Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Loprais

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
martin1807
Příspěvky: 427
Registrován: sob 21.1.2012 23:08
Bydliště: Medzilaborce- SK

Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Loprais

Příspěvek od martin1807 »

Ahoj všetci.:)

Už nejaký čas popri ostatných rozrobených projektoch pracujem aj na tejto tatre. Nie som nejaký odborník na Dakar, ale keď nás na prelome rokov zastihla smutná správa o smrti Karla Lopraisa tak nastal čas aby som si nejakú jeho tatru z dakaru zlepil. Táto iniciativa na počesť Karla Lopraisa beží aj na FB, či na slovenskom fóre a pár ľudí sa do nej zapojilo.
Ja som si vybral model Tatra 815 z dakaru 1986 a teda z prvého Dakaru kde Karel Loprais štartoval.
Model je od Spidamodels, pôvodný offset a samozrejme v mierke 1:32.
Obrázek

Snažím sa postupovať podľa návodu a takto to postupne pribúda. Najprv bol na programe rám. Tam sú nosníky navrhované ako duté, ja som si to trochu upravil a hornú a spodnú hranu som podlepil a lepil natupo.
Obrázek Obrázek

Pokračoval som podvozkom. Najprv jednotlivé diely skompletované dohromady, následne som ich dal dohromady.
Obrázek Obrázek Obrázek

Ďalej prišlo na rad dokončenie podvozku brzdovými bubnami a riadením
Obrázek Obrázek Obrázek

Podvozok som nalepil na rám a dorobil som pruženie náprav.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

No a v tomto bode by sa patrilo podvozok postaviť na kolesá a tak sa aj stalo.:) Kolesá doplnené o laserové dezény od Mega Graphic.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ďalší bol potom nárazník a stúpačky. Na šieťku svetiel som použil sieťku z modelárskeho plota, ktorú som doma našiel.:) Okrem toho som dorobil aj stúpačky, ktoré ale na auto prídu až s kabínou.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nárazník v ráme.:)
Obrázek Obrázek Obrázek