Star 20 - sklápěč / Modelik / 1:25 HOTOVO
Napsal: ned 22.9.2019 13:44
Zdravím všechny zdejší modeláře,
na moje především večerní lepení se mi zatím nechtělo pouštět do něčeho složitého a tak mi do oka padl model polského náklaďáčku od Modeliku.
Po druhé světové válce pocházely všechny nákladní automobily v Polsku buď z demobilizace nebo ze zahraničních darů .V roce 1946 byl zřízen ústřední výzkumný a konstrukční úřad pro automobilový průmysl v Lodži .Tým konstruktérů vyvíjejících nový vůz byl tvořen především bývalými zaměstnanci státních strojíren kteří ve 30. letech vyvinuli nákladní vozidla PZlnz. 703. Nový vůz vyvinul ing. Mieczyslaw Debicki,konstrukci motoru řídil ing. Jan Werner a podvozek měl na starost ing. Jerzy Werner. Na podzim roku 1946 byla hotová dokumentace předána do závodu v Ursusu. Prototypy postaveny pod správou ing. Alexandra Rummela byly hotovy v roce 1948.Sériovou produkcí byli pověřeny bývalé zbrojní závody ve Starachovicích. Automobily dostali název Star 20.Výroba zde byla přizpůsobena četným materiálovým omezením. V prosinci 1948 bylo prvních 5 Stárů představeno veřejnosti ve Varšavě .Do roku 1951 bylo vyrobeno kolem 3000 automobilů.
Kabiny vozů označeny jako N 20 byli vyráběny v Kielce. S ohledem na rostoucí poptávku po nákladních vozech začala ve Starachovicích výroba zjednodušených kabin označených N 23, které byly alternativně využívány až po typ Star 25.
Ve Staru 20 byl použit 6 válcový benzinový motor S 42 o objemu 4,2 litru a výkonu 85 koňských sil. Varianta sklápěče vážila 3800 kg a maximální váha nákladu činila 3500 kg. Star mohl jet maximální rychlostí 72 km/h při spotřebě 28 l na 100km.
Star 20 a poté jeho vylepšená verze Star 21,byli základem pro mnoho nástaveb a jednou z nich je i sklápěc který byl postaven na zkráceném podvozku s rozvorem náprav 2500 mm který byl použit také třeba pro tahač návěsů nebo domíchávač betonu.
Sklápěče W 14 byly sériově vyráběny od roku 1953 závodem v Olavě a montované na podvozky v závodě ve Starachovicích.
Zdroj : text ve vystřihovánce
Model je klasika od Modeliku,z vystřihovánky je možno sestavit Star 20 nebo pozdější verzi Star 21.
Model budu barvit,začal jsem kabinou kterou mám připravenou na osazování veškeré drobotiny jak dovnitř tak ven,udělal jsem i jednu velkou úpravu a to otvírací dveře.
Toť zatím vše,přeji pěkné nedělní odpoledne.
na moje především večerní lepení se mi zatím nechtělo pouštět do něčeho složitého a tak mi do oka padl model polského náklaďáčku od Modeliku.
Po druhé světové válce pocházely všechny nákladní automobily v Polsku buď z demobilizace nebo ze zahraničních darů .V roce 1946 byl zřízen ústřední výzkumný a konstrukční úřad pro automobilový průmysl v Lodži .Tým konstruktérů vyvíjejících nový vůz byl tvořen především bývalými zaměstnanci státních strojíren kteří ve 30. letech vyvinuli nákladní vozidla PZlnz. 703. Nový vůz vyvinul ing. Mieczyslaw Debicki,konstrukci motoru řídil ing. Jan Werner a podvozek měl na starost ing. Jerzy Werner. Na podzim roku 1946 byla hotová dokumentace předána do závodu v Ursusu. Prototypy postaveny pod správou ing. Alexandra Rummela byly hotovy v roce 1948.Sériovou produkcí byli pověřeny bývalé zbrojní závody ve Starachovicích. Automobily dostali název Star 20.Výroba zde byla přizpůsobena četným materiálovým omezením. V prosinci 1948 bylo prvních 5 Stárů představeno veřejnosti ve Varšavě .Do roku 1951 bylo vyrobeno kolem 3000 automobilů.
Kabiny vozů označeny jako N 20 byli vyráběny v Kielce. S ohledem na rostoucí poptávku po nákladních vozech začala ve Starachovicích výroba zjednodušených kabin označených N 23, které byly alternativně využívány až po typ Star 25.
Ve Staru 20 byl použit 6 válcový benzinový motor S 42 o objemu 4,2 litru a výkonu 85 koňských sil. Varianta sklápěče vážila 3800 kg a maximální váha nákladu činila 3500 kg. Star mohl jet maximální rychlostí 72 km/h při spotřebě 28 l na 100km.
Star 20 a poté jeho vylepšená verze Star 21,byli základem pro mnoho nástaveb a jednou z nich je i sklápěc který byl postaven na zkráceném podvozku s rozvorem náprav 2500 mm který byl použit také třeba pro tahač návěsů nebo domíchávač betonu.
Sklápěče W 14 byly sériově vyráběny od roku 1953 závodem v Olavě a montované na podvozky v závodě ve Starachovicích.
Zdroj : text ve vystřihovánce
Model je klasika od Modeliku,z vystřihovánky je možno sestavit Star 20 nebo pozdější verzi Star 21.
Model budu barvit,začal jsem kabinou kterou mám připravenou na osazování veškeré drobotiny jak dovnitř tak ven,udělal jsem i jednu velkou úpravu a to otvírací dveře.
Toť zatím vše,přeji pěkné nedělní odpoledne.