VT-34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25 HOTOVO
Moderátor: jenda.e
VT-34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25 HOTOVO
Po dokončené rekonstrukci našeho stoletého domečku, se konečně můžu s radostí vrátit k modelům. Něco málo k předloze :
Po válce se stal nosným typem tanku v ČSLA licenčně vyráběný T-34/85. Došlo tedy k logickému rozhodnutí zkonstruovat na jeho podvozku i další speciální vozidla.
Jedním z nich byl vyprošťovací tank VT 34. Prototyp vznikl v roce 1957. Tank o hmotnosti 31 t produkoval závod ČKD Praha, později byla výroba přesunuta na Slovensko
do závodu ZŤS Martin. V letech 1958-63 bylo vyrobeno cca 300 vozidel.
Nejdříve náhled na obálku modelu a hned vedle nepovedená a odstavená vana. Snad to nebude tradice, ale začátek jsem hned posejřil. Na vysvětlenou , původně byl vybrán
jeřábový tank JT 34, vydaný dříve než vyprošťovák. Na konstrukci střední příčky vany je chyba, podstatně užší otvory pro obaly pružin. Bezhlavě jsem je zůžoval a po zjištění
několika dalších chybek jak ode mne, tak autorovy málem došlo ke katastrofě - totální změně tvaru vany během vteřiny.
Vana od VT 34 byla bez problémů, tak si říkám, jestli budu chtít někdy stavět jeřábový tank, základ vany použiji z vyprošťováku.
Součástí modelu jsou pěkné a přehledné návodovky, včetně celkových pohledů na sestavy a kam co vlastně přijde. Stavba jde podle nich velice pěkně.
Tak znovu začínám vanou, tentokrát zatím bez horních bočnic pro co nejlepší přístup k lepení sestav na dno vany. Začínám tedy přední částí, místem pro osádku.
Po válce se stal nosným typem tanku v ČSLA licenčně vyráběný T-34/85. Došlo tedy k logickému rozhodnutí zkonstruovat na jeho podvozku i další speciální vozidla.
Jedním z nich byl vyprošťovací tank VT 34. Prototyp vznikl v roce 1957. Tank o hmotnosti 31 t produkoval závod ČKD Praha, později byla výroba přesunuta na Slovensko
do závodu ZŤS Martin. V letech 1958-63 bylo vyrobeno cca 300 vozidel.
Nejdříve náhled na obálku modelu a hned vedle nepovedená a odstavená vana. Snad to nebude tradice, ale začátek jsem hned posejřil. Na vysvětlenou , původně byl vybrán
jeřábový tank JT 34, vydaný dříve než vyprošťovák. Na konstrukci střední příčky vany je chyba, podstatně užší otvory pro obaly pružin. Bezhlavě jsem je zůžoval a po zjištění
několika dalších chybek jak ode mne, tak autorovy málem došlo ke katastrofě - totální změně tvaru vany během vteřiny.
Vana od VT 34 byla bez problémů, tak si říkám, jestli budu chtít někdy stavět jeřábový tank, základ vany použiji z vyprošťováku.
Součástí modelu jsou pěkné a přehledné návodovky, včetně celkových pohledů na sestavy a kam co vlastně přijde. Stavba jde podle nich velice pěkně.
Tak znovu začínám vanou, tentokrát zatím bez horních bočnic pro co nejlepší přístup k lepení sestav na dno vany. Začínám tedy přední částí, místem pro osádku.
Naposledy upravil(a) BalvieM dne pon 4.10.2021 14:03, celkem upraveno 1 x.
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Nevím proč ale čekal jsem že se pustíš do Panthera.
Každopádně toto je taky perfektní volba. Začátek je na druhý pokus parádní, takže se máme na co těšit
Každopádně toto je taky perfektní volba. Začátek je na druhý pokus parádní, takže se máme na co těšit
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
No vida, včera jsem to zaregistroval na FB a rád se budu inspirovat, jak jsem psal také ho mám sem tam na stole...
Ať se ti daří kolego
Ať se ti daří kolego
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Pro T-34 jsem měl vždycky slabost . Proto budu ze zájmem sledovat tento Tvůj počin .
Ten vnitřek vypadá , že je udělaný celkem detailně . Je to všechno dílem autora a nebo jsi něco tunil i ty ? A ještě jedna věc . Půjde ten interiér alespoň trochu vidět ? Byla by škoda kdyby ne . Díky .
Ten vnitřek vypadá , že je udělaný celkem detailně . Je to všechno dílem autora a nebo jsi něco tunil i ty ? A ještě jedna věc . Půjde ten interiér alespoň trochu vidět ? Byla by škoda kdyby ne . Díky .
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Panther je starší kus, ale na svoji dobu velmi dobře zpracovaný, bude se hodit na důchod, až se ručky začnou klepat Není to zase až taková piplajda.Markulin píše:Nevím proč ale čekal jsem že se pustíš do Panthera.
Každopádně toto je taky perfektní volba. Začátek je na druhý pokus parádní, takže se máme na co těšit
Kaktusáku, je to velmi detailní model, zatím autorova práce. Rád vybírám právě tankové speciály. Ty mají hejno otvorů, u tohoto modelu půjde, jestli se povede,
otevřít kompletně celý zadek. Kryt motoru má také pořádný dekl, tady je trošku škoda, že budou vidět z motoru v podstatě víka hlav a vstřikování. To vyváží hafo
poklopů na svařované nástavbě.
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Ahoj, pěkný začátek, budu sledovat. Tyto speciály jsou zajímavé v archívu mám JT-34, že je tam taková chyba jsem netušil.
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Pěkný, další VTčko Koukal jsem na něj taky několikrát a vypadá to pěkně. Ať se daří.
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
V zadní části by mělo být vše připraveno k osazení těch všech věciček jako je motor, chladiče, setrvačník, převodovka, sání vzduchu, dalších dvou nádrží a nevím čeho ještě. To se tam snad ani
nemůže vejít. Motor mám v kupě a není to žádný drobek, jen z něj budou vidět prakticky víka hlav a vstřikovaní. No co už.
A ještě jeden pohled, ten později nebude možný :
nemůže vejít. Motor mám v kupě a není to žádný drobek, jen z něj budou vidět prakticky víka hlav a vstřikovaní. No co už.
A ještě jeden pohled, ten později nebude možný :
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Tohle je modelařina podle mého gusta. Skvělé.
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Vše, co má být v motorovém prostoru je na svém místě, trošku jsem dole zabrušoval chladiče a zmenšil se i jejich úhel
uložení, on by se tam ten motor určitě nevešel. Chybí už jen jedna vodní trubka a cívka navijáku. Obě tyto části mají přesah
přes vrchní hranu, myslím, že by se blbě dělal podvozek. Ještě se dá otočit a položit na stůl bez problému.
Obšívka sedí také dobře, jen v předu u blatníků to nepatrně nevyšlo, naštěstí tam bude sedět nástavba, tak se nic neděje.
uložení, on by se tam ten motor určitě nevešel. Chybí už jen jedna vodní trubka a cívka navijáku. Obě tyto části mají přesah
přes vrchní hranu, myslím, že by se blbě dělal podvozek. Ještě se dá otočit a položit na stůl bez problému.
Obšívka sedí také dobře, jen v předu u blatníků to nepatrně nevyšlo, naštěstí tam bude sedět nástavba, tak se nic neděje.
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
ahoj lidičky asi to sem nepatří ale dělám hlavně papíráky ale ted jsem dostal jako dárek t34/85 od revellu v měřítku 1/35 vypadá moc hezky ale neni tam vnitřek potřebuju někde sehnat model motoru s převodovkou pokud možno z papíru nevíte někdo o něčem co by pomohlo děkuju
Re: VT 34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Pěkně jedeš Marťásku. Je vidět, že si se na to opravdu moc těšil. Parádní práce a budu dále sledovat
Re: VT-34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Tady jsem nějak prospal začátek
Předloha je pro mě taková neatraktivní ,ale to zpracování! To lepení! Ten pajšl tam!........ hluboká poklona Martine
Předloha je pro mě taková neatraktivní ,ale to zpracování! To lepení! Ten pajšl tam!........ hluboká poklona Martine
Re: VT-34 vyprošťovací tank / Orlík / 1:25
Nástavba Československé výroby. Velké celky nemám moc rád, kvůli přesnosti obšívky, tady sedla perfektně. Model je možné označit českým a slovenským znakem, nebo nechat bez označení.
Rozhodl jsem se pro slovenský s černožlutým šrafováním na předních rozích nástavby. Někde na netu je foto a je to hezu
Protože mám konečně drátky 0,2 mm na spojování článků pásů, budku odkládám a jdu na pásy.
Hezký den.
Rozhodl jsem se pro slovenský s černožlutým šrafováním na předních rozích nástavby. Někde na netu je foto a je to hezu
Protože mám konečně drátky 0,2 mm na spojování článků pásů, budku odkládám a jdu na pásy.
Hezký den.