Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Ahoj,
jen co jsem opustil "kovidovou" postel, začali mě svědět ruce. Tatra zůstala na "odloučeném pracovišti" a tak jsem potřeboval vybrat něco ke slepení. Na výběr bylo něco malého, nenáročného, jen pro zabití času, nebo otevřít další větší projekt. Nakonec zvítězilo "to větší" a po nějaké době přehrabování ve skříni mi na stole zůstalo toto . Je to ruské, je to zelené a svým způsobem hezké, zkrátka nešlo odolat.
Jedná se o palivovou cisternu TZ-22 s tahačem KRAZ 258. Model je od polského vydavatele GPM, od kterého jsem zatím nic nelepil, tak jsem zvědavý...
Samotná šmikajda je na 24 stranách A3, k tomu 17 stran A3 návodovek, které jsou zatím přehledné, dostačující pro pochopení stavby(ale jsem jenom na začátku ), 1,5 strany šablon pro dráteničinu a 0,5 strany jednoduchého psaného návodu v polštině. K modelu mám koupeny i lasery. Je to 13,5 stran A4, z toho zhruba 8 stran jsou jen kola, ostatní jsou různé detaily podvozku, motoru, čerpadla atd.
Délka hotového modelu je 65 cm, šířka 13 cm, výška 14 cm.
Dál už něco k samotné stavbě. Začal jsem rámem a podvozkem. Trochu mě překvapila kvalita použitého papíru, na můj vkus až vysoká gramáž, což se trochu negativně projevuje u "na těsno stáčených" dílů. Ač se snažím sebevíc utahovat, zatím jsem se nedostal na požadovaný průměr a musím brousit. Navíc nevím, zda je to papírem, nebo tiskem, ale poměrně déle, než jsem zvyklý trvá i zavadnutí lepidla, takže lepené díly je o dost déle nutné držet u sebe, což mi občas dělá problémy. V přesnosti jsem zatím nenarazil (krom oněch smotků) na závažné problémy, občas něco přiříznout, ale nikde zatím nechybělo . Model mě celkem pohltil a to až natolik, že jsem v jednu chvíli zapomněl retušovat. Není to jediný, ale jeden z důvodů, proč model tentokrát nebude čistostavbou. Minimálně podvozek a motor bude nastříkán, dál se uvidí...
Teď už pár fotek z dosavadní stavby
jen co jsem opustil "kovidovou" postel, začali mě svědět ruce. Tatra zůstala na "odloučeném pracovišti" a tak jsem potřeboval vybrat něco ke slepení. Na výběr bylo něco malého, nenáročného, jen pro zabití času, nebo otevřít další větší projekt. Nakonec zvítězilo "to větší" a po nějaké době přehrabování ve skříni mi na stole zůstalo toto . Je to ruské, je to zelené a svým způsobem hezké, zkrátka nešlo odolat.
Jedná se o palivovou cisternu TZ-22 s tahačem KRAZ 258. Model je od polského vydavatele GPM, od kterého jsem zatím nic nelepil, tak jsem zvědavý...
Samotná šmikajda je na 24 stranách A3, k tomu 17 stran A3 návodovek, které jsou zatím přehledné, dostačující pro pochopení stavby(ale jsem jenom na začátku ), 1,5 strany šablon pro dráteničinu a 0,5 strany jednoduchého psaného návodu v polštině. K modelu mám koupeny i lasery. Je to 13,5 stran A4, z toho zhruba 8 stran jsou jen kola, ostatní jsou různé detaily podvozku, motoru, čerpadla atd.
Délka hotového modelu je 65 cm, šířka 13 cm, výška 14 cm.
Dál už něco k samotné stavbě. Začal jsem rámem a podvozkem. Trochu mě překvapila kvalita použitého papíru, na můj vkus až vysoká gramáž, což se trochu negativně projevuje u "na těsno stáčených" dílů. Ač se snažím sebevíc utahovat, zatím jsem se nedostal na požadovaný průměr a musím brousit. Navíc nevím, zda je to papírem, nebo tiskem, ale poměrně déle, než jsem zvyklý trvá i zavadnutí lepidla, takže lepené díly je o dost déle nutné držet u sebe, což mi občas dělá problémy. V přesnosti jsem zatím nenarazil (krom oněch smotků) na závažné problémy, občas něco přiříznout, ale nikde zatím nechybělo . Model mě celkem pohltil a to až natolik, že jsem v jednu chvíli zapomněl retušovat. Není to jediný, ale jeden z důvodů, proč model tentokrát nebude čistostavbou. Minimálně podvozek a motor bude nastříkán, dál se uvidí...
Teď už pár fotek z dosavadní stavby
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Tak toto nechápu Já mít rozdělaných víc modelů tak zaručeně nedokončím ani jeden! A tady to jede jak na běžícím pásu
Parádní začátek
Parádní začátek
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Kolikrát já měl tento model v rukách a rozmýšlel jestli ano nebo ne . Právě proto , že mám rád ruskou techniku . nakonec jsem to vzdal . No budu pozorně sledovat a třeba někdy v budoucnu zakoupím , ted když bude návod . Ještě tak ty tvoje šikovné ruce , kdybych měl .haageeman píše: Je to ruské, je to zelené a svým způsobem hezké, zkrátka nešlo odolat.
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Něco malého, nenáročného Dobře ty
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Ty jsi šílenec. Jen co dokončí jednoho MAZe , už se pustí do dalšího KRAZe. A mít do toho ještě rozdělanou Tatru s návěsem... Na tenhle model jsem také několikrát koukal a strašně se mi líbí. Proto usedám do první řady a budu pozorně sledovat. Co se týče GPM, pokud to bude sedět jako Ferdinand, tak se nemáš čeho obávat, přesnější model jsem snad nikdy nelepil
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Paráda, na tohle jsem hodně zvědav.
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Teda Honzo, ty jsi démon!
Chtěl bych mít takovou produktivitu.
Budeš to barvit?
Chtěl bych mít takovou produktivitu.
Budeš to barvit?
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Ahoj,
dovolím si usednout do hlediště a zírat na stavbu Kraze. Mám jej v archivu.
Držím palce při stavbě.
dovolím si usednout do hlediště a zírat na stavbu Kraze. Mám jej v archivu.
Držím palce při stavbě.
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Teda takových kol, to bych se asi zbláznil. Obdivuji lidi co se pustí bdo tak velkých vystřihovánek, protože já bych to lepil nejmíň 5 let. Držím palce
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Usedám do první řady (tedy jestli je tam ještě místo ),na tohle se těším.
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Hagemana "Nedogonija", doufám, že tu písničku netočíš furt dokola
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Ahoj,
zájem o tento model mě mile překvapil a co dalšího mě mile překvapuje, je přesnost, kterou si šmikajda stále zachovává. Až je mi teď líto, že jsem použil lasery a tím pádem to chce barevné sjednocení stříknutím. Až na pár hodně jemných detailů, které by se blbě řezali a stupačky, které v tloušťce přeloženého papíru by působili jako pancéřové, už lasery používat nebudu. Snad i zelené části dál si zachovají tuto přesnost a tam už se posnažím o čistostavbu.
Teď ke stavbě... domašlil jsem zadní nápravu, zpracoval přední nápravu (zatím bez táhla mezi pracovním válcem a samotným řízením) a začal pracovat na nádržích a ostatních "ozdobách" rámu .
Mezitím si to občas zpestřím prací na kolečkách, ať toho není pak moc najednou .
zájem o tento model mě mile překvapil a co dalšího mě mile překvapuje, je přesnost, kterou si šmikajda stále zachovává. Až je mi teď líto, že jsem použil lasery a tím pádem to chce barevné sjednocení stříknutím. Až na pár hodně jemných detailů, které by se blbě řezali a stupačky, které v tloušťce přeloženého papíru by působili jako pancéřové, už lasery používat nebudu. Snad i zelené části dál si zachovají tuto přesnost a tam už se posnažím o čistostavbu.
Teď ke stavbě... domašlil jsem zadní nápravu, zpracoval přední nápravu (zatím bez táhla mezi pracovním válcem a samotným řízením) a začal pracovat na nádržích a ostatních "ozdobách" rámu .
Mezitím si to občas zpestřím prací na kolečkách, ať toho není pak moc najednou .
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Tak to si piš , že to bude hodně sledovaný model .
Je super , že to zatím všechno sedí . Škoda , že jsi průběžně neretušoval , mohl sis ušetřit lakování . Ale na druhou stranu pokud nastříkáš jen podvozek , kde je v podstatě jen černá tak to modelu neuškodí .
Je super , že to zatím všechno sedí . Škoda , že jsi průběžně neretušoval , mohl sis ušetřit lakování . Ale na druhou stranu pokud nastříkáš jen podvozek , kde je v podstatě jen černá tak to modelu neuškodí .
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Ahoj,
až na pár detailů, které by mohli bránit při osazování motoru je podvozek hotov a přestříkán, včetně nábojů a disků kol. Všechno sedí, našel jsem jen jednu chybku v značení dílů v návodu, a to v sestavě 49 (náboje zadních kol) je díl 49b na obrázku označen, jako 40b. Řízení je funkční i s pracovním válcem, ale táhla jsem radši napustil vteřiňákem, jinak by tu sílu nepřenesla.
Dál už obrazem . Náboje a disky jsou tak přesné, že po nástřiku jdou do sebe až s použitím lehké síly.
Dál se budu bavit sedlem návěsu a motorem.
až na pár detailů, které by mohli bránit při osazování motoru je podvozek hotov a přestříkán, včetně nábojů a disků kol. Všechno sedí, našel jsem jen jednu chybku v značení dílů v návodu, a to v sestavě 49 (náboje zadních kol) je díl 49b na obrázku označen, jako 40b. Řízení je funkční i s pracovním válcem, ale táhla jsem radši napustil vteřiňákem, jinak by tu sílu nepřenesla.
Dál už obrazem . Náboje a disky jsou tak přesné, že po nástřiku jdou do sebe až s použitím lehké síly.
Dál se budu bavit sedlem návěsu a motorem.
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Ahoj,
dnes přináším další postup na podvozku Krazu. Dodělal jsem sedlo návěsu . Zajímavá je konstrukce kleštin zámku, které se omotávají gumovou nití a jsou funkční.
Když černá, tak ať je všechna, rozhodl jsem se slepit i klec na rezervy. A tady je první větší zádrhel - na dílech klece nejsou vyznačená místa pro nalepení jednotlivých dílů, takže jsem musel dodělat dvě rezervy a způsobem pokus-omyl klec sestavit dohromady. Největší problém jsem měl s určením výšky přilepení otvíratelné části klece (125c, 125d, 125e) na díly 125h, aby šel celek otvírat přes 125f. Nakonec to dopadlo, klec je funkční, ale mockrát bych ji neotvíral .
Dalším celkem, kterým se momentálně zabývám je motor. Už jsem narazil hned v začátku na chyby. Malou chybkou je absence zrcadlového otočení dílu 55L vúčí 55. Větší je pak krátký díl 53c. To jsem řešil zatmelením, protože motor budu stejně stříkat.
dnes přináším další postup na podvozku Krazu. Dodělal jsem sedlo návěsu . Zajímavá je konstrukce kleštin zámku, které se omotávají gumovou nití a jsou funkční.
Když černá, tak ať je všechna, rozhodl jsem se slepit i klec na rezervy. A tady je první větší zádrhel - na dílech klece nejsou vyznačená místa pro nalepení jednotlivých dílů, takže jsem musel dodělat dvě rezervy a způsobem pokus-omyl klec sestavit dohromady. Největší problém jsem měl s určením výšky přilepení otvíratelné části klece (125c, 125d, 125e) na díly 125h, aby šel celek otvírat přes 125f. Nakonec to dopadlo, klec je funkční, ale mockrát bych ji neotvíral .
Dalším celkem, kterým se momentálně zabývám je motor. Už jsem narazil hned v začátku na chyby. Malou chybkou je absence zrcadlového otočení dílu 55L vúčí 55. Větší je pak krátký díl 53c. To jsem řešil zatmelením, protože motor budu stejně stříkat.