Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32 - HOTOVO
Ahoj chlapi.
Po dokončení minulého projektu som si vybral další model, teda vlastne hneď 2 modely. Už počas minulého modelu som mal vybrané čo bude ďalšie. Už dlhšie som chcel lepiť Agrovku 815, ale tak nejak sa mi čím ďalej tým viac chcelo lepiť aj 148čku. A tak vznikol tento nápad, že pôjdem do oboch naraz Neviem či stavba bude prebiehať priebežne, alebo postupne, každopádne plán je jasný.
Krátko o predlohe.
Jedná sa v podstate o dve generácie Tatier určených na rovnaký účel a teda ako nosiča poľnohospodárskych nadstavieb. Tatry 148 ani 815 predstavovať nebudem, tie pozná asi každý, tiež som ich sám už niekoľko z každého typu postavil. K nástavbám. Tam to nebolo o nejakom dlhom rozmýšľaní. Súčasťou modelu Tatry 815 sú 4 nadstavby - klasická korba, veľkoobjemná, rozmetadlo a cisterna. Cisterna sa mi absolútne nepáči, a klasická korba mi prišla príliš jednoduchá, takže ostali dve. A preto na mojej 815 bude veľkoobjemná nadstavba BVN-049. No a na 148čku dám rozmetadlo RM2-045. Na 148čke je na originále zase použitá šedá kabína, ktorá je taká nevýrazná. Preto to dokombinujem ešte tým, že na 148 použijem modrý nárazník a kabínu z ťahača. No a ešte pouvažujem či použijem kolesá z ťahača ( svetlé), alebo originálne čierne z agra.
Takto by to mohlo vyzerať:
A tu už náhľad na originály:
Prvý postup boli motory. Najprv 815 a potom 148. Pokračovať budem podvozkom 815.
Po dokončení minulého projektu som si vybral další model, teda vlastne hneď 2 modely. Už počas minulého modelu som mal vybrané čo bude ďalšie. Už dlhšie som chcel lepiť Agrovku 815, ale tak nejak sa mi čím ďalej tým viac chcelo lepiť aj 148čku. A tak vznikol tento nápad, že pôjdem do oboch naraz Neviem či stavba bude prebiehať priebežne, alebo postupne, každopádne plán je jasný.
Krátko o predlohe.
Jedná sa v podstate o dve generácie Tatier určených na rovnaký účel a teda ako nosiča poľnohospodárskych nadstavieb. Tatry 148 ani 815 predstavovať nebudem, tie pozná asi každý, tiež som ich sám už niekoľko z každého typu postavil. K nástavbám. Tam to nebolo o nejakom dlhom rozmýšľaní. Súčasťou modelu Tatry 815 sú 4 nadstavby - klasická korba, veľkoobjemná, rozmetadlo a cisterna. Cisterna sa mi absolútne nepáči, a klasická korba mi prišla príliš jednoduchá, takže ostali dve. A preto na mojej 815 bude veľkoobjemná nadstavba BVN-049. No a na 148čku dám rozmetadlo RM2-045. Na 148čke je na originále zase použitá šedá kabína, ktorá je taká nevýrazná. Preto to dokombinujem ešte tým, že na 148 použijem modrý nárazník a kabínu z ťahača. No a ešte pouvažujem či použijem kolesá z ťahača ( svetlé), alebo originálne čierne z agra.
Takto by to mohlo vyzerať:
A tu už náhľad na originály:
Prvý postup boli motory. Najprv 815 a potom 148. Pokračovať budem podvozkom 815.
Naposledy upravil(a) martin1807 dne úte 14.3.2023 15:39, celkem upraveno 1 x.
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Ahoj,
Mal som trochu aktívnejší víkend a pokračoval som stavbou. Pokračoval som teda podvozkom na 815tke. Stavba bezproblémová ako stále. Na vzduchové mechy som použil O-krúžky rozmeru 10x6. Na nárazníku som zvýraznil smerovky z fólie. Konečne som našiel aj vhodnú farbu na fóliu. Na zasklenie svetiel som skúsil fóliu trochu vytiahnuť do oblúka. Je to také decentné, ale na fotkách to moc nevidno.
Na podvozku je ešte potrebné dorobiť pár detailov a potom budem môcť osadiť motor do rámu
Mal som trochu aktívnejší víkend a pokračoval som stavbou. Pokračoval som teda podvozkom na 815tke. Stavba bezproblémová ako stále. Na vzduchové mechy som použil O-krúžky rozmeru 10x6. Na nárazníku som zvýraznil smerovky z fólie. Konečne som našiel aj vhodnú farbu na fóliu. Na zasklenie svetiel som skúsil fóliu trochu vytiahnuť do oblúka. Je to také decentné, ale na fotkách to moc nevidno.
Na podvozku je ešte potrebné dorobiť pár detailov a potom budem môcť osadiť motor do rámu
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Přece ty zbývající nástavby nevyhodíš . Mohlo by to být pěkné diorámko . Budu sledovat jak se s tím popasuješ .
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Vyhodiť ich určite nevyhodím, ale samotná nástavba bez auta mi príde zbytočná. Diorámko by bolo pekné, ale pre mňa jak čistolepiča to asi nebudekaktusak píše:Přece ty zbývající nástavby nevyhodíš . Mohlo by to být pěkné diorámko . Budu sledovat jak se s tím popasuješ .
Menší postup. Dorobil som predné stúpačky a motor som vlepil do rámu. Okrem toho som dorobil výfuk a nádrže. Teraz by podľa návodu mali pokračovať blatníky, ale asi najprv urobím kolesá, aby som mohol blatníky nasadiť a potom ich neolamával
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Krásná a čistá práce .
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Ďalší postup.
Najprv som si spracoval jednotlivé diely podvozku. Postupne, nápravy, prevodovka, diely centrálnej rúry, listové pera a torzné tyče.
Nasledovalo poskladanie podvozku dohromady. Ako som avizoval na začiatku stavby, kabína bude modrá a tak je modrý aj nosník kabíny a nárazník. Prekvapilo ma, aký je podvozok dlhý. Oproti, trebárz S1, alebo S3 je podstatne dlhší.
Dorobil som predný nárazník a tlmiče, no a mohlo dôjsť k osadeniu motora na podvozok.
Týmto je v podstate podvozok dokončený. Na rozdiel od podvozku 815tky, tu nie je rám takže zatiaľ som nerobil doplnky na podvozku. Rám je tu iba v časti od opory kabíny smerom dozadu. A po skúsenostiach s inými 148čkami, najprv osadím kabínu na podvozok a až potom budem pokračovať zadnou časťou.
A takto to zhruba vyzerá.. dva podvozky vedľa seba
Najprv som si spracoval jednotlivé diely podvozku. Postupne, nápravy, prevodovka, diely centrálnej rúry, listové pera a torzné tyče.
Nasledovalo poskladanie podvozku dohromady. Ako som avizoval na začiatku stavby, kabína bude modrá a tak je modrý aj nosník kabíny a nárazník. Prekvapilo ma, aký je podvozok dlhý. Oproti, trebárz S1, alebo S3 je podstatne dlhší.
Dorobil som predný nárazník a tlmiče, no a mohlo dôjsť k osadeniu motora na podvozok.
Týmto je v podstate podvozok dokončený. Na rozdiel od podvozku 815tky, tu nie je rám takže zatiaľ som nerobil doplnky na podvozku. Rám je tu iba v časti od opory kabíny smerom dozadu. A po skúsenostiach s inými 148čkami, najprv osadím kabínu na podvozok a až potom budem pokračovať zadnou časťou.
A takto to zhruba vyzerá.. dva podvozky vedľa seba
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Pořád tě sleduji a pořád je mi líto té cisterny . Držím palce at to dojede do zdárného konce .
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Ahoj. Po menšej pauze pokračovanie aj na tomto projekte.
Opäť padla voľba na 815tku a pokračovanie kabínou. Pri kabíne viac menej žiadne problémy až na interiérový diel strechy kde je na interiérovom diely strešný otvor posunutý asi o 2 mm dozadu. Nejako som to veľmi neriešil nakoľko tento problém vyriešil strešný poklop
Interiér potom bez problémov a pekne mi sadol do kabíny.
Kabínu som následne nasadil na podvozok a doplnil som príslušenstvo na kabínu. Nasávanie vzduchu, smerovky, madla a spätné zrkadla.
Už to auto dostalo reálne kontúry. Teraz sa pohrávam s myšlienkou či sa hneď nepustiť do nadstavby, alebo zlepiť kabínu na 148čku.
Tak zase nabudúce.
Opäť padla voľba na 815tku a pokračovanie kabínou. Pri kabíne viac menej žiadne problémy až na interiérový diel strechy kde je na interiérovom diely strešný otvor posunutý asi o 2 mm dozadu. Nejako som to veľmi neriešil nakoľko tento problém vyriešil strešný poklop
Interiér potom bez problémov a pekne mi sadol do kabíny.
Kabínu som následne nasadil na podvozok a doplnil som príslušenstvo na kabínu. Nasávanie vzduchu, smerovky, madla a spätné zrkadla.
Už to auto dostalo reálne kontúry. Teraz sa pohrávam s myšlienkou či sa hneď nepustiť do nadstavby, alebo zlepiť kabínu na 148čku.
Tak zase nabudúce.
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Nosič je super!
Re: Tatra 148 Agro + Tatra 815 Agro / Ripper Works/1:32
Vypadá moc dobře
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK