Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Napsal: pon 26.10.2020 13:58
Ahoj,
jen co jsem opustil "kovidovou" postel, začali mě svědět ruce. Tatra zůstala na "odloučeném pracovišti" a tak jsem potřeboval vybrat něco ke slepení. Na výběr bylo něco malého, nenáročného, jen pro zabití času, nebo otevřít další větší projekt. Nakonec zvítězilo "to větší" a po nějaké době přehrabování ve skříni mi na stole zůstalo toto . Je to ruské, je to zelené a svým způsobem hezké, zkrátka nešlo odolat.
Jedná se o palivovou cisternu TZ-22 s tahačem KRAZ 258. Model je od polského vydavatele GPM, od kterého jsem zatím nic nelepil, tak jsem zvědavý...
Samotná šmikajda je na 24 stranách A3, k tomu 17 stran A3 návodovek, které jsou zatím přehledné, dostačující pro pochopení stavby(ale jsem jenom na začátku ), 1,5 strany šablon pro dráteničinu a 0,5 strany jednoduchého psaného návodu v polštině. K modelu mám koupeny i lasery. Je to 13,5 stran A4, z toho zhruba 8 stran jsou jen kola, ostatní jsou různé detaily podvozku, motoru, čerpadla atd.
Délka hotového modelu je 65 cm, šířka 13 cm, výška 14 cm.
Dál už něco k samotné stavbě. Začal jsem rámem a podvozkem. Trochu mě překvapila kvalita použitého papíru, na můj vkus až vysoká gramáž, což se trochu negativně projevuje u "na těsno stáčených" dílů. Ač se snažím sebevíc utahovat, zatím jsem se nedostal na požadovaný průměr a musím brousit. Navíc nevím, zda je to papírem, nebo tiskem, ale poměrně déle, než jsem zvyklý trvá i zavadnutí lepidla, takže lepené díly je o dost déle nutné držet u sebe, což mi občas dělá problémy. V přesnosti jsem zatím nenarazil (krom oněch smotků) na závažné problémy, občas něco přiříznout, ale nikde zatím nechybělo . Model mě celkem pohltil a to až natolik, že jsem v jednu chvíli zapomněl retušovat. Není to jediný, ale jeden z důvodů, proč model tentokrát nebude čistostavbou. Minimálně podvozek a motor bude nastříkán, dál se uvidí...
Teď už pár fotek z dosavadní stavby
jen co jsem opustil "kovidovou" postel, začali mě svědět ruce. Tatra zůstala na "odloučeném pracovišti" a tak jsem potřeboval vybrat něco ke slepení. Na výběr bylo něco malého, nenáročného, jen pro zabití času, nebo otevřít další větší projekt. Nakonec zvítězilo "to větší" a po nějaké době přehrabování ve skříni mi na stole zůstalo toto . Je to ruské, je to zelené a svým způsobem hezké, zkrátka nešlo odolat.
Jedná se o palivovou cisternu TZ-22 s tahačem KRAZ 258. Model je od polského vydavatele GPM, od kterého jsem zatím nic nelepil, tak jsem zvědavý...
Samotná šmikajda je na 24 stranách A3, k tomu 17 stran A3 návodovek, které jsou zatím přehledné, dostačující pro pochopení stavby(ale jsem jenom na začátku ), 1,5 strany šablon pro dráteničinu a 0,5 strany jednoduchého psaného návodu v polštině. K modelu mám koupeny i lasery. Je to 13,5 stran A4, z toho zhruba 8 stran jsou jen kola, ostatní jsou různé detaily podvozku, motoru, čerpadla atd.
Délka hotového modelu je 65 cm, šířka 13 cm, výška 14 cm.
Dál už něco k samotné stavbě. Začal jsem rámem a podvozkem. Trochu mě překvapila kvalita použitého papíru, na můj vkus až vysoká gramáž, což se trochu negativně projevuje u "na těsno stáčených" dílů. Ač se snažím sebevíc utahovat, zatím jsem se nedostal na požadovaný průměr a musím brousit. Navíc nevím, zda je to papírem, nebo tiskem, ale poměrně déle, než jsem zvyklý trvá i zavadnutí lepidla, takže lepené díly je o dost déle nutné držet u sebe, což mi občas dělá problémy. V přesnosti jsem zatím nenarazil (krom oněch smotků) na závažné problémy, občas něco přiříznout, ale nikde zatím nechybělo . Model mě celkem pohltil a to až natolik, že jsem v jednu chvíli zapomněl retušovat. Není to jediný, ale jeden z důvodů, proč model tentokrát nebude čistostavbou. Minimálně podvozek a motor bude nastříkán, dál se uvidí...
Teď už pár fotek z dosavadní stavby