Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Ahoj, no ono není sranda přesně slepit dvě takto velké plochy jen placaté natož když tam jsou ty prolisy, takže respekt. Ten čas strávený na pístech se vyplatil protože ty jsou bomba.Ty lesklé hřídele jsou polepené nějakou folií? Chtělo by to udělat auto v nějaké pracovní poloze aby písty byly vidět.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Tohle slepit tak aby vše sedlo je prakticky nemožný . Povedlo se ti to parádně . SUPER .
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Ahoj.
Díky moc za kladné ohlasy.
Vojto, ten čas strávený na pístech je právě diskutabilní, protože to ve finále bude stejně zasunutý. Ale bavilo mě to a "vo tom to je, ne?" Je to polepené páskou na parozábrany ve stavebnictví. Hliníková fólie potažená plastem. Na tohle ideální.
Podpěru jsem dotáhl do konce. Použiju-li metaforu, vymačkal jsem z toho, co šlo, ale trochu tam ještě vostalo.
Je to zatím jediná dokončená část mostu. Lanovnici budu muset taky slepit znovu.
Tak zatím .
Díky moc za kladné ohlasy.
Vojto, ten čas strávený na pístech je právě diskutabilní, protože to ve finále bude stejně zasunutý. Ale bavilo mě to a "vo tom to je, ne?" Je to polepené páskou na parozábrany ve stavebnictví. Hliníková fólie potažená plastem. Na tohle ideální.
Podpěru jsem dotáhl do konce. Použiju-li metaforu, vymačkal jsem z toho, co šlo, ale trochu tam ještě vostalo.
Je to zatím jediná dokončená část mostu. Lanovnici budu muset taky slepit znovu.
Tak zatím .
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Tý vogo, hustý! - jak by řekli moji kluci
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
To je paráda !
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Tak tá hliníková fólia vyzerá ozaj luxusne. Paráda a výborný nápad.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Zdravím v novém roce s malou ukázkou, čím jsem se bavil nejen přes svátky.
Po pořízení sešitu s náhradním mostem jsem se hned pustil do práce na druhý pokus. Rozhodl jsem se, že nebudu párat nosníky z nepovedeného a vyrobím to celé znovu.
Bohužel jsem vozovku totálně zkazil. Dopadlo to ještě hůř než poprvé.
Tak následovalo objednání dalšího sešitu. Franta měl holt v nose, že to vydal samostatně.
Napotřetí jsem to zkusil jinak. Zpracoval jsem vrchní část. K ní přilepil díly obou konců. Tím jsem docílil správného tvaru. Spodní líc jsem nařezal v místech příčných nosníků a lepil postupně.
To už dopadlo celkem dobře.
Po slepení mě dost mrzel barevný rozdíl krajních dílů vůči dílu vozovky. Jiné tiskové strany. Zvlášť u koncové části to hodně křičelo.
Pak jsem si všiml, že na proužku přítisku s rezervními díly a náhradní plochou je i tento díl a v odstínu mnohem podobnějším plošině. Na přítisku je sice jen jeden, ale já to mám třikrát, tak jsem konce vyměnil. Stálo mi to za to.
Pak už zpracování všeho dalšího a postupná kompletace, přiřezávání, dopasovávání, upravování.
Tím, jak to neustále otáčím v rukách, hrany dost trpí. Už jsem rezignoval na to, že to bude čistě postavený model.
Dostal jsem se s tím do této fáze.
Už začínám věřit, že to dokončím .
Po pořízení sešitu s náhradním mostem jsem se hned pustil do práce na druhý pokus. Rozhodl jsem se, že nebudu párat nosníky z nepovedeného a vyrobím to celé znovu.
Bohužel jsem vozovku totálně zkazil. Dopadlo to ještě hůř než poprvé.
Tak následovalo objednání dalšího sešitu. Franta měl holt v nose, že to vydal samostatně.
Napotřetí jsem to zkusil jinak. Zpracoval jsem vrchní část. K ní přilepil díly obou konců. Tím jsem docílil správného tvaru. Spodní líc jsem nařezal v místech příčných nosníků a lepil postupně.
To už dopadlo celkem dobře.
Po slepení mě dost mrzel barevný rozdíl krajních dílů vůči dílu vozovky. Jiné tiskové strany. Zvlášť u koncové části to hodně křičelo.
Pak jsem si všiml, že na proužku přítisku s rezervními díly a náhradní plochou je i tento díl a v odstínu mnohem podobnějším plošině. Na přítisku je sice jen jeden, ale já to mám třikrát, tak jsem konce vyměnil. Stálo mi to za to.
Pak už zpracování všeho dalšího a postupná kompletace, přiřezávání, dopasovávání, upravování.
Tím, jak to neustále otáčím v rukách, hrany dost trpí. Už jsem rezignoval na to, že to bude čistě postavený model.
Dostal jsem se s tím do této fáze.
Už začínám věřit, že to dokončím .
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Já myslím že se to nakonec povedlo perfektně a ty hrany z fotek nejsou poznat takže bych rozhodně nepropadal žádnému pesimismu
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32
Tak uffff !
Je dobojováno. A tady doslova, páč to byl ke konci opravdu boj.
Ale spílat můžu jen a jen sobě za to, že jsem si to takhle usmyslel, tedy že most bude „plně“ funkční, rozkládací a skládací, se všemi těmi hejblátky.
František to navrhnul tak, že dal staviteli na výběr. Buď napevno složený, anebo rozložený. A asi věděl proč.
Na skutečném stroji to místy dosedá doslova na centimetry a vychytat to přesně na modelu … .
Takže jsem hodně páral už nalepené, upravoval, vymýšlel kompromisy. Nakonec to nějak sedí.
Bohužel jsem musel upustit od plánu s mostem visícím zhruba v polovině pokládky, jako na této fotce. Nějak jsem si špatně spočítal, že délka rozevíracího lana při naložení na autě je stejná, jako při úplném položení mostu. Tedy píst je plně vysunutý. Navíc se mi píst z neznámého důvodu zasekl a ne se vrátit zpátky .
Takže mám most vyklápěcí naplno. No co už. Aspoň, že tak.
No. Nakonec i přes to všechno jsem moc rád, tento model mám a že jsem ho zvládnul. Vedle ostatních Tater ve vitríně je to pěkný macek.
A to je vše.
Je dobojováno. A tady doslova, páč to byl ke konci opravdu boj.
Ale spílat můžu jen a jen sobě za to, že jsem si to takhle usmyslel, tedy že most bude „plně“ funkční, rozkládací a skládací, se všemi těmi hejblátky.
František to navrhnul tak, že dal staviteli na výběr. Buď napevno složený, anebo rozložený. A asi věděl proč.
Na skutečném stroji to místy dosedá doslova na centimetry a vychytat to přesně na modelu … .
Takže jsem hodně páral už nalepené, upravoval, vymýšlel kompromisy. Nakonec to nějak sedí.
Bohužel jsem musel upustit od plánu s mostem visícím zhruba v polovině pokládky, jako na této fotce. Nějak jsem si špatně spočítal, že délka rozevíracího lana při naložení na autě je stejná, jako při úplném položení mostu. Tedy píst je plně vysunutý. Navíc se mi píst z neznámého důvodu zasekl a ne se vrátit zpátky .
Takže mám most vyklápěcí naplno. No co už. Aspoň, že tak.
No. Nakonec i přes to všechno jsem moc rád, tento model mám a že jsem ho zvládnul. Vedle ostatních Tater ve vitríně je to pěkný macek.
A to je vše.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32 - HOTO
No neviděl jsem jich moc slepených . A myslím si že takhle parádně budeš možná jediný . HODNĚ DOBRÁ PRÁCE !!!!!
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32 - HOTO
Ahoj,
mistrovská práce, prostě nádhera.
Je neuvěřitelný, co nám tady servíruješ.
Jak to, že se to hýbe? Těch detailů navíc, a ty roviny Nestíham...Jak se dá vyrobit zámeček na bednu atd, atd, atd...
Ty jsi těžkej kalibr tady
mistrovská práce, prostě nádhera.
Je neuvěřitelný, co nám tady servíruješ.
Jak to, že se to hýbe? Těch detailů navíc, a ty roviny Nestíham...Jak se dá vyrobit zámeček na bednu atd, atd, atd...
Ty jsi těžkej kalibr tady
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32 - HOTO
Fakt paráda chlape, a že to máš funkční no .... za mě to nedává smysl, je to hrozně křehké, ale klobou dolů že jsi se k tomu odhodlal.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32 - HOTO
Gratulace k dokončení! Moc rád jsem se sem chodil kochat tvou perfektní precizní prací. Bude více fotek?
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32 - HOTO
Díky moc chlapi.
Jsem rád, že jsem se do téhle fáze dostal. Opravdu je to náročný model.
Ondro. I když to u papíráku možná nedává smysl, anebo spíš, že to úsilí za to nestojí, přesto jsem se o to pokusil. Je to podobný, jako prezentace bagru, jeřábu či plošiny v pracovní poloze. Tady je to s větším rizikem nehody, ale třeba na výstavě mi přijde lepší ukázat celej ten hejblismus, než to mít schovaný pod naloženým mostem .
Vojto. S focením vždycky bojuju. Nemám k tomu vlohy ani výbavu. Foťák dělá venku celkem pěkný snímky, ale v interiéru to ne a ne nastavit. A s chytrým mobilem, co mi vnutili v práci, stačí, že se vzájemně respektujeme. Takže, až se zazelenaj stromy, zkusím něco nacvakat venku.
Jsem rád, že jsem se do téhle fáze dostal. Opravdu je to náročný model.
Ondro. I když to u papíráku možná nedává smysl, anebo spíš, že to úsilí za to nestojí, přesto jsem se o to pokusil. Je to podobný, jako prezentace bagru, jeřábu či plošiny v pracovní poloze. Tady je to s větším rizikem nehody, ale třeba na výstavě mi přijde lepší ukázat celej ten hejblismus, než to mít schovaný pod naloženým mostem .
Vojto. S focením vždycky bojuju. Nemám k tomu vlohy ani výbavu. Foťák dělá venku celkem pěkný snímky, ale v interiéru to ne a ne nastavit. A s chytrým mobilem, co mi vnutili v práci, stačí, že se vzájemně respektujeme. Takže, až se zazelenaj stromy, zkusím něco nacvakat venku.
Re: Automobil mostní AM-50 Tatra 813 / Firebox / 1:32 - HOTO
Nádhera.
Míra detailu je hodně vysoká. Moc se mi líbí decentně špinavé kola.
Míra detailu je hodně vysoká. Moc se mi líbí decentně špinavé kola.