PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25 DOKONČENO
Moderátor: jenda.e
PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25 DOKONČENO
Zdravím vás, kolegové, po nějakém čase se opět vracím do sekce, kde se cítím nejlépe. Dnes vám představím svůj nový projekt, Panzerkampfwagen IV Ausfahrt G od ANGRAFu. Panzer IV je jeden z mých oblíbených tanků. V porovnání s Tigerem či Pantherem bývá zejména laiky podceňován a nedoceňován, ale fakt je, že to byl především na východní frontě hlavní tažný kůň Wehrmachtu. Historických a technických podrobností je na internetu spousta, např https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-G-t6418
Při stavbě budu používat mimo jiné podklady i své fotky pořízené při mé návštěvě tankového muzea Bundeswehru v Munsteru, kde jsem měl možnost si tohoto krasavce vlastnoručně poplácat po pancíři https://vladimirhanke.rajce.idnes.cz/Pa ... fwagen_IV/
Už delší čas jsem pokukoval po tomto typu a nemohl jsem se rozhodnout, který model zvolit. Žádný mě dostatečně nezaujal. A pak když loni v dubnu vydal ANGRAF čtyřku ve verzi G a ještě v celkem atraktivním zbarvení, bylo rozhodnuto, navzdory ne vždy pozitivním ohlasům na modely tohoto vydavatele. Pravda, pár měsíců po ANGRAFu vyšla Panzer čtyřka i u GPM a její zimní zbarvení také nevypadá zle, ale to už jsem měl tohoto krasavce v šuplíku. Takže foto originál modelu:
K modelu jsem pořídil i laserovou kostru, takže poskládání trupu trvalo chvilku. Vše zatím sedí pohodově, i průběžná kontrola s jednotlivými díly obšívky zatím neodhalila žádný potenciální problém. Snad to tak bude i pokračovat.
Při stavbě budu používat mimo jiné podklady i své fotky pořízené při mé návštěvě tankového muzea Bundeswehru v Munsteru, kde jsem měl možnost si tohoto krasavce vlastnoručně poplácat po pancíři https://vladimirhanke.rajce.idnes.cz/Pa ... fwagen_IV/
Už delší čas jsem pokukoval po tomto typu a nemohl jsem se rozhodnout, který model zvolit. Žádný mě dostatečně nezaujal. A pak když loni v dubnu vydal ANGRAF čtyřku ve verzi G a ještě v celkem atraktivním zbarvení, bylo rozhodnuto, navzdory ne vždy pozitivním ohlasům na modely tohoto vydavatele. Pravda, pár měsíců po ANGRAFu vyšla Panzer čtyřka i u GPM a její zimní zbarvení také nevypadá zle, ale to už jsem měl tohoto krasavce v šuplíku. Takže foto originál modelu:
K modelu jsem pořídil i laserovou kostru, takže poskládání trupu trvalo chvilku. Vše zatím sedí pohodově, i průběžná kontrola s jednotlivými díly obšívky zatím neodhalila žádný potenciální problém. Snad to tak bude i pokračovat.
Naposledy upravil(a) Toptop dne pát 10.12.2021 11:22, celkem upraveno 3 x.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Člověk tady chvilku není a už se mu sem hrne konkurence
A musím říct že si konkurence vybírá velice krásné modely. I když u angrafové Pz IV mě docela schází "šircny" a kamufláž mě taky zrovna nepadla do oka. Ale to jsou jen takové moje námitky k tomuto modelu.
Takže se těším na další příspěvky ze stavby, které budu bedlivě sledovat
A musím říct že si konkurence vybírá velice krásné modely. I když u angrafové Pz IV mě docela schází "šircny" a kamufláž mě taky zrovna nepadla do oka. Ale to jsou jen takové moje námitky k tomuto modelu.
Takže se těším na další příspěvky ze stavby, které budu bedlivě sledovat
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Vydavatel Angraf vydal super sérii německých pásáků. Na fb jsou již 2 kousky slepeny, zde se další lepí, takže zasednu do hlediště a budu též sledovat. Jsem zvědavý kdo se pustí do Tigera a Tigera II.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Na tohle se moc těším. Pro mě velmi atraktivní předloha. Držím palce a jsem zvědav, jak bude vše sedět.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Znáš to přísloví o kocourovi co není doma...Markulin píše:Člověk tady chvilku není a už se mu sem hrne konkurence
Mě naopak kamufláž zaujala velmi, šircny mi ovšem taku trochu chybí...Markulin píše: I když u angrafové Pz IV mě docela schází "šircny" a kamufláž mě taky zrovna nepadla do oka.
Obalil jsem kostru. Vše šlo hladce, žádný problém nenastal. Dále jsem zadekloval dno vany, šrouby (které stejně nikdo nikdy neuvidí ) doplním až později. A nyní hurá na kola, kola, kolečka...
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Jo jo. Šrouby na spodek vany jsou potřeba právě proto aby nešli vidět
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Aby se neřeklo, že se tu nic neděje, přináším malou ukázku postupu na podvozku. Hotovo je:
Kladky horního vedení pásu 8x:
Dorazy pojezdových vozíků 10x:
Hlavní pojezdová kola 16x + 2x rezerva:
dále jsem sestavil první prototyp pojezdového vozíku:
Ostatní pojezdové vozíky jsou zatím v rozsypu, ale jednotlivé podskupiny už jsou zkompletovány, tak snad je brzy dokončím. Pak se vrhnu na hnací kola a hlavně na napínací, jejichž zjednodušené pojetí mě v originále ze šmikajdy neuspokojuje a plánuji jejich zásadní přestavbu.
Mimochodem, vždy mě fascinují ti z kolegů, kteří vedou přesnou statistiku všech možných údajů, jako počtu zpracovaných dílků, odmakaných hodin nebo ztupených čepelí skalpelu. Když mě při motání koleček někde mezi číslem třináct a patnáct začala opouštět příčetnost, napadlo mě, že si to taky spočítám. Takže statistika:
jedno kolo 20 dílů, jeden doraz 20 dílů, jedna kladka 24 dílů, vozík bez kol 59 dílů.
Celkem tedy pojezdové vozíky s koly, dorazy a kladkami 1184 dílů. To jen tak mimochodem a zároveň tímto v zájmu duševního zdraví s veškerou statistikou končím, HOWGH!
Kladky horního vedení pásu 8x:
Dorazy pojezdových vozíků 10x:
Hlavní pojezdová kola 16x + 2x rezerva:
dále jsem sestavil první prototyp pojezdového vozíku:
Ostatní pojezdové vozíky jsou zatím v rozsypu, ale jednotlivé podskupiny už jsou zkompletovány, tak snad je brzy dokončím. Pak se vrhnu na hnací kola a hlavně na napínací, jejichž zjednodušené pojetí mě v originále ze šmikajdy neuspokojuje a plánuji jejich zásadní přestavbu.
Mimochodem, vždy mě fascinují ti z kolegů, kteří vedou přesnou statistiku všech možných údajů, jako počtu zpracovaných dílků, odmakaných hodin nebo ztupených čepelí skalpelu. Když mě při motání koleček někde mezi číslem třináct a patnáct začala opouštět příčetnost, napadlo mě, že si to taky spočítám. Takže statistika:
jedno kolo 20 dílů, jeden doraz 20 dílů, jedna kladka 24 dílů, vozík bez kol 59 dílů.
Celkem tedy pojezdové vozíky s koly, dorazy a kladkami 1184 dílů. To jen tak mimochodem a zároveň tímto v zájmu duševního zdraví s veškerou statistikou končím, HOWGH!
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Super práce. Zajímavé barevné zpracování. Z dálky to vypadá jak opravdová patina.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
podle schemat by melo byt 1943 od KurskaShagrath píše:Super práce. Zajímavé barevné zpracování. Z dálky to vypadá jak opravdová patina.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Perfektní práce. Doufám že se sem do pásovky co nejdřív vrátím.... už se mě po tom začíná stýskat
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
I nám po tobě a tvých výtvorech.Markulin píše: Doufám že se sem do pásovky co nejdřív vrátím.... už se mě po tom začíná stýskat
Zpracoval jsem hnací kola a jejich převodovky. Časování funguje výborně, protože mi mezitím dorazily pásy (díky Numi)
Pochopitelně mi to nedalo a hned jsem provedl test: Stěrače stírají, ostřikovače ostřikují, ale hlavně - pásy pásují! Na radu polského kolegy z fóra korandus.com, který stavěl tento model pár měsíců přede mnou, jsem pořídil pásy od Draf Model a nelituju. Vypadají výborně, pracuje se s nimi parádně a s hnacím kolem jako by byli stvořeni jeden pro druhého.
Takže se teď zabývám, a ještě pár následujících týdnů budu zabývat, pásy. Aby mi z těch dílků úplně nehráblo, jako terapii jsem začal pomalu pracovat na věži.
Kostra je vcelku jednoduchá a bočnice potahu se tak lepí pouze na hrany žeber kostry. Není to ideální, ale podařilo se. Věž byla ještě vybavena čelním pancířem.
Tak příště snad už to bude vzdáleně připomínat tank.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Letní čas modelování příliš nepřeje. Dovolená, teplo, otevřené restaurační zahrádky… Práce prostě trochu váznou, ale to neznamená, že by se nedělo vůbec nic. Všechny dílčí podskupiny z předchozích příspěvků jsem zkompletoval dohromady a místy doplnil dalšími detaily a provedl jsem opásání. Teď zbývá doplnit blatníky, hlaveň a spoustu drobotiny.
Ještě mám jeden dluh. Jak jsem dříve avizoval, rozhodl jsem se zásadním způsobem přebudovat napínací kolo pásu, to původní se předloze dosti vzdalovalo. Pro představu z facebooku ANSWERu přikládám fotku originálního kola z vystřihovánky.
Takto se mi to nelíbilo a uvažoval jsem, jak to udělat. Obruč s kruhovým průřezem se z papíru dělá blbě. Nakonec jsem dostal nápad použít nějaký kroužek správného průměru a obalit jej papírem. Měl jsem štěstí; průměr kola se shodoval s průměrem kroužku na klíče, který jsem měl doma. Takže stačilo sehnat ještě 3 takové a hurá na to. Na obalení jsem použil proužky cigaretového papíru.
Z původního celku jsem použil jen náboj kola.
Pak jsem si vyrobil přípravek na spojení obruče s paprsky kola. Ty tvoří běžný papír v ruličku stočený a na správnou délku naporcovaný.
Skompletovat, natřít, vlepit přepážky spojující vnější a vnitřní paprsky kol, doplnit hlavy šroubů a hotovo.
CO si budeme povídat, ideální to není, ale v porovnání s originálem se mi to jeví jako lepší varianta, na vozidle to vypadá celkem dobře.
Ještě mám jeden dluh. Jak jsem dříve avizoval, rozhodl jsem se zásadním způsobem přebudovat napínací kolo pásu, to původní se předloze dosti vzdalovalo. Pro představu z facebooku ANSWERu přikládám fotku originálního kola z vystřihovánky.
Takto se mi to nelíbilo a uvažoval jsem, jak to udělat. Obruč s kruhovým průřezem se z papíru dělá blbě. Nakonec jsem dostal nápad použít nějaký kroužek správného průměru a obalit jej papírem. Měl jsem štěstí; průměr kola se shodoval s průměrem kroužku na klíče, který jsem měl doma. Takže stačilo sehnat ještě 3 takové a hurá na to. Na obalení jsem použil proužky cigaretového papíru.
Z původního celku jsem použil jen náboj kola.
Pak jsem si vyrobil přípravek na spojení obruče s paprsky kola. Ty tvoří běžný papír v ruličku stočený a na správnou délku naporcovaný.
Skompletovat, natřít, vlepit přepážky spojující vnější a vnitřní paprsky kol, doplnit hlavy šroubů a hotovo.
CO si budeme povídat, ideální to není, ale v porovnání s originálem se mi to jeví jako lepší varianta, na vozidle to vypadá celkem dobře.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / ANGRAF / 1:25
Až ted jsem si tě všimnul . To je ostuda . Super nápad s těmi napínacími koly . Každopádně ted už budu sledovat .