Fokker F.VIIb/3m / Orlik / 1:33
Napsal: pon 13.4.2020 22:47
Zdravím všetkých,
keďže som premýšľal aký ďalší model by som si vybral a chcel som model, ktorý tu ešte nebol prezentovaný padla voľba na Fokker F.VIIb/3m od vydavateľ Orlik. Kúpil som ho po jeho vydaní, ale po prvých dieloch som ho odložil a buď ho dorobím, alebo pôjde do koša, aby nezaberal miesto , lebo je to jeden z väčších formátov.
Predloha:
Fokker F.VII bolo Holandské dopravné jednomotorové / troj-motorové lietadlo z prvej polovice 20. rokov 20. storočia . Lietadlá mali dvojmiestnu pilotnú kabínu mohli pojať 8 cestujúcich . Bola vyrábaná verzia F.VIIa/3m s motormi Wright J4 Whirlwind , a od roku 1928 verzie F.VIIb/3m , u ktorej boli odstránené nedostatky predchádzajúcich typov . Okrem civilného stroja bola vyrábaná aj vojenská verzia pre bombardovanie. Fokker F.VII zakúpila aj Československá letecká spoločnosť . Potom licenciu získala firma Avia Praha , ktorá tieto lietadlá začala vyrábať pod označením Avia F.VII.b/3m . Lietadlá si zakúpili aj Československé štátne aerolínie a Baťova letecká. Fokker F.VIIb/3m Southern Cross bol prvým lietadlom, ktoré preletelo cez Tichý oceán.
Tech. Parametre:
Posádka: 2
Počet cestujúcich: 8
Rozpätie: 21,71 m
Dĺžka: 14,56 m
Výška: 3,90 m
Hmotnosť vlastného lietadla: 2600 kg
Vzletová hmotnosť: 4500 kg
Jedna z mála fotografii asi predlohy modelu:
Model:
Samotný model vydal Orlik, ktorý taktiež vydal bombovú verziu, ale mne sa táto civilná páčila viac. K modelu som zakúpil aj laser diely. Na stránke vydavateľa je aj zlepený z výtlačku.
Tento model som začal lepiť po jeho vydaní, ale po pár zlepených dieloch som ho odložil. Toto bolo spojené z niekoľkými nepresnosťami hneď na začiatku stavby. Mal som to poznačené, takže sa pokúsim posunúť ďalej. Podlepenie jednotlivých dielov rámu kabíny a prednej časti. Už tu boli prvé problémy diel. Odporúčam všetko vyskúšať na sucho a vyrezať a upraviť drážky. Problematické drážky sú znázornené v červených kruhoch. Napríklad výrezy v dieloch K a I. Po samotnom zlepení nesedel sklon spodnej časti na dieloch I voči podlahe H a nalepením podlahy diel č.7 na J zväčší hrúbka tohto kompletu a preto treba odrezať biele pásiky po krajoch.
Pokračoval som prilepením dielu M na diel L. Nastal tu problém kedy nasedí úplne rozteč otvoru, do ktorého sa má vložiť diel 7c,d. Nasledovalo vyrezanie.
keďže som premýšľal aký ďalší model by som si vybral a chcel som model, ktorý tu ešte nebol prezentovaný padla voľba na Fokker F.VIIb/3m od vydavateľ Orlik. Kúpil som ho po jeho vydaní, ale po prvých dieloch som ho odložil a buď ho dorobím, alebo pôjde do koša, aby nezaberal miesto , lebo je to jeden z väčších formátov.
Predloha:
Fokker F.VII bolo Holandské dopravné jednomotorové / troj-motorové lietadlo z prvej polovice 20. rokov 20. storočia . Lietadlá mali dvojmiestnu pilotnú kabínu mohli pojať 8 cestujúcich . Bola vyrábaná verzia F.VIIa/3m s motormi Wright J4 Whirlwind , a od roku 1928 verzie F.VIIb/3m , u ktorej boli odstránené nedostatky predchádzajúcich typov . Okrem civilného stroja bola vyrábaná aj vojenská verzia pre bombardovanie. Fokker F.VII zakúpila aj Československá letecká spoločnosť . Potom licenciu získala firma Avia Praha , ktorá tieto lietadlá začala vyrábať pod označením Avia F.VII.b/3m . Lietadlá si zakúpili aj Československé štátne aerolínie a Baťova letecká. Fokker F.VIIb/3m Southern Cross bol prvým lietadlom, ktoré preletelo cez Tichý oceán.
Tech. Parametre:
Posádka: 2
Počet cestujúcich: 8
Rozpätie: 21,71 m
Dĺžka: 14,56 m
Výška: 3,90 m
Hmotnosť vlastného lietadla: 2600 kg
Vzletová hmotnosť: 4500 kg
Jedna z mála fotografii asi predlohy modelu:
Model:
Samotný model vydal Orlik, ktorý taktiež vydal bombovú verziu, ale mne sa táto civilná páčila viac. K modelu som zakúpil aj laser diely. Na stránke vydavateľa je aj zlepený z výtlačku.
Tento model som začal lepiť po jeho vydaní, ale po pár zlepených dieloch som ho odložil. Toto bolo spojené z niekoľkými nepresnosťami hneď na začiatku stavby. Mal som to poznačené, takže sa pokúsim posunúť ďalej. Podlepenie jednotlivých dielov rámu kabíny a prednej časti. Už tu boli prvé problémy diel. Odporúčam všetko vyskúšať na sucho a vyrezať a upraviť drážky. Problematické drážky sú znázornené v červených kruhoch. Napríklad výrezy v dieloch K a I. Po samotnom zlepení nesedel sklon spodnej časti na dieloch I voči podlahe H a nalepením podlahy diel č.7 na J zväčší hrúbka tohto kompletu a preto treba odrezať biele pásiky po krajoch.
Pokračoval som prilepením dielu M na diel L. Nastal tu problém kedy nasedí úplne rozteč otvoru, do ktorého sa má vložiť diel 7c,d. Nasledovalo vyrezanie.