Vityaz DT-30 / Ruští inženýři / 1:25 Hotovo
Moderátor: jenda.e
Vityaz DT-30 / Ruští inženýři / 1:25 Hotovo
Zdravím,
chtěl bych vám představit nový projekt do kterého jsem se pustil.Původně jsem sice měl v plánu něco úplně jiného ale při brouzdání tady na fóru jsem narazil na odkaz na free modely série Ruští inženýři a našel jsem tam model transportéru DT-30 což byla jasná volba.Chvíli jsem sice přemýšlel jestli je to legální ale jelikož se u modelu píše že můžete autora podpořit zasláním odměny na účet tak předpokládám že ano.Model bych chtěl přebarvit a beru ho jako zkoušku lepitelnosti protože v té sérii modelů jsou opravdu zajímavé kousky.
Vityaz DT – 30
Ruské (sovětské) pásové terénní vozidlo Vityaz se začalo vyvíjet již v roce 1977.Přičemž hlavním úkolem bylo přepravovat balistické střely do odlehlých míst Sibiře odkud by byly těžko zjistitelné.Avšak armáda brala Vityaz chladně, protože to byl stále kamion, ne obrněné auto. Několikrát byla jeho existence ohrožena, ale Vityaz byl zachráněn ropným a plynárenským sektorem Ruska a průzkumem,na severu se taková vozidla používají k dodávce zboží a jako podvozek pro zvláštní vybavení,tj. jeřáby, bagry, plošiny, hasičské vozy.
V roce 1981 bylo vozidlo vydáno do sériové výroby. S drobnými vylepšeními model pokračuje ve výrobě ve společnosti Vityaz Engineering Company dodnes.
Názvy úprav označují typ a kapacitu. Modelová řada výrobce zahrnuje následující modifikace Vityaz: DT-3, DT-5, DT-7, DT-8, DT-10 a DT-30, s nosností 3, 5, 7, 8, 10 a 30 tun.
Během 40 let provozu se terénní vozidla Vityaz úspěšně etablovala v nejtěžších silničních a klimatických podmínkách na Sibiři, Dálném východě a dokonce na Dálném severu. Technické vlastnosti dopravníku umožňují snadno se pohybovat sněhem, bažinami, lesy a dalšími typy neprůchodnosti při okolní teplotě -50 až +40 ° C.
V posledních letech se o Vityaz opět začala zajímat armáda a umísťovat na něj různé zbraňové systémy,souvisí to s vývojem Arktidy. Nízký povrchový tlak (0,3 atmosféry) umožňuje terénnímu vozidlu pohybovat se s nákladem na ledu, i když během testování na trase poloostrova Tiksi jeden z automobilů propadl ledem. Ale co je nejdůležitější, neutopil se a členové expedice zachránili jak terénní vozidlo, tak i palivové sudy, které neslo.
https://www.youtube.com/watch?v=SbeJbesBChs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CXeSI5W9M3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozměry vozidla (vm): 15,9 x 3,1 x 3,3 (délka, šířka, výška).
Pohotovostní hmotnost: 28 t.
Užitečné zatížení: 30 t.
Výkon motoru: 800 hp
Rychlost (ve vodě): 4 km / h.
Rychlost na souši: 47 km / h.
Počet sedadel v kabině řidiče: 5.
Úhel stoupání na svahu (se suchou zeminou): 30 °
Model není extra složitý spíše pracný,hlavně pásy budou lahůdka.
Vystřihovánka má cca 28 stran přičemž na některých stranách jsou třeba jen 2 díly,takže to nebude žádný drobeček,celková délka modelu je 64 cm.Zatím mám slepeny podvozky,obšívka pasovala dobře jen s minimálními úpravami.
chtěl bych vám představit nový projekt do kterého jsem se pustil.Původně jsem sice měl v plánu něco úplně jiného ale při brouzdání tady na fóru jsem narazil na odkaz na free modely série Ruští inženýři a našel jsem tam model transportéru DT-30 což byla jasná volba.Chvíli jsem sice přemýšlel jestli je to legální ale jelikož se u modelu píše že můžete autora podpořit zasláním odměny na účet tak předpokládám že ano.Model bych chtěl přebarvit a beru ho jako zkoušku lepitelnosti protože v té sérii modelů jsou opravdu zajímavé kousky.
Vityaz DT – 30
Ruské (sovětské) pásové terénní vozidlo Vityaz se začalo vyvíjet již v roce 1977.Přičemž hlavním úkolem bylo přepravovat balistické střely do odlehlých míst Sibiře odkud by byly těžko zjistitelné.Avšak armáda brala Vityaz chladně, protože to byl stále kamion, ne obrněné auto. Několikrát byla jeho existence ohrožena, ale Vityaz byl zachráněn ropným a plynárenským sektorem Ruska a průzkumem,na severu se taková vozidla používají k dodávce zboží a jako podvozek pro zvláštní vybavení,tj. jeřáby, bagry, plošiny, hasičské vozy.
V roce 1981 bylo vozidlo vydáno do sériové výroby. S drobnými vylepšeními model pokračuje ve výrobě ve společnosti Vityaz Engineering Company dodnes.
Názvy úprav označují typ a kapacitu. Modelová řada výrobce zahrnuje následující modifikace Vityaz: DT-3, DT-5, DT-7, DT-8, DT-10 a DT-30, s nosností 3, 5, 7, 8, 10 a 30 tun.
Během 40 let provozu se terénní vozidla Vityaz úspěšně etablovala v nejtěžších silničních a klimatických podmínkách na Sibiři, Dálném východě a dokonce na Dálném severu. Technické vlastnosti dopravníku umožňují snadno se pohybovat sněhem, bažinami, lesy a dalšími typy neprůchodnosti při okolní teplotě -50 až +40 ° C.
V posledních letech se o Vityaz opět začala zajímat armáda a umísťovat na něj různé zbraňové systémy,souvisí to s vývojem Arktidy. Nízký povrchový tlak (0,3 atmosféry) umožňuje terénnímu vozidlu pohybovat se s nákladem na ledu, i když během testování na trase poloostrova Tiksi jeden z automobilů propadl ledem. Ale co je nejdůležitější, neutopil se a členové expedice zachránili jak terénní vozidlo, tak i palivové sudy, které neslo.
https://www.youtube.com/watch?v=SbeJbesBChs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CXeSI5W9M3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozměry vozidla (vm): 15,9 x 3,1 x 3,3 (délka, šířka, výška).
Pohotovostní hmotnost: 28 t.
Užitečné zatížení: 30 t.
Výkon motoru: 800 hp
Rychlost (ve vodě): 4 km / h.
Rychlost na souši: 47 km / h.
Počet sedadel v kabině řidiče: 5.
Úhel stoupání na svahu (se suchou zeminou): 30 °
Model není extra složitý spíše pracný,hlavně pásy budou lahůdka.
Vystřihovánka má cca 28 stran přičemž na některých stranách jsou třeba jen 2 díly,takže to nebude žádný drobeček,celková délka modelu je 64 cm.Zatím mám slepeny podvozky,obšívka pasovala dobře jen s minimálními úpravami.
Naposledy upravil(a) Vojta S dne pon 12.7.2021 19:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
Tak to je neotřelý model !!! Super výběr . Tohle budu sledovat .
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
Zajímavá předloha. Sice trochu moderna ale určitě budu sledovat
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
Ahoj všem,
času je málo ale pomalu postupuji stále vpřed .Po zhotovení podvozků jsem podlepil díly na kostru předku a motorového prostoru stroje do kteréhož celku poté přijde vsadit kabina.Při čekání než díly řádně vyschnou jsem se pustil do základu pojezdových kol,kde mě teď čeká bombírování 48 ks bočnic.
Pak jsem se vrhl na již zmiňovanou kostru kde jsem u vrchního dílu motorového prostoru udělal výřez a takový "šuplík" kam později přijdou upravené žaluzie ventilace (ve vystřihovánce jsou pouze natištěné).
No a pak přišla na řadu obšívka kde jsem krom výřezu na žaluzie vyřízl ještě servisní poklopy na bočnicích abych je udělal alespoň trochu plastické.Obšívka sedla pěkně bez úprav.Přeji hezký zbytek večera Vojta.
času je málo ale pomalu postupuji stále vpřed .Po zhotovení podvozků jsem podlepil díly na kostru předku a motorového prostoru stroje do kteréhož celku poté přijde vsadit kabina.Při čekání než díly řádně vyschnou jsem se pustil do základu pojezdových kol,kde mě teď čeká bombírování 48 ks bočnic.
Pak jsem se vrhl na již zmiňovanou kostru kde jsem u vrchního dílu motorového prostoru udělal výřez a takový "šuplík" kam později přijdou upravené žaluzie ventilace (ve vystřihovánce jsou pouze natištěné).
No a pak přišla na řadu obšívka kde jsem krom výřezu na žaluzie vyřízl ještě servisní poklopy na bočnicích abych je udělal alespoň trochu plastické.Obšívka sedla pěkně bez úprav.Přeji hezký zbytek večera Vojta.
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
No pěkně děkuju za takové procvičení ...... Ale vypadá to parádně
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
Hezká ruská mrška, zatím moc pěkná práce a ty pojezdovky... hmmm!
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
Ahoj,
haageeman díky,po dokončení pojezdových kol jsem začal pracovat na kolech hnacích,která jen potvrdila že na tomto modelu se ze sériových montáží jen tak nevyhrabu.Kola jsem začal výrobou 72 ks rolen které slouží jako zuby které zapadají do pásů.Abych si trochu odpočinul začal jsem pracovat na kabině.Kostra seděla ok,bočnice obšívky byly cca o 1mm delší,musel jsem tedy ze zpod přiřezávat.Zatím patlu zdar
haageeman díky,po dokončení pojezdových kol jsem začal pracovat na kolech hnacích,která jen potvrdila že na tomto modelu se ze sériových montáží jen tak nevyhrabu.Kola jsem začal výrobou 72 ks rolen které slouží jako zuby které zapadají do pásů.Abych si trochu odpočinul začal jsem pracovat na kabině.Kostra seděla ok,bočnice obšívky byly cca o 1mm delší,musel jsem tedy ze zpod přiřezávat.Zatím patlu zdar
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
Ahoj ve spolek,
času na lepení je poslední dobou nějak málo ale podařilo se mi dokončit kabinu a osadit jí do motorové části. Případným stavitelům doporučuji motorovou sekci řádně vyztužit,protože ač se plochy zdály být rovné po osazení kabiny se ukázalo že tomu tak úplně není a ve spoji vznikly fuky které jsem následně zatmelil a přebrousil.
času na lepení je poslední dobou nějak málo ale podařilo se mi dokončit kabinu a osadit jí do motorové části. Případným stavitelům doporučuji motorovou sekci řádně vyztužit,protože ač se plochy zdály být rovné po osazení kabiny se ukázalo že tomu tak úplně není a ve spoji vznikly fuky které jsem následně zatmelil a přebrousil.
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
Ahoj,
podařilo se mi dokončit hnací a napínací kola a můžu si tak odškrtnout dalších 284 zpracovaných dílů.Kuželové díly s jejich čely seděly krásně a lepení tak byla radost.To už se ovšem nedá říci o číslování dílů které bylo totálně zpřeházené a to jak u dílů tak i v návodových kresbách,což zprvu trochu zkomplikovalo práci.Kola jsem zatím nekompletoval,jelikož rolny hnacích kol a středové části kol napínacích jsou vyrobeny z nějakého plastu a tudíž budou mít jinou barvu budu barvit zvlášť a kompletovat až poté. Patlu zdar Vojta.
podařilo se mi dokončit hnací a napínací kola a můžu si tak odškrtnout dalších 284 zpracovaných dílů.Kuželové díly s jejich čely seděly krásně a lepení tak byla radost.To už se ovšem nedá říci o číslování dílů které bylo totálně zpřeházené a to jak u dílů tak i v návodových kresbách,což zprvu trochu zkomplikovalo práci.Kola jsem zatím nekompletoval,jelikož rolny hnacích kol a středové části kol napínacích jsou vyrobeny z nějakého plastu a tudíž budou mít jinou barvu budu barvit zvlášť a kompletovat až poté. Patlu zdar Vojta.
Re: Vityaz DT - 30 / Ruští inženýři / 1:25
Ahoj,
dokončil jsem nákladový prostor číslo 1,nebo jak říká moje 4 letá dcerka krabici od bot,vyberte si .A vyrostla mi z toho pěkná obluda. Teď budu pokračovat spojovací částí obou polovin s pistnicemi a pak nakladový prostor č. 2 a ten už má opravdu i rozměry té krabice od bot ,přeji hezký večer Vojta.
dokončil jsem nákladový prostor číslo 1,nebo jak říká moje 4 letá dcerka krabici od bot,vyberte si .A vyrostla mi z toho pěkná obluda. Teď budu pokračovat spojovací částí obou polovin s pistnicemi a pak nakladový prostor č. 2 a ten už má opravdu i rozměry té krabice od bot ,přeji hezký večer Vojta.