina, stejně si toho nikdo nevšimne . Vedle druhá strana, kde je vše v pořádku...
Za mne asi nejhoršími díly bylo zakrytí děla. Celkově mi nějak pořád nevycházel kýžený tvar. Tedy tvar ano, ale ne napojení na ploché čelo věže. Navíc mi díl vyšel vysoký (naštěstí), takže po jeho snížení o cca 1,5 mm sestřižením zadní obloukové strany do roviny jsem jej nalepil na své místo natupo a vše dopadlo celkem obstojně. Na levém boku věže pak není vyznačena poloha pro přilepení madla - což ale snadno odměříme z protější strany .
Pak už mne napadají jen místy ne-úplně lícující polohy pro přilepení dílů, což snadno vyřeší trocha barvy, bez retuše by to působilo rušivě .
To by snad z nedostatků bylo vše, teď k těm vylepšením (aneb práci přidělané vlastní neuvážeností ). Asi nejzdlouhavější úpravou, navíc doporučenou návodem, bylo vyřezání otvorů v kolech. Moc prima prácička...
...do kterých jsem vlepil matky, coby závaží. A nakonec hotová kola, s dolepenými žebry a středy napodlepovanými pro větší plastičnost.
Jeden pohled do útrob tanku, taktéž vyplněných závažím. Další drobné vylepšení pak potkalo kryt nad motorem...
...stejně jako další průduchy, nádechy a výdechy...
Podlepením jsem zvýraznil i osazení výfuků. Navíc jsem se rozhodl z estetických důvodů podlepit i pásy jednou vrstvou čtvrtky. Z taktických důvodů ovšem řešení vélmi nešťastné . Při jejich tvarování a osazování jsem se proklínal, o znehybnění funkčního podvozku, a tím pádem nepotřebě vycpávat tank železem, nemluvě...
...podlepování se nevyhnula ani věž, zde je to tentokrát ale celkem nutnost z důvodu pevnosti a jistější manipulace...
...ale pojďme dál. Vzduch vyřezaný ze střílny, stejně jako z přezky pásů držících ,,nádrž,,??
Další drobně upravenou častí byl klaksón...tedy kanón . Hlavně tedy hlaveň. Tu jsem udělal dutou, vnitřek jsem vylepil šedým papírem místo zabarvování a také pro zpevnění. Na čelo hlavně jsem chtěl umístit i patřičný díl, odlehčený o vzduchový špunt...který jsem ovšem neumístil, protože se mi při lepení rozpadl . Vystačil jsem si tak se zaříznutím konce a retuší .
Plachty vezené na bocích korby jsem vytvořil z papírového ubrousku, původní namalované se mi příliš nezamlouvaly ...
...v tvůrčí činnosti jsem pokračoval výrobou tažného lana a vyvrtáním hlavně pro kulomet...
...háky a oka jsem rozdělil, hlavní části podlepil a na svá místa dolepil natupo. Nakonec jsem doplnil zpět nepodlepené chlopně.
Dvě památeční fotky ještě funkčního podvozku...
...a stav, v jakém jsem měl Téčko v 8 hodin ráno, v den konání Neratovické výstavy .
Kompletace byla tedy výživná...čím víc věcí člověk nalepí, tím hůř se s modelem manipuluje. Všude je něco, za co se nechcete chytnout a radost samozřejmě přidělává i vlepená zátěž .Ale dost už řečí, pojďme konečně na v úvodu slíbené finální fotky .
Uf, to jsem se zase rozjel...To by bylo ze stavby mého prvního ,,pásovce,, vše a já bych na závěr ještě jednou rád poděkoval Zbyňkovi a dalším zúčastněným za nápad uspořádat tuto akci. Jinak bych se do toho asi nepustil. Tak zase někdy příště .
No, naštěstí stihnul. Ale za notného ponocování, jednoho dne svátku a páteční, předneratovické dovolené . A nesmím opomenout trpělivost mé drahé poloviny, která shovívavě, mlčky přihlížela mému snažení, obstarávala zásobování a navíc v posledních dvou dnech veleúspěšně dohledávala ztracené dílky, shozené ze stolu či odlétnuvší z pinzety. Myslím že tolik jsem toho ještě nikdy při jedné stavbě nehledal . Bohužel, jak jsem byl rád že stíhám termín, nebylo v mých silách pořídit rozumnou dokumentaci, o pravidelném reportu ani nemluvě - ač plán zněl: ,,Ve čtvrtek to dorazím, v pátek napíšu a pojedu,, - Hahááá .
Takže bych se zkusil tentokráte pověnovat několika postřehům, co se zachycených chybiček týče, vypíchnout pár úprav od originálu šmikajdy a završíme to finálními fotkami .
Začněme takovou spíše administrativou. Mezi díly nalezneme dvakrát díl č.107. Z toho má být světlo označeno jako 108. Dále pak na dílu č.97 dle mého chybí vyznačení ohybu . U pozic pro díl č.38 je jednou chybně uvedeno ,,35,,. Navíc není dána orientace dílů, výseč bez kresby patří správně pod věž...
...při lepení blatníků zjistíme, že ty jsou o kus delší. Odříznuto, zkráceno a dolepeno zpět viz foto...
...další chybné označení nalezneme u beden na pravém boku. Správně má být v kroužcích na chlopních číslo 30.
U beden ještě zůstaneme, při slepování jejich vík, díl č.67, bylo třeba trochu zaříznout rohy, aby se papír nepřekrýval.
Na další zádrhel, tentokrát konstrukční, jsem narazil u dílů 121. Tak jak jsou namalovány by po slepení nářezy v rozích vycházely ven z pohledové strany. Vedle pro porovnání díly č.74, tak by to mělo být správně . Náprava patrná z dalšího obrázku...
...ořezání většího průměru kruhových dílů a odstranění nadbytečné chlopně u dílu č.43 je pak hračkou. Ale když už to tak nějak sepisuji .
Nenavazující kresba pásů v místě spoje je pak úplná prkotina, stejně si toho nikdo nevšimne . Vedle druhá strana, kde je vše v pořádku...
Za mne asi nejhoršími díly bylo zakrytí děla. Celkově mi nějak pořád nevycházel kýžený tvar. Tedy tvar ano, ale ne napojení na ploché čelo věže. Navíc mi díl vyšel vysoký (naštěstí), takže po jeho snížení o cca 1,5 mm sestřižením zadní obloukové strany do roviny jsem jej nalepil na své místo natupo a vše dopadlo celkem obstojně. Na levém boku věže pak není vyznačena poloha pro přilepení madla - což ale snadno odměříme z protější strany .
Pak už mne napadají jen místy ne-úplně lícující polohy pro přilepení dílů, což snadno vyřeší trocha barvy, bez retuše by to působilo rušivě .
To by snad z nedostatků bylo vše, teď k těm vylepšením (aneb práci přidělané vlastní neuvážeností ). Asi nejzdlouhavější úpravou, navíc doporučenou návodem, bylo vyřezání otvorů v kolech. Moc prima prácička...
...do kterých jsem vlepil matky, coby závaží. A nakonec hotová kola, s dolepenými žebry a středy napodlepovanými pro větší plastičnost.
Jeden pohled do útrob tanku, taktéž vyplněných závažím. Další drobné vylepšení pak potkalo kryt nad motorem...
...stejně jako další průduchy, nádechy a výdechy...
Podlepením jsem zvýraznil i osazení výfuků. Navíc jsem se rozhodl z estetických důvodů podlepit i pásy jednou vrstvou čtvrtky. Z taktických důvodů ovšem řešení vélmi nešťastné . Při jejich tvarování a osazování jsem se proklínal, o znehybnění funkčního podvozku, a tím pádem nepotřebě vycpávat tank železem, nemluvě...
...podlepování se nevyhnula ani věž, zde je to tentokrát ale celkem nutnost z důvodu pevnosti a jistější manipulace...
...ale pojďme dál. Vzduch vyřezaný ze střílny, stejně jako z přezky pásů držících ,,nádrž,,??
Další drobně upravenou častí byl klaksón...tedy kanón . Hlavně tedy hlaveň. Tu jsem udělal dutou, vnitřek jsem vylepil šedým papírem místo zabarvování a také pro zpevnění. Na čelo hlavně jsem chtěl umístit i patřičný díl, odlehčený o vzduchový špunt...který jsem ovšem neumístil, protože se mi při lepení rozpadl . Vystačil jsem si tak se zaříznutím konce a retuší .
Plachty vezené na bocích korby jsem vytvořil z papírového ubrousku, původní namalované se mi příliš nezamlouvaly ...
...v tvůrčí činnosti jsem pokračoval výrobou tažného lana a vyvrtáním hlavně pro kulomet...
...háky a oka jsem rozdělil, hlavní části podlepil a na svá místa dolepil natupo. Nakonec jsem doplnil zpět nepodlepené chlopně.
Dvě památeční fotky ještě funkčního podvozku...
...a stav, v jakém jsem měl Téčko v 8 hodin ráno, v den konání Neratovické výstavy .
Kompletace byla tedy výživná...čím víc věcí člověk nalepí, tím hůř se s modelem manipuluje. Všude je něco, za co se nechcete chytnout a radost samozřejmě přidělává i vlepená zátěž .Ale dost už řečí, pojďme konečně na v úvodu slíbené finální fotky .
Uf, to jsem se zase rozjel...To by bylo ze stavby mého prvního ,,pásovce,, vše a já bych na závěr ještě jednou rád poděkoval Zbyňkovi a dalším zúčastněným za nápad uspořádat tuto akci. Jinak bych se do toho asi nepustil. Tak zase někdy příště .
Re: T 34/76 r.1943 / ABC, Richard Vyškovský / 1:34
Parádna práca. Takto vymazlený model od Vyškovského je parádny. Inak tie plachty vyzerajú super, určite lepšie ako keby si ich nechal originálne. Vyzerajú tak autenticky ako deky
Re: T 34/76 r.1943 / ABC, Richard Vyškovský / 1:34
Krásná práce!
Re: T 34/76 r.1943 / ABC, Richard Vyškovský / 1:34
Když si vzpomenu jak si mi barvitě popisoval v Neratovicích dolepování na poslední chvíli . Bylo to hodně na rychlo , ale stejně to máš slepené parádně .
Už jsem to psal do Tvého vlákna v MDT . Mistrná ukázka jemného tuningu , který nijak nenarušuje původní rukopis Vyškovského , ale posune model ještě víš .
Už jsem to psal do Tvého vlákna v MDT . Mistrná ukázka jemného tuningu , který nijak nenarušuje původní rukopis Vyškovského , ale posune model ještě víš .
Re: T 34/76 r.1943 / ABC, Richard Vyškovský / 1:34
Moc pěkně slepeno i nafoceno. Jediné co zůstalo nevylepšené je snad jen to světlo.
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: T 34/76 r.1943 / ABC, Richard Vyškovský / 1:34
OrasM: Díky . On model od Vyškovského je parádní sám o sobě. A když už je ta možnost si vyhrát, tak coby ne...Je pravda, že na fotce to fakt vypadá jak složená deka nebo župan . Ale na živo to je trochu lepší .
Vojta S: Díky
kaktusak: Celkově to byl barvitý zážitek. Normálně by to trvalo tak 3 - 4 dny, rozložené nejmíň do dvou týdnů. Ale takhle to bylo za ,,šichtu,, . Vždycky se snažím aby změny a úpravy ladily s celkem a hlavně byly co nejméně vidět. Myšleno aby nebily do očí - vidět je rozhodně chci, když už se s tím mažu .
Brzdič: Díky Ondro . Neboj, i nad tím jsem uvažoval. Ale nakonec zvítězilo to, že na žádném z Mistrových modelů jsem světla nezasklíval a tak jsem se nechtěl vytrhnout z řady. Kdyby se dostalo i na další nápady, možná by to dopadlo jinak...ale jsem rád, že to je tak jak je a vše poklidně doschlo v Nera na stole .
Vojta S: Díky
kaktusak: Celkově to byl barvitý zážitek. Normálně by to trvalo tak 3 - 4 dny, rozložené nejmíň do dvou týdnů. Ale takhle to bylo za ,,šichtu,, . Vždycky se snažím aby změny a úpravy ladily s celkem a hlavně byly co nejméně vidět. Myšleno aby nebily do očí - vidět je rozhodně chci, když už se s tím mažu .
Brzdič: Díky Ondro . Neboj, i nad tím jsem uvažoval. Ale nakonec zvítězilo to, že na žádném z Mistrových modelů jsem světla nezasklíval a tak jsem se nechtěl vytrhnout z řady. Kdyby se dostalo i na další nápady, možná by to dopadlo jinak...ale jsem rád, že to je tak jak je a vše poklidně doschlo v Nera na stole .