Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Moderátor: Standa F.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Opět přeji hezký večer všem
Po dokončení hasičské rodinky mi v šuplíku zůstal ,,načnutý" sešit Déček Československých kamionů. A tak bych Vám rád představil stavbu dalšího modelu...
Nebudeme se zdržovat, vzhůru do toho...první odstavec návodu a připravená várka dílů pro tvorbu podvozku. A trochu s předstihem i kol...
Budoucí uložení zadních kol v držácích jsem zpevnil vlepením smotaných válečků papíru...Dále vidno hotová kola klasické konstrukce, tedy na tupo, za pomoci vlepených proužků papíru se středy rozepřenými trubičkou a s vlepeným závažím z matiček ...
...následně jsem slepil hlavní nosník, který je proti kroucení a pro zvýšení pevnosti vyplněn ,,krabicí" z kartonu...
...po slepení jsem výztuhu zastrčil do nosníku a ten uzavřel ...A prozatím zkompletované díly...
Zatím vše bez potíží, brnkačka Na shledanou příště...
Po dokončení hasičské rodinky mi v šuplíku zůstal ,,načnutý" sešit Déček Československých kamionů. A tak bych Vám rád představil stavbu dalšího modelu...
Nebudeme se zdržovat, vzhůru do toho...první odstavec návodu a připravená várka dílů pro tvorbu podvozku. A trochu s předstihem i kol...
Budoucí uložení zadních kol v držácích jsem zpevnil vlepením smotaných válečků papíru...Dále vidno hotová kola klasické konstrukce, tedy na tupo, za pomoci vlepených proužků papíru se středy rozepřenými trubičkou a s vlepeným závažím z matiček ...
...následně jsem slepil hlavní nosník, který je proti kroucení a pro zvýšení pevnosti vyplněn ,,krabicí" z kartonu...
...po slepení jsem výztuhu zastrčil do nosníku a ten uzavřel ...A prozatím zkompletované díly...
Zatím vše bez potíží, brnkačka Na shledanou příště...
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Jde ti to parádně - radost koukat ! Neměl by jsi prosím nějakou fotku s "rozpracovaným" kolem? Ten pásek je v celé šíři běhounu a bočnice jsou nepodlepené? A kam umistuješ ty matičky?
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
A nebudou ty kola něco jako tady?
viewtopic.php?f=70&t=7383" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=70&t=7383" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Aha, díky za tip. Nenapadlo mne nejdříve se podívat do jiného vlákna stejného stavitele
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Daniel: Ahoj, a díky Bohužel jsem kola u Tatry nevyfotil. Na odkazu od mahdyho jsou kola na PP-27, kde závaží slouží pro zajištění stability při rozloženém rameni a tak jsou vyplněna co to šlo. Ale pro představu to asi stačí. Zde jsou nejvíce podobná těm u Liazu, pouze je v nich více místa a tak jsou v každém kole vlepeny matičky dvě. Tím že jsou kola těžší, podvozek lépe ,,pracuje". Jinak přesně jak píšeš, pásek (nařezaný ze čtvrtky) je po celé šíři, boky jsou pak na tupo nalepeny bez podlepování. No a aby se kola nepromačkávala, je ve středech právě ta rozpěrná trubička, na kterou jsem nasadil matičky - tím se nemusím bát že se někdy nechtěně uvolní
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Jarda F. > Díky moc za vysvětlení.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
No není za co
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Hezký nedělní večer všem...
Jelikož Tatra, alespoň co se stavby týče, dorazila do svého Dakaru, je potřeba zapracovat i zde . Jelikož jsem byl rozhodnut, že Tatru vezmu společně s dalšími do Neratovic ( kdo byl, mohl zahlédnout), bylo tempo posledních dní trochu silnější. I přesto jsem se snažil stavbu dokumentovat a zapamatovat si nějaké postřehy z ní...tak popojedeme .
Připravené díly pro tvorbu kabiny...dle návodu jsou nejsložitější částí stupačky. Jejich sestavení chtělo jistou dávku přemýšlení a trpělivosti, ale povedlo se. Při přípravě dílů jsem odstranil dvě chlopně (viz. obrázek), následné slepení na tupo mi přišlo jednodušší . Dodávám i několik dalších fotek, kde se dá vykoukat, jak to asi má být...
...naohýbané díly a připravený ,,podběh"...
...kapsa stupačky na svém místě, a ještě pohled na vyztužený bok kabiny.
Dopasování podběhů ke kapse a kabině dalo zabrat, ale nakonec vše sedí. Je třeba lepit postupně a nespěchat . Ostatní části kabiny už se lepily na pohodu a za chvíli bylo hotovo .
Po kabině jsem se přesunul ke korbě. Zde pozor při rýhování, ohyb je třeba vést po rozhraní barvy , nikoliv po lince, která jaksi uhýbá...
...oproti návodu jsem nejprve na rozložený plášť nalepil jednotlivé výztuhy bočnic a teprve až pak slepil celou korbu, kromě spodní části. Tu jsem uzavřel až po vlepení dalších výztuh .
Uzavřená korba a pohled na zpevňující konstrukci...
...korba připravená k montáži . Vše bez potíží...
Při kompletování jsem se návodu moc nedržel. Nejprve jsem spojil kabinu s nosníkem, pak usadil přední nápravu posunutou tak, aby byla kola tam, kde mají být (oproti vyznačené poloze jsem se posunul o nějaký ten milimetr vpřed). Následovala korba, bez větších potíží, a konečně zadní kola, která jsem opatřil podložkou, jelikož mi připadalo, že Tatra poněkud ,,posedává"...
...a konečně všechny hlavní části pohromadě .
V zadní části jsem ještě musel zastřihnout vnitřní díly rámu (díly č.60), vyšly mi poněkud větší. Ale žádný velký problém . Pak už jsem mohl přistoupit k dolepování drobností, které jsem si připravil v průběhu stavby. Začal jsem zadní částí vozidla...
...samotný nárazník mi vycházel příliš nízko, vyřízl jsem do něj tedy otvory tak, abych ho mohl nasunout na nosníčky pod světly do požadované polohy ...
...no a pak už to šlo celkem svižně. Opět dávka předpřipravených dílů, tentokrát doplňky rámu...
Část ochranného rámu držící světla jsem si při lepení rozdělil na vnitřní a vnější část . A poslední dávka doplňků...instalace proběhla téměř bez problémů. Jediné, co jsem upravil, byla délka dílu č.45 (černé části rámu před čelním sklem), které jsem v horní části zkrátil a dolepil k hornímu oblouku rámu na tupo. Jinak už vše sedlo na jedničku a po dolepení středů kol byla Tatra, v pátek nad ránem, připravena na cestu. Jen ne do Dakaru, ale do Neratovic .
Fotky hotového modelu dodám příště, pro dnešek přeji Všem, co dočetli až sem, dobrou noc .
Jelikož Tatra, alespoň co se stavby týče, dorazila do svého Dakaru, je potřeba zapracovat i zde . Jelikož jsem byl rozhodnut, že Tatru vezmu společně s dalšími do Neratovic ( kdo byl, mohl zahlédnout), bylo tempo posledních dní trochu silnější. I přesto jsem se snažil stavbu dokumentovat a zapamatovat si nějaké postřehy z ní...tak popojedeme .
Připravené díly pro tvorbu kabiny...dle návodu jsou nejsložitější částí stupačky. Jejich sestavení chtělo jistou dávku přemýšlení a trpělivosti, ale povedlo se. Při přípravě dílů jsem odstranil dvě chlopně (viz. obrázek), následné slepení na tupo mi přišlo jednodušší . Dodávám i několik dalších fotek, kde se dá vykoukat, jak to asi má být...
...naohýbané díly a připravený ,,podběh"...
...kapsa stupačky na svém místě, a ještě pohled na vyztužený bok kabiny.
Dopasování podběhů ke kapse a kabině dalo zabrat, ale nakonec vše sedí. Je třeba lepit postupně a nespěchat . Ostatní části kabiny už se lepily na pohodu a za chvíli bylo hotovo .
Po kabině jsem se přesunul ke korbě. Zde pozor při rýhování, ohyb je třeba vést po rozhraní barvy , nikoliv po lince, která jaksi uhýbá...
...oproti návodu jsem nejprve na rozložený plášť nalepil jednotlivé výztuhy bočnic a teprve až pak slepil celou korbu, kromě spodní části. Tu jsem uzavřel až po vlepení dalších výztuh .
Uzavřená korba a pohled na zpevňující konstrukci...
...korba připravená k montáži . Vše bez potíží...
Při kompletování jsem se návodu moc nedržel. Nejprve jsem spojil kabinu s nosníkem, pak usadil přední nápravu posunutou tak, aby byla kola tam, kde mají být (oproti vyznačené poloze jsem se posunul o nějaký ten milimetr vpřed). Následovala korba, bez větších potíží, a konečně zadní kola, která jsem opatřil podložkou, jelikož mi připadalo, že Tatra poněkud ,,posedává"...
...a konečně všechny hlavní části pohromadě .
V zadní části jsem ještě musel zastřihnout vnitřní díly rámu (díly č.60), vyšly mi poněkud větší. Ale žádný velký problém . Pak už jsem mohl přistoupit k dolepování drobností, které jsem si připravil v průběhu stavby. Začal jsem zadní částí vozidla...
...samotný nárazník mi vycházel příliš nízko, vyřízl jsem do něj tedy otvory tak, abych ho mohl nasunout na nosníčky pod světly do požadované polohy ...
...no a pak už to šlo celkem svižně. Opět dávka předpřipravených dílů, tentokrát doplňky rámu...
Část ochranného rámu držící světla jsem si při lepení rozdělil na vnitřní a vnější část . A poslední dávka doplňků...instalace proběhla téměř bez problémů. Jediné, co jsem upravil, byla délka dílu č.45 (černé části rámu před čelním sklem), které jsem v horní části zkrátil a dolepil k hornímu oblouku rámu na tupo. Jinak už vše sedlo na jedničku a po dolepení středů kol byla Tatra, v pátek nad ránem, připravena na cestu. Jen ne do Dakaru, ale do Neratovic .
Fotky hotového modelu dodám příště, pro dnešek přeji Všem, co dočetli až sem, dobrou noc .
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Moc pěkná práce i obrázky, bezva!
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32
Moc díky Stando