Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od yvan »

Zkusím něco stvořit, až se k nějakému dalšímu rámu dostanu. Bude asi z těch těžších, ale vyztužuju nápravy a zatím nemám zprávy, že by to něčemu vadilo. Tlaky se rozloží a není to myslím žádná hrůza. Mám v plánu příležitostně vyzkoušet na větší průměry hliník, ale obávám se, že vlastnostmi na ohyby a rovnání to nebude mít možnosti mědi.

Šedivka73: Díky. Pružina je jeden kus bez spojů, takže tam jsem od mědi přešel na včelařský drátek 0,4 mm, kterého mám významnou zásobu. Na tom je pak lesklý Dupli-Color Prima ve spreji v potřebném odstínu. Karel ve výstavbě? Sypej fotky ;)

Na řadě je kabina. Pro dobrou přístupnost ke všemu mám následující rozdělení. Podlaha s tunelem je první celek. Horní díl je v kuse, spodní jsou tři - tunel a díly podlahy. Tunel je plocha na plochu, spodní díly podlahy se vepředu a na vnějších bocích snižují v šikminách. Vznikne tam tak po obvodu mezera. Druhá sekce je přední stěna, což je svislý díl vnějšku s vodorovným tvarovacím plechem nahoře (vnější je bílý, vnitřní je šedý). Třetí celek je čelní sklo s vodorovným plechem před ním a sešikmeným plechem pod ním.

Obrázek, Obrázek

K podlaze přilepena přední stěna, chlopněmi vnějšího dílu stěny ke spodním dílům podlahy. Následně dolepen natupo tunel (v sešitě jsou chlopně, ale nechtěl sem aby vylezly). Potom vnitřní plocha přední stěny (abych zakryl lepidlo ve spoji s tunelem) a potom vnitřní díly podlahy k přední stěně (vnitřní díl přední stěny vytvořil hranu, ke které se to dorazí).

Obrázek, Obrázek

Omlouvám se za slabší fotky, asi nějaký něco na čočce. Další už budou ostřejší. Stíháš to vnímat předsedo?
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2566
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od kaktusak »

Hlásím , že stíhám a vnímám . Musím tě pochválit , podle mě to máš dostatečně rozfocené . Je vidět , že tě konstruktivní a cílená kritika posunula opět vpřed . Takže v podstatě nebýt mě ........ :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Uživatelský avatar
Šedivka73
Příspěvky: 22
Registrován: sob 24.11.2018 12:14
Bydliště: Česká Kamenice

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od Šedivka73 »

Děkuju za odpověď. Drátek jsem si hned objednal, dělají nerez a pocínovaný, vzal jsem oba ( a rovnou i dvě medoviny :lol: ) a vyzkouším. Karla nafotím až bude hotový do galerie. Já to focení při stavbě nedávám :roll:
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od yvan »

Pokud budeš nechávat barvu drátu, je určitě lepší nerez (odolnější povrch). Pokud budeš chtít lakovat, bude zase lepší ten pocínovaný (přejedeš ho jemným pilníkem a líp pak chytne barva).

Joooo předsedo, jsi svým kotlem inspirací ke každému fotonávodu 8-)

Tak bočnice kabiny je ze dvou dílů - vnitřek a vnějšek. Vnitřek má osazení pod oknem, je kratší kvůli zadní stěně a nižší kvůli zešikmení podlahy. Vepředu lícuje s vnějším, dole má šedou chlopeň pro přilepení k vnitřnímu dílu podlahy. Vnější díl je rovný, jenom nahoře má osazení u střechy. Dole bude přes podlahu dolů guma (zatím neoříznuto). Jako obvykle to mám oboustrankou, držák zrcátek už vlepený (0,4 mm, nahoře zahnutý dozadu, dole dolů) a před lepením oboustranky sem si zatřel ruby v oblasti těsnění (vodovkou samozřejmě...). Oblouk ke střeše je zatím neslepený.

Obrázek Obrázek Obrázek

Bočnice pak přilepeny k podlaze - chlopní na vnitřku ke vnitřní podlaze a po proschnutí k přední stěně vnitřním dílem (tam by se chlopeň hodila, já to mám myslím natupo).

Obrázek
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2566
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od kaktusak »

yvan píše:před lepením oboustranky sem si zatřel ruby v oblasti těsnění (vodovkou samozřejmě...).]
Já jsem měl s vodovkou špatné zkušenosti . Nechtěla mi na ní držet oboustranka . Marek ( Markulin ) mi doporučil tuto akrylovou fixu . Když z rubu začerňuji těsnění u okna tak se barva nepropije na druhou stranu , ani když několikrát přejedu po stejném místě . A oboustranka na ní drží jako přibitá .


Obrázek
MatesHK
Příspěvky: 678
Registrován: čtv 9.3.2017 22:17
Bydliště: Pardubice

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od MatesHK »

Yvane, zase skvělá práce i report. Koukal jsem, že používáš na kabině dost chlopní na " tvůj standart" viz přední čelo ve spojení s podlahou ale i s vrchním dílem a další hned na bočnicích pro spojení se střechou i když tam to asi chápu.
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od yvan »

Fixa je krok do kotelny, jednou to vyjde a na jiném papíře zase ne. Já bych to asi neriskoval.

Pokud jsou chlopně vhodné, tak se jim nijak nebráním. Tady byly vhodné, protože je to pravý úhel, konstrukční spoje a není prostor podlepovat.

Dál je na řadě čelní sklo. Tvar už má ohlídaný plechama pod ním, takže přilepím ke spodní hraně a nechám proschnout. Následně k vnějším dílům bočnic přilepím rohové aerodynamické prvky (protože si bočnici můžu pořád vyhnout dole ven) a bočnici přilepím dole k přednímu plechu a k vnějšku podlahy. Následně oříznu gumy na bocích a po proschnutí přilepím natupo sklo postupně na jednu a na druhou stranu. Někde v mezičase ještě přijde přilepit vnitřní díl pláště oblouku pod sklem (nebude tam vidět, ale stejně tam je). Pak stěrače na okna a sítě za okna.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Následuje bohužel hluché místo, kde jsem přišel o fotky. Na místa v kabině přijde přilepit sloupek volantu, sloupek s řazením, podstavce pod sedačky a plech pod nohy uprostřed. Na tom není nic složitého, z návodovek je to pěkně vidět. Připravíme sestavy přístrojů a sedačky (známá konstrukce, nic nového). A připravíme si rám. Ten má být něco jako hliníkový, takže dávám RAL 9006 bílý hliník (rovnou i s mřížkou do masky - ta je improvizovaná, v CP je samozřejmě akorát).

Obrázek

Na rám přijdou přístroje a rám přijde do kabiny. Následně protáhnu sedačky, přilepím a můžeme uzavírat.
Uživatelský avatar
martin1807
Příspěvky: 427
Registrován: sob 21.1.2012 23:08
Bydliště: Medzilaborce- SK

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od martin1807 »

Velmi pekná stavba. ;)
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od yvan »

Díky Martine, už se těším na S5T :)

Komu se doposud zdála kabina jednoduchá, bude ještě více překvapen, až dojde na zavírání. Řekl bych totiž, že toto je jedna z nejjednodušeji lepitelných kabin, co si vybavuju. Bohužel fotky opět nemám, ztratil jsem zálohu z uzavírání a práce na kapotě. Mám jenom pár fotek hotové kabiny a těch pár výše, které jsem posílal k náhledu Jirkovi a podařilo se mi je stáhnout zpět :roll: Ale je to opravdu jednoduché. Prostě nejdřív vnitřní plochu zadní stěny, pak vnější a pak střechu.

Rub zadní stěny má dole šedé plochy k podlaze (obdobně jako bočnice). Vnější díl zadní stěny má zase přesah přes tunel. Postupuji tedy tak, že vnitřní díl zadní stěny přilepím chlopněmi k podlaze a zaklopím dovnitř (aby skutečně akorát zapadl, tedy měl bočnice a tunel přes svou hranu. Následně přilepeno přetažením okrajů lepidlem přes hrany bočnic a potom i tunelu. Po proschnutí přidám vnější díl, kde začnu od přesahu tunelu a následně lepím okraje po obvodu na hrany podlahy a bočnic, střídavě jednu a druhou stranu. Skončím u rohu střechy.

Strop pak přilepím ke střeše s nalepeným prolisem, přilepím na chlopeň na jedné bočnici a pak na druhé a po proschnutí natupo k zadní stěně a po dalším proschnutí k čelnímu sklu. Nervy stranou, protože to všechno zakryje překrytí střechy.

Na střechu pak přijdou dva podélné pásky, které určí výšku krytu. Slepíme si kryt.

Obrázek

Podélné pásky na střeše přijdou právě do těch míst, kde jsou na krytu pruhy nýtů. Kryt pak přilepíme na cca 1-2 mm výšky k bočnici nad osazenou hranu tak, aby kryt lícoval se zadní stěnou (na druhé fotce tam je vidět vpravo vzadu osazení - to je špatně - protože jsem nejdřív lícoval přední roh a pak sem to zase odřezal a nalepil správně). Po proschnutí přilepen kryt na hrany podélníků na střeše (přitlačit do roviny, ideálně natřít hranu, vycentrovat kryt a otočit kabinu vzhůru nohama na stůl). Doplněny detaily - náhradní vrtule, zadní držáky kabiny, modul chlazení vzadu a nádržky vepředu.

Obrázek Obrázek Obrázek

Ještě dokud sedí kabina na bočních gumách na stole (gumama myslím ty krycí plochy, pod kabinou, které jsou v reálu gumové), hodí se doplnit vnější rám. Jde o dva rohové prvky do Y, trochu potvarované a následně spojene Učkem nad sklem. Po proschnutí ještě doplněn reflektor na středu a pak i ty přední držáky kabiny.

Obrázek
Uživatelský avatar
Shagrath
Příspěvky: 549
Registrován: ned 6.3.2016 20:38
Bydliště: Žilina u Kladna

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od Shagrath »

Nechápu tu čistotu práce. Neuvěřitelné
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od yvan »

Že zrovna ty teda s tím monstrem parádním 8-)

Kabina je hotová, takže nic nebrání osazení na podvozek. Zvolil jsem tu cestu, že mám čepy nasunuté v držácích na kabině, zalepené v držácích na rámu a následně ještě zajištěné kroužkem z černého papíru, aby se nehýbala do stran. Vzadu si sedne na příčku s tlumením a je to.

Obrázek Obrázek Obrázek

Přesuneme se dále dopředu a doděláme prostor pod kapotou. Doporučoval bych asi nejdřív přilepit drát nárazníku, pak slepit kapotu, podle ní přilepit světla, za ně přilepit konstrukce pro blatníky a po doladění tvaru kapoty následně i nádržky k tlumičům, aby nedošly k úhoně. Doplněny kola o středy (v sešitě budou jinak, viz dříve) a zrcátka na držáky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Ke kapotě mám bohužel opět jenom dvě fotky, protože postup je téměř celý pryč. Naštěstí na tom není nic až tak složitého. Můj postup je slepit střední díl od masky ke kabině s horními bočními díly. Střední díl vyztužit jeho vnitřkem a nechat proschnout. Bočnice kapoty jsem dělal odděleně jako samostatné celky včetně vnitřních dílů. Blatníky také samostatně, přičemž na horním dílu blatníku jsem si nechal pásek papíru pro lepší lepení natupo k bočnici. Jak má všechno svůj tvar, už je to jednoduché. Dále došlo na zpracování masky. V sešitě jsou dva kusy předního dílu, jeden k vyřezání a jeden s mřížkou. Takže buď máte dva pokusy, nebo zkusíte vyřezat první a přinejhorším dáte druhý bez vyřezávání. Na fotce mám ještě chlopně, ale ty jsem nakonec uřezal, protože už jsem měl na dílech ruby. Pokud budete vylepovat až po kompletaci, tak se tam určitě chlopně hodí.

Obrázek

K masce jsem potom lepil horní část kapoty a po proschnutí i obě bočnice. Bočnice s vrchem jsem pak spojil odzadu od kabiny směrem dopředu s vlhčením a tvarováním obloučku. Po proschnutí doplněny zbylé vnitřní díly a dolepeny blatníky. Zevnitř to vypadá pak takto. Moc vidět nebude, takže esteticky to není tak podstatné. Na bočnicích jsem si na to nechal podchlopně z 20 g/m2 papíru.

Obrázek

Kapota pak přijde dotvarovat ke kabině a chlopní na masce přilepit k nárazníku, čímž je model hotový.
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test

Příspěvek od yvan »

Víc toho ze stavby nemám, takže zbývalo už jenom pár drobností viditelných na finálních fotkách. Těch mám dalších 30, tak snad je tam vidět všechno. Model neskýtá žádné složitosti ani záludnosti. Pečlivou stavbou určitě nebude složitější, než ty dříve vydané. Interiérem nástavby je však propracovanější, takže zabaví na delší dobu. Potenciální kámen úrazu jsou rámy, předně ten v nástavbě, jehož geometrie je dosti podstatná. Ale s trpělivostí by ani to neměl být problém. Výsledkem je pak myslím velmi atraktivní kamion, zvlášť když máte na výběr ze dvou barev a postavíte ho na tu parádní plachtu.

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Tak děkuji za pozornost a brzy zase u něčeho dalšího na viděnou ;)
Markulin
Příspěvky: 1274
Registrován: pon 14.5.2012 18:04
Bydliště: Hodonín

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od Markulin »

Nějak ty "dakarky" nemusím, ale dívat se na tvoji práci je fakt zážitek. Nechápu tu čistotu lepení a retuš :shock:
Paráda Ivane
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od rybak »

Neskutečná paráda.
Model, slepení, fotky.
Vážně pecka. Klobouk dolů, taky bych to chtěl někdy takhle umět.
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2566
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Praga V4S DKR / Vimos / 1:32 / Test / Hotovo

Příspěvek od kaktusak »

Paráda tajemníku .
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“