Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Automobil mostní AM - 50, Tatra 813 /Firebox/ 1:32
Ahoj Vašku,
s pístnicí kolébky jsem měl taky problém, ale tam jsem omylem přehodil díly pístů kolébky a rozevíracího lana. Pístnice mně s blatníky nekoliduje, ale to to natěsno.
Kladku na pístu rozevíracího lana se mně nepodařilo dát do vodorovné polohy, vodící lištu se mně už nepodaří snížit.
Teď dělám naviják a do cívky a bočního krytu jsem udělal z proužku papíru ložisko. Osa v nich drží a nemusím do boční skříně dělat otvor.
s pístnicí kolébky jsem měl taky problém, ale tam jsem omylem přehodil díly pístů kolébky a rozevíracího lana. Pístnice mně s blatníky nekoliduje, ale to to natěsno.
Kladku na pístu rozevíracího lana se mně nepodařilo dát do vodorovné polohy, vodící lištu se mně už nepodaří snížit.
Teď dělám naviják a do cívky a bočního krytu jsem udělal z proužku papíru ložisko. Osa v nich drží a nemusím do boční skříně dělat otvor.
Re: Automobil mostní AM - 50, Tatra 813 /Firebox/ 1:32
No vidíš Martine, takhle s tím ložiskem mě to nenapadlo .
Moc děkuju za reakce. Sebeláskově se prásknu, že se mi to zatím taky líbí .
Moc děkuju za reakce. Sebeláskově se prásknu, že se mi to zatím taky líbí .
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Je to parádně vymazlený.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
No prostě paráda Vašku
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Toto opravdu není jednoduchý model . Na výstavách ho skoro nevidím a když ano tak je výsledek nic moc . Velký respekt k tomu co s tím modelem dokážeš . Hodně dobrý .
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Ťažká frajerina. Chcel by som to takto vedieť... holt, človek nemôže mať všetko
- martin1807
- Příspěvky: 450
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Pekné. hodne pekná práca.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Dobrý večer.
Tak jedna část modelu je hotová.
S koly jsem se trochu zadrcnul, nějak došla chuť k modelaření.
Do korpusu jsem zalepil zátěž - rozmačkané diabolky. Teď už bude auto snad dostatečně těžké, aby ho most nepřevážil .
Původně měla být kola stejné konstrukce, jako u GRADu, jenže po vybalení dezénů mě čekalo zklamání. Zatímco u raketometu byly dezény z tlustšího tvárného kartonu, tyhle byly na papíře cca. 100 gramů s jen naznačeným reliéfem dezénu.
Na zkoušku jsem jeden podlepil a začal ho tvarovat. Po chvíli jsem to zmačkal a šlo to do koše.
Vyndal jsem tedy dezény pořízené na podobný model od Rippera.
Hotová kola jsem zapatlal a osadil na auto. Dolepil odlamovací detaily a model posadil na podložku, za tím účelem vyrobenou.
Podložka je jediný způsob, jak s modelem rozumně manipulovat. Kor, až na něm bude i most.
No, a jde se na most .
Tak jedna část modelu je hotová.
S koly jsem se trochu zadrcnul, nějak došla chuť k modelaření.
Do korpusu jsem zalepil zátěž - rozmačkané diabolky. Teď už bude auto snad dostatečně těžké, aby ho most nepřevážil .
Původně měla být kola stejné konstrukce, jako u GRADu, jenže po vybalení dezénů mě čekalo zklamání. Zatímco u raketometu byly dezény z tlustšího tvárného kartonu, tyhle byly na papíře cca. 100 gramů s jen naznačeným reliéfem dezénu.
Na zkoušku jsem jeden podlepil a začal ho tvarovat. Po chvíli jsem to zmačkal a šlo to do koše.
Vyndal jsem tedy dezény pořízené na podobný model od Rippera.
Hotová kola jsem zapatlal a osadil na auto. Dolepil odlamovací detaily a model posadil na podložku, za tím účelem vyrobenou.
Podložka je jediný způsob, jak s modelem rozumně manipulovat. Kor, až na něm bude i most.
No, a jde se na most .
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Máš to fakt parádně vymazlený.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Tohle je vážně extra třída. To se jen tak nevidí.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Pěkný večer z Písku.
Dovolím si krátký report, jak se daří na tomto projektu (už se učím moderní mluvu ).
Po zdárném dokončení auta jsem se hned vrhnul na most a začal tou nejtěžší částí, slepením dvou líců trapézové vozovky k sobě. Bylo mi jasný, že bez dobré pomůcky to nedám. Vyrobil jsem si tedy z plastové cedule a styroduru pomocný přípravek. Předtím bylo třeba na spodní líc nalepit příčné nosníky, aby byla daná správná šířka a tvar.
Spodní líc jsem pak nasadil do přípravku a postupně lepil. Po zvažování, jaké použít lepidlo, jsem zvolil hustší Herkules. I přes řádné zatížení se mi druhá vozovka trochu zvlnila. Asi jsem dal víc lepidla.
Na fotce je také vidět, že ač jsem dělal co jsem mohl, trochu mi to ujelo.
Pak jsem zkompletoval podélné nosníky včetně zadních částí a nalepil je na vozovky.
Tak jsem si dal záležet, aby mi obě půlky k sobě klaply, že mi ušel jeden detail. Nesedly mi plošky pro nalepení nosníků obrub. Navíc po nalepení "kšiltu" zadního čela mostovky taky nesedí plošky nalepení úchytů podpěry, které jsem na čelo nalepil pro jistotu vteřiňákem.
No zjistil jsem, že čelo je vytištěno zrcadlově převrácené .
Takže jsem most otrávený odložil a pustil se do stavby téčka.
Před nedávnem jsem se k dílu vrátil. Spáchal lanovnici a pustil se do podpěry.
Jak na lanovnici, tak především na podpěře doplňuji detaily.
Výsuvným nohám jsem věnoval až nechutně moc času na to, že to v budoucnu asi ani nepoužiju.
Doplním i hydraulické rozvody. Bez nich je to takový chudý .
No a hlavní mostovka? Pořídím si výtisk rezervního mostu a zkusím to znovu a lépe.
Pokusím se na úkor ostatního zachovat podélné nosníky.
Toť zatím vše .
Dovolím si krátký report, jak se daří na tomto projektu (už se učím moderní mluvu ).
Po zdárném dokončení auta jsem se hned vrhnul na most a začal tou nejtěžší částí, slepením dvou líců trapézové vozovky k sobě. Bylo mi jasný, že bez dobré pomůcky to nedám. Vyrobil jsem si tedy z plastové cedule a styroduru pomocný přípravek. Předtím bylo třeba na spodní líc nalepit příčné nosníky, aby byla daná správná šířka a tvar.
Spodní líc jsem pak nasadil do přípravku a postupně lepil. Po zvažování, jaké použít lepidlo, jsem zvolil hustší Herkules. I přes řádné zatížení se mi druhá vozovka trochu zvlnila. Asi jsem dal víc lepidla.
Na fotce je také vidět, že ač jsem dělal co jsem mohl, trochu mi to ujelo.
Pak jsem zkompletoval podélné nosníky včetně zadních částí a nalepil je na vozovky.
Tak jsem si dal záležet, aby mi obě půlky k sobě klaply, že mi ušel jeden detail. Nesedly mi plošky pro nalepení nosníků obrub. Navíc po nalepení "kšiltu" zadního čela mostovky taky nesedí plošky nalepení úchytů podpěry, které jsem na čelo nalepil pro jistotu vteřiňákem.
No zjistil jsem, že čelo je vytištěno zrcadlově převrácené .
Takže jsem most otrávený odložil a pustil se do stavby téčka.
Před nedávnem jsem se k dílu vrátil. Spáchal lanovnici a pustil se do podpěry.
Jak na lanovnici, tak především na podpěře doplňuji detaily.
Výsuvným nohám jsem věnoval až nechutně moc času na to, že to v budoucnu asi ani nepoužiju.
Doplním i hydraulické rozvody. Bez nich je to takový chudý .
No a hlavní mostovka? Pořídím si výtisk rezervního mostu a zkusím to znovu a lépe.
Pokusím se na úkor ostatního zachovat podélné nosníky.
Toť zatím vše .
Naposledy upravil(a) VašekS dne sob 12.11.2022 8:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Wau, wau, wau.
Ten otočný kloub, to je nářez. To se mi moc líbí.
Dobře, zbytek taky.
Ten otočný kloub, to je nářez. To se mi moc líbí.
Dobře, zbytek taky.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Hustýýý. Ta čistota je fakt best.