Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Ahoj Vašku,
nejhorší je retušovat hrany, kde se sedřela barva. Zkusil jsem to opravit a něco asi vytáhnul foťák.
Uf, most je dokončený. Dalo to zabrat a opět pomohly fotky na rajčeti. Snad už je vidět cílová rovinka. Na přesnost jsem si nemohl stěžovat, maximálně tak na ruce. Na spodku mostu ještě chybí táhla, na místo je přidělám, až mosty spojím. Obrubníky mostů mám napevno v přepravní poloze.
Zjistil jsem, že jsem udělal chybu, že jsem laserové bočnice nalepil přímo na díl bočnice a nepoužil šablonu. Tím pak nesedí tloušťka a mosty se budou hůře spojovat.
nejhorší je retušovat hrany, kde se sedřela barva. Zkusil jsem to opravit a něco asi vytáhnul foťák.
Uf, most je dokončený. Dalo to zabrat a opět pomohly fotky na rajčeti. Snad už je vidět cílová rovinka. Na přesnost jsem si nemohl stěžovat, maximálně tak na ruce. Na spodku mostu ještě chybí táhla, na místo je přidělám, až mosty spojím. Obrubníky mostů mám napevno v přepravní poloze.
Zjistil jsem, že jsem udělal chybu, že jsem laserové bočnice nalepil přímo na díl bočnice a nepoužil šablonu. Tím pak nesedí tloušťka a mosty se budou hůře spojovat.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Pěkná práce!
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Pěkný Martine, pěkný.
Nevím, jak to myslíš s těmi bočnicemi. Já, když jsem lepil bočnice na vozovky, tak jsem si bočnice spojil v kloubu a lepil to najednou, takže spojit to půjde dobře.
Bohužel mi trochu ujely otvory pro táhla obrub. A ještě dalších několik chybiček. Musel jsem to na čas odložit .
Nevím, jak to myslíš s těmi bočnicemi. Já, když jsem lepil bočnice na vozovky, tak jsem si bočnice spojil v kloubu a lepil to najednou, takže spojit to půjde dobře.
Bohužel mi trochu ujely otvory pro táhla obrub. A ještě dalších několik chybiček. Musel jsem to na čas odložit .
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Ahoj Vašku,
měl jsem na mysli díly f7. Ty jsem měl nalepit na lasery, aby bočnice byly malinko širší.
Dokončil jsem podpěru a povedlo se připojit k mostu. Písty jsem obalil hliníkovou páskou, jiné úpravy jsem nedělal. Oproti návodu a fotce předlohy mám obráceně pohony stojky. Podle návodu a fotek to nešlo udělat.
měl jsem na mysli díly f7. Ty jsem měl nalepit na lasery, aby bočnice byly malinko širší.
Dokončil jsem podpěru a povedlo se připojit k mostu. Písty jsem obalil hliníkovou páskou, jiné úpravy jsem nedělal. Oproti návodu a fotce předlohy mám obráceně pohony stojky. Podle návodu a fotek to nešlo udělat.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Dokončil jsem most a spojil obě poloviny. Měl jsem z toho obavy, jak jsem dřív zmiňoval chybu, že jsem nepodlepil základní bočnice. Držáky jsem musel trochu roztáhnout, aby do sebe zapadly. To se povedlo. Jen v přepravní poloze se obě poloviny nedotýkají dorazy. To je právě tím, že u mostu chybí víc prostoru. Pro lanovici jsem zvolil složitější verzi s táhly rozevírání mostu. Táhla přilepím až úplně na konci a možná už nepůjde most rozložit. Při stavbě mostu jsem pracoval s díly pro polohu mostu v přepravní poloze.
Že jsem si zvolil verzi s táhly rozevírání mostu se vyplatilo při spojování mostu. Spojovací osu jsem rozdělil na tři části, nejdelší část prochází celou lanovicí a obě krajní pouze spojují držáky. Toto je zase jednodušší než dávat jednu dlouhou osu.
Že jsem si zvolil verzi s táhly rozevírání mostu se vyplatilo při spojování mostu. Spojovací osu jsem rozdělil na tři části, nejdelší část prochází celou lanovicí a obě krajní pouze spojují držáky. Toto je zase jednodušší než dávat jednu dlouhou osu.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Paráda. Tak už jsi ve finále!
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Moc pěkný.
Nepřemýšlel jsi nad tím, udělat ty placaté podpěry na kloubu, aby lépe sedly na mostovku ve složeném stavu?
Dobře je to vidět na tomto obrázku:
https://galerie.valka.cz/gallery/show/6 ... allery/0/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Nepřemýšlel jsi nad tím, udělat ty placaté podpěry na kloubu, aby lépe sedly na mostovku ve složeném stavu?
Dobře je to vidět na tomto obrázku:
https://galerie.valka.cz/gallery/show/6 ... allery/0/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Jasný, to chápu. Však to nevadí. Pořád to máš moc pěnký.
Já myslel něco podobného jako je tady:
https://www.ledily.cz/legodily/eshop/18 ... OUBEM-SEDA" onclick="window.open(this.href);return false;
Já myslel něco podobného jako je tady:
https://www.ledily.cz/legodily/eshop/18 ... OUBEM-SEDA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Na odkazu, který jsi sem dal, jsou pěkné použitelné fotky pro samotnou stavbu. Inu, Marphyho zákon, že dobré podklady se objeví na konci stavby. Ne že by ty na rajčeti byly špatné.
Jsem v cílové rovince. Už jen chybí most umístit na tatru. Udělal jsem pár fotek s rozloženým mostem a tatrou na mostě. Nevím, jestli po osazení mostu na tatru půjde ještě most rozložit. Fotky jsou samozřejmě mimo realitu, nemůže jet po zábradlí. Obrubník je přilepen napevno v přepravní poloze.
Fotky by bylo lepší udělat venku, ale počasí tomu nepřeje.
Jsem v cílové rovince. Už jen chybí most umístit na tatru. Udělal jsem pár fotek s rozloženým mostem a tatrou na mostě. Nevím, jestli po osazení mostu na tatru půjde ještě most rozložit. Fotky jsou samozřejmě mimo realitu, nemůže jet po zábradlí. Obrubník je přilepen napevno v přepravní poloze.
Fotky by bylo lepší udělat venku, ale počasí tomu nepřeje.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Nádhera!!! Dobrá práce chlape...
-
- Příspěvky: 268
- Registrován: pát 20.1.2012 22:45
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Hmm, ta tatra tam fakt najela po tom zábradlí? Zdá se mi to nebo ti trochu uhýbá radlice?
Jinak gratuluji, model je to pěkný a v archivu ho mám taky.
Jinak gratuluji, model je to pěkný a v archivu ho mám taky.
Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32
Jak jsem psal o příspěvek výše, nafotil jsem sestavu mimo realitu. Takhle samozřejmě po zábradlí nemohla jet, je to jen pro ilustraci, jak by to vypadalo. Most bude umístěn na tatře v přepravní poloze. S radlicí máš pravdu, je trochu uhnutá.