Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Už hezkých téměř 17 let je s námi model škodováckého kloubového trolejbusu 15Tr (poslední prototyp, na který jsem ještě nešlápnul, nese na spodku datum 19. března 2004, to samozřejmě ještě byl kreslený v Photoshopu). Nedávná Timmyho výzva "dodej něco k vydání, potřebuju zaplnit tiskový arch" mě dotlačila k rekonstrukci vystřihovánky podle nejnovějších standardů a v nejnovějším vydání Adobe Illustratoru, a na svět se tak krom Timmym vydané brněnské šaukle*) 3502 derou i dávno rozplánované verze plzeňské, kde se aktuálně jedná o pětimodel, zachycující od nejstarší podoby (po dodání "rusáků" 461-465 v roce 1991) přes klasické zelené vozy jak staršího typu 15Tr 03/6, tak i fungl nové typu 15Tr 13/6M, modernizaci těch starších na elektronický informační systém a jako bombónek na závěr současný nostalgický vůz 414, který jakožto 3. prototyp je nejen nejstarší zachovanou "patnáctkou", tak i prvním plzeňským kloubákem (ostatně kloubové autobusy přišly do Plzně až o 20 let později - nějakých deset let po posledních nových patnáctkách).
*) šaukle = vůz pro komerční retro provoz, sice vypadá historicky, ale pod kapotou se schovávají nepůvodní modernější, úspornější, tišší nebo spolehlivější agregáty (u zmiňovaného brněnského trajfu 3502 jsou to hlavně pomocné pohony kompresoru a hydročerpadla posilovače řízení) a vůz je tak předurčen nikoli pro tiché obdivování z dostatečného odstupu ve vozovně, ale pro huntování v provozu na ulicích, fotochlastakce a oslintávání nadrženými šotouši. Termín myslím vytvořili Ostravacy, podezřívám Jenkiho, ale ten se kdysi v hospodě dušoval, že to je prý daleko starší záležitost.
A taky jsme tady dlouho neměli patlabitvu AmatER vs. Zrzek. Jelikož Jarin trolejbusy nepatle zrovna často, co takhle si teďkonc na just spatlat něco s klackama? Obálku s tímhle plzeňským setíkem jsi už dostal. Alespoň mě to donutí dodělat ty poslední dva vozy ze série (chybí mě 465 v podobě roku 1991 a modernizace 464).
Co zrzatá pán na to jako soudruh?
*) šaukle = vůz pro komerční retro provoz, sice vypadá historicky, ale pod kapotou se schovávají nepůvodní modernější, úspornější, tišší nebo spolehlivější agregáty (u zmiňovaného brněnského trajfu 3502 jsou to hlavně pomocné pohony kompresoru a hydročerpadla posilovače řízení) a vůz je tak předurčen nikoli pro tiché obdivování z dostatečného odstupu ve vozovně, ale pro huntování v provozu na ulicích, fotochlastakce a oslintávání nadrženými šotouši. Termín myslím vytvořili Ostravacy, podezřívám Jenkiho, ale ten se kdysi v hospodě dušoval, že to je prý daleko starší záležitost.
A taky jsme tady dlouho neměli patlabitvu AmatER vs. Zrzek. Jelikož Jarin trolejbusy nepatle zrovna často, co takhle si teďkonc na just spatlat něco s klackama? Obálku s tímhle plzeňským setíkem jsi už dostal. Alespoň mě to donutí dodělat ty poslední dva vozy ze série (chybí mě 465 v podobě roku 1991 a modernizace 464).
Co zrzatá pán na to jako soudruh?
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Sem si moh myslet, že za tou obálkou s harmonikovejma tyčkobusama bude nějaká "kulišárna". Z tebe nikdy dobrovolně nevypadne obálka bez nějakého ALE... Panáčkovi se nechce patlat samotnýmu, co? Kerýže povozy z toho baliku že nemáš slepený? Dej evidenční numera, kouknu na to. A jak dopřipatlu zrcátka na modrokabátnickou Korozu kluků z Milošokanclu, tak bych se teda zkusil přesvědčit ke stereopatlu.
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Tak na tenhle souboj jsem zvědavý .
A chtělo by to aktualizovat název hlavního vlákna .
A chtělo by to aktualizovat název hlavního vlákna .
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
JanO - moc nejásej, bo sem se eště ty jeho malůfky neviďel. Von je panáček vyčůranej jak díra do sněhu - dává výzvu na tyčkovej kloubák, páč ví, že já harmoniky a tyčkobusy patlu akorát když nejni zbytí.
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Vzhledem k tomu, že na fotečkách vidím dva "klokany" a jeden klasický krémovočervený nátěr, tak jsem si z pětibalíčku vybral tu třetí "klokaní" 464 a autorovi velkomyslně ponechám druhou krémovočervenou 465. Aby to barevně neměl asymetrický.
A start hentého "projektu" vidím někdy zítra dopoledne, jak se vyhrabu z pelechu.
A start hentého "projektu" vidím někdy zítra dopoledne, jak se vyhrabu z pelechu.
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Inu tedy dobrá, tak 465. Aby bylo jasné, že to není vycucané z prstu, mám dokonce k tomuto vozu jeden reálný obrázek
Akorát to má jeden drobný háček: v uplynulých dvou týdnech jsem si dopředu spatlal ke všem strojům z pětimodelu kolečka (co taky na 359/2 v těch třičtvrtěhodinových koncích mezi roztočema dělat, že), takže do souboje se ti započítává model bez koleček. Ne, že náskok prohospodaříš
Akorát to má jeden drobný háček: v uplynulých dvou týdnech jsem si dopředu spatlal ke všem strojům z pětimodelu kolečka (co taky na 359/2 v těch třičtvrtěhodinových koncích mezi roztočema dělat, že), takže do souboje se ti započítává model bez koleček. Ne, že náskok prohospodaříš
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Bezvadný!!! To nemá chybu, takhle mi do toho hodit vidle... Jeden se těší, že si v poklidu zase začne kolečkama a z panáčka vyleze tadle informace. Komu si myslíš, že tím prospěješ, ty AmatER-e ??? Těch 74 dílků stejně budu muset slepit, páč by to f tý vitríně bez koleček vypadalo dost blbě.
Jelikož se jedná o paralelní testovací stavbu, budu teda patlat podle návodu. Když ho pochopím já, tak všichni. A když to spatlu já, tak taky všichni.
Na první fotce ještě s "přelomovým posledněprvním" modelem let 2020/2021
A tadyk už malé nahlédnutí na necelé dva listy dílů vystřihovánky.
Návod nejprve "nutí" patlala do tzv. přípravných prací - což není nic jiného, než narýhování hran z líce a rubu vystřihovánky, vyříznutí/vystřihnutí nepotřebných ploch, propíchnutí/vyříznutí otvorů, podlepení dílů a výztuží, výroba dřevěných a drátěných dílů dle šablon. Za mě - slovy Šmouly Mrzouta - NEMÁM RÁD DRÁTKOVÁNÍ ... Nicméně s "chutí" do toho a půl je hotovo.
Jelikož se jedná o paralelní testovací stavbu, budu teda patlat podle návodu. Když ho pochopím já, tak všichni. A když to spatlu já, tak taky všichni.
Na první fotce ještě s "přelomovým posledněprvním" modelem let 2020/2021
A tadyk už malé nahlédnutí na necelé dva listy dílů vystřihovánky.
Návod nejprve "nutí" patlala do tzv. přípravných prací - což není nic jiného, než narýhování hran z líce a rubu vystřihovánky, vyříznutí/vystřihnutí nepotřebných ploch, propíchnutí/vyříznutí otvorů, podlepení dílů a výztuží, výroba dřevěných a drátěných dílů dle šablon. Za mě - slovy Šmouly Mrzouta - NEMÁM RÁD DRÁTKOVÁNÍ ... Nicméně s "chutí" do toho a půl je hotovo.
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Však ti nebráním, abysis kolečka taky nespatlal jako první a pak jako správný pionýr (ne)dal vědět
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Autor ti dává náskok, abysis připadal, že to zvládáš V mezidobí jsem se zabavil "atmosférákem" Karosa C734.00, jelikož jsem zjistil, že jej nemám postavený k nafocení do galerie... takové to odpolední popatlávání, někdo to možná zná
Jelikož dozorující odborný orgán je na svém místě a dozoruje...
...je možno ohlásit začátek utkání. Za jak dlouho chceš předehnat?
Jelikož dozorující odborný orgán je na svém místě a dozoruje...
...je možno ohlásit začátek utkání. Za jak dlouho chceš předehnat?
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Nevím, jestli se neptám hloupě, ale ta C734 Hradní stráž se dá nějak sehnat? Jako bývalý příslušník této (j)elitní jednotky bych ji měl mít. Navíc jsem se s ní i párkrát svezl na střelby apod., sice ne tímto kokrétním kusem, ale Lcéčkem ve stejném zbarvení, jen tehdy ještě chyběl nápis Hradní stráž. A pak také linkovým "Céčkem" v klasickém modrém unifiku, které bydlelo v Dobré Vodě u Březnice, kde jsem byl v příjmači. Později, když už jsem byl v civilu bylo přelakováno do barev HS, tak třeba je to zrovna ono.
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Venca21 - pokud je mi známo(zákulisní drb), tak ta Céčková Karosa modrokabátníků by se snad časem měla objevit v sadě s dalšími BUSy AČR(ČSLA). Ale kdy a jestli tomu tak opravdu bude, to netuším. Já jsem tenhle kousek objevil kdysi v jedné obálce s modely co mi vytisknul můj "dvorní" printer.
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Bude nakonec samostatně, pokud se neumoudří administrace Dopravního webu, tak bude na minimodel.sk. Autorem úpravy je IMIS.
Moje armádní úpravy jsou zatím nekompletní.
Ale z5 k tématu.
Po narýhování lomových hran a narýsování pomocných čar na rubovou stranu přichází na řadu příprava nepapírových dílů. Zatímco u drátěného programu není co vymýšlet, jistou inovaci představují klacky neboli bidla čili tyčové sběrače. V poslední době jsem si navykl je dělat z kruhového polystyrenového profilu Evergreen (Made in U. S. A. ) průměru 0,75 mm. Je to rovné, dobře se to ohýbá do přiměřených úhlů, dobře se to barví lifecolorkama a je to pružné.
Další užitečná vyfikundace se týká zástěrek. Vyříznout vcelku, zaretušovat po obvodu, pak rozkrájet na jednotlivé kusy, zaretušovat zbylé hrany a pak už je jenom nepoztrácet.
Mezitím je ještě připraven kartonový program výztuží
,
díly měchu kloubu
(jejich hvězdná hodinka ještě přijde),
a samotný kloub
.
Moje armádní úpravy jsou zatím nekompletní.
Ale z5 k tématu.
Po narýhování lomových hran a narýsování pomocných čar na rubovou stranu přichází na řadu příprava nepapírových dílů. Zatímco u drátěného programu není co vymýšlet, jistou inovaci představují klacky neboli bidla čili tyčové sběrače. V poslední době jsem si navykl je dělat z kruhového polystyrenového profilu Evergreen (Made in U. S. A. ) průměru 0,75 mm. Je to rovné, dobře se to ohýbá do přiměřených úhlů, dobře se to barví lifecolorkama a je to pružné.
Další užitečná vyfikundace se týká zástěrek. Vyříznout vcelku, zaretušovat po obvodu, pak rozkrájet na jednotlivé kusy, zaretušovat zbylé hrany a pak už je jenom nepoztrácet.
Mezitím je ještě připraven kartonový program výztuží
,
díly měchu kloubu
(jejich hvězdná hodinka ještě přijde),
a samotný kloub
.