Tatra 815 TPL ČSA / Spidamodels / 1:32 / Test / Hotovo
Napsal: úte 22.9.2020 18:10
Spidamodels se do podzimu rozjede s novinkami a jednu jsem si mohl vyzkoušet i já.
Letištní tahač na základu Tatry 815 pochází z roku 1987. Na základě zadání od ČSA vytvořila Tatra unikátní stroj a nakonec jich vyrobila pouze 5 kusů. Tatra 815 TPL 28 235 6x6.1R s devatenáctilitrovým vznětovým dvanáctiválcem bez problémů utáhla i utlačila 400 tunové letadlo a to i na ledu. Přední nápravy jsou řiditelné, kabina je použita snížená z jeřábových Tater a usazena na snížené části rámu, aby se výškou vešla do nezbytných dvou metrů.
Všech 5 exemplářů je dochovaných (tři v muzeu Tatry, jeden na letišti v Brně a jeden v soukromé sbírce) a z nich tři vybrané verze připravil Roman Hruška pro modelářskou veřejnost. Co nevidět by měly absolvovat tiskárnu, takže si jednu z verzí můžeme představit. Padla na mě bíločervená ČSA, takže umýt ruce a jde se na to.
Podvozek je už osvědčené konstrukce, tedy netřeba čekat žádnou záludnost. Můžete jej zkompletovat a pak osadit nástavbou a kabinou, nebo nejdřív sestavit nástavbu, osadit díly rámu a pak teprve nápravy. Jak je kdo zvyklý. Já mám na fotkách v kuse podvozek s motorem a na něj jsem teprve osazoval nástavbu. Důležité je pouze to, aby v případě kompletního podvozku šla na rám nejdřív nástavba a pak teprve kabina. Když totiž bude kabina na podvozku, nástavba se tam bezbolestně a bez nervů nedá dostat.
Pár fotek náprav a jejich funkce:
Samostatně mám už pak jenom nárazník:
A pak už hotový podvozek.
Letištní tahač na základu Tatry 815 pochází z roku 1987. Na základě zadání od ČSA vytvořila Tatra unikátní stroj a nakonec jich vyrobila pouze 5 kusů. Tatra 815 TPL 28 235 6x6.1R s devatenáctilitrovým vznětovým dvanáctiválcem bez problémů utáhla i utlačila 400 tunové letadlo a to i na ledu. Přední nápravy jsou řiditelné, kabina je použita snížená z jeřábových Tater a usazena na snížené části rámu, aby se výškou vešla do nezbytných dvou metrů.
Všech 5 exemplářů je dochovaných (tři v muzeu Tatry, jeden na letišti v Brně a jeden v soukromé sbírce) a z nich tři vybrané verze připravil Roman Hruška pro modelářskou veřejnost. Co nevidět by měly absolvovat tiskárnu, takže si jednu z verzí můžeme představit. Padla na mě bíločervená ČSA, takže umýt ruce a jde se na to.
Podvozek je už osvědčené konstrukce, tedy netřeba čekat žádnou záludnost. Můžete jej zkompletovat a pak osadit nástavbou a kabinou, nebo nejdřív sestavit nástavbu, osadit díly rámu a pak teprve nápravy. Jak je kdo zvyklý. Já mám na fotkách v kuse podvozek s motorem a na něj jsem teprve osazoval nástavbu. Důležité je pouze to, aby v případě kompletního podvozku šla na rám nejdřív nástavba a pak teprve kabina. Když totiž bude kabina na podvozku, nástavba se tam bezbolestně a bez nervů nedá dostat.
Pár fotek náprav a jejich funkce:
Samostatně mám už pak jenom nárazník:
A pak už hotový podvozek.