Re: Iveco "Karel" Dakar 2020 / Vimos / 1:32 / Test
Napsal: ned 19.4.2020 14:03
Su na to už teď zvědavý Můžem si dát paralelku
Mimochodem, mám v plánu lepit v blízké době verzi 2019, takže pokud něco není z fotek a popisu někomu třeba jasné, můžu v průběhu druhé verze nějaké další části nafotit. Příkladně třeba na podvozku.
Kabinu už je asi na místě osadit vnitřní výbavou. Ať bych uzavíral střechou nebo zadní stěnou, tak bych těsně předtím nedostal dovnitř rám, nebo něco přes něj, takže není kam to odložit. Rozfocený mám postup jenom na sedačky, zbytek jsou prvky jednoduchých tvarů bez záludností. Sedačky jsou konstrukčně stejné jako u dřívějších modelů a po lehké úpravě postupu oproti návodu se mi konstrukce velmi zamlouvá. V podstatě to nelze slepit s jiným, než správným sklonem a tvarováním.
Připravím jednotlivé prvky. Vyřežu všechno, kromě bílých bočních žeber. Zaretušuju zatím jenom hrany spoje bočního vedení opěradlo-sedák. Vnitřní plášť sedadla nahrubo natvaruju a slepím (lepidlo nanáším od spodní hrany otvoru pro pásy směrem výš). Stranou procesu vyřežu pásy (nechám si je v kuse za koncovou hranu, aby se to rychlej retušovalo - nemusím to brát do ruky po jednom, prostě to chytím pinzetou za bílý pásek a jedu všechny najednou).
Na bočních žebrech zaretušuju spoj opěradla a sedáku a vyřežu jedno žebro do poloviny (papír kolem na vnitřku sedadla prostě jde pryč, venek nechám, aby to bylo pevnější). Boční vedení slepím k sobě jejich vnitřním dílem a přilepím na žebro podle jeho vnitřní hrany.
Po proschnutí (to je velmi důležité) to odříznu zvenku a jdu na další. Plus mínus to vychází tak, že než udělám jedno z protější strany, je to suché, takže uřežu a jedu zase na té první straně. Samozřejmě se to dá dělat najednou, ale já sem neměl na archu kolem moc místa a netuším, jestli se to do sešitu změnilo.
Tak udělám všechny bočnice a zaretušuju hrany na vnitřku, kterými se budou lepit k plášti sedačky. Hrany pláště samozřejmě zaretušuju taky.
Pak to spojím, postupně jednu stranu a po proschnutí druhou. První strana se dá zalepit pořádně, protože zevnitř je tam přístup. Po proschnutí pak podrží tvar a druhá strana už není na tom spoji tak náchylná, takže s tím natupo není problém.
Na závěr oříznu oblouk sedačky tak, aby správně navazoval na boční vedení. Mělo by to samozřejmě vyjít i tak, ale kdyby ne, je tam prostor eliminovat chyby. Zaretušuju všechny zbylé hrany, doplním pásy a je hotovo.
Vevnitř v kabině osadím sloupek s volantem a přístrojovkou, plech na nohy na tunel, panel přístrojů vedle, řadící páku a držáky sedadel. Nedávám je na sedadla, protože spoj sedadlo-držák bude méně pravděpodobně vidět, když se nepodaří, zatímco když by se nepodařil spoj u podlahy, tak bude vidět víc. Na případnou opravu pak nebude moc místa, protože sedačky budu lepit až po rámu, abych si je neurval. Nezapomenout na síťky do oken Na fotce je zároveň už i připravená střecha s klimatizací a zadní stěna. Chlopně jsem vynechal, hrana pláště kabiny je silná dost na lepení natupo, zvlášť když se střecha lepí za úzké plochy po stranách, které mají být vodorovné. Zadní stěna pak půjde jako poslední. Klimatizaci lepím teď, protože bude hodně vidět a na kabině by nebylo proti čemu tlačit.
Příště moje oblíbená část
Mimochodem, mám v plánu lepit v blízké době verzi 2019, takže pokud něco není z fotek a popisu někomu třeba jasné, můžu v průběhu druhé verze nějaké další části nafotit. Příkladně třeba na podvozku.
Kabinu už je asi na místě osadit vnitřní výbavou. Ať bych uzavíral střechou nebo zadní stěnou, tak bych těsně předtím nedostal dovnitř rám, nebo něco přes něj, takže není kam to odložit. Rozfocený mám postup jenom na sedačky, zbytek jsou prvky jednoduchých tvarů bez záludností. Sedačky jsou konstrukčně stejné jako u dřívějších modelů a po lehké úpravě postupu oproti návodu se mi konstrukce velmi zamlouvá. V podstatě to nelze slepit s jiným, než správným sklonem a tvarováním.
Připravím jednotlivé prvky. Vyřežu všechno, kromě bílých bočních žeber. Zaretušuju zatím jenom hrany spoje bočního vedení opěradlo-sedák. Vnitřní plášť sedadla nahrubo natvaruju a slepím (lepidlo nanáším od spodní hrany otvoru pro pásy směrem výš). Stranou procesu vyřežu pásy (nechám si je v kuse za koncovou hranu, aby se to rychlej retušovalo - nemusím to brát do ruky po jednom, prostě to chytím pinzetou za bílý pásek a jedu všechny najednou).
Na bočních žebrech zaretušuju spoj opěradla a sedáku a vyřežu jedno žebro do poloviny (papír kolem na vnitřku sedadla prostě jde pryč, venek nechám, aby to bylo pevnější). Boční vedení slepím k sobě jejich vnitřním dílem a přilepím na žebro podle jeho vnitřní hrany.
Po proschnutí (to je velmi důležité) to odříznu zvenku a jdu na další. Plus mínus to vychází tak, že než udělám jedno z protější strany, je to suché, takže uřežu a jedu zase na té první straně. Samozřejmě se to dá dělat najednou, ale já sem neměl na archu kolem moc místa a netuším, jestli se to do sešitu změnilo.
Tak udělám všechny bočnice a zaretušuju hrany na vnitřku, kterými se budou lepit k plášti sedačky. Hrany pláště samozřejmě zaretušuju taky.
Pak to spojím, postupně jednu stranu a po proschnutí druhou. První strana se dá zalepit pořádně, protože zevnitř je tam přístup. Po proschnutí pak podrží tvar a druhá strana už není na tom spoji tak náchylná, takže s tím natupo není problém.
Na závěr oříznu oblouk sedačky tak, aby správně navazoval na boční vedení. Mělo by to samozřejmě vyjít i tak, ale kdyby ne, je tam prostor eliminovat chyby. Zaretušuju všechny zbylé hrany, doplním pásy a je hotovo.
Vevnitř v kabině osadím sloupek s volantem a přístrojovkou, plech na nohy na tunel, panel přístrojů vedle, řadící páku a držáky sedadel. Nedávám je na sedadla, protože spoj sedadlo-držák bude méně pravděpodobně vidět, když se nepodaří, zatímco když by se nepodařil spoj u podlahy, tak bude vidět víc. Na případnou opravu pak nebude moc místa, protože sedačky budu lepit až po rámu, abych si je neurval. Nezapomenout na síťky do oken Na fotce je zároveň už i připravená střecha s klimatizací a zadní stěna. Chlopně jsem vynechal, hrana pláště kabiny je silná dost na lepení natupo, zvlášť když se střecha lepí za úzké plochy po stranách, které mají být vodorovné. Zadní stěna pak půjde jako poslední. Klimatizaci lepím teď, protože bude hodně vidět a na kabině by nebylo proti čemu tlačit.
Příště moje oblíbená část