Na přání jsem se pustil do stavby modelu Tatry 87. Vybral jsem si expediční verzi Hanzelky a Zikmunda. Stavbu jsem si ulehčil laserovými žebry a dezény od Pavla Skokana. Na retuš jsem si kopil pár druhů stříbrných fixů a otestoval jsem, zda se odstíny shodují s tiskem dílů. Nejvíc se mi osvědčily fixy od Centropenu a fixy z německého řetězce Tedi.
Ke včerejšímu večeru jsem dorazil základní kostru, interiér a začal jsem kola. Na kolech jsem zkusil drobný tuning a vyříznul jsem otvory v disku. Stavba doposud probíhala bez záludností.
Tatra 87 H+Z / Attimon / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Re: Tatra 87 H+Z / Attimon / 1:24
Po chvilkách pokračuji dál. Dokončil jsem kola. Kola jsou bombírovaná dost na vysoko, že to prsty nešlo. Pomohl jsem si kouskem bužírky navlečeném na plochou pinzetu.
Dokončil jsem interiér a začal jsem lepit karoserii. Tvarování dalo zabrat, ale nějak jsem si poradil.
O víkendu mě čeká "svatba" karosérie s podvozkem, tak jsem zvědavý, jak to klapne.
Dokončil jsem interiér a začal jsem lepit karoserii. Tvarování dalo zabrat, ale nějak jsem si poradil.
O víkendu mě čeká "svatba" karosérie s podvozkem, tak jsem zvědavý, jak to klapne.
Re: Tatra 87 H+Z / Attimon / 1:24
O víkendu bylo celkem hnusně, takže jsem se až na krátkou cyklovyjížďku věnoval lepení.
"Svatba" karoserie s podvozken dopadla nad očekávání dobře. Potom jsem pokračoval v opláštění karoserie. Tady musím vyseknout poklonu autorovi modelu - vše sedělo. Nepočítám občasné lehké dobroušení žeber. Samozřejmě občas jsem použil pomocné chlopně z tenkého papíru. K vyhlazování spojů mi velmi pomohly kuličky na tyčce různých průměrů.
Takže se mi podařilo dokončit karoserii a střihl jsem i do předního nárazníku. Tento týden model snad dokončím.
"Svatba" karoserie s podvozken dopadla nad očekávání dobře. Potom jsem pokračoval v opláštění karoserie. Tady musím vyseknout poklonu autorovi modelu - vše sedělo. Nepočítám občasné lehké dobroušení žeber. Samozřejmě občas jsem použil pomocné chlopně z tenkého papíru. K vyhlazování spojů mi velmi pomohly kuličky na tyčce různých průměrů.
Takže se mi podařilo dokončit karoserii a střihl jsem i do předního nárazníku. Tento týden model snad dokončím.
Re: Tatra 87 H+Z / Attimon / 1:24
Prosimtě nešlo by s fotodokumentací něco udělat? Stavba by mě i vcelku dost zajímala, ale ty fotky jsou opravdu hodně špatné...
Re: Tatra 87 H+Z / Attimon / 1:24
Tomáš: Asi tak, přemýšlel jsem, jestli ty fotky sem dát. Momentálně jsem dlouhodobě mimo domov a jsem rád, že mám stolek s lampičkou a na focení starý umírající služební foťák. Foťák mezitím přeplul řeku Styx a odebral se do křemíkoplastového nebe, takže další postup bohužel nemám zdokumentovaný.
Stavbu jsem mezitím dokončil a provizorně vyfotil mobilem. Chybí ochranné rámy na nárazníku a stěrače. Tyto budou dodány po návštěvě lakovny.
Jak budu mít možnost, tak model vyfotím lépe. Tady se při focení zblízka ukazují kácející se svislice.
Krátké zhodnocení: Měl jsem z modelu docela respekt vzhledem k nutnosti tvarování. Velmi mi pomohly laserové žebra od Pavla Skokana. Konstrukce modelu je navržena dobře, myslím, že je to maximum co lze z papíru normálními postupy vytvořit. Samozřejmě hlavně segmenty na předních blatnících ruší, ale jinak to asi nejde, pokud zůstáváme u klasické papírařiny - něco jiného je potom tmelit a přebarvovat.
Pro méně zkušené modeláře je minusem absence psaného návodu. Zkušený si se stavbou poradí i pouze za pomoci návodných kreseb, ale méně zkušeného to může od stavby odradit.
Na retuš jsem používal stříbrné fixy. Odstínem barvy odpovídaly, ale z nekterých úhlů je vidět rozdíl lesklosti mezi tiskem a retuší. Uvidíme, co s tím provede lak.
Stavbu jsem mezitím dokončil a provizorně vyfotil mobilem. Chybí ochranné rámy na nárazníku a stěrače. Tyto budou dodány po návštěvě lakovny.
Jak budu mít možnost, tak model vyfotím lépe. Tady se při focení zblízka ukazují kácející se svislice.
Krátké zhodnocení: Měl jsem z modelu docela respekt vzhledem k nutnosti tvarování. Velmi mi pomohly laserové žebra od Pavla Skokana. Konstrukce modelu je navržena dobře, myslím, že je to maximum co lze z papíru normálními postupy vytvořit. Samozřejmě hlavně segmenty na předních blatnících ruší, ale jinak to asi nejde, pokud zůstáváme u klasické papírařiny - něco jiného je potom tmelit a přebarvovat.
Pro méně zkušené modeláře je minusem absence psaného návodu. Zkušený si se stavbou poradí i pouze za pomoci návodných kreseb, ale méně zkušeného to může od stavby odradit.
Na retuš jsem používal stříbrné fixy. Odstínem barvy odpovídaly, ale z nekterých úhlů je vidět rozdíl lesklosti mezi tiskem a retuší. Uvidíme, co s tím provede lak.