Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Dnešní souhrn začnu přední nápravou. Je to taková ta zbytečná práce, která vlastně nebude vůbec vidět
Opatřit to žebrama a stejným způsobem dodělat obě hnací nápravy (patnáctka je "dvoumotorák", hnací jsou jak střední, tak zadní náprava, což tomuto typu poskytuje naprosto bezkonkurenční jízdní vlastnosti např. na sněhu), to je brnkačka, pak to stačí jen vyztužit a je to.
Dál se pustím do klacků, vlastně bidel, tedy tyčových sběračů, což jsou dva páry nejmenších dílků v modelu (vlastně tři, ale zarážky přijdou ke slovu až při montáži).
Na řadě jsou střešní lávky, skříň brzdových odporníků, základna sběračů a větrací poklopy.
A konečně něco barevného. Prolis masky se světly bude přilepen až po montáži předku ke zbytku kastle.
U vlepování výztuží kastle zadního článku je potřeba počítat s mezerou pro zasunutí výztuže vnitřního čela.
A z téhle hromady pak vznikne trolejbus...
...anebo ještě ne, ještě jeden celek. Novinkou této verze modelu je díl, který zajistí správnou barevnost středového portálu měchu kloubu, stačí vyříznout ani ne milimetrový proužek a oblepit.
Teď přijde to hlavní, co dělá kloubák kloubákem: měch kloubu. Prvním krokem po preparaci dílů měchu z listu je jejich poskládání do "harmoniky" a srovnání.
Po poskládání a vyrovnání se začne řezat. Doporučuju vyměnit čepelku skalpelu za čerstvou, ostrou a špičatou. Zářez nesmí být moc hluboký, jinak se díl měchu rozpadne, ani moc mělký, jinak budou při tvarování problémy. U těchhle oblin boků a střechy stačí šířkově kolem půl milimetru.
U hran přechodu boků do střechy musí být úhel výřezu skoro pravý, jinak měch neohnete podle kastle.
A pak to stačí nalepit na portál, obdobně zmastit druhou půlku a máte to za sebou.
A teď je teprva ta hromada komponentů definitivní.
Aby si tady zrzatá pán nepřipadal zas jako méněcennej pomalopatla, tak si konečnou montáž nechám na ráno
Opatřit to žebrama a stejným způsobem dodělat obě hnací nápravy (patnáctka je "dvoumotorák", hnací jsou jak střední, tak zadní náprava, což tomuto typu poskytuje naprosto bezkonkurenční jízdní vlastnosti např. na sněhu), to je brnkačka, pak to stačí jen vyztužit a je to.
Dál se pustím do klacků, vlastně bidel, tedy tyčových sběračů, což jsou dva páry nejmenších dílků v modelu (vlastně tři, ale zarážky přijdou ke slovu až při montáži).
Na řadě jsou střešní lávky, skříň brzdových odporníků, základna sběračů a větrací poklopy.
A konečně něco barevného. Prolis masky se světly bude přilepen až po montáži předku ke zbytku kastle.
U vlepování výztuží kastle zadního článku je potřeba počítat s mezerou pro zasunutí výztuže vnitřního čela.
A z téhle hromady pak vznikne trolejbus...
...anebo ještě ne, ještě jeden celek. Novinkou této verze modelu je díl, který zajistí správnou barevnost středového portálu měchu kloubu, stačí vyříznout ani ne milimetrový proužek a oblepit.
Teď přijde to hlavní, co dělá kloubák kloubákem: měch kloubu. Prvním krokem po preparaci dílů měchu z listu je jejich poskládání do "harmoniky" a srovnání.
Po poskládání a vyrovnání se začne řezat. Doporučuju vyměnit čepelku skalpelu za čerstvou, ostrou a špičatou. Zářez nesmí být moc hluboký, jinak se díl měchu rozpadne, ani moc mělký, jinak budou při tvarování problémy. U těchhle oblin boků a střechy stačí šířkově kolem půl milimetru.
U hran přechodu boků do střechy musí být úhel výřezu skoro pravý, jinak měch neohnete podle kastle.
A pak to stačí nalepit na portál, obdobně zmastit druhou půlku a máte to za sebou.
A teď je teprva ta hromada komponentů definitivní.
Aby si tady zrzatá pán nepřipadal zas jako méněcennej pomalopatla, tak si konečnou montáž nechám na ráno
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Ten měch je výstavní . Mám dotaz ke skříni odporníků - v horní části je ryska ohybu, na takový úzký proužek. Ale mě se to nikdy nepodaří natvarovat - mám to nalepit z rubu nebo jen decentně ohnout? Většinou to teda nechám tak .
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Fíha, jeden zavře voči, vydadá se a tolik obrázků se tu najednou objeví. Jímá mě až hrůza, co mě ještě čeká za záludnosti.
Nu což, tady je další porce fotek, aby to nevypadalo, že nic nedělám. AmatER zcela evidentně nemá nic jiného na práci, než patlat modely....
Je komplet "začelováno" a žebra/podvozky jsou na svém místě.
A jde se na "zdobení střechy a karoserie.
Tady bych se přimluvil za vytvoření bočnic a technické chlopně (případně dílků co se podlepí a vlepí do mezer) vnitřních částí dílů 4a, 4d - jako je to na vnitřní straně dílu 4c. Jde mi o zakrytí nevzhledné mezery/prázdného místa mezi díly 4a, 4d a střechou.
Pozn. pro autora - častečně je toto u zadního pochozu na modelu SANOS 200 Tr.
Nu což, tady je další porce fotek, aby to nevypadalo, že nic nedělám. AmatER zcela evidentně nemá nic jiného na práci, než patlat modely....
Je komplet "začelováno" a žebra/podvozky jsou na svém místě.
A jde se na "zdobení střechy a karoserie.
Tady bych se přimluvil za vytvoření bočnic a technické chlopně (případně dílků co se podlepí a vlepí do mezer) vnitřních částí dílů 4a, 4d - jako je to na vnitřní straně dílu 4c. Jde mi o zakrytí nevzhledné mezery/prázdného místa mezi díly 4a, 4d a střechou.
Pozn. pro autora - častečně je toto u zadního pochozu na modelu SANOS 200 Tr.
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Musím říct, že ty internety a fejsbůky jsou fofrníci. Jen jsem si onde postesknul a už mě autor vyvedl z mého omylu vzniklého neznalostí tohoto povozu. Holt nejsem ten správnej "šotouš"
Žádný dílky navíc prej nebudou, páč ve skutečnosti prej je tam taky ďoura... Nezbývá mi teda nic jinýho, než tomu věřit a patlat dál postupně podle návodu.
P.S. Tak mě napadá, že by teda ty plochy pro přilepování pochozů a elektroniky mohly být v patřičné barvě a ne bílé. Co vy na to - herr designer?
Žádný dílky navíc prej nebudou, páč ve skutečnosti prej je tam taky ďoura... Nezbývá mi teda nic jinýho, než tomu věřit a patlat dál postupně podle návodu.
P.S. Tak mě napadá, že by teda ty plochy pro přilepování pochozů a elektroniky mohly být v patřičné barvě a ne bílé. Co vy na to - herr designer?
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Decentně ohnout. V reálu je tvar odporníku o dost složitější, ale v 1:87 ten dvojí ohyb není zpracovatelný (i v 1:43 je to na hraně).JanO píše:Mám dotaz ke skříni odporníků - v horní části je ryska ohybu, na takový úzký proužek. Ale mě se to nikdy nepodaří natvarovat - mám to nalepit z rubu nebo jen decentně ohnout?
K lávkám: ono to není součástí střechy, ale je to přes hromadu držáků na střeše našroubované. Z fabriky tam občas byly i nějaké boční kryty zevnitř, ale většinou při prvním lakování prostě upadly a zmizely. Výjimkou jsou poslední dvě 15TrMM v Budějcích (tuším ev. č. 57 a 58, předpředposlední a předposlední trolejbusy z Ostrova), které pod levou lávkou v přední části mají nějakou kabelovou trasu, asi pro klimatizaci kabiny řidiče. Prostě si to příště začerni
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
A opět z5 k práci. Kompletace byla zahájena kastlí zadního článku. Zalepit žebro s nápravou, doplnit zadní a vnitřní čelo, to vyztužit a nakonec na střechu nalepit lávky (a zatížit, aby se nezkroutily).
Obdobně přední článek.
A pak je na řadě oba články spojit. Alternativní postup je nejdřív oba články spojit měchem...
...a pak teprva vlepit samotný kloub.
Pak už zbývá dozdobit střechu.
A osadit klacky.
Uzavřít spodek a nalepit zástěrky.
Postavit to na kola.
Nalepit držáky zrcátek a přetřít na nich manipulací odrbaná místa.
A než barva vytvrdne, dávám ti šanci popojet. Jak jsem navrhoval, kola se ti nepočítají, takže máš nemalou šanci dohnat a předehnat
Obdobně přední článek.
A pak je na řadě oba články spojit. Alternativní postup je nejdřív oba články spojit měchem...
...a pak teprva vlepit samotný kloub.
Pak už zbývá dozdobit střechu.
A osadit klacky.
Uzavřít spodek a nalepit zástěrky.
Postavit to na kola.
Nalepit držáky zrcátek a přetřít na nich manipulací odrbaná místa.
A než barva vytvrdne, dávám ti šanci popojet. Jak jsem navrhoval, kola se ti nepočítají, takže máš nemalou šanci dohnat a předehnat
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Já napřed spojuju články a pak mezi ně nacpu měch. Zatěžování je drsné, to jsem ještě nezkoušel .
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Pánové máte to parádní . Člověk hned dostane chut si nějaký autobus a nebo v tomto případě trolejbus slepit .
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
56 a 57. A vždy jsem měl za to, že jde o předposlední a úplně poslední kus z Ostrova, nakonec to tak je uvedeno i na SA. A nebo jeto jinak? Který by tedy měl být ten poslední?AmatER píše:Výjimkou jsou poslední dvě 15TrMM v Budějcích (tuším ev. č. 57 a 58, předpředposlední a předposlední trolejbusy z Ostrova), ...
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Jako to je dóóóóst hustý, aby někomu kecal do modelářský práce nějakej Kočkodan či jak se ten tvor jmenuje...
Včera odpoledne jsem provedl, přesně podle návodu, skloubení a zaměchování. Pak jsem se utrhnul od patlu u rodinného krbu a jel se věnovat veřejně prospěšné práci pro obec, kde nyní žiju.
Další na řadě jsou podle návodu prý ty klacky, co tomu mají čouhat ze střechy zadní sekce vozidla. Hnedka potom se uzavřou krabičky zespodu. Pak přijde má oblíbená část patlání těchto modelů - kolečka. No a nakonec zase dráteničina - zpětná zrcátka. Pohled na zbytky dílů viz foto níže.
Jak že to bylo? Jaryne, ty klacky přece....
Včera odpoledne jsem provedl, přesně podle návodu, skloubení a zaměchování. Pak jsem se utrhnul od patlu u rodinného krbu a jel se věnovat veřejně prospěšné práci pro obec, kde nyní žiju.
Další na řadě jsou podle návodu prý ty klacky, co tomu mají čouhat ze střechy zadní sekce vozidla. Hnedka potom se uzavřou krabičky zespodu. Pak přijde má oblíbená část patlání těchto modelů - kolečka. No a nakonec zase dráteničina - zpětná zrcátka. Pohled na zbytky dílů viz foto níže.
Jak že to bylo? Jaryne, ty klacky přece....
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
Plzeňská trejsina 496. Ty dvě patnáctky jsou před ní, byť si je budějčáci nechali z fabriky kvůli průtahům se schvalováním poslat až po ní, správně by místo "poslední vyrobené trolejbusy" mělo být "poslední expedované kompletní trolejbusy" - pak ještě následuje několik skříní pro plzeňské modernizace (které taky mají vlastní výrobní čísla, vyšší než ty dvě patnáctky).Venca 21 píše: A vždy jsem měl za to, že jde o předposlední a úplně poslední kus z Ostrova, nakonec to tak je uvedeno i na SA. A nebo jeto jinak? Který by tedy měl být ten poslední?
Pořiďte si do baráčku kocoura a uvidíš, jaký to je mít doma malýho chlupatýho diktátora. A raději mlč a patlej, nebo ti Jeho Veličenstvo Kočken, vlastním jménem Oskar von Klemensdorf-Trolleybushalle, vyhlásí válkuZrzek píše:Jako to je dóóóóst hustý, aby někomu kecal do modelářský práce nějakej Kočkodan či jak se ten tvor jmenuje...
Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87
AmatER: Díky, to jsem vůbec netušil, jsem zase o něco chytřejší.