Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Loprais
Napsal: pát 11.3.2022 10:23
Ahoj všetci.
Už nejaký čas popri ostatných rozrobených projektoch pracujem aj na tejto tatre. Nie som nejaký odborník na Dakar, ale keď nás na prelome rokov zastihla smutná správa o smrti Karla Lopraisa tak nastal čas aby som si nejakú jeho tatru z dakaru zlepil. Táto iniciativa na počesť Karla Lopraisa beží aj na FB, či na slovenskom fóre a pár ľudí sa do nej zapojilo.
Ja som si vybral model Tatra 815 z dakaru 1986 a teda z prvého Dakaru kde Karel Loprais štartoval.
Model je od Spidamodels, pôvodný offset a samozrejme v mierke 1:32.
Snažím sa postupovať podľa návodu a takto to postupne pribúda. Najprv bol na programe rám. Tam sú nosníky navrhované ako duté, ja som si to trochu upravil a hornú a spodnú hranu som podlepil a lepil natupo.
Pokračoval som podvozkom. Najprv jednotlivé diely skompletované dohromady, následne som ich dal dohromady.
Ďalej prišlo na rad dokončenie podvozku brzdovými bubnami a riadením
Podvozok som nalepil na rám a dorobil som pruženie náprav.
No a v tomto bode by sa patrilo podvozok postaviť na kolesá a tak sa aj stalo. Kolesá doplnené o laserové dezény od Mega Graphic.
Ďalší bol potom nárazník a stúpačky. Na šieťku svetiel som použil sieťku z modelárskeho plota, ktorú som doma našiel. Okrem toho som dorobil aj stúpačky, ktoré ale na auto prídu až s kabínou.
Nárazník v ráme.
Na rad prišiel motor. Tam som bol trochu sklamaný návodom, keď časť dielov vôbec nebola spomenutá v návode. Ja som sa s tým popasoval, ale pre začínajúceho modelára by to mohol byť problém.
Bol som príliš lenivý na to, vyrábať si výfukové zvody z drôtu a tam mi napadla myšlienka, že ich urobím ako v originále obalené alobalom. Vzal som pôvodné papierové zvody a omotal ich alobalom. Výsledok nie je nejako svetoborný, ale čiastočne som s tým spokojný. Určite lepšie ako iba papierové zvody.
No a motor osadený na podvozoku.
Zatiaľ toľko ďalší postup zase pridám. Uvidím kedy sa k tomu opäť dostanem.
Už nejaký čas popri ostatných rozrobených projektoch pracujem aj na tejto tatre. Nie som nejaký odborník na Dakar, ale keď nás na prelome rokov zastihla smutná správa o smrti Karla Lopraisa tak nastal čas aby som si nejakú jeho tatru z dakaru zlepil. Táto iniciativa na počesť Karla Lopraisa beží aj na FB, či na slovenskom fóre a pár ľudí sa do nej zapojilo.
Ja som si vybral model Tatra 815 z dakaru 1986 a teda z prvého Dakaru kde Karel Loprais štartoval.
Model je od Spidamodels, pôvodný offset a samozrejme v mierke 1:32.
Snažím sa postupovať podľa návodu a takto to postupne pribúda. Najprv bol na programe rám. Tam sú nosníky navrhované ako duté, ja som si to trochu upravil a hornú a spodnú hranu som podlepil a lepil natupo.
Pokračoval som podvozkom. Najprv jednotlivé diely skompletované dohromady, následne som ich dal dohromady.
Ďalej prišlo na rad dokončenie podvozku brzdovými bubnami a riadením
Podvozok som nalepil na rám a dorobil som pruženie náprav.
No a v tomto bode by sa patrilo podvozok postaviť na kolesá a tak sa aj stalo. Kolesá doplnené o laserové dezény od Mega Graphic.
Ďalší bol potom nárazník a stúpačky. Na šieťku svetiel som použil sieťku z modelárskeho plota, ktorú som doma našiel. Okrem toho som dorobil aj stúpačky, ktoré ale na auto prídu až s kabínou.
Nárazník v ráme.
Na rad prišiel motor. Tam som bol trochu sklamaný návodom, keď časť dielov vôbec nebola spomenutá v návode. Ja som sa s tým popasoval, ale pre začínajúceho modelára by to mohol byť problém.
Bol som príliš lenivý na to, vyrábať si výfukové zvody z drôtu a tam mi napadla myšlienka, že ich urobím ako v originále obalené alobalom. Vzal som pôvodné papierové zvody a omotal ich alobalom. Výsledok nie je nejako svetoborný, ale čiastočne som s tým spokojný. Určite lepšie ako iba papierové zvody.
No a motor osadený na podvozoku.
Zatiaľ toľko ďalší postup zase pridám. Uvidím kedy sa k tomu opäť dostanem.