T - 72 / Angraf / 1:25, Hotovo
Napsal: úte 24.11.2020 14:19
Zdravím vespolek.
Dovoluji se na chvíli usadit i v této sekci. Hotový model bude součástí sestavy s právě dokončenou soupravou tankového tahače, takže má tak trochu vedlejší roli nákladu.
Nejsem znalcem tanků a pásových vozítek, tak ani nevím, o jakou verzi či modifikaci se má v tomto případě jednat. Odhaduju to na nějaký očesaný exemplář z výzbroje bývalé ČSLA.
Když jsem se pídil po vystřihovánce, vyšlo najevo, že je k mání jediná možnost. Model od vydavatelství Angraf. Je to můj úplně první model od vydavatele z Polska, takže nemůžu úroveň vystřihovánky osobně porovnávat s jinými vydavateli. Zde na fóru převažují komentáře, které Angraf příliš nechválí, především kvůli malé detailnosti. To si v téhle fázi ještě netroufnu hodnotit, ale je to bez interiéru a celkově to moc rozsáhlý není
K modelu jsem si pořídil i laserovou sadu. Co tady napsat a nebýt sprostý? Hup na špek, možná . V sadě je 1,5 listu s pásy a 2,5 listu ostatních dílů na kartonu 1 mm, a dále tři listy na kartonu 0,5 mm, převážně obručí kol. Na první pohled rozsáhlá sada, která usnadní stavbu. Nevim, jestli jsem myšlenku autora ohledně doplňkové sady pochopil správně, ale chápu to tak, že laserové díly mají nahradit podlep. Tedy, že se z tiskového listu vyřízne díl a nalepí se na ten vyřezaný laserem. Zádrhel je v tom, že převážná většina laserů je o několik desetinek menší, takže je aspoň z mého pohledu snazší díl klasicky podlepit. Navíc kroužky na půlmilimetrovém kartonu jsou v podstatě nepoužitelné.
Méně je někdy více, říká se. Za mě by bohatě stačily z laseru díly kostry a pásů.
Co naopak zaslouží pochvalu, je kvalita papíru a tisku. Papír je tvárný, neláme se a netřepí. Tisk je ostrý a jemný a nemá sklony k odírání.
To je pár mých postřehů úvodem, nezbytný náhled na originál
a nyní již: „Do tanku v tank!“
Stavbu jsem zahájil sestavením kostry korby. Tady jsem byl ještě z laserů nadšený. Ten dřevitý karton je dobře lepí i opracovává. Ze zbytků jsem vyplnil i zešikmené rohy na spodku korby. Vyplatilo se to při lepení obšívky. Hotovou kostru jsem pro zpevnění i snížení nasákavosti napustil nitrolakem.
Obšívku jsem lepil nevodovým lepidlem, abych se vyhnul kroucení. Aby sedla dokonale, bylo potřeba kostru o cca. 0,5 mm rozšířit. Zbylé opláštění korby sedlo po drobných korekcích bez potíží.
Následovaly bočnice a díly na spodku. Vše celkem dobře sedí, nebo se to dá snadno upravit. Trochu větší zásah byt třeba u sestavy u přední výdutě na spodku. Obvodový díl jsem snižoval až o 2 mm.
Větší zářez je u sestavy č. 26, což jsou nosníky pojezdových kol. Boky nosníků (2 x 12 ks) ve šmikně vůbec nejsou. Jsou tu jen obvodové pásky. Musel jsem si je tedy vyrobit.
Dále jsem musel dodělat 2 kusy přírub, díl 24c. Bylo jich jen deset.
Nyní jsem ve fázi práce na kolech. Tady se mi bude kouřit od kružítka.
Toť zatím vše.
Dovoluji se na chvíli usadit i v této sekci. Hotový model bude součástí sestavy s právě dokončenou soupravou tankového tahače, takže má tak trochu vedlejší roli nákladu.
Nejsem znalcem tanků a pásových vozítek, tak ani nevím, o jakou verzi či modifikaci se má v tomto případě jednat. Odhaduju to na nějaký očesaný exemplář z výzbroje bývalé ČSLA.
Když jsem se pídil po vystřihovánce, vyšlo najevo, že je k mání jediná možnost. Model od vydavatelství Angraf. Je to můj úplně první model od vydavatele z Polska, takže nemůžu úroveň vystřihovánky osobně porovnávat s jinými vydavateli. Zde na fóru převažují komentáře, které Angraf příliš nechválí, především kvůli malé detailnosti. To si v téhle fázi ještě netroufnu hodnotit, ale je to bez interiéru a celkově to moc rozsáhlý není
K modelu jsem si pořídil i laserovou sadu. Co tady napsat a nebýt sprostý? Hup na špek, možná . V sadě je 1,5 listu s pásy a 2,5 listu ostatních dílů na kartonu 1 mm, a dále tři listy na kartonu 0,5 mm, převážně obručí kol. Na první pohled rozsáhlá sada, která usnadní stavbu. Nevim, jestli jsem myšlenku autora ohledně doplňkové sady pochopil správně, ale chápu to tak, že laserové díly mají nahradit podlep. Tedy, že se z tiskového listu vyřízne díl a nalepí se na ten vyřezaný laserem. Zádrhel je v tom, že převážná většina laserů je o několik desetinek menší, takže je aspoň z mého pohledu snazší díl klasicky podlepit. Navíc kroužky na půlmilimetrovém kartonu jsou v podstatě nepoužitelné.
Méně je někdy více, říká se. Za mě by bohatě stačily z laseru díly kostry a pásů.
Co naopak zaslouží pochvalu, je kvalita papíru a tisku. Papír je tvárný, neláme se a netřepí. Tisk je ostrý a jemný a nemá sklony k odírání.
To je pár mých postřehů úvodem, nezbytný náhled na originál
a nyní již: „Do tanku v tank!“
Stavbu jsem zahájil sestavením kostry korby. Tady jsem byl ještě z laserů nadšený. Ten dřevitý karton je dobře lepí i opracovává. Ze zbytků jsem vyplnil i zešikmené rohy na spodku korby. Vyplatilo se to při lepení obšívky. Hotovou kostru jsem pro zpevnění i snížení nasákavosti napustil nitrolakem.
Obšívku jsem lepil nevodovým lepidlem, abych se vyhnul kroucení. Aby sedla dokonale, bylo potřeba kostru o cca. 0,5 mm rozšířit. Zbylé opláštění korby sedlo po drobných korekcích bez potíží.
Následovaly bočnice a díly na spodku. Vše celkem dobře sedí, nebo se to dá snadno upravit. Trochu větší zásah byt třeba u sestavy u přední výdutě na spodku. Obvodový díl jsem snižoval až o 2 mm.
Větší zářez je u sestavy č. 26, což jsou nosníky pojezdových kol. Boky nosníků (2 x 12 ks) ve šmikně vůbec nejsou. Jsou tu jen obvodové pásky. Musel jsem si je tedy vyrobit.
Dále jsem musel dodělat 2 kusy přírub, díl 24c. Bylo jich jen deset.
Nyní jsem ve fázi práce na kolech. Tady se mi bude kouřit od kružítka.
Toť zatím vše.