Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:32
Přeji všem pěkný večer...
Po delší pauze bych Vám rád představil stavbu dalšího modelu. Při výběru adeptů, k teď už předloňské paralelce RV90, jsem si dal stranou více kousků, než bylo v mých silách stihnout. Nicméně i po ukončení akce jsem chtěl pokračovat ve stavbě (alespoň ještě několika) připravených kousků z fronty, na které se nedostalo. Zde tedy první z nich...
Konkrétní model vyšel v ABC číslo 6, ročníku 33. Originál z roku 1988 jsem si nechal okopírovat a v průběhu loňského června začal se stavbou. Na dalším postupu se podepsalo léto, spousta jiných aktivit spojených s ním a věnováním se technice v měřítku 1:1, což ukončilo až počasí dorazivší s podzimem. Pak jsem se opět začal tu a tam věnovat lepení a pokračoval drobnými krůčky kupředu. Ale to správné tempo stále nějak ne a ne najít... Doufám tak že i prezentace stavby mne trochu nakopne
Ale dost už plácání, náhled na originál a stránky určené ke stavbě...
...kterou jsem zahájil výrobou kol a jejich úpravou pro ,,odvzdušnění" . Středy disků jsem podlepil 0,5 mm kartonem a vyřezal vzduch, pláště zhotovil nové z barevného papíru a k vytvoření vnitřní strany disků použil díly ze záložní kopie...
...pak už stačilo připravené části seskládat osvědčeným způsobem a kola byla na světě...
...tím jsem měl za sebou stavbu prvního, úpravami napadeného celku a mohl se přesunout ke karoserii...
...No ale o tom zase příště
Po delší pauze bych Vám rád představil stavbu dalšího modelu. Při výběru adeptů, k teď už předloňské paralelce RV90, jsem si dal stranou více kousků, než bylo v mých silách stihnout. Nicméně i po ukončení akce jsem chtěl pokračovat ve stavbě (alespoň ještě několika) připravených kousků z fronty, na které se nedostalo. Zde tedy první z nich...
Konkrétní model vyšel v ABC číslo 6, ročníku 33. Originál z roku 1988 jsem si nechal okopírovat a v průběhu loňského června začal se stavbou. Na dalším postupu se podepsalo léto, spousta jiných aktivit spojených s ním a věnováním se technice v měřítku 1:1, což ukončilo až počasí dorazivší s podzimem. Pak jsem se opět začal tu a tam věnovat lepení a pokračoval drobnými krůčky kupředu. Ale to správné tempo stále nějak ne a ne najít... Doufám tak že i prezentace stavby mne trochu nakopne
Ale dost už plácání, náhled na originál a stránky určené ke stavbě...
...kterou jsem zahájil výrobou kol a jejich úpravou pro ,,odvzdušnění" . Středy disků jsem podlepil 0,5 mm kartonem a vyřezal vzduch, pláště zhotovil nové z barevného papíru a k vytvoření vnitřní strany disků použil díly ze záložní kopie...
...pak už stačilo připravené části seskládat osvědčeným způsobem a kola byla na světě...
...tím jsem měl za sebou stavbu prvního, úpravami napadeného celku a mohl se přesunout ke karoserii...
...No ale o tom zase příště
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC / R. Vyškovský / 1
Dobrá volba ... vybavují se mi moje dětská léta, kdy ještě nebyl mobil a FB a další věci, které nám tak moc usnadňují život a věci se sháněly různě ... mrkni na originál vystřihovánky z rubové strany, tam kde je redakční oznamovatel, pravý sloupek skoro dole ... je tam inzerát nějakého D.M. z Kyjova, který shání vystřihovánku požární plošiny ... ano, je to můj inzerát zhruba rok jsem čekal na jeho zveřejnění
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
mahdy: Ahoj, inzerát nalezen! Celkově je to dnes zajímavé čtení, zjistil jsem, že jakási hra King-Kong byla zjevně žádaným, směnným artiklem. A jak jsi po dlouhém čekání tehdy dopadl s plošinou?
Jinak Všem přeji pěkný nedělní večer, trochu popojedeme...dnes se přesunu k tvorbě karoserie.
Začal jsem částečně podle návodu, přední částí vozu a pracovištěm řidiče...Zde jsem se s návodem také na nějakou dobu, vzhledem k mým záměrům, rozloučil. V plánu bylo zasklít autobus a tím pádem i doplnit části spodního patra interiéru. Tedy alespoň tak, aby tam něco bylo, a to za maximálního použití a upravování částí původního modelu. Zde tedy zmíněná přední část vozu a ,,vysklené" boky...
...díly karoserie podlepené čtvrtkou, připravené k zasklení fólií. Před tím však bylo potřeba vyrobit nové vnitřní části boků. Rub je použit z náhradních dílů, stačilo vyřezat co je potřeba a prohodit strany . Přední a zadní čelo jsem si musel namalovat od základu. Snažil jsem se co nejvíce přiblížit vzhledu originálních dílů...
...po zasklení vnějších částí, za pomoci oboustranné lepicí pásky, jsem dolepil vnitřní rámování Herkulesem. Následně doplnil obložení spodní části karoserie, z barevného papíru vhodného odstínu (resp. nejpoužitelnějšího co jsem doma našel ). Na nové díly jsem ještě domaloval několik linek ,,panelů" dle vnějších dílů, pro rozbití plochy a boky doplnil o podběhy, kde vnitřní část je opět tvořena díly z kopie .
Po doladění a rozvážné přípravě, jsem přední část vozu spojil s přední stěnou karoserie a celek pak natupo propojil s oběma boky. Celý komplet jsem po částech začal lepit k podlaze autobusu. Tento postup jsem zvolil proto, že mi jednotlivé díly nepasovali s podlahou úplně ideálně a tak jsem se potřeboval někde chytit. Za výchozí bod jsem zvolil zadní podběhy a od nich pak lepil karoserii směrem kupředu...
...přesahující časti podlahy jsem jednoduše zaříznul,...zadní část vozu pasuje, přední jsem doladil, co to provede se dozvím při kompletaci podvozku .
Pro oddech jsem si začal připravovat madla, která jsem po zvážení nahradil novými, vyrobenými z drátů . Při manipulaci se mi také podařilo ohnout část panelu s přístroji, vlivem čehož mi dost viditelně popraskal tisk. Opravný díl je opět z náhradní kopie (výtěžnost je více než velká ).
Než se pustím do výroby interiéru, budu se muset pověnovat doladění všech spojů, retuše a drobným opravám. Pokračování příště, přeji dobrou noc.
Jinak Všem přeji pěkný nedělní večer, trochu popojedeme...dnes se přesunu k tvorbě karoserie.
Začal jsem částečně podle návodu, přední částí vozu a pracovištěm řidiče...Zde jsem se s návodem také na nějakou dobu, vzhledem k mým záměrům, rozloučil. V plánu bylo zasklít autobus a tím pádem i doplnit části spodního patra interiéru. Tedy alespoň tak, aby tam něco bylo, a to za maximálního použití a upravování částí původního modelu. Zde tedy zmíněná přední část vozu a ,,vysklené" boky...
...díly karoserie podlepené čtvrtkou, připravené k zasklení fólií. Před tím však bylo potřeba vyrobit nové vnitřní části boků. Rub je použit z náhradních dílů, stačilo vyřezat co je potřeba a prohodit strany . Přední a zadní čelo jsem si musel namalovat od základu. Snažil jsem se co nejvíce přiblížit vzhledu originálních dílů...
...po zasklení vnějších částí, za pomoci oboustranné lepicí pásky, jsem dolepil vnitřní rámování Herkulesem. Následně doplnil obložení spodní části karoserie, z barevného papíru vhodného odstínu (resp. nejpoužitelnějšího co jsem doma našel ). Na nové díly jsem ještě domaloval několik linek ,,panelů" dle vnějších dílů, pro rozbití plochy a boky doplnil o podběhy, kde vnitřní část je opět tvořena díly z kopie .
Po doladění a rozvážné přípravě, jsem přední část vozu spojil s přední stěnou karoserie a celek pak natupo propojil s oběma boky. Celý komplet jsem po částech začal lepit k podlaze autobusu. Tento postup jsem zvolil proto, že mi jednotlivé díly nepasovali s podlahou úplně ideálně a tak jsem se potřeboval někde chytit. Za výchozí bod jsem zvolil zadní podběhy a od nich pak lepil karoserii směrem kupředu...
...přesahující časti podlahy jsem jednoduše zaříznul,...zadní část vozu pasuje, přední jsem doladil, co to provede se dozvím při kompletaci podvozku .
Pro oddech jsem si začal připravovat madla, která jsem po zvážení nahradil novými, vyrobenými z drátů . Při manipulaci se mi také podařilo ohnout část panelu s přístroji, vlivem čehož mi dost viditelně popraskal tisk. Opravný díl je opět z náhradní kopie (výtěžnost je více než velká ).
Než se pustím do výroby interiéru, budu se muset pověnovat doladění všech spojů, retuše a drobným opravám. Pokračování příště, přeji dobrou noc.
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
Tak na toto jsem zvědavý
Plošinu jsem tehdy sehnal ještě dřív, než inzerát v ABC vyšel. Coby poctivý pionýr a recyklátor jsem při odvozu železa a barevných kovů našel ve výkupně sběrných surovin balík ábíček ve kterých byla i zmiňovaná plošina ...
Plošinu jsem tehdy sehnal ještě dřív, než inzerát v ABC vyšel. Coby poctivý pionýr a recyklátor jsem při odvozu železa a barevných kovů našel ve výkupně sběrných surovin balík ábíček ve kterých byla i zmiňovaná plošina ...
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
mahdy: Tomu se tedy říká štěstí .
Po nějakém čase přeji opět pěkný večer všem, co sem nahlédnou .
V minulých týdnech přibylo trochu práce a naopak ubylo chutě k lepení. Po částech jsem se snažil prokousávat dalšími kroky stavby, ale postup viditelný žádný, navíc práce monotónní (lavice cestujících), případně nezáživná (dráteničina) a tak se donutit k nějakému posunu, bylo celkem pracné. Leč do letargie vstoupila v polovině týdne karanténa, takže jsem klíčky a brzké vstávání vyměnil za oblíbené - více, či méně - nástroje, kávu a po úspěšném otestování na neúspěšný útok všudypřítomného viru zasedl ke stolu. A světe div se, ono to jde .
Začal jsem drobnostmi. Jelikož jsem se rozhodl nahradit díly papírových madel za nová z drátku, neladil mi k celku placatý volant...úprava je patrná z obrázků ...
...a zde výsledek, za tu trochu práce to stálo. Nové díly tím byly připraveny k osazení na svá místa.
Konečně začalo vše tak nějak přibývat, vlepil jsem podlahu do prostoru cestujících (upravený díl vrchního patra ze zálohy), osadil pracoviště řidiče výše zmíněnými detaily a pokusil se trochu učesat hrany a retuš, kde bylo třeba.
Další postup směřoval k výrobě deseti lavic pro cestující, do kterých se mi nějaký čas strašně nechtělo. Zhruba za dva večery bylo hotovo.
Na výrobu madel jsem si zhotovil jednoduchý přípravek, podle kterého jsem všechna madla ohnul, abych docílil co nejpodobnějšího tvaru všech jednadvaceti kusů. I to byl jeden z důvodů věčného odkládání, fakt jsem byl rád, že to mám hotové...
...následoval nátěr žlutou barvou a po zaschnutí i osazení na svá místa na lavicích...
...a poté už konečně i osazení lavic do interiéru. Na fotce to nevypadá, ale ve skutečnosti jsou lavice celkem rovně . V zadní části jsem si nechal podlahu nepřilepenou, aby bylo možné pod ní vsunout chlopeň zadní stěny ...
...na tu jsem nejprve doplnil číslo linky s poznávací značkou a nové madlo místo pouze nakresleného...a celek pak vlepil natupo do karoserie .
Konečně to začíná dostávat zřetelnější tvar .
Po váhání co dál, jsem se rozhodl připravit si díly pro výrobu běžné automobilové součásti - schodiště . Zde jsem si tedy užil, dalo to chvíli přemýšlení co a jak, a stále se divím, že výsledek drží a vypadá tak, jak vypadá. Buď byly moje prsty a ruce velké, nebo jich najednou člověk nemá dost, aby udržel vše, co potřebuje . Nicméně musím podotknout, že vše sedělo velice dobře. Jen před dolepením vnějšího pláště jsem část schodů (viz. foto) lehce sbrousil, aby díly dosedly jak mají. Zde bych problém viděl v použitém papíru, síla se snadno nasčítá...
...a zde již výsledek mého snažení. Ještě přijde trochu doladit, připravit díly zábradlí a připojit k celku.
Pokračování brzy, prozatím přeji všem dobrou noc .
Po nějakém čase přeji opět pěkný večer všem, co sem nahlédnou .
V minulých týdnech přibylo trochu práce a naopak ubylo chutě k lepení. Po částech jsem se snažil prokousávat dalšími kroky stavby, ale postup viditelný žádný, navíc práce monotónní (lavice cestujících), případně nezáživná (dráteničina) a tak se donutit k nějakému posunu, bylo celkem pracné. Leč do letargie vstoupila v polovině týdne karanténa, takže jsem klíčky a brzké vstávání vyměnil za oblíbené - více, či méně - nástroje, kávu a po úspěšném otestování na neúspěšný útok všudypřítomného viru zasedl ke stolu. A světe div se, ono to jde .
Začal jsem drobnostmi. Jelikož jsem se rozhodl nahradit díly papírových madel za nová z drátku, neladil mi k celku placatý volant...úprava je patrná z obrázků ...
...a zde výsledek, za tu trochu práce to stálo. Nové díly tím byly připraveny k osazení na svá místa.
Konečně začalo vše tak nějak přibývat, vlepil jsem podlahu do prostoru cestujících (upravený díl vrchního patra ze zálohy), osadil pracoviště řidiče výše zmíněnými detaily a pokusil se trochu učesat hrany a retuš, kde bylo třeba.
Další postup směřoval k výrobě deseti lavic pro cestující, do kterých se mi nějaký čas strašně nechtělo. Zhruba za dva večery bylo hotovo.
Na výrobu madel jsem si zhotovil jednoduchý přípravek, podle kterého jsem všechna madla ohnul, abych docílil co nejpodobnějšího tvaru všech jednadvaceti kusů. I to byl jeden z důvodů věčného odkládání, fakt jsem byl rád, že to mám hotové...
...následoval nátěr žlutou barvou a po zaschnutí i osazení na svá místa na lavicích...
...a poté už konečně i osazení lavic do interiéru. Na fotce to nevypadá, ale ve skutečnosti jsou lavice celkem rovně . V zadní části jsem si nechal podlahu nepřilepenou, aby bylo možné pod ní vsunout chlopeň zadní stěny ...
...na tu jsem nejprve doplnil číslo linky s poznávací značkou a nové madlo místo pouze nakresleného...a celek pak vlepil natupo do karoserie .
Konečně to začíná dostávat zřetelnější tvar .
Po váhání co dál, jsem se rozhodl připravit si díly pro výrobu běžné automobilové součásti - schodiště . Zde jsem si tedy užil, dalo to chvíli přemýšlení co a jak, a stále se divím, že výsledek drží a vypadá tak, jak vypadá. Buď byly moje prsty a ruce velké, nebo jich najednou člověk nemá dost, aby udržel vše, co potřebuje . Nicméně musím podotknout, že vše sedělo velice dobře. Jen před dolepením vnějšího pláště jsem část schodů (viz. foto) lehce sbrousil, aby díly dosedly jak mají. Zde bych problém viděl v použitém papíru, síla se snadno nasčítá...
...a zde již výsledek mého snažení. Ještě přijde trochu doladit, připravit díly zábradlí a připojit k celku.
Pokračování brzy, prozatím přeji všem dobrou noc .
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
kráááásný tuning . Moc hezky se na to dívá . Držím palce a budu sledovat .
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
Hmm, ano, tuning jako hrom, model prokoukne... držím pěstičky a budu zvědav na výsledek, ať se daří!
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
kaktusak, Standa F.: Pánové děkuji, začíná to vypadat nadějně, snad Vám výsledek brzy předvedu .
Ovšem než se tak stane, čeká mne ještě trochu práce. Po minulém reportu jsem se pustil do již osvědčené zábavy, výroby sedaček...
Zde tedy druhá várka...Zábavnější než minule to nebylo, ale práce šla o poznání rychleji .
V mezičase jsem si připravil zase něco do krabičky, jak já mám rád to pasování zrcadlových dílů na sebe . Postupně mi podobné díly začínají docházet, což mne naplňuje lehkým optimismem .
Vzal jsem zase do rukou větší kousky a rozhodl se připojit ke karoserii schodiště...Na které jsem nejprve ještě doplnil madlo pod schody a na celek karoserie líc zadní plošiny. Ten sedl perfektně...
...a po několikerém zkoušení a přemýšlení co, kde, jak, kdy a kudy, jsem schodiště postupně připojil ke zbytku. Nejprve jsem přilepil bok k zadní stěně, poté obvod kolem horní plochy nástupní plošiny, následovaný slícováním schodu a dokončil přilepením zadní strany s obloukem k podlaze. Kupodivu si vše sedlo, škvírka mi vznikla v oblouku na spodní straně, což napraví trocha lepidla a barvy.
A za odměnu, že mi to tak šlo, jsem si dovolil začít tvořit díly zábradlí . Krátké, rovné díly jsou z plastových profilů, ty delší všelijakosti tvoří drát, vše následně natřeno na žluto. Mimochodem, rozhodnutím natírat žlutý drát na žluto jsem si také usnadnil život . Některé tvary vypadají hůř než dráty v klubku, ze kterého jsem je odmotával...zde tedy připraveno velké překvapení nakonec (překvapením bude, jestli to tam vůbec někam sedne ).
To by tedy bylo zatím vše a já jdu vytvářet nějaký další posun . Brzy na viděnou...
Ovšem než se tak stane, čeká mne ještě trochu práce. Po minulém reportu jsem se pustil do již osvědčené zábavy, výroby sedaček...
Zde tedy druhá várka...Zábavnější než minule to nebylo, ale práce šla o poznání rychleji .
V mezičase jsem si připravil zase něco do krabičky, jak já mám rád to pasování zrcadlových dílů na sebe . Postupně mi podobné díly začínají docházet, což mne naplňuje lehkým optimismem .
Vzal jsem zase do rukou větší kousky a rozhodl se připojit ke karoserii schodiště...Na které jsem nejprve ještě doplnil madlo pod schody a na celek karoserie líc zadní plošiny. Ten sedl perfektně...
...a po několikerém zkoušení a přemýšlení co, kde, jak, kdy a kudy, jsem schodiště postupně připojil ke zbytku. Nejprve jsem přilepil bok k zadní stěně, poté obvod kolem horní plochy nástupní plošiny, následovaný slícováním schodu a dokončil přilepením zadní strany s obloukem k podlaze. Kupodivu si vše sedlo, škvírka mi vznikla v oblouku na spodní straně, což napraví trocha lepidla a barvy.
A za odměnu, že mi to tak šlo, jsem si dovolil začít tvořit díly zábradlí . Krátké, rovné díly jsou z plastových profilů, ty delší všelijakosti tvoří drát, vše následně natřeno na žluto. Mimochodem, rozhodnutím natírat žlutý drát na žluto jsem si také usnadnil život . Některé tvary vypadají hůř než dráty v klubku, ze kterého jsem je odmotával...zde tedy připraveno velké překvapení nakonec (překvapením bude, jestli to tam vůbec někam sedne ).
To by tedy bylo zatím vše a já jdu vytvářet nějaký další posun . Brzy na viděnou...
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
Krásná práce a stěmi doplňky to vypadá o dost lépe. Kdysi jsem ho taky lepil a je to pohodová stavba, ještě mám jeden výtisk schovaný snad na někdy.
Už se těším na konečný výsledek
Už se těším na konečný výsledek
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
koukám jako blázen,je to parádní
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
george, RadekV: Díky, díky, cílová stanice už je opravdu na dohled . Ale ještě než se tam dostaneme...
...připravené díly pro patro. Zde pozor, díly které tvoří podhledy - bílé časti na foto - je třeba rozdělit - ne jak to mám já na obrázku. Všiml jsem si toho až později, naštěstí včas . Od přední části je potřeba odříznout oba oblouky, od dílu podlahy pak ,,výplň,, podhledu. Krajní oblouky jsou jiné díly a netvoří celek, ač to na mne na první pohled tak působilo, jsou jen velmi těsně zakresleny. Následně vyřezaný ,,vzduch,, z bočnic...řezáno z vnější strany, tisk vnitřní seděl jak vidět perfektně .
Po patřičné úpravě všech dílů jsem boky spojil a postupně osadil na podlahu patra. Začal jsem od zadního dílu a pokračoval dokola. Boční díly jsem musel zhruba o 1-2 mm zkrátit, abych přední čelo dostal na vyznačené místo...a hotové patro .
Tabulky s čísly linky jsem zhotovil nové z náhradních dílů, podlepené barevným papírem...
...původně zamýšlené podlepení celé podlahy jsem zavrhnul, dělalo by problémy při pasování s karoserií. Podlepil jsem tak pouze středovou část 0,5mm kartonem, který tak tvoří i strop, na který jsem doplnil kresbu prken kabiny a pokusil se namalovat dvě světla, aby dole nebyla tma...není to kdoví co, naštěstí to stejně nebude vidět . Nová stropnice navíc vymezuje polohu patra proti spodní části. Na tvrdou podlahu se budou lépe dolepovat sedadla, nebude se prohýbat, drží boky v rovině a navíc na něj budu časem odkládat model při umísťování náprav .
Další prací bylo zpracovaní podhledů, zde zadní, bez potíží...
...při lepení předního mi nevycházel obvod, tak jsem si odměřil střed a lepil směrem ke krajům. Po zkrácení přesně na míru jsem jej mohl dolepit pod přední část podlahy . Celá horní část teď do karoserie zapadne přesně na své místo .
Pokračoval jsem tvorbou podvozku. Připravené díly - hlavní nosníky podlepené čtvrtkou (pouze jedna strana). Po zkoušce bylo nutné v přední části ubrat cca 2mm, o které jsem již dříve zkrátil díl podlahy (č.1)...
...v návaznosti na podlepení nosníku jsem musel dodatečně upravit příčky rámu, aby se vešly na svá místa. Podlep a tloušťka papíru udělaly své...po ořezaní (viz. foto) jsem vše nalepil na svá místa .
To by bylo zatím vše, neplánovaná dovolená se blíží ke konci, jdu zase něco dělat ...
...připravené díly pro patro. Zde pozor, díly které tvoří podhledy - bílé časti na foto - je třeba rozdělit - ne jak to mám já na obrázku. Všiml jsem si toho až později, naštěstí včas . Od přední části je potřeba odříznout oba oblouky, od dílu podlahy pak ,,výplň,, podhledu. Krajní oblouky jsou jiné díly a netvoří celek, ač to na mne na první pohled tak působilo, jsou jen velmi těsně zakresleny. Následně vyřezaný ,,vzduch,, z bočnic...řezáno z vnější strany, tisk vnitřní seděl jak vidět perfektně .
Po patřičné úpravě všech dílů jsem boky spojil a postupně osadil na podlahu patra. Začal jsem od zadního dílu a pokračoval dokola. Boční díly jsem musel zhruba o 1-2 mm zkrátit, abych přední čelo dostal na vyznačené místo...a hotové patro .
Tabulky s čísly linky jsem zhotovil nové z náhradních dílů, podlepené barevným papírem...
...původně zamýšlené podlepení celé podlahy jsem zavrhnul, dělalo by problémy při pasování s karoserií. Podlepil jsem tak pouze středovou část 0,5mm kartonem, který tak tvoří i strop, na který jsem doplnil kresbu prken kabiny a pokusil se namalovat dvě světla, aby dole nebyla tma...není to kdoví co, naštěstí to stejně nebude vidět . Nová stropnice navíc vymezuje polohu patra proti spodní části. Na tvrdou podlahu se budou lépe dolepovat sedadla, nebude se prohýbat, drží boky v rovině a navíc na něj budu časem odkládat model při umísťování náprav .
Další prací bylo zpracovaní podhledů, zde zadní, bez potíží...
...při lepení předního mi nevycházel obvod, tak jsem si odměřil střed a lepil směrem ke krajům. Po zkrácení přesně na míru jsem jej mohl dolepit pod přední část podlahy . Celá horní část teď do karoserie zapadne přesně na své místo .
Pokračoval jsem tvorbou podvozku. Připravené díly - hlavní nosníky podlepené čtvrtkou (pouze jedna strana). Po zkoušce bylo nutné v přední části ubrat cca 2mm, o které jsem již dříve zkrátil díl podlahy (č.1)...
...v návaznosti na podlepení nosníku jsem musel dodatečně upravit příčky rámu, aby se vešly na svá místa. Podlep a tloušťka papíru udělaly své...po ořezaní (viz. foto) jsem vše nalepil na svá místa .
To by bylo zatím vše, neplánovaná dovolená se blíží ke konci, jdu zase něco dělat ...
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
Tak propracované a pořád to má šmrnc Vyškovánky .
- TOm.a.s.h.
- Příspěvky: 186
- Registrován: sob 21.1.2012 0:50
- Bydliště: Chýně
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
Parádní práce. Opravdu krásně se na to kouká!
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
JanO: To je hlavní záměr, duch musí být zachován. Proto používám co nejvíce originálního materiálu, aby vylepšené, opravené či doplněné části vypadali, že na svá místa vlastně patří . Naštěstí zrovna zde nám Mistr nechal téměř vše potřebné už v základu a navíc model sám veškeré úpravy snáší velice přívětivě...
TOm.a.s.h: Díky .
Inu a ve svém snažení jsem minulý týden usilovně pokračoval...
...ještě před připojením patra jsem se rozhodl dopřipravit chybějící díly podvozku, dokud se dal autobus jakž-takž pohodlně položit vzhůru nohama. Opět jsem použil několikrát osvědčený systém. Nová ,,nápravnice,, z trubičky barevného papíru vyřešila i problém s připojením k podvozku. Osy kol byly totiž původně právě v ploše vzduchu, trubička přesně zapadla mezi rám a pružiny. Po nařezaní a ověření délek všech nových částí jsem naposledy pořádně přeleštil okna...
...a patro dolepil na své místo. Vše sedlo naprosto přesně .
V tuto chvíli jsem doplnil i díly na podhled střechy a další, již dříve připravené drobnosti...poznávací značka je v originálním návodu zmíněna jako úplně poslední díl, který máme vyjmout z pracovní krabičky k dokončení modelu, pokud - jak sám autor doufá - jsme jej neztratili...A tak jsem neváhal a doplnil ji raději už teď ...
Co se mi bohužel ztratit podařilo, bylo velké číslo linky . A jako na potvoru, náhradní jsem k použití neměl. Díl s dobrou kvalitou tisku měl ujetý tvar z kopírky a díl tvarově správný zas mizerný tisk . Dostatečnou, kvalitní černou plochu jsem ovšem nalezl na části podvozku, na kterou jsem narýsoval díl nový a číslo samotné doplil z náhradního zadního čísla .
...pak jsem tedy přilepil i nově vyrobené číslo, hlavní světlomet a pokračoval blatníky, které bylo potřeba zhotovit pro usazení přední nápravy .
V tu dobu se mi do rukou dostalo i nové vteřinové lepidlo (původní trochu zvětralo a zhoustlo - v normálním životě žádný problém, ale v karanténě ) a já se s jeho pomocí vrhnul na instalaci nově vyrobených dílů zábradlí z profilů a drátu. Obvod zábradlí z jednoho kusu byl nemyslitelný a spoje jednotlivých dílů bylo třeba nějak učesat. Pomohly trubičky smotané z kancl. papíru ...
...zábradlí jsem lepil postupně dokola, stejně jako díly bočnic...další trubičky, tentokrát z černého papíru, bylo ještě před přilepením potřeba navléknout na část zábradlí lemující schody (ukotvení k zádi vozu, které zmizelo s odvzdušněním).
Plochy ukotvení dráty nahrazených dílů bylo třeba zakrýt. K tomu jsem využil chlopně daných dílů, odřezané a nalepené na svá původní místa .
Posledním, co mi po usazení kol zbývalo k dokončení spodku vozu, byly boční ochranné lišty. Zde jsem od držáků odřezal pracně vykrájené a slícované chlopně, jejich přesné usazení by už bylo nad moje síly. A tak jsem je přilepil natupo .
Při těchto pracích se ukázala dříve zmíněná, praktická stránka podlepeného stropu . Nejen že se s blížícím koncem stavby nedá už model skoro za nic vzít do ruky, ale není ho ani na co položit . Zde tedy konečně úplně dokončený podvozek a také poslední úprava dílů dvou problémových sedadel, kterým překážel nový klandr...
...důkladně protřepaná sedadla pak vsypeme do patra, zalijeme lehce zahuštěným Herkulesem, načež - v mezičase - za stálého
míchaní dobarvíme spojky zábradlí a...
...a čekáme na finální fotky konečně dokončeného londýnského patrového autobusu .
TOm.a.s.h: Díky .
Inu a ve svém snažení jsem minulý týden usilovně pokračoval...
...ještě před připojením patra jsem se rozhodl dopřipravit chybějící díly podvozku, dokud se dal autobus jakž-takž pohodlně položit vzhůru nohama. Opět jsem použil několikrát osvědčený systém. Nová ,,nápravnice,, z trubičky barevného papíru vyřešila i problém s připojením k podvozku. Osy kol byly totiž původně právě v ploše vzduchu, trubička přesně zapadla mezi rám a pružiny. Po nařezaní a ověření délek všech nových částí jsem naposledy pořádně přeleštil okna...
...a patro dolepil na své místo. Vše sedlo naprosto přesně .
V tuto chvíli jsem doplnil i díly na podhled střechy a další, již dříve připravené drobnosti...poznávací značka je v originálním návodu zmíněna jako úplně poslední díl, který máme vyjmout z pracovní krabičky k dokončení modelu, pokud - jak sám autor doufá - jsme jej neztratili...A tak jsem neváhal a doplnil ji raději už teď ...
Co se mi bohužel ztratit podařilo, bylo velké číslo linky . A jako na potvoru, náhradní jsem k použití neměl. Díl s dobrou kvalitou tisku měl ujetý tvar z kopírky a díl tvarově správný zas mizerný tisk . Dostatečnou, kvalitní černou plochu jsem ovšem nalezl na části podvozku, na kterou jsem narýsoval díl nový a číslo samotné doplil z náhradního zadního čísla .
...pak jsem tedy přilepil i nově vyrobené číslo, hlavní světlomet a pokračoval blatníky, které bylo potřeba zhotovit pro usazení přední nápravy .
V tu dobu se mi do rukou dostalo i nové vteřinové lepidlo (původní trochu zvětralo a zhoustlo - v normálním životě žádný problém, ale v karanténě ) a já se s jeho pomocí vrhnul na instalaci nově vyrobených dílů zábradlí z profilů a drátu. Obvod zábradlí z jednoho kusu byl nemyslitelný a spoje jednotlivých dílů bylo třeba nějak učesat. Pomohly trubičky smotané z kancl. papíru ...
...zábradlí jsem lepil postupně dokola, stejně jako díly bočnic...další trubičky, tentokrát z černého papíru, bylo ještě před přilepením potřeba navléknout na část zábradlí lemující schody (ukotvení k zádi vozu, které zmizelo s odvzdušněním).
Plochy ukotvení dráty nahrazených dílů bylo třeba zakrýt. K tomu jsem využil chlopně daných dílů, odřezané a nalepené na svá původní místa .
Posledním, co mi po usazení kol zbývalo k dokončení spodku vozu, byly boční ochranné lišty. Zde jsem od držáků odřezal pracně vykrájené a slícované chlopně, jejich přesné usazení by už bylo nad moje síly. A tak jsem je přilepil natupo .
Při těchto pracích se ukázala dříve zmíněná, praktická stránka podlepeného stropu . Nejen že se s blížícím koncem stavby nedá už model skoro za nic vzít do ruky, ale není ho ani na co položit . Zde tedy konečně úplně dokončený podvozek a také poslední úprava dílů dvou problémových sedadel, kterým překážel nový klandr...
...důkladně protřepaná sedadla pak vsypeme do patra, zalijeme lehce zahuštěným Herkulesem, načež - v mezičase - za stálého
míchaní dobarvíme spojky zábradlí a...
...a čekáme na finální fotky konečně dokončeného londýnského patrového autobusu .
Re: Londýnský patrový autobus K-AEC / ABC, R. Vyškovský / 1:
Teda jak autobusy moc nesleduji, tak na toto se fakt těším! boží zpracování a ještě lepší report
Moc dobře si pamatuji když jsem tento bus stavěl a měl tak doma "kus Londýna" Ovšem kvalitativně jsem se nepřiblížil ani k zastávce toho spoje
parádní paráda, těším se na finiš.
Moc dobře si pamatuji když jsem tento bus stavěl a měl tak doma "kus Londýna" Ovšem kvalitativně jsem se nepřiblížil ani k zastávce toho spoje
parádní paráda, těším se na finiš.