Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Motor už jsem měl dřív hotový, ale čekal jsem, že bude kabina. Na motoru ještě chybí výfukové potrubí a tlumič s výfukem. To dodělám, až bude zadní rám. Tlumič má být pod blatníkem a někde u rámu. Teď to není jasné a také není k čemu přilepit. Předpokládám, že bude přilepen někde na zadním rámu. Ještě jsem dodělal tlumiče přední nápravy. Podle návodu má být jsem z jedné osičky. To neodpovídá návodové kresbě a fotkám na rajčeti a také je krátká. Tak jsem ho udělal podle fotek na rajčeti. Osičku jsem prodloužil a v hodní částí omotal barevnou rezervou.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Pěkná práce.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Už se těším až to bude mít kola a kabinu. Předloha modelu je pro mě hodně atraktivní.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Nakonec jsi motor zdárně osadil, krásná práce.
Já jsem v podobné fázi stavby, jen nějak nejsem sto se donutit a spáchat report.
Motor jsem zkusil osadit. Budu muset předělat držáky. Ty zadní se mi tam kvůli startérům nevejdou. A taky přední příčník na rámu asi půjde pryč.
Přijde mi, že je tam tak nějak navíc .
Tak, ať se dál takhle daří.
Vašek
Já jsem v podobné fázi stavby, jen nějak nejsem sto se donutit a spáchat report.
Motor jsem zkusil osadit. Budu muset předělat držáky. Ty zadní se mi tam kvůli startérům nevejdou. A taky přední příčník na rámu asi půjde pryč.
Přijde mi, že je tam tak nějak navíc .
Tak, ať se dál takhle daří.
Vašek
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Přední příčník jsem upravoval. Motor se povedl napasovat do rámu, dalo to zabrat, ale povedlo se. S držáky jsem měl taky problém.
Teď podle návodu se má spojit přední rám se zadním. Jenže přední rám už je spojený s podvozkem. Sice to v návodu nebylo, že by se už přední rám měl spojit s podvozkem, ale to vyplynulo z toho, že se měl motor vlepit do rámu a spojit s převodovkou. Teď jsem zjistil, že podle návodu se roury podvozku mají spojit s rámem později. Návod je zmatečný a je to nejslabší článek modelu.
Teď jsem chtěl podle návodu spojit oba rámy dohromady a dokončit výfuk motoru. Musím ještě počkal, až bude dokončen přední blatník, kde je otvor pro tlumič. Ještě jsem udělal dokumentaci hotových částí sestavených na sucho.
Teď podle návodu se má spojit přední rám se zadním. Jenže přední rám už je spojený s podvozkem. Sice to v návodu nebylo, že by se už přední rám měl spojit s podvozkem, ale to vyplynulo z toho, že se měl motor vlepit do rámu a spojit s převodovkou. Teď jsem zjistil, že podle návodu se roury podvozku mají spojit s rámem později. Návod je zmatečný a je to nejslabší článek modelu.
Teď jsem chtěl podle návodu spojit oba rámy dohromady a dokončit výfuk motoru. Musím ještě počkal, až bude dokončen přední blatník, kde je otvor pro tlumič. Ještě jsem udělal dokumentaci hotových částí sestavených na sucho.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Pokračoval jsem podle návodu pokládacím zařízením. Díly e1, e2, e9 a e10 jsem rozřezal a podlepil laserovými díly. Sedlo to pěkně. Ve vystřihovánce byly v celku, s tím by se obtížně pracovalo. Dalo mně zabrat spojování kolébky a stožáru, strávil jsem tím dva dny. Bylo štěstí, že jsem nástavbu ještě nepřilepil k podvozku, při kompletaci byl mě podvozek překážel. Teď už bude následovat osazení na podvozek.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Ahoj Martine.
Pěkná práce. Já jsem zhruba ve stejné fázi.
S lepením kabiny počkej ještě na osazení pístu rozevíracího lana. Budu o tom psát v příštím příspěvku do mého vlákna. Je tam nešťastná posloupnost v návodu. Podle mě by se příčný nosník měl lepit až po osazení pístu. Je to tam hodně na fest a ten píst se pod nosník bude špatně dostávat. Možná bude lepší nelepit držáky na pístnici, ale na rám, a pak to tam nasunout.
Co se týče tlumičů předpokládám, že myslíš tlumiče druhé přední nápravy. Na zadních nejsou. Na rámu je čtvereček. Je to podobně, jako u první nápravy, akorát opačně, tedy před nápravu. Jinak by to kolidovalo s tyčí řízení.
Návodovek mohlo být ve šmikně určitě víc. Takový převrácený pohled na kompletní podvozek bez kol by pomohl s mnoha otazníky .
Pěkná práce. Já jsem zhruba ve stejné fázi.
S lepením kabiny počkej ještě na osazení pístu rozevíracího lana. Budu o tom psát v příštím příspěvku do mého vlákna. Je tam nešťastná posloupnost v návodu. Podle mě by se příčný nosník měl lepit až po osazení pístu. Je to tam hodně na fest a ten píst se pod nosník bude špatně dostávat. Možná bude lepší nelepit držáky na pístnici, ale na rám, a pak to tam nasunout.
Co se týče tlumičů předpokládám, že myslíš tlumiče druhé přední nápravy. Na zadních nejsou. Na rámu je čtvereček. Je to podobně, jako u první nápravy, akorát opačně, tedy před nápravu. Jinak by to kolidovalo s tyčí řízení.
Návodovek mohlo být ve šmikně určitě víc. Takový převrácený pohled na kompletní podvozek bez kol by pomohl s mnoha otazníky .
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Ahoj Vašku,
kabinu dám na rám, až budu mít hotové všechnu díly e. Píst rozevíracího lana už mám hotový, jeho kompletace taky bude hlavolam. Nejdřív přidělám kola. Tlumiče druhé přední nápravy už mám. Ale v návodu se píše o tlumičích z dílů d60 a d61. Tak jsem předpokládal, že bude u nástavby z d dílů. O návodu jsem mluvil s autorem v Neratovicích, kde jsme probírali návod. Důvodem tohoto návodu byly náklady. Ale aspoň mohl být na internetu. Taky je pravda, že návod měl mít jinou posloupnost. Aspoň budeme inspirovat další, co to budou dělat.
kabinu dám na rám, až budu mít hotové všechnu díly e. Píst rozevíracího lana už mám hotový, jeho kompletace taky bude hlavolam. Nejdřív přidělám kola. Tlumiče druhé přední nápravy už mám. Ale v návodu se píše o tlumičích z dílů d60 a d61. Tak jsem předpokládal, že bude u nástavby z d dílů. O návodu jsem mluvil s autorem v Neratovicích, kde jsme probírali návod. Důvodem tohoto návodu byly náklady. Ale aspoň mohl být na internetu. Taky je pravda, že návod měl mít jinou posloupnost. Aspoň budeme inspirovat další, co to budou dělat.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Vypadá to suprově.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Ahoj Martine.
Přesně ten pocit jsem měl taky, že šup dodělám most, a je to.
A ne ne! Je to další samostatný model.
Plošinu mám taky malinko zvlněnou. To je asi největší výzva celé šmikny.
Já to musel na chvilku odložit. Nějak mě to neustálé řešení "co, kam a jak?" mentálně vyčerpalo .
Máš to pěkný. Jen bys měl věnovat víc pozornosti retušování, nebo použít kvalitnější štětec. Je škoda těch přetahů .
Přesně ten pocit jsem měl taky, že šup dodělám most, a je to.
A ne ne! Je to další samostatný model.
Plošinu mám taky malinko zvlněnou. To je asi největší výzva celé šmikny.
Já to musel na chvilku odložit. Nějak mě to neustálé řešení "co, kam a jak?" mentálně vyčerpalo .
Máš to pěkný. Jen bys měl věnovat víc pozornosti retušování, nebo použít kvalitnější štětec. Je škoda těch přetahů .