TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Ahoj všem,
HASky na chvilku odložím, abych nelepil jeden a ten samý model pořád dokola. Nebojte, je jich ještě dost a já se knim na sto pro vrátím. Původně jsem chtěl tuhle pauzu vyplnit stavbou něčím ze Sedlčan, ale pak mi do toho Jirka Vintr hodil vidle touhle novinkou.
Proč jsou na fotce dva sešity asi nemusím vysvětlovat... asi jsem se už do čista zbláznil
Začátek je jasný. Kola...
Jako by těch kol nebylo málo...
Pro zatím je to vše.
Martin
HASky na chvilku odložím, abych nelepil jeden a ten samý model pořád dokola. Nebojte, je jich ještě dost a já se knim na sto pro vrátím. Původně jsem chtěl tuhle pauzu vyplnit stavbou něčím ze Sedlčan, ale pak mi do toho Jirka Vintr hodil vidle touhle novinkou.
Proč jsou na fotce dva sešity asi nemusím vysvětlovat... asi jsem se už do čista zbláznil
Začátek je jasný. Kola...
Jako by těch kol nebylo málo...
Pro zatím je to vše.
Martin
Re: TATRA 158 Phoenix 21' /VIMOS/ 1:32
Martine, vidím, že záliba ve stavbě více verzí najednou asi zapustila kořeny, co? Máš to hezké, chlape.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' /VIMOS/ 1:32
Teda Martas to duo stavění tě koukám neopustilo . Za mě výborná volba . Neboj nenechám tě v tom a co nevidět přidám další postup v Hasmánii .
Re: TATRA 158 Phoenix 21' /VIMOS/ 1:32
Kdepak Martin, to je ďábel .
Re: TATRA 158 Phoenix 21' /VIMOS/ 1:32
Super a díky chlapi. Budu se těšit na vaše příspěvky
Re: TATRA 158 Phoenix 21' /VIMOS/ 1:32
Čau lidi
Zpátky ke stolu. Další na řadě bylo srdce auta. V praxi to vypadá asi takhle.
Z tohohle...
Poskládat tohle...
Ještě ukážu jednu věc. A to značení všech těch válečků na motoru. Jsou tu tři kusy větší a dva menší. Psaný návod moc nekoresponduje s plánky a na samotném bloku motoru jsou také malé nejasnosti. Přikládám obrázky jak to asi má být. Pokud to mám špatné, snad autor promine
No a ještě jednu fotku obou kousků najednou...
Jde to pomalu, ale trpělivost model přináší
Víc fotek v galerii
Pro dnešek je to vše.
Zpátky ke stolu. Další na řadě bylo srdce auta. V praxi to vypadá asi takhle.
Z tohohle...
Poskládat tohle...
Ještě ukážu jednu věc. A to značení všech těch válečků na motoru. Jsou tu tři kusy větší a dva menší. Psaný návod moc nekoresponduje s plánky a na samotném bloku motoru jsou také malé nejasnosti. Přikládám obrázky jak to asi má být. Pokud to mám špatné, snad autor promine
No a ještě jednu fotku obou kousků najednou...
Jde to pomalu, ale trpělivost model přináší
Víc fotek v galerii
Pro dnešek je to vše.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' /VIMOS/ 1:32
Dnes report o jedné novince od Vimosu. Jedná se o první vydanou automatickou převodovku Allison. Takhle vypadá na papíře...
A tahle po slepení...
Co napsat k lepení? Není to nic složitého
Snad jen jedna věc. Výřez pro přírubu na dílech 436L a P je moc velký. Stačilo by proříznout jen do půlky.
Ještě foto s motorem...
V podstatě je to jediný rozdíl, když pominu grafiku, mezi těmito modely. Ani to nebude vidět
Další fotky jsou v galerii.
Martin
A tahle po slepení...
Co napsat k lepení? Není to nic složitého
Snad jen jedna věc. Výřez pro přírubu na dílech 436L a P je moc velký. Stačilo by proříznout jen do půlky.
Ještě foto s motorem...
V podstatě je to jediný rozdíl, když pominu grafiku, mezi těmito modely. Ani to nebude vidět
Další fotky jsou v galerii.
Martin
Re: TATRA 158 Phoenix 21' /VIMOS/ 1:32
Martine, pěkná práce, sleduji.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' /VIMOS/ 1:32
Ahoj kolegové. Rozjíždím práci na rámech. Hlavní díly jsem rozřezal a celek budu vystužovat balzou viz foto...
Balza je 2,5mm na kterou jsem ještě lepil jednu vrstvu papíru (tuším asi 150 gramáž - nevím to přesně) pro doplnění tloušťky. Kdybych použil 3mm balzu bylo by to už moc.
Balza je 2,5mm na kterou jsem ještě lepil jednu vrstvu papíru (tuším asi 150 gramáž - nevím to přesně) pro doplnění tloušťky. Kdybych použil 3mm balzu bylo by to už moc.
Naposledy upravil(a) MatesHK dne stř 4.1.2023 13:16, celkem upraveno 1 x.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Zdravím Vás kolegové modeláři. Dneska další posun na Phonixech. Další krok je hotov. Rámy jsou komplet a tak se musím pochlubit. Tady nic složitého není jen dodržet geometrii a hlídat si aby to nešlo do vrtule. To je celé kouzlo. A teď už fotky...
A ještě jedna ze zkoušky s náhradními koly...
Přiznám se, rezervy tam jdou trochu ztuha Jedná se asi o 1mm, ale... No, na to ještě přijde čas.
Zatím tak a já se jdu věnovat nápravám.
A ještě jedna ze zkoušky s náhradními koly...
Přiznám se, rezervy tam jdou trochu ztuha Jedná se asi o 1mm, ale... No, na to ještě přijde čas.
Zatím tak a já se jdu věnovat nápravám.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Ahoj všem.
Diky karanténě mých ratolestí mám konečně trochu víc času na to si sednout ke stolu a lepit a lepit... Páni to je paráda. Tak přeci je na téhle divné době taky něco pozitivního
Dneska to bylo o nápravách. Hlavně tedy ta zadní. Pouzdra diferenciálů jsem si už připravil během výroby rámů. O to míň práce na dnešek to bylo tak...
Stejně tak už jsem měl přilepeny nosníky náprav na rámech.
A teď už dnešní práce. Takže dodělat pouzdra diferáků
Prachovky...
Poloosy a ostatní potřebná drobotina...
No a po chvilce lepení jsou nápravy skoro hotové...
Na rámů to vypadá asi tak...
O něco víc fotek je v galerii
Diky karanténě mých ratolestí mám konečně trochu víc času na to si sednout ke stolu a lepit a lepit... Páni to je paráda. Tak přeci je na téhle divné době taky něco pozitivního
Dneska to bylo o nápravách. Hlavně tedy ta zadní. Pouzdra diferenciálů jsem si už připravil během výroby rámů. O to míň práce na dnešek to bylo tak...
Stejně tak už jsem měl přilepeny nosníky náprav na rámech.
A teď už dnešní práce. Takže dodělat pouzdra diferáků
Prachovky...
Poloosy a ostatní potřebná drobotina...
No a po chvilce lepení jsou nápravy skoro hotové...
Na rámů to vypadá asi tak...
O něco víc fotek je v galerii
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Pěkná práce i reporty.
Žasnu jak ti to roste. A hned dva vozy naráz, to mě podrž.
Ať se daří. Ahoj.
Žasnu jak ti to roste. A hned dva vozy naráz, to mě podrž.
Ať se daří. Ahoj.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Zdravim vás kolegové v novém roce.
Tak a hnedle zpátky k Phoenixům. K zadním nápravám jsem dolepil tlumiče a brzdy...
Malá vsuvka Pokud vás zajímá na co je ten papír kolem rámu, jde pouze jen o jejich ochranu před mými prsty. Všiml jsem si, že při částem chytání rámů do rukou začíná opravdu trpět barva tisku. Ostatně, píše o tom více modelářů. Konec vsuvky
Pak už jsem se vrhl na dodělání předních náprav. Těhlice jsou opět vycpány balzou pro lepší tuhost. Jejich výrobu najdete v galerii. Samotné nápravy bez brzd vypadají takto..
Zatím tak...
Přeji Vám všem ať Vám to letos lepí stejně dobře, ba i líp jako v tom minulém roce
Martin
Tak a hnedle zpátky k Phoenixům. K zadním nápravám jsem dolepil tlumiče a brzdy...
Malá vsuvka Pokud vás zajímá na co je ten papír kolem rámu, jde pouze jen o jejich ochranu před mými prsty. Všiml jsem si, že při částem chytání rámů do rukou začíná opravdu trpět barva tisku. Ostatně, píše o tom více modelářů. Konec vsuvky
Pak už jsem se vrhl na dodělání předních náprav. Těhlice jsou opět vycpány balzou pro lepší tuhost. Jejich výrobu najdete v galerii. Samotné nápravy bez brzd vypadají takto..
Zatím tak...
Přeji Vám všem ať Vám to letos lepí stejně dobře, ba i líp jako v tom minulém roce
Martin
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Zdravím všechny.
Dneska něco málo o dokončení přední nápravy. Vzhledem k mechanizmu natáčení předních kol jsem se rozhodl zkompletovat celé ústrojí ještě před nalepením přední nápravy do rámu.
To znamená slepit přední část roury komplet i s parohem řízení a přilepit k nápravě.
Dodělat převodku řízení a následně doladit všechny táhla.
Po proschnutí je čas na umístění celku do rámu. Postupoval jsem následovně. Jako první jsem přilepil zadní nosník přední nápravy k rámu.
Poté jsem to přilepil k předním nosníku a doladit geometrii.
Nakonec už zbývá přilepit konec roury ke střednímu nosníku. Pak ještě heftnout zadní nosník přední napravy k samotné rouře a přední náprava je na svém místě.
Pak už jen dolepit spojky mezi nápravou a měchy a dodělat tlumiče.
Pak to vypadá nějak takto. I na kolech...
Pro dnešek vše. O pár fotek víc je v galerii...
Dneska něco málo o dokončení přední nápravy. Vzhledem k mechanizmu natáčení předních kol jsem se rozhodl zkompletovat celé ústrojí ještě před nalepením přední nápravy do rámu.
To znamená slepit přední část roury komplet i s parohem řízení a přilepit k nápravě.
Dodělat převodku řízení a následně doladit všechny táhla.
Po proschnutí je čas na umístění celku do rámu. Postupoval jsem následovně. Jako první jsem přilepil zadní nosník přední nápravy k rámu.
Poté jsem to přilepil k předním nosníku a doladit geometrii.
Nakonec už zbývá přilepit konec roury ke střednímu nosníku. Pak ještě heftnout zadní nosník přední napravy k samotné rouře a přední náprava je na svém místě.
Pak už jen dolepit spojky mezi nápravou a měchy a dodělat tlumiče.
Pak to vypadá nějak takto. I na kolech...
Pro dnešek vše. O pár fotek víc je v galerii...